سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار جدید ایران و شمال

مروری بر همه استیضاح های مجلس نهم نمی‌شود گفت آمار قابل توجهی است،‌ تلاش برای استیضاح پنج وزیر در پانزده هفته کاری مجلس نهم؛ نمی‌شود گفت آمار قابل توجهی است وقتی هیچ کدام از این استیضاح‌ها به رای گیری نرسیده است.

مگر روسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟ معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مگر روسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟ گفت: جای رئیس جمهور قوه مجریه است و باید کارهای اجرایی را انجام دهد. زندان های کشور نیز زیر مجموعه قوه قضاییه است و هر کس باید کار خود را انجام دهد.

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - پس لرزه های ششم ابتدایی - رزمایش گردان های واکنش سریع بسیج در تهران - بورس در انتظار یک واگذاری بزرگ - سلفی ها چه می گویند؟ - تلاش برای ترویج مهربانی

پیداشدن انگشت انسان در بسته همبرگر درقم!یکی از شهروندان قمی در هنگام برش دادن همبرگر با بند انگشت انسان در آن مواجه شده است. این شهروند در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: پنجشنبه شب با مراجعه به فروشگاه عرضه مواد غذایی، چند بسته همبرگر خریداری کرده و تحویل همسرم دادم. همسرم مشغول برش کردن همبرگر بود که ناگهان با بند انگشت یک انسان مواجه شد.

کشته شدن 26 دانش‌آموز در واژگونی اتوبوس مسافران این اتوبوس دانش‌آموزان دختر در مقطع دوم دبیرستان و اهل شهرستان بروجن بودند که در مسیر بازگشت از منطقه راهیان نور دچار حادثه شدند.

توهین جدید هالیوود در ساخت فیلم علیه ایران هفتیمن جشنواره فیلم کوتاه وارش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از صاحبان 16 اثر برتر این جشنواره در بابل به کارخود پایان داد.

زمان واریز سهمیه بنزین آبان ماه رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تکذیب شایعاتی که در عرضه بنزین سهمیه‌ای و آزاد مطرح شده است گفت: هیچگونه مشکلی در عرضه بنزین سهمیه‌ای و آزاد در کشور وجود ندارد.

قدرت خرید افراد باز هم کاهش یافت از آغاز سال جاری، روند افزایشی نرخ تورم کشور دیده می‌شود. بنا به گزارش بانک مرکزی، در این هنگام از سال، نرخ تورم برابر با 21.8 درصد بوده و با یک ضریب افزایشی تقریباً ثابت، اکنون به 24 درصد رسیده است، حال آن که هیچ گونه کار یا برنامه‌ای برای جلوگیری از این روند افزایشی در سیاست‌های دولت و مجلس به چشم نمی‌خورد.

واکنش ایران به اتهام دادستانی آمریکا سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر منتشره مبنی بر اعتراف منصور ارباب سیر به "اتهام انتسابی از سوی دادستانی آمریکا" اظهار کرد: این سناریوی مضحک در حالی توسط مقامات آمریکایی از یک‌سال پیش طراحی شد که علاوه بر تکذیب تمامی اتهامات توسط فرد بازداشت شده، برخی مسوولان و تحلیل‌گران سیاسی آمریکا نیز آن را غیرواقعی و به سناریویی هالیوودی تشبیه کردند.

تشریح جزییات اصلاح قانون انتخابات امیر خجسته که از او در بین خبرنگاران با نام رییس لاریجانی آن هم از باب عضویت ریس مجلس در کمیسیون شوراها یاد می‌شود، بر عزم کمیسیون شوراها برای ضابطه و قانونمند کردن و شرایط حضور کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارد.

واکنش وزیر به واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال جمعی از خبرنگاران درباره حادثه اخیر اتوبوس راهیان نور و کشته شدن 26 نفر از دانش آموزان به این جمله بسنده کرد: از مسئولانش بپرسید.

احمدی نژاد برای بازدید از اوین به آملی لاریجانی نامه نوشت رییس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضائیه، از وی خواست تا دستور هماهنگی‌های لازم برای بازدید وی از زندان اوین معمول گردد.

«رسوایی» به جشنواره فجر می‌آید«امیر نوری» بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه دیدار تیم‌های منتخب فوتسال و هنرمندان، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فعالیت‌های جدید خود با اشاره به بازی در فیلم ده‌نمکی اظهار داشت: در فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی نقش یک سرباز را ایفا کردم.

طراحی و ساخت ماهواره جدید با توانایی عکسبرداری بسیار دقیقرییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت از طراحی و ساخت ماهواره های جدید با توانایی عکس برداری دقیق باوضوح ده برابر بیشتر نسبت به نمونه های قبلی توسط دانشمندان ایرانی خبر داد.

مشوق‌های اقتصادی برای افزایش جمعیت بالاخره سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت اعلام شد. در این سیاست‌ها که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده و باید به تصویب مجلس هم برسد، از اعطای سکه طلا، تغذیه رایگان، پوشش کامل خدمات بیمه‌ای درمان ناباروری در دو سطح، اعطای وام مسکن دو برابر وام مسکن معمولی، 9 ماه مرخصی زایمان با حقوق و 21 ماه بدون حقوق و مواردی از این دست وجود دارد. پیش از این دکنر محمدجواد محمودی، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در گفت‌وگویی با خبرآنلاین از تهیه این سیاست‌های خبر داده بود.

فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون در تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه هفته جاری (27 و28 مهر ماه)، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی ایرانی و خارجی و انیمیشن از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

اهدای سکه به مادرانی که صاحب نوزاد می‌شوند راهبردها و اقدامات ملی مربوط به جلوگیری از کاهش نرخ باروری و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

برگزاری دادگاه دو مداح مشهور دادگاه رسیدگی به شکایت رئیس‌جمهور و رئیس دفتر وی از دو مداح صاحب‌نام، اول آبان در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پی طرح برخی مسائل درباره محمود احمدی‌نژاد و رئیس دفتر وی و ارتباط خاص آنها از سوی حاج منصور ارضی و حاج سعید حدادیان در شب‌های ماه رمضان 1390، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

بارش باران در 14 استان کشور سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در 14 استان کشور طی 3 روز آینده خبر داد. بر اساس نقشه های پیش یابی یک سامانه بارشی از پنج شنبه تا اواسط هفته آینده در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز فعال می شود.

کشف زمینی در نزدیکی زمین سیاره‌ای شبه‌زمینی در فاصله چهار سال نوری از زمین کشف شده‌است که در صورت تایید، این سیاره نزدیک‌ترین سیاره به سامانه خورشیدی به شمار خواهد رفت.

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - خبری که داروخانه ها منبع آن بودند / واکنش وزیر به ممنوعیت فروش داروهای ضد بارداری - جدال دوم رامنی و اوباما در نیویورک؛ باشگاه مشت زنی - رئیس قوه قضائیه: در ایران مطلقاً اعدامی سیاسی نداریم - نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: فنر فشرده ارز در دهه 80 حالا باز شده است

ابلاغ تغییرات تقویم رسمی سال 1392 تغییرات اعمال شده در تقویم رسمی کشور برای سال 1392 هجری شمسی از سوی رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

کشف نسخه‌ای هیجان‌انگیز از قرآن سودای پیدا کردن نسخه‌های خطی، اصیل و قدیمی از کتب مختلف، بخصوص کتب مقدس دینی، آنچنان قوی است که بسیاری را به این شهر و آن شهر و حتی این کشور و آن کشور می‌کشاند. نسخه‌شناسان بسیاری در کشورهای مختلف هستند که عمر خود را برای یافتن نسخه‌های منحصر‌به فرد می‌گذرانند و ثمره زندگی آنان همان نسخه‌هایی است که می‌یابند.

نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی در مقایسه با روز گذشته تغییری نکرده؛ این در حالی است که نرخ یورو امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

تشخیص جنسیت از طریق اثر انگشت پژوهشگران دانشکده "غازی" ترکیه، به تازگی روشی ارائه کردند که در آن، اثر انگشت فرد مظنون همراه با بازمانده های شیمیایی آن، جمع آوری و با بررسی های بعدی، جنسیت فرد مشخص میشود.

انتقاد ذوالقدر از وضعیت حجاب معاون قوه قضائیه با بیان این که آرایش در جامعه به وضعیتی بسیار زننده و آزار دهنده تبدیل شده است افزود: نفس آرایش پسندیده است اما اکنون خیابان ها به نمایشگاه مد تبدیل شده است و حتی با عارضه آرایش زنانه از سوی برخی مردان مواجه هستیم.

سارق نوجوان 45 خودرو سرقت کرد سرکلانتر نهم پلیس تهران از دستگیری نوجوان سارق که 45 خودرو و موتور سیکلت را سرقت کرده بود، خبر داد. به گزارش مهر،سرهنگ عبدالرضا مهابادی ، سرکلانترنهم پلیس تهران گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با سارقان موتورسیکلت و خودرو عوامل تجسس کلانتری 172 کهریزک تحقیقات خود را برای شناسایی مناطق جرم خیز و متهمان آغاز کردند.

قطع رابطه شرکت های چاپ اسکناس با ایران مارک والاس، مدیر ارشد گروه «اتحاد علیه ایران اتمی» در تشریح کمپین جدید گروه به نیویورک تایمز گفته است که با افزایش میزان چاپ اسکناس، ایران می تواند آثار مصیبت بار تصمیم های سیاسی، سوء مدیریت اقتصادی و انزوای خود را از نظرها پنهان کند.

قیمت انواع خودرو قیمت خودرو + بازار خودرو + اخبار اقتصادی

نمایندگان از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش به سوال فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و منصور آرامی نماینده مردم بندر عباس، ابوموسی و حاجی‌آباد پاسخ داد.

برترین‌های مسابقات قرآنی اوقاف مازندران معرفی شدند مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نفرات برتر مرحله استانی مسابقات مدیحه‌سرایی، هم‌خوانی قرآن کریم ، اذان و ابتهال اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش آقایان و بانوان معرفی شدند.
استان شدن غرب مازندران پیگیری می‌شود نماینده معین رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تشکیل استان جدید در غرب مازندران همزمان با سفر چهارم هیئت دولت به این استان خبر داد.
سرمایه‌گذاری 1248 میلیون ریالی در شهرک‌های صنعتی مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از سرمایه‌گذاری 1248 میلیون ریالی در پروژه‌های برق و مخابرات شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌هـای صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: به منظور تکمیل زیرساخت‌هـای مناسب در شهرک‌هـا و نواحی صنعتی استـان اجـرای پروژه‌ها به منظور برطـرف کردن موانع و مشکلات زیرسـاختی در این شهرک‌هـا و نواحی صنعتی، در دست انجـام است که در بحث برق و مخابرات، در قالب پنج پروژه در شهرک‌های صنعتی استان به پایان رسیده است.
اعتبار 1000 میلیارد ریالی ورزش مازندران در برنامه پنجم توسعه معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران گفت: در طول برنامه پنجم توسعه کشور 103 میلیارد تومان برای ورزش مازندران پیش‌بینی شده است. به گزارش سلام شمال کلنگ دو واحد آموزش و ورزشی با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرکل گردشگری مازندران، نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان عصر امروز در روستاهای اهلم و تلیکسر به زمین زده شد.
فیلم سینمایی «دلاوران گمنام» در مازندران ساخته می‌شود کارگردان فیلم دلاوران گمنام گفت: بخشی از فیلم سینمایی دلاوران گمنام پس از استان البرز به زودی در مازندران ضبط می‌شود. به گزارش سلام شمال علی فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: فیلم سینمایی دلاوران گمنام به زندگی دلاورانی می‌پردازد که در دفاع مقدس در شاخص‌های گروه تعاون، بی‌سیم چی‌ها و پدافند هوایی فعالیت می‌کردند.
تخریب جنگل‌های جلگه‌ای مازندران جبران‌ناپذیر است عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تخریب جنگل‌های جلگه‌ای مازندران را جبران‌ناپذیر دانست. به گزارش سلام شمال سیده سکینه عمرانی در حاشیه هفدهمین کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران در بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران قابلیت‌های فراوانی دارد نتوانسته از 100 درصد ظرفیت بخش‌ها استفاده کند.
خسارت 64 میلیارد ریالی سیل‌های اخیر به نکا فرماندار نکا گفت: جاری شدن سیل در ماه‌های گذشته و در طول سه دوره بارش شدید باران و جاری شدن سیل، 64 میلیارد ریال خسارت به شهرستان نکا وارد کرد.
بازی‌های بومی مازندران به کشور شناسانده شود رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی مازندران گفت: باید با افزایش توجه به ورزش محلی در استان برای شناساندن آن به جامعه ورزش کشور تلاش شود.
کارآموز مازندرانی مدال طلای المپیاد مهارت کشور را کسب کرد رئیس انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد سوادکوه گفت: یک کارآموز سوادکوهی در سیزدهمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت کشور مدال طلا کسب کرد.
هیئت کشتی مازندران به مربیان پایه اعتماد کند مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان با اشاره به استعدادهای کشتی مازندران گفت: هیئت کشتی مازندران به مربیان پایه اعتماد کند. به گزارش سلام شمال حامد عباسپور که 27 سال سابقه حضور در کشتی سوادکوه را در کارنامه خود دارد، با تاکید بر اینکه کشتی کشور دارای استعدادهای گسترده‌ای است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه گفت: حضور در مسابقات المپیک و مسابقات جهانی و کسب عناوین مختلف موجب استقبال گسترده علاقمندان به این رشته را فراهم آورده است.
ممنوعیت شکار در مازندران به قوت خود باقی‌ استمدیرکل دامپزشکی مازندران از باقی ماندن حکم ممنوعیت شکار در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید مختاری ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران، با اشاره به اینکه در یک سال اخیر با تمام کمبودها، مشکلات و تامین نشدن اعتبار و نیازمندی‌ها، معدم‌سازی و محدودیت‌های در عرصه شکار داشته‌ایم، گفت:‌ یک سال است که در این زمینه نفس می‌کشیم و ممنوعیت صدور مجوز برای شکار همچنان به قوت خوب باقی است.
آغاز مرحله دوم امدادرسانی به سیل‌زدگان شرق مازندران مرحله دوم امدادرسانی به سیل‌زدگان شرق مازندران با ظرفیت 25 خودرو در 10 منطقه آسیب‌دیده آغاز شد. به گزارش سلام شمال امروز یک هفته از سیل ویرانگر مازندران که کانون آن در بهشهر بود می‌گذرد.
ساخت 129 سالن ورزشی بانوان در مازندران مدیرکل ورزش و امور جوانان مازندران از ساخت 129 سالن ورزشی تخصصی بانوان در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال نصرالله پریچهره امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری گفت: تعداد پروژه‌های افتتاح شده از مصوبات ورزشی دور اول سفر هیئت دولت به استان مازندران 43 طرح بوده است.
راه اندازی مرکز آموزش مهندسان در غرب مازندران رئیس کانون مهندسین چالوس گفت: مجوز مجری آموزشی و تمدید و ارتقای پایه مهندسین در غرب مازندران باید راه‌اندازی شود. به گزارش سلام شمال حسین کیاپاشا صبح امروز در نشست هم‌اندیشی منتخبین غرب مازندران در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران با بیان اینکه در حین انتخابات به عنوان دبیرخانه اتحادیه غرب استان فعالیت کردیم، گفت: با توجه به اینکه شهرهای غرب مازندران نسبت به شهرهای مرکز استان شهرهای کوچکی هستند بنابراین برای پیروزی در انتخابات کانون‌های غرب مازندران در قالب ائتلافی به نام اتحادیه کانون‌های غرب استان شرکت کرده و سه نفر از نماینده‌های غرب حائز آرا شده و به هیئت مدیره راه یافتند.
تغییر کاربری اراضی در مازندران نگران‌ کننده استامام جمعه بابل گفت: تغییر کاربری اراضی در مازندران نگران‌ کننده است. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در هفدهمین کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران در بابل اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تمام نقاط مازندران مشهود بوده وهر کمربندی که احداث می‌شود در اطراف آن بناهایی شکل می‌گیرد که بیشتر به مراکز ‌آلاف خانه برای بعضی از افراد تبدیل شده، از جمله قهوه‌خانه‌های غیرمجاز که باید در این خصوص توجه و رسیدگی بیشتری شود.
کم آبی مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی مازندران کم آبی است. به گزارش سلام شمال رضا عظیمی صبح امروز در هفدهمین کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران در بابل اظهار داشت: مازندران به لحاظ ساختار اقلیمی دارای سه اقلیم متفاوت بوده که این امر تنوع و ظرفیت ویژه‌ای را در تمام بخش‌های کشاورزی رقم زده است
استفاده از تکنولوژی مهم‌ترین عامل کاهش هزینه‌های کشاورزی است نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از تکنولوژی مهم‌ترین عامل کاهش هزینه‌های کشاورزی است. به گزارش سلام شمال حسین نیازآذری صبح امروز در هفدهمین کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران در بابل اظهارداشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این سفر می‌تواند دستاورد مهمی برای مازندران که به عنوان منطقه کشاورزی و سرآمد تولید کشور است داشته باشد.
فیلم‌های ماندگار درباره مازندران ساخته شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران خواستار تولید فیلم‌های ماندگار درباره مازندران شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم وارش، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی درمراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه وارش اظهار داشت: در این جشنواره‌ها سعی می‌شود توانمندی و ظرفیت هنرمندان به نمایش گذاشته شود
برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن‌آباد چالوس رئیس کمیته پشتیبانی همایش ملی تشیع و تبرستان از آمادگی مرزن‌آباد برای برگزاری این رویداد بزرگ مذهبی فرهنگی خبر داد. به گزارش سلام شمال جعفر ردایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرزن‌آباد گفت: همایش ملی تشیع و تبرستان همزمان با روز 14 آبان روز مازندران در شهر مرزن‌آباد دیار علویان و در دو نوبت صبح و عصر در محل سالن همایش‌های مرکز آموزشی شهید ادیبی این شهر و با حضور مسئولان، نخبگان، تحصیل‌کرده‌ها و علوی شناسان کشوری و استانی و همچنین مردم شریف و مذهبی منطقه برگزار می‌شود.
استقرار صندوق ‌جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان مازندران مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان در تمام میدان‌‌های شهرهای مختلف مازندران استقرار می‌یابد.
شناسایی 50 شالیکوبی‌ متخلف در مازندران مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از تعزیر 50 شالیکوبی متخلف در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی مازندران، مهدی عباسی تصریح کرد: از آنجایی که برای خدمات شالیکوبی‌ها نرخ مصوبه تعیین شده و بر اساس نرخ مشخص باید دستمزد دریافت کنند، تعدادی از شالیکوبی‌ها بالاتر از نرخ مصوبه دستمزد دریافت کرده و مرتکب تخلف صنفی شدند
پادگان ساری تعیین تکلیف شود شهردار ساری با بیان اینکه در قبال زمین پادگان 50 هکتار زمین به ارتش واگذار شد، گفت:‌ اما اکنون مدعی هستند که زمین پادگان فعلی را باید به قیمت روز از آنها خریداری کنیم.
سیل زدگان بهشهری، قربانی مهجوریت مازندران! ترغیب فقهای بزرگ مازندرانی مقیم قم و مشهد و روسای قوای سه گانه برای بازدید از مناطق سیل زده بهشهر که دو تن از آنان مازندرانی اند، نمایندگان مازندران و نمایندگان مازندرانی مجلس، وزرای مازندرانی و غیرمازندرانی کابینه و سایر افراد ذی نفوذ و مرتبط کشوری مثل رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و غیره که طبعاً منشاء خیر و برکت برای مردمی هستند که یک شبه از واجب الزکات بودن به واجب الصدقه بودن نزول و سقوط کرده اند، می تواند گام بلند استاندار محترم برای جبران قصوری باشد که درست یا نادرست، تاخیر حضور ایشان در مناطق سیل زده بهشهر، یکی از آنهاست.
شروع به کار طرح پزشک خانواده از اول آبان ماه در ساری رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری گفت: اول آبان ماه امسال طرح پزشک خانواده در ساری شروع به کار می‌کند. به گزارش سلام شمال عقیل برزگر ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری که در فرمانداری مرکز استان تشکیل شد با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده ملی است و با سرشماری انجام شده در اول آبان ماه سال جاری کارش را شروع می‌کند، اظهار داشت: 395 هزار و 549 نفر در اجرای طرح پزشک خانواده شهری در ساری باید سرشماری و در سامانه ثبت شوند.
سرانه فضای ورزشی ساری به یک متر نرسیده است رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری گفت: سرانه فضاهای ورزشی ساری به یک متر نمی‌رسد. به گزارش سلام شمال صالح کاردگر ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری که در فرمانداری مرکز مازندران تشکیل شد نقش ورزش را در موضوعات مختلف جامعه گسترده و تعیین‌کننده دانست.
بازدید نمایندگان مجلس از توانمندی‌های کشاورزی قائمشهر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مرکز پرورش ماهی قزل‌آلا در روستای نماورکلای قائمشهر و چند پروژه بخش کشاورزی این شهرستان بازدید کردند.
نساجی با 4 گل نفت سلیمان را در خانه شکست داد از سری رقابت‌های لیگ یک آزادگان تیم نساجی مازندران در خانه تیم نفت مسجد سلیمان را با چهار گل بدرقه کرد. به گزارش سلام شمال از سری رقابت‌های فوتبال لیگ یک آزادگان از هفته پنجم دو تیم نساجی مازندران و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهدای ساری به مصاف هم رفتندکه در این دیدار تیم نساجی با 4 گل نفت سلیمان را بدرقه کرد.
برگزاری کلاس مربیگری دروازه‌بانی سطح یک آسیا در ساری نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران از برگزاری نخستین کلاس تخصصی آموزش مربیگری دروازه‌بانی سطح یک آسیا به میزبانی مازندران در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدهادی خلردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: این دوره از کلاس آبان ماه سال جاری زیر نظر کمیته آموزش مربیان فدراسیون فوتبال در آکادمی استادیوم شهدای ساری توسط کمیته آموزش مربیان هیئت فوتبال مازندران برگزار می‌شود.
آموزش طراحی پهپاد توسط دانشگاه علمی کاربردی رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران گفت: یکی از کارهای دانشگاه علمی کاربردی در یکی از استان‌ها آموزش طراحی پهپاد است. به گزارش سلام شمال رضا لحمیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اظهار داشت:‌ این اصل را معتقد نیستیم که وظیفه دانشگاه فقط آموزش است بلکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی را هم وظیفه می‌دانیم.
آغاز به کار عملیات اجرایی مجتمع آموزشی هوشمند در ساری موسس سومین دبستان هوشمند پیشتازان کشور گفت: عملیات اجرایی مجتمع آموزشی هوشمند در ساری شروع شد. به گزارش سلام شمال فیض‌الله عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه فرایند هوشمندسازی مدارس اقدامی مدبرانه در راستای سند چشم انداز نظام در اجرای طرح تحول بنیادین است، اظهار داشت: مدرسه پیشتازان برنامه درسی محدود ندارد و به دانش آموزان اجازه می دهد تا از برنامه درسی گامی فراتر بردارد.
آمار طلاق خانواده کمیته امداد گیلان کمتر از یک درصد است مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: آمار طلاق در بین خانواده کمیته امداد گیلان کمتر از یک درصد است. به گزارش سلام شمال حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، یکی از فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی را اهدای هدیه ازدواج به فرزندان اعضای زیر پوشش این کمیته دانست و اظهار کرد: سال گذشته به بیش از 6 هزار زوج جوان هدیه داده شده است.
سرپرست خبرگزاری فارس گیلان تجلیل شد سرپرست خبرگزاری فارس گیلان در هشتمین اجلاس سراسری سرپرستان این رسانه مورد تجلیل قرار گرفت. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس فاطمه سادات ثابت سرپرست خبرگزاری فارس در گیلان در هشتمین اجلاس سراسری خبرگزاری فارس در مشهد مقدس توسط مدیرعامل این رسانه تجلیل شد.
اکبرزاده معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان شد محمد اکبرزاده معاون عمران استاندار گیلان به سمت معاون سیاسی‌ امنیتی استان منصوب شد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اعلام انتصاب محمد اکبرزاده به سمت معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری گیلان وی را یکی از مدیران کارآزموده استان خواند و اظهار کرد: وجود چنین فردی در کنار استاندار برای مدیریت استان یک ضرورت است.
اعزام 450 دانش‌آموز آستارا به مناطق عملیاتی کشور فرمانده سپاه ناحیه آستارا از اعزام 450 دانش‌آموز راهیان‌نور این شهرستان به مناطق عملیاتی کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال احمدرضا منشوری عصر امروز در مراسم اعزام کاروان‌های بزرگ راهیان‌نور دانش‌آموزی این شهرستان اظهار کرد: با همکاری اداره آموزش و پرورش و سپاه ناحیه آستارا اردوی دانش‌آموزی راهیان ‌نور به تعداد 450 نفر از آستارا عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
منطقه آزاد انزلی ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری است مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌ جنوب دارای ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه است.
سلمان‌پور رکورد جهانی آرگومتر را با نام پیامبر (ص) ثبت کرد سلمان‌پور رکورد جهانی «آرگومتر» (دستگاه شبیه‌ساز پارو) را با نام مقدس پیامبر اسلام (ص) در انزلی ثبت کرد. به گزارش سلام شمال فرشید سلمان‌پور مربی اسبق تیم ملی روئینگ و مسئول کمیته‌های اسکی روی آب و بادبانی هیئت قایقرانی گیلان و قهرمان مسابقات نجات غریق خاورمیانه در اعتراض به ساخت فیلم موهن و اهانت به پیامبر گرامی اسلام با نام مقدس نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) اقدام به ثبت رکورد جهانی کرد و برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات نام‌آوران ایران اسلامی به ویژه دلاور مردان گیلان و بندرانزلی به یادگار گذاشت
استاندار گیلان: سند راهبردی چای تهیه شد استاندار گیلان از تهیه طرح جامع و سند راهبردی چای خبر داد و گفت: این طرح پس از تصویب نهایی در دولت اجرایی می‌شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جمع ائمه جمعه استان توسعه بخش کشاورزی و اشتغال را از مهم‌ترین اموری دانست که در استان پیگیری می‌شود.
پذیرش 100 طلبه کشورهای همجوار آستارا در گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: با افتتاح حوزه امیرالمومنین (ع) رشت تعداد 100 طلبه کشورهای همجوار آستارا در گیلان پذیرش می‌شوند.
تصویر خسارات ناشی از آفت بر زیتون رودباربرداشت زیتون روغنی رودبار در حال انجام است اما باغات این منطقه دچار نوعی آفت به نام مگس زیتون شده است که دسترنج مردم این منطقه را به طور جدی تهدید میکند به گفته کشاورزان بیشتر محصول آنان اسیب دیده است.
جشن ازدواج 60 زوج زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا برگزار شد جشن ازدواج 60 نوعروس و داماد زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا همزمان با سالروز پیوند علی (ع) و فاطمه (س) برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا عصر امروز در جریان برگزاری مراسم جشن ازدواج مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تبریک سالروز ازدواج فرخنده علی (ع) و فاطمه (س) اظهار کرد: امروز روزی بزرگ در راستای پیوند دو نور آسمانی برای تمام مسلمانان جهان است.
معاون هلال احمر گیلان معرفی شد سیاوش غلامی با حکم مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان معاون امداد و نجات این جمعیت شد. به گزارش سلام شمال جلسه تودیع و معارفه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در رشت برگزار شد.
یادواره سرداران و 410 شهید رودبار برگزار می‌شود فرمانده سپاه رودبار از برگزاری یادواره سرداران و 410 شهید رودبار در 27 مهر جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار امنیت، سربلندی و افتخار ملت ایران را مرهون جانفشانی‌ها، ایثار و شهادت بزرگ‌مردانی دانست که با نثار خون خود امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.
افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در آستارا مدیر و موسس آموزشگاه فرهنگی تابان آستارا از افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرشید شاهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اخذ مجوز آموزشگاه صنعت از سال گذشته با همکاری رئیس سندیکای پیمانکاران و انبوه ‌سازان آستارا و مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای این شهرستان آغاز و همزمان با سال تحصیلی جدید با مساعدت اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان راه‌اندازی شد.
اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای گیلان انتخاب شدندمسئول دفتر مجمع نمایندگان گیلان گفت: در جلسه مجمع نمایندگان گیلان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان انتخاب شدند.
افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در آستارا مدیر و موسس آموزشگاه فرهنگی تابان آستارا از افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرشید شاهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اخذ مجوز آموزشگاه صنعت از سال گذشته با همکاری رئیس سندیکای پیمانکاران و انبوه ‌سازان آستارا و مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای این شهرستان آغاز و همزمان با سال تحصیلی جدید با مساعدت اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان راه‌اندازی شد.
عشایر لنگرودی کوچ کردند مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از آغاز کوچ عشایر 24 روستای این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی عصر دوشنبه در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به آغاز کوچ عشایر اظهار کرد: کوچ عشایر 24 روستای لنگرود از مناطق کوهستانی و مرتفع به مناطق میان‌بند و قشلاقی آغاز شد.
آستارا سومین مرز فعال کشور است مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از کسب رتبه سوم کشوری پایانه مرزی آستارا در واردات و صادرات خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور عصر دوشنبه در نشست ویژه کارگروه ترانزیت اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه مرز آستارا یکی از نقات قوت اقتصادی استان و کشور است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال سهم پایانه مرزی آستارا در واردات کالا معادل هشت درصد واردات مرزهای جاده‌ای کشور بوده است.
تمام مدارس صومعه‌سرا تا سال 93 یک‌نوبته می‌شوند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از یک‌نوبته شدن تمام مدارس این شهرستان تا سه سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جریان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس و مجتمع‌های آموزشی این شهرستان اظهار کرد: برپایی این انتخابات در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی وپرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه است.
راهیابی 213 نفر از جوانان گیلان به مسابقات استانی مهارت مدیر کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: 633 نفر از جوانان گیلان در مرحله شهرستانی مسابقه‌های ملی با هم رقابت کردند که 213 نفر به مرحله استانی این مسابقه‌ها راه یافتند.
سرانه میزان آب در گیلان 3500 متر مکعب است مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: میزان سرانه آب در گیلان از 7 هزار و 500 متر مکعب 50 سال گذشته، به 3 هزار و 500 متر مکعب رسیده است.
سایت تیراندازی در گیلان احداث می‌شود سرپرست هیئت تیراندازی گیلان گفت: طبق تفاهمنامه بین هیئت تیراندازی استان و استانداری، پنج نقطه در گیلان برای احداث سایت تیراندازی پیش‌بینی شده است.
اعزام 528 نفر از دانش‌آموزان رودبار به راهیان نور فرمانده سپاه رودبار از اعزام 528 نفر دانش‌آموزان مقطع دبیرستان این شهرستان به راهیان نور خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری عصر امروز در جریان اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: سپاه رودبار با همکاری اداره آموزش و پرورش اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی را در قالب کاروان راهیان نور در دستور کار قرار داده است.
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا خبر داد و گفت: این همایش 26 مهر جاری به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
کنگره ملی امام حسن (ع) در گیلان برگزار می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) امسال در استان خبر داد.
بیش از 2 هزار نابینا زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از وجود 2 هزار و 303 نابینا زیر پوشش بهزیستی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی نابینایان (عصای سفید) در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با بیان اینکه بیش از 135 میلیون نفر در دنیا مشکل بینایی دارند، اظهار کرد: 45 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار نابینایی مطلق هستند.
تشکیل جلسه جبهه متحد اصولگرایان گیلان دبیر جبهه متحد اصولگرایان گیلان از تشکیل جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان با حضور دبیران تشکل‌های همسو با ولایت و رهبری خبر داد. به گزارش سلام شمال نادر یارحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری جلسه متحد اصولگرایان گیلان اظهار کرد: جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان با حضور دبیران تشکل‌های همسو با ولایت و رهبری تشکیل شد.
گیلان میزبان جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 8 شد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه 8 کشور گفت: گیلان میزبان جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 8 کشور شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دومین جشنواره معرفی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌های منطقه 8 کشور در روزهای 30 مهر ماه تا اول آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
احداث شهرک صنعتی پیشرفته در آستانه‌اشرفیه
احداث 2 هزار مسکن معلولان در گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان از ساخت ۲ هزار مسکن برای تمام معلولان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه فرا رسیدن 24 مهر روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: این روز برای نابینایان نامگذاری شده است.
افزایش 31 درصدی برخورد با ناهنجاری‌های گیلان فرمانده انتظامی گیلان از افزایش 31 درصدی برخورد با ناهنجاری‌ها در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت انتظامی استان در نیمه نخست امسال اظهار کرد: عرصه امنیت یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بشریت است و پلیس در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است.
برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در 8 رشته در گلستان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری مرحله شهرستانی در 8 رشته در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این دوره از مسابقات قرآن کریم با حضور خواهران و برادران در رشته‎های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در مقطع شکوفه‎ها و بزرگسالان برگزار می‎شود.
جمع‌آوری 145 متکدی از سطح شهر گرگان‌ فرماندار شهرستان گرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 145 متکدی در گرگان توسط نیروهای اجرایی و انتظامی جمع‌آوری شدند که از این تعداد 75 نفر زن و 70 نفر مرد بودند.
355 واحد صنعتی گلستان مشمول استاندارد اجباری هستند مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: از کارخانجات استان 355 واحد صنعتی با 486 فرآورده مشمول استاندارد اجباری هستند. به گزارش سلام شمال منصور قلیچ‎لی صبح امروز در همایش گرامیداشت روز استاندارد که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 244 واحد تولیدی با 447 فرآورده دارای پروانه استاندارد هستند.
آغاز ساخت بزرگترین خانه تخصصی والیبال کشور در گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: پایتخت والیبال ایران صاحب یکی از مجهزترین فضاهای تخصصی و آموزش والیبال در سطح آسیا خواهد شد.
تصویب 225 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: 225 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس مصوب شده است. به گزارش سلام شمال حیدرعلی احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه 225 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس مصوب شده است، اظهار داشت: ارزش ریالی این طرح‎ها 330 میلیارد ریال برآورد شده و از میان این طرح‎ها 181 پرونده به بانک عامل ارائه شده است.
برگزاری یادواره سرداران شهید و شهدای گمنام استان‎های شمالی کشورشانزدهمین یادواره سرداران شهید جبهه‌های کردستان و شهدای گمنام استان‎های شمالی کشور با حضور احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به میزبانی شهرستان مینودشت برگزار شد.
جشن پیوند آسمانی 1400 زوج گلستانی در آزادشهر در سالروز ازدواج آسمانی و روحانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) جشن ازدواج یک‌هزار و 400 زوج آسمانی در شهرستان آزادشهر برگزار شد.
افزایش 2.36 درصدی جمعیت گلستان مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار استانداری گلستان گفت: در سرشماری سال 1390 سهم جمعیت گلستان در بین 31 استان کشور افزایش پیدا کرد و به 2.36 درصد رسید.
مدیرکل ارشاد گلستان مدیر نمونه کشور شد غلامرضا منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در جشنواره شهید رجایی به عنوان مدیر‌کل نمونه کشور انتخاب شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل ارشاد استان اظهار داشت: هر ساله از سوی جشنواره شهید رجایی تمامی دستگاه‌ها و نهادها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در دو سطح استانی و ملی وضعیت نهایی را ابلاغ می‌کنند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در هر دو سطح حائز رتبه شد.
گلستان در پرورش میگو موفق‌تر از جنوب کشور است مدیرکل اداره شیلات گلستان گفت: استان گلستان که از سال گذشته وارد پرورش سایت میگو شده، به دلیل شوری کم آب دریای خزر و اقلیم مناسب، موفق‌تر از جنوب کشور بوده است.
75 هزار خانوار گرگانی بیمه حوادث شدند فرماندار گرگان گفت: با توجه به جاری شدن سیل اخیر در استان و خسارت 28 تا 30 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، شهرداری گرگان برای کاهش آسیب‌های وارده و احتمالی، تعداد 75 هزار خانوار را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داد.
گلستان جزو 5 استان برتر کشور در اجرای موفق سرشماری معرفی شد مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار استانداری گلستان گفت: کیفیت و سرعت در اجرای سرشماری سبب شد که استان گلستان جزو یکی از پنج استان موفق کشور معرفی شود.
اعتبارات حوزه فرهنگی گلستان تقویت شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خواستار تقویت اعتبارات فرهنگی این اداره کل شد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه استاندار و معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان تلاش کردند تا بر اساس عدالت، انصاف و امکانات موجود اعتبارات را توزیع کنند اما به اقتضای شایستگی‌ها و قابلیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان می‌طلبد که قلمرو توجه و مساعدت اندکی افزایش یابد
اعلام آمادگی بنیاد سینمای فارابی در تامین فیلم‎های کودک در گلستان مدیر اجرایی 26 اُمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور گفت: اگر مسئولان گلستان یک سینما را مختص سینمای کودک قرار دهند بنیاد فارابی حاضر است در طول سال تمام فیلم‎های کودک و نوجوان آن سالن را تامین کند.
جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گلستان به کار خود پایان داد جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از پنج روز فعالیت گسترده با استقبال بی‎نظیر کودکان و نوجوانان گلستانی به کار خود پایان داد. به گزارش سلام شمال مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینما عصر جدید گرگان اظهار داشت: شور و نشاطی که از استقبال کودکان و نوجوانان گلستانی دیدم واقعا بی‎نظیر بود و احساس می‎کنم در این حوزه کمی کم‌کاری کرده باشیم.
افزایش رشته‎های تحصیلی دانشگاه آزاد گرگان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از افزایش رشته‎های تحصیلی این دانشگاه به بیش از 80 رشته خبر داد. به گزارش سلام شمال رضاعلی محسنی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت: در حوزه معاونت آموزشی اعضای هیئت علمی به بیش از 220 نفر ارتقا پیدا کرده است و افزایش تعداد دانشجو را نیز در این واحد دانشگاهی شاهد بودیم.
دانشگاه آزاد گرگان با 12 میلیارد تومان کمبود منابع مالی روبه‌روست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: این دانشگاه امسال با 12 میلیارد تومان کمبود منابع مالی روبه‌رو است. به گزارش سلام شمال حسین عجم‌نوروزی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت: کمبود منابع مالی واحد در زمینه پرداخت اقساط بانکی، بدهی به اساتید، کارکنان، سازمان‎ها، ادارات، تکمیل و تجهیز پروژه‎های عمرانی و سایر هزینه‎های جاری دانشگاه بوده است.
عجم‌نوروزی سرپرست دانشگاه آزاد گرگان شد طی مراسمی حسین عجم‌نوروزی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان معرفی شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان پیش از ظهر امروز با حضور رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد.
آتش‌سوزی در سایت اداری گلستان3 خودرو در سایت اداری استان گلستان در آتش سوخت. به گزارش سلام شمال سه خودرو پراید، پژو 405 و سمند بر اثر آتش‌سوزی جلو دیدگان مردم اسکلت شد.
برگزاری نخستین همایش روان‌شناسی در دانشگاه پیام نور مرکز گرگان نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان با هدف آشنایی دانشجویان با رویکردهای نو در علم روان‌شناسی در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ساری امروز در نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان در خصوص نقش روان‌شناسی در بهبود روابط خانواده اظهار داشت: خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که از ویژگی‌های خاصی تبعیت می‌کند.
برگزاری جشنواره مد و لباس در گلستان استاندار گلستان گفت: به زودی جشنواره مد و لباس در مرکز استان به مدت یک هفته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار داشت: با استفاده از توانمندی و ظرفیت هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی می‌توان مد ایرانی را جایگزین مد غربی کرد.
علی فضلوی مسئول راه‎اندازی پارک علمی فناوری گلستان شد مشاور معاون پژوهش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری عصر امروز در مراسم معارفه مسئول راه‎اندازی پارک علمی و فناوری گلستان ضمن قدردانی از تلاش‎های عبدالحمید حدیدی مسئول سابق راه‎اندازی پارک علمی فناوری گلستان اظهار داشت: راه‎اندازی پارک علمی فناوری با سیستم‌خواهی و نه خودخواهی انجام خواهد شد که امیدواریم زمینه رشد و شکوفایی در این استان را رقم بزند.
شهردار گرگان مطالعه مهار آبهای سطحی را با جدیت پیگیری کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به سیل‌خیز بودن منطقه لازم است موضوع مطالعه مهار آب‌های سطحی از سوی شهردار گرگان جدی گرفته شود.
مسئله پارک موزه گرگان با یک نشست حل و فصل می‎شود عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بحث پارک موزه دفاع مقدس گرگان به عنوان یک پدیده نوظهور در این جریان را با یک نشست حل و فصل می‎کنیم.
خرید 700 میلیون ریال کتاب برای توزیع در مدارس گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از خرید 700 میلیون ریال کتاب توسط آموزش و پرورش و توزیع آن در مدارس استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی مراسم هفته کتاب در گرگان اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک کار بسیار پسندیده باید در جامعه نهادینه شود.
صادرات 3/1 میلیون دلاری میگو در گلستان مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی امسال بین 2/1 تا 3/1 میلیون دلار سهم صادرات استان از میگو است و هر کیلو حدود هفت دلار تا هشت دلار صادر می‎شود.
خسارت سیل به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎های گلستان مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بارندگی شدید که از بامداد امروز در گلستان منجر به سیلاب شد خسارت‎هایی را به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎ها وارد کرد.
آغاز صید ماهیان خاویاری و استخوانی در گلستان مدیرکل شیلات گلستان از آغاز صید ماهیان استخوانی در استان گلستان خبر داد و گفت: فصل صید از 20 مهر آغاز شده و در 20 فروردین ماه سال ‌جاری پایان می‎یابد.
تلاش برای یافتن بازارهای جدید بین‎المللی برای میگوی گلستان استاندار گلستان از صادرات میگوی استان به چهار کشور اسپانیا، امارات، لبنان و مصر خبر داد و گفت: به دنبال توسعه پرورش میگو در گلستان و یافتن بازارهای جدید بین‎المللی هستیم.
تجلیل از تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت در گلستان مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: در مراسمی با حضور مسئولان استانی و سازمان ملی استاندارد ایران از تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت در این استان تجلیل می‎شود.

اخبار جدید

عکس ویژه

اخبار ایران و شمال

مشوق‌های اقتصادی برای افزایش جمعیت بالاخره سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت اعلام شد. در این سیاست‌ها که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده و باید به تصویب مجلس هم برسد، از اعطای سکه طلا، تغذیه رایگان، پوشش کامل خدمات بیمه‌ای درمان ناباروری در دو سطح، اعطای وام مسکن دو برابر وام مسکن معمولی، 9 ماه مرخصی زایمان با حقوق و 21 ماه بدون حقوق و مواردی از این دست وجود دارد. پیش از این دکنر محمدجواد محمودی، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در گفت‌وگویی با خبرآنلاین از تهیه این سیاست‌های خبر داده بود.

فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون در تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه هفته جاری (27 و28 مهر ماه)، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی ایرانی و خارجی و انیمیشن از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

اهدای سکه به مادرانی که صاحب نوزاد می‌شوند راهبردها و اقدامات ملی مربوط به جلوگیری از کاهش نرخ باروری و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

برگزاری دادگاه دو مداح مشهور دادگاه رسیدگی به شکایت رئیس‌جمهور و رئیس دفتر وی از دو مداح صاحب‌نام، اول آبان در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پی طرح برخی مسائل درباره محمود احمدی‌نژاد و رئیس دفتر وی و ارتباط خاص آنها از سوی حاج منصور ارضی و حاج سعید حدادیان در شب‌های ماه رمضان 1390، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

بارش باران در 14 استان کشور سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در 14 استان کشور طی 3 روز آینده خبر داد. بر اساس نقشه های پیش یابی یک سامانه بارشی از پنج شنبه تا اواسط هفته آینده در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز فعال می شود.

کشف زمینی در نزدیکی زمین سیاره‌ای شبه‌زمینی در فاصله چهار سال نوری از زمین کشف شده‌است که در صورت تایید، این سیاره نزدیک‌ترین سیاره به سامانه خورشیدی به شمار خواهد رفت.

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - خبری که داروخانه ها منبع آن بودند / واکنش وزیر به ممنوعیت فروش داروهای ضد بارداری - جدال دوم رامنی و اوباما در نیویورک؛ باشگاه مشت زنی - رئیس قوه قضائیه: در ایران مطلقاً اعدامی سیاسی نداریم - نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: فنر فشرده ارز در دهه 80 حالا باز شده است

ابلاغ تغییرات تقویم رسمی سال 1392 تغییرات اعمال شده در تقویم رسمی کشور برای سال 1392 هجری شمسی از سوی رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

کشف نسخه‌ای هیجان‌انگیز از قرآن سودای پیدا کردن نسخه‌های خطی، اصیل و قدیمی از کتب مختلف، بخصوص کتب مقدس دینی، آنچنان قوی است که بسیاری را به این شهر و آن شهر و حتی این کشور و آن کشور می‌کشاند. نسخه‌شناسان بسیاری در کشورهای مختلف هستند که عمر خود را برای یافتن نسخه‌های منحصر‌به فرد می‌گذرانند و ثمره زندگی آنان همان نسخه‌هایی است که می‌یابند.

نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی در مقایسه با روز گذشته تغییری نکرده؛ این در حالی است که نرخ یورو امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

تشخیص جنسیت از طریق اثر انگشت پژوهشگران دانشکده "غازی" ترکیه، به تازگی روشی ارائه کردند که در آن، اثر انگشت فرد مظنون همراه با بازمانده های شیمیایی آن، جمع آوری و با بررسی های بعدی، جنسیت فرد مشخص میشود.

انتقاد ذوالقدر از وضعیت حجاب معاون قوه قضائیه با بیان این که آرایش در جامعه به وضعیتی بسیار زننده و آزار دهنده تبدیل شده است افزود: نفس آرایش پسندیده است اما اکنون خیابان ها به نمایشگاه مد تبدیل شده است و حتی با عارضه آرایش زنانه از سوی برخی مردان مواجه هستیم.

سارق نوجوان 45 خودرو سرقت کرد سرکلانتر نهم پلیس تهران از دستگیری نوجوان سارق که 45 خودرو و موتور سیکلت را سرقت کرده بود، خبر داد. به گزارش مهر،سرهنگ عبدالرضا مهابادی ، سرکلانترنهم پلیس تهران گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با سارقان موتورسیکلت و خودرو عوامل تجسس کلانتری 172 کهریزک تحقیقات خود را برای شناسایی مناطق جرم خیز و متهمان آغاز کردند.

قطع رابطه شرکت های چاپ اسکناس با ایران مارک والاس، مدیر ارشد گروه «اتحاد علیه ایران اتمی» در تشریح کمپین جدید گروه به نیویورک تایمز گفته است که با افزایش میزان چاپ اسکناس، ایران می تواند آثار مصیبت بار تصمیم های سیاسی، سوء مدیریت اقتصادی و انزوای خود را از نظرها پنهان کند.

قیمت انواع خودرو قیمت خودرو + بازار خودرو + اخبار اقتصادی

نمایندگان از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش به سوال فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و منصور آرامی نماینده مردم بندر عباس، ابوموسی و حاجی‌آباد پاسخ داد.

منشأ قانون‌گریزی عملکرد مسئولان است حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری طی سخنانی در هیات عمومی اظهار داشت: منشأ قانون‌گریزی در جامعه عملکرد مسوولان اجرایی است، البته منظور از مسوولان اجرایی نه تنها مدیران در قوه مجریه بلکه همه آنهایی هستند که در دولت، مجلس و قوه قضائیه امور اداری مردم را مدیریت می‌کنند.

بارزترین علل طلاق در جامعه دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: طبق آمار و تحقیقات انجام شده در ایران، بارزترین علل طلاق مربوط به خشونت خانوادگی، اعتیاد، فقر و مشکلات اقتصادی و مسایل جنسی است.

محبیان: خاتمی به من گفت کاندیدا نخواهد شد روشن است که اصلاح‌طلبان دارای طراحان و برنامه‌ریزان خاص خود هستند و ما اصولگرایان نباید برای آنها تعیین تکلیف کنیم و نکات ارائه شده هم برداشت ما از موضع اصولگرایی و‌شناختی است که از ذهنیت نظام داریم. اما اگر قرار بود برای آنها راهکاری عملی ترسیم کنیم به آنها توصیه می‌کردیم از دریچه شورای شهر وارد شوند،

کشف ذرات آب در ماه پژوهش جدید محققان دانشگاه تنسی نشان داده که سطح ماه با دانه های شیشه‌ای خاک حاوی میزان قابل توجهی از آب پوشیده شده که می‌تواند از نظریه حیات انسانی در ماه حمایت کند.

شیوع بیماری ام اس در کشور دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با اشاره به شیوع این بیماری در کشور، افزود: شیوع بیماری ام اس در شهرهای تهران و اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کشور بیشتر است.

خط و نشان کویت برای ایران وزیر اطلاع رسانی کویت گفت که کشورش در مقابله با آنچه که او "تهدیدات ایران" توصیف کرد در کنار امارات قرار دارد. به گزارش عصر ایران، این اظهار نظر در حالی منتشر می شود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران قرار است در هفته جاری برای حضور در نشست "مجمع همکاری آسیایی" راهی کویت شود.

برنامه تک جنسیتی شدن دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تازه‌ترین برنامه‌های این دانشگاه برای حذف کنکور و تک جنسیتی شدن این دانشگاه خبر داد و گفت: برای حذف کنکور در کاردانی و کارشناسی آمادگی داریم.

واکنش تهران به تحریم‌های اتحادیه اروپا سخنگوی وزارت امور خارجه حرکت غیر سازنده و غیر قابل قبول اتحادیه اروپایی در تصویب اقدامات تحریمی یک جانبه جدید بر ضد جمهوری اسلامی ایران را ناشی از عصبانیت کشورهای اروپایی از حمایت یکپارچه و مقتدرانه مردم ایران از توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان دانست و قویا آن را محکوم کرد.

ملاقات مهدی هاشمی با خانواده‌اش در اوین وکیل‌ مدافع مهدی هاشمی از ملاقات موکلش با اعضای خانواده خود خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدمحمود علی‌زاده طباطبایی با بیان اینکه این ملاقات روز پنجشنبه انجام شده است، گفت: عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همراه همسر و فرزند مهدی هاشمی روز پنجشنبه در زندان اوین با وی ملاقات کردند.

نتایج کامل بازیهای مقدماتی جام جهانی در اروپا رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه اروپا سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه ادامه یافت که درمهم ترین بازیها ، تیم های المان و اسپانیا در خانه خود متوقف شدند و تیم های ایتالیا روسیه و هلند به پیروزی رسیدند. اسپانیا در دقیقه 93 در ثانیه آخر بازی گل تساوی را از فرانسه دریافت کرد ! آلمان بازی 4 بر صفر برده را با تساوی 4 بر 4 عوض کرد! پرتغال در حای که در نیمه اول مقابل ایرلند بازنده بود در صدمین بازی رونالدو به تساوی رضایت داد و دیدار لهستان و انگلیس به علت بارش شدید باران به تعویق افتاد

توضیحات رویانیان درباره کاهش سهمیه بنزین آزاد رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور هرگونه پیشنهاد از سوی این ستاد برای کاهش سهمیه بنزین آزاد خودروها را تکذیب کرد و گفت: در عین حال بنزین آزاد سهمیه بندی نیست که قرار باشد کم یا زیاد شود.

تصاویر / حرم امام جواد (ع)امام جواد(ع) , شهادت امام جواد(ع) , تصاویر حرم امام جواد (ع) , عکس حرم امام جواد

اختصاص 800 میلیارد ریال برای 4 بانده شدن محور سوادکوه نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 800 میلیارد ریال در سال‌جاری برای اجرایی شدن چهار بانده شدن محور سوادکوه در نظر گرفته شده است.

احمدی نژاد در جمع فوتبالیستها

آغاز به کار عملیات اجرایی مجتمع آموزشی هوشمند در ساری موسس سومین دبستان هوشمند پیشتازان کشور گفت: عملیات اجرایی مجتمع آموزشی هوشمند در ساری شروع شد. به گزارش سلام شمال فیض‌الله عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه فرایند هوشمندسازی مدارس اقدامی مدبرانه در راستای سند چشم انداز نظام در اجرای طرح تحول بنیادین است، اظهار داشت: مدرسه پیشتازان برنامه درسی محدود ندارد و به دانش آموزان اجازه می دهد تا از برنامه درسی گامی فراتر بردارد.
حضور اسکیت‌باز مازندرانی در رقابت‌های آسیایی چین رئیس هیئت اسکیت مازندران از حضور اسکیت‌باز مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور چین خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین خیری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: محمد حسین منصف به عنوان نخستین اسکیت‌باز پسر مازندرانی است که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند.
مخترعان مازندرانی بلوک نبشی ساختند دو مخترع جوان مازندرانی در فریدونکنار برای نخستین بار بلوک قائمه نبشی ساختند. به گزارش سلام شمال دو برادر و خواهر جوان فریدونکناری توانستند در اقدامی مبتکرانه دست به اختراع نوعی بلوک جدید با نام بلوک قائمه بزنند.
عدم پاسخگویی مسئولان درباره کمبود پزشک طب کار در مازندران اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آمل نسبت به عدم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به کمبود پزشک طب کار در استان انتقاد کردند.
آبگرفتگی شهر ساری نیازمند تهیه طرح جامع شهری است نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: آبگرفتگی شهر ساری نیازمند تهیه طرح جامع شهری است. به گزارش سلام شمال محمد دامادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری که در فرمانداری مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن برای کشور ما شرایطی ایجاد کرده است تا بر ما مسلط شود.
364 مصوبه در ستاد تسهیل مازندران به تصویب رسید رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت: 364 مصوبه در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان مازندران به تصویب رسید.
مازندران نماد ورزش کشور استمدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: مازندران نماد ورزش کشور است و کسب 11 سهمیه المپیک در شش رشته ورزشی، این استان را در سطح کشور متمایز کرده است.
حضور 10 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مازندران نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از حضور 10 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در استان مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین نیازآذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از صبح امروز پنج‌شنبه در مازندران حضور می‌یابند، بیان داشت: اعضای کمیسیون کشاورزی به منظور تقویت بخش کشاورزی و ارزیابی مسائل و مشلات این بخش به استان مازندران سفر می‌کنند.
خسارت 30 خانوار ایثارگر در سیل مازندران مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 30 خانواده ایثارگر در سیل بهشهر خسارت دیدند. به گزارش سلام شمال عباسعلی رضایی چهارشنبه شب در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندان از مصدومیت 30 نفر از خانواده‌های ایثارگران در سیل اخیر بهشهر خبر داد.
جدال تیم‌های صدرنشین لیگ برتر فوتبال مازندران در قائمشهر و ساری رئیس سازمان لیگ هیئت فوتبال مازندران گفت: تیم‌های صدرنشین لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های مازندران این هفته در قائمشهر و ساری میزبان حریفان خود هستند.
اختصاص 4 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان نکایی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا از اختصاص 3 میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان نکایی خبر داد. به گزارش سلام شمال سید موسی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: آموزش در امداد، زیربنای ایجاد اشتغال پایدار است و مداد با فراهم کردن زمینه آموزش برای افراد زیر پوشش در واقع پایداری شغل، هزینه انسانی، مالی و محیطی را که صرف ایجاد شغل می‌شود، نگه می‌دارد.
اختصاص 4 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان نکایی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا از اختصاص 3 میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان نکایی خبر داد. به گزارش سلام شمال سید موسی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: آموزش در امداد، زیربنای ایجاد اشتغال پایدار است و مداد با فراهم کردن زمینه آموزش برای افراد زیر پوشش در واقع پایداری شغل، هزینه انسانی، مالی و محیطی را که صرف ایجاد شغل می‌شود، نگه می‌دارد.
کسب درجه ملی کاراته توسط 3 داور مازندرانی رئیس هیئت کاراته شهرستان قائمشهر گفت: سه نفر از بهترین اساتید رشته کاراته شهرستان قائمشهر موفق به کسب درجه ممتاز ملی شدند. به گزارش سلام شمال حامد سه‌سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر گفت: کلاس ارتقای داوری ممتاز ملی که به مدت سه روز با حضور آپاتریکس‌لیم رئیس شورای داوران آسیا و عضو کمیته داوران جهانی به میزبانی تهران برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی نویسندگان حوزه کودک مازندران از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نشست تخصصی نویسندگان حوزه کودک مازندران برگزار شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در آخرین روز جشنواره یک هفته با کانون که بمناسبت روز جهانی کودک برگزار شد، نشست تخصصی نویسندگان و شعرای کودک ونوجوان برگزار شد.
جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود مدیر کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده‌گرجی در جلسه شورای فرهنگی کانون گفت: این جشنواره که مرحله حوزه‌ای و استانی آن در مازندران برگزار خواهد شد فرصتی است تا بتوان از ظرفیت‌های مربیان، مسئولان مراکز، کارکنان دفتر استان و حتی نیروهای خدماتی جهت شرکت در این جشنواره و ارایه اثر استفاده شود.
5 میلیارد تومان تنخواه فردا در حساب مازندرانی‌هامعاون اول رئیس‌جمهور گفت: 5 میلیارد تومان به صورت تنخواه‌گردان از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به سیل‌زدگان استان مازندران همین فردا در حساب مازندرانی‌ها است.
رشد 8 درصدی صنعت مازندران تا پایان سال 1404 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد هشت درصدی صنعت تا پایان سال 1404 در کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال مرتضی هاشم‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در صنعت چشم‌انداز 1404 اقتصاد کشور باید از یک متوسط رشد قابل توجه برخوردار باشد که پیش‌بینی‌ها بر این امر است که متوسط رشد هشت درصد باشد که 5/5 درصد سرمایه‌گذاری و 5/2 درصد بهره‌وری است
تهیه طرح هادی 1600 روستا در مازندران مدیرکل امور روستایی مازندران از تهیه طرح هادی هزار و 600 روستا در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ذات‌الله زارعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در مجموع سه هزار و 200 روستایی که در سراسر استان مازندران وجود دارد، حدود هزار و 600 روستا دارای طرح هادی هستند و در واقع طرح آنها تهیه شده و به تصویب رسیده است.
برگزاری نخستین همایش پیوند آیه‌های آسمانی در محمودآباد معاون فرهنگی اجتماعی سپاه محمودآباد از برگزاری نخستین همایش آیه‌های آسمانی در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) خبر داد.
مهندسی رودخانه‌های مازندران 100 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد استاندار مازندران گفت: برای مهندسی رودخانه‌های مازندران 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید علی‌اکبر طاهایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، بیان داشت: برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخان‌داری در مازندران مبلغ 60 میلیارد تومان و برای مهندسی رودخانه‌های استان 100 میلیارد تومان بودجه نیاز است.
آغاز هفتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش مازندران هفتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش در مجتمع فرهنگی سینمایی انقلاب بابل آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمال عصر امروز در نخستین روز افتتاحیه این جشنواره در سانس اول، پنج فیلم در بخش مازندران شناسی و ویژه به نمایش گذاشته شد.
امدادرسانی به 975 خانوار سیل‌زده بهشهری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از امدادرسانی به 975 خانوار سیل‌زده بهشهری خبرداد. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ارسال و توزیع نیازمندی‌های ضروری خانوارهای آسیب‌دیده بهشهری همچنان ادامه دارد.
قائمشهر 15 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر گفت: در شهرستان قائمشهر 15 هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت ورزشی دارند. به گزارش سلام شمال عادل عالیشان بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته تربیت‌بدنی در دیدار اعضای هیئت‌های ورزشی قائمشهر با نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری نقش ورزش را در ایجاد رفاقت، صمیمیت و دوری از خشونت مهم قلمداد کرد.
بهره‌مندی 77 واحد صنعتی مازندران از مزایای صندوق ضمانت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از بهره‌مندی 77 واحد صنعتی از مزایای صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری اقدام مؤثری برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کرده است.
معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن کریم در ساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت: نفرات برتر زیر 16 سال سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان ساری معرفی شدند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی با اشاره به اینکه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در سالن اجتماعات امام‌زاده عباس (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در رقابت بین پسران زیر 16 سال در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و حفظ پنج جزء برگزار شد.
پذیرش 2 هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد ساری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری از پذیرش 2 هزار دانشجوی جدید در دوره‌های دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
ارزش‌های اخلاقی باید در دانشگاه متجلی شود رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارزش‌های اخلاقی باید در دانشگاه متجلی شود و اگر دانشگاه اصلاح شود و در مسیر درست قرار بگیرد جامعه نیز اصلاح می‌شود.
تصویر/بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده بهشهرمحمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه از مناطق مختلف سیل زده شهرستان بهشهر بازدید کرد.
سیل اشک از چشمان سیل‌زدگان مازندران جاریست در حالی که مردم سیل‌زده بهشهر به‌خاطر از دست‌دادن زندگی خود و عزیزانشان در غم و اندوه هستند، مسئولان در گیر و دار مسائل مربوط به کمبود امکانات مدیریت بحران گرفتارند. به گزارش سلام شمال با وجود تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از شهرهای مختلف مازندران، اما همچنان کمبود ادواتی نظیر لجن‌کش‌ها، مینی لودر و بیل مکانیکی وجود دارد.
نشست ستاد مدیریت بحران با حضور رحیمی آغاز شد جلسه ستاد مدیریت بحران سیل در بهشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر آغاز شد. به گزارش سلام شمال محمدرضا رحیمی و هیئت همراه وی پس از بازدید از چند منطقه سیل‌زده بهشهر هم‌اکنون در هفتمین جلسه ستاد بحران سیل این شهرستان حضور دارند.
تصویر خسارات ناشی از آفت بر زیتون رودباربرداشت زیتون روغنی رودبار در حال انجام است اما باغات این منطقه دچار نوعی آفت به نام مگس زیتون شده است که دسترنج مردم این منطقه را به طور جدی تهدید میکند به گفته کشاورزان بیشتر محصول آنان اسیب دیده است.
جشن ازدواج 60 زوج زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا برگزار شد جشن ازدواج 60 نوعروس و داماد زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا همزمان با سالروز پیوند علی (ع) و فاطمه (س) برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا عصر امروز در جریان برگزاری مراسم جشن ازدواج مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تبریک سالروز ازدواج فرخنده علی (ع) و فاطمه (س) اظهار کرد: امروز روزی بزرگ در راستای پیوند دو نور آسمانی برای تمام مسلمانان جهان است.
معاون هلال احمر گیلان معرفی شد سیاوش غلامی با حکم مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان معاون امداد و نجات این جمعیت شد. به گزارش سلام شمال جلسه تودیع و معارفه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در رشت برگزار شد.
یادواره سرداران و 410 شهید رودبار برگزار می‌شود فرمانده سپاه رودبار از برگزاری یادواره سرداران و 410 شهید رودبار در 27 مهر جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار امنیت، سربلندی و افتخار ملت ایران را مرهون جانفشانی‌ها، ایثار و شهادت بزرگ‌مردانی دانست که با نثار خون خود امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.
افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در آستارا مدیر و موسس آموزشگاه فرهنگی تابان آستارا از افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرشید شاهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اخذ مجوز آموزشگاه صنعت از سال گذشته با همکاری رئیس سندیکای پیمانکاران و انبوه ‌سازان آستارا و مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای این شهرستان آغاز و همزمان با سال تحصیلی جدید با مساعدت اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان راه‌اندازی شد.
اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای گیلان انتخاب شدندمسئول دفتر مجمع نمایندگان گیلان گفت: در جلسه مجمع نمایندگان گیلان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان انتخاب شدند.
افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در آستارا مدیر و موسس آموزشگاه فرهنگی تابان آستارا از افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرشید شاهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اخذ مجوز آموزشگاه صنعت از سال گذشته با همکاری رئیس سندیکای پیمانکاران و انبوه ‌سازان آستارا و مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای این شهرستان آغاز و همزمان با سال تحصیلی جدید با مساعدت اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان راه‌اندازی شد.
عشایر لنگرودی کوچ کردند مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از آغاز کوچ عشایر 24 روستای این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی عصر دوشنبه در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به آغاز کوچ عشایر اظهار کرد: کوچ عشایر 24 روستای لنگرود از مناطق کوهستانی و مرتفع به مناطق میان‌بند و قشلاقی آغاز شد.
آستارا سومین مرز فعال کشور است مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از کسب رتبه سوم کشوری پایانه مرزی آستارا در واردات و صادرات خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور عصر دوشنبه در نشست ویژه کارگروه ترانزیت اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه مرز آستارا یکی از نقات قوت اقتصادی استان و کشور است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال سهم پایانه مرزی آستارا در واردات کالا معادل هشت درصد واردات مرزهای جاده‌ای کشور بوده است.
تمام مدارس صومعه‌سرا تا سال 93 یک‌نوبته می‌شوند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از یک‌نوبته شدن تمام مدارس این شهرستان تا سه سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جریان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس و مجتمع‌های آموزشی این شهرستان اظهار کرد: برپایی این انتخابات در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی وپرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه است.
راهیابی 213 نفر از جوانان گیلان به مسابقات استانی مهارت مدیر کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: 633 نفر از جوانان گیلان در مرحله شهرستانی مسابقه‌های ملی با هم رقابت کردند که 213 نفر به مرحله استانی این مسابقه‌ها راه یافتند.
سرانه میزان آب در گیلان 3500 متر مکعب است مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: میزان سرانه آب در گیلان از 7 هزار و 500 متر مکعب 50 سال گذشته، به 3 هزار و 500 متر مکعب رسیده است.
سایت تیراندازی در گیلان احداث می‌شود سرپرست هیئت تیراندازی گیلان گفت: طبق تفاهمنامه بین هیئت تیراندازی استان و استانداری، پنج نقطه در گیلان برای احداث سایت تیراندازی پیش‌بینی شده است.
اعزام 528 نفر از دانش‌آموزان رودبار به راهیان نور فرمانده سپاه رودبار از اعزام 528 نفر دانش‌آموزان مقطع دبیرستان این شهرستان به راهیان نور خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری عصر امروز در جریان اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: سپاه رودبار با همکاری اداره آموزش و پرورش اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی را در قالب کاروان راهیان نور در دستور کار قرار داده است.
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا خبر داد و گفت: این همایش 26 مهر جاری به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
کنگره ملی امام حسن (ع) در گیلان برگزار می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) امسال در استان خبر داد.
بیش از 2 هزار نابینا زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از وجود 2 هزار و 303 نابینا زیر پوشش بهزیستی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی نابینایان (عصای سفید) در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با بیان اینکه بیش از 135 میلیون نفر در دنیا مشکل بینایی دارند، اظهار کرد: 45 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار نابینایی مطلق هستند.
تشکیل جلسه جبهه متحد اصولگرایان گیلان دبیر جبهه متحد اصولگرایان گیلان از تشکیل جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان با حضور دبیران تشکل‌های همسو با ولایت و رهبری خبر داد. به گزارش سلام شمال نادر یارحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری جلسه متحد اصولگرایان گیلان اظهار کرد: جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان با حضور دبیران تشکل‌های همسو با ولایت و رهبری تشکیل شد.
گیلان میزبان جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 8 شد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه 8 کشور گفت: گیلان میزبان جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 8 کشور شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دومین جشنواره معرفی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌های منطقه 8 کشور در روزهای 30 مهر ماه تا اول آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
احداث شهرک صنعتی پیشرفته در آستانه‌اشرفیه
احداث 2 هزار مسکن معلولان در گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان از ساخت ۲ هزار مسکن برای تمام معلولان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه فرا رسیدن 24 مهر روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: این روز برای نابینایان نامگذاری شده است.
افزایش 31 درصدی برخورد با ناهنجاری‌های گیلان فرمانده انتظامی گیلان از افزایش 31 درصدی برخورد با ناهنجاری‌ها در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت انتظامی استان در نیمه نخست امسال اظهار کرد: عرصه امنیت یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بشریت است و پلیس در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است.
هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از 24 تا 30 مهر جاری با حضور 420 ناشر در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اطلاعات در عصر پر تلاطم نانوها و فناوری‌ها را تعیین‌کننده خواند و اظهار کرد: گسترش رسانه‌ها انحصار را از نظام یک درصدی سلطه‌گر جهانی خارج کرده است.
افتتاح 8 طرح صنعتی مهر ماندگار گیلان تا خرداد 92 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 8 طرح صنعتی مهر ماندگار تا خرداد سال 92 در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود یک‌هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام صنعتی در گیلان اظهار کرد: بالغ بر 300 طرح دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد هستند.
400 واحد صنوف رشت بدون پروانه کسب هستند امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت‌های ممیزی بهداشتی دامپزشکی بازوی اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در تمام عرصه‌های امور تصدی‎گری هستند، اظهار کرد: عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی جزو وظایف شرکت‌های ممیزی واگذاری شده به بخش خصوصی طبق تصویب هیئت وزیران است.
وجود 950 بیمار دیالیزی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وجود 950 بیمار دیالیزی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن بهبودی بعد از ظهر امروز در جریان آغاز عملیات اجرایی پروژه بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری این شهرستان با بیان اینکه گیلان دارای 950 بیمار دیالیزی است، اظهار کرد: 80 نفر از این بیماران متعلق به رودسر و املش است.
کسب رتبه عالی گیلان در تشکیل انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گیلان گفت: گیلان در زمینه تشکیل انجمن‌های حمایت از مصرف کننده موفق به کسب رتبه عالی در کشور شده است.
دستگیری گردانندگان فروش داروهای تقلبی اینترنتی در گیلان رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری گردانندگان سایت‌های فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از پلیس گیلان، ایرج محمدخانی با اشاره به چگونگی دستگیری گردانندگان سایت‌های فروش داروی غیرمجاز در استان اظهار کرد:
برخورد قانونی با 491 وب‌سایت اینترنتی گیلان رئیس پلیس فتای گیلان از برخورد قانونی با 491 وب‌سایت اینترنتی متخلف در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه فرماندهی انتظامی استان گزارشی از فعالیت شش ماه نخست امسال پلیس فتای گیلان ارائه کرد.
اجرای طرح پایش بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی گیلان استاندار گیلان از اجرای طرح پایش دریافت بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی از مرکز در سال جاری در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: سال گذشته دستگاه‌های دولتی استان توانستند از ردیف بودجه ملی متمرکز در وزارتخانه‌ها اعتباراتی را دریافت کنند.
جمع‌آوری 145 متکدی از سطح شهر گرگان‌ فرماندار شهرستان گرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 145 متکدی در گرگان توسط نیروهای اجرایی و انتظامی جمع‌آوری شدند که از این تعداد 75 نفر زن و 70 نفر مرد بودند.
355 واحد صنعتی گلستان مشمول استاندارد اجباری هستند مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: از کارخانجات استان 355 واحد صنعتی با 486 فرآورده مشمول استاندارد اجباری هستند. به گزارش سلام شمال منصور قلیچ‎لی صبح امروز در همایش گرامیداشت روز استاندارد که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 244 واحد تولیدی با 447 فرآورده دارای پروانه استاندارد هستند.
آغاز ساخت بزرگترین خانه تخصصی والیبال کشور در گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: پایتخت والیبال ایران صاحب یکی از مجهزترین فضاهای تخصصی و آموزش والیبال در سطح آسیا خواهد شد.
تصویب 225 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: 225 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس مصوب شده است. به گزارش سلام شمال حیدرعلی احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه 225 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس مصوب شده است، اظهار داشت: ارزش ریالی این طرح‎ها 330 میلیارد ریال برآورد شده و از میان این طرح‎ها 181 پرونده به بانک عامل ارائه شده است.
برگزاری یادواره سرداران شهید و شهدای گمنام استان‎های شمالی کشورشانزدهمین یادواره سرداران شهید جبهه‌های کردستان و شهدای گمنام استان‎های شمالی کشور با حضور احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به میزبانی شهرستان مینودشت برگزار شد.
جشن پیوند آسمانی 1400 زوج گلستانی در آزادشهر در سالروز ازدواج آسمانی و روحانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) جشن ازدواج یک‌هزار و 400 زوج آسمانی در شهرستان آزادشهر برگزار شد.
افزایش 2.36 درصدی جمعیت گلستان مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار استانداری گلستان گفت: در سرشماری سال 1390 سهم جمعیت گلستان در بین 31 استان کشور افزایش پیدا کرد و به 2.36 درصد رسید.
مدیرکل ارشاد گلستان مدیر نمونه کشور شد غلامرضا منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در جشنواره شهید رجایی به عنوان مدیر‌کل نمونه کشور انتخاب شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل ارشاد استان اظهار داشت: هر ساله از سوی جشنواره شهید رجایی تمامی دستگاه‌ها و نهادها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در دو سطح استانی و ملی وضعیت نهایی را ابلاغ می‌کنند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در هر دو سطح حائز رتبه شد.
گلستان در پرورش میگو موفق‌تر از جنوب کشور است مدیرکل اداره شیلات گلستان گفت: استان گلستان که از سال گذشته وارد پرورش سایت میگو شده، به دلیل شوری کم آب دریای خزر و اقلیم مناسب، موفق‌تر از جنوب کشور بوده است.
75 هزار خانوار گرگانی بیمه حوادث شدند فرماندار گرگان گفت: با توجه به جاری شدن سیل اخیر در استان و خسارت 28 تا 30 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، شهرداری گرگان برای کاهش آسیب‌های وارده و احتمالی، تعداد 75 هزار خانوار را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داد.
گلستان جزو 5 استان برتر کشور در اجرای موفق سرشماری معرفی شد مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار استانداری گلستان گفت: کیفیت و سرعت در اجرای سرشماری سبب شد که استان گلستان جزو یکی از پنج استان موفق کشور معرفی شود.
اعتبارات حوزه فرهنگی گلستان تقویت شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خواستار تقویت اعتبارات فرهنگی این اداره کل شد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه استاندار و معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان تلاش کردند تا بر اساس عدالت، انصاف و امکانات موجود اعتبارات را توزیع کنند اما به اقتضای شایستگی‌ها و قابلیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان می‌طلبد که قلمرو توجه و مساعدت اندکی افزایش یابد
اعلام آمادگی بنیاد سینمای فارابی در تامین فیلم‎های کودک در گلستان مدیر اجرایی 26 اُمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور گفت: اگر مسئولان گلستان یک سینما را مختص سینمای کودک قرار دهند بنیاد فارابی حاضر است در طول سال تمام فیلم‎های کودک و نوجوان آن سالن را تامین کند.
جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گلستان به کار خود پایان داد جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از پنج روز فعالیت گسترده با استقبال بی‎نظیر کودکان و نوجوانان گلستانی به کار خود پایان داد. به گزارش سلام شمال مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینما عصر جدید گرگان اظهار داشت: شور و نشاطی که از استقبال کودکان و نوجوانان گلستانی دیدم واقعا بی‎نظیر بود و احساس می‎کنم در این حوزه کمی کم‌کاری کرده باشیم.
افزایش رشته‎های تحصیلی دانشگاه آزاد گرگان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از افزایش رشته‎های تحصیلی این دانشگاه به بیش از 80 رشته خبر داد. به گزارش سلام شمال رضاعلی محسنی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت: در حوزه معاونت آموزشی اعضای هیئت علمی به بیش از 220 نفر ارتقا پیدا کرده است و افزایش تعداد دانشجو را نیز در این واحد دانشگاهی شاهد بودیم.
دانشگاه آزاد گرگان با 12 میلیارد تومان کمبود منابع مالی روبه‌روست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: این دانشگاه امسال با 12 میلیارد تومان کمبود منابع مالی روبه‌رو است. به گزارش سلام شمال حسین عجم‌نوروزی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت: کمبود منابع مالی واحد در زمینه پرداخت اقساط بانکی، بدهی به اساتید، کارکنان، سازمان‎ها، ادارات، تکمیل و تجهیز پروژه‎های عمرانی و سایر هزینه‎های جاری دانشگاه بوده است.
عجم‌نوروزی سرپرست دانشگاه آزاد گرگان شد طی مراسمی حسین عجم‌نوروزی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان معرفی شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان پیش از ظهر امروز با حضور رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد.
آتش‌سوزی در سایت اداری گلستان3 خودرو در سایت اداری استان گلستان در آتش سوخت. به گزارش سلام شمال سه خودرو پراید، پژو 405 و سمند بر اثر آتش‌سوزی جلو دیدگان مردم اسکلت شد.
برگزاری نخستین همایش روان‌شناسی در دانشگاه پیام نور مرکز گرگان نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان با هدف آشنایی دانشجویان با رویکردهای نو در علم روان‌شناسی در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ساری امروز در نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان در خصوص نقش روان‌شناسی در بهبود روابط خانواده اظهار داشت: خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که از ویژگی‌های خاصی تبعیت می‌کند.
برگزاری جشنواره مد و لباس در گلستان استاندار گلستان گفت: به زودی جشنواره مد و لباس در مرکز استان به مدت یک هفته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار داشت: با استفاده از توانمندی و ظرفیت هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی می‌توان مد ایرانی را جایگزین مد غربی کرد.
علی فضلوی مسئول راه‎اندازی پارک علمی فناوری گلستان شد مشاور معاون پژوهش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری عصر امروز در مراسم معارفه مسئول راه‎اندازی پارک علمی و فناوری گلستان ضمن قدردانی از تلاش‎های عبدالحمید حدیدی مسئول سابق راه‎اندازی پارک علمی فناوری گلستان اظهار داشت: راه‎اندازی پارک علمی فناوری با سیستم‌خواهی و نه خودخواهی انجام خواهد شد که امیدواریم زمینه رشد و شکوفایی در این استان را رقم بزند.
شهردار گرگان مطالعه مهار آبهای سطحی را با جدیت پیگیری کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به سیل‌خیز بودن منطقه لازم است موضوع مطالعه مهار آب‌های سطحی از سوی شهردار گرگان جدی گرفته شود.
مسئله پارک موزه گرگان با یک نشست حل و فصل می‎شود عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بحث پارک موزه دفاع مقدس گرگان به عنوان یک پدیده نوظهور در این جریان را با یک نشست حل و فصل می‎کنیم.
خرید 700 میلیون ریال کتاب برای توزیع در مدارس گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از خرید 700 میلیون ریال کتاب توسط آموزش و پرورش و توزیع آن در مدارس استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی مراسم هفته کتاب در گرگان اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک کار بسیار پسندیده باید در جامعه نهادینه شود.
صادرات 3/1 میلیون دلاری میگو در گلستان مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی امسال بین 2/1 تا 3/1 میلیون دلار سهم صادرات استان از میگو است و هر کیلو حدود هفت دلار تا هشت دلار صادر می‎شود.
خسارت سیل به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎های گلستان مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بارندگی شدید که از بامداد امروز در گلستان منجر به سیلاب شد خسارت‎هایی را به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎ها وارد کرد.
آغاز صید ماهیان خاویاری و استخوانی در گلستان مدیرکل شیلات گلستان از آغاز صید ماهیان استخوانی در استان گلستان خبر داد و گفت: فصل صید از 20 مهر آغاز شده و در 20 فروردین ماه سال ‌جاری پایان می‎یابد.
تلاش برای یافتن بازارهای جدید بین‎المللی برای میگوی گلستان استاندار گلستان از صادرات میگوی استان به چهار کشور اسپانیا، امارات، لبنان و مصر خبر داد و گفت: به دنبال توسعه پرورش میگو در گلستان و یافتن بازارهای جدید بین‎المللی هستیم.
تجلیل از تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت در گلستان مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: در مراسمی با حضور مسئولان استانی و سازمان ملی استاندارد ایران از تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت در این استان تجلیل می‎شود.
گره معضل ترافیک گرگان با راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گره معضل ترافیک شهر گرگان که یکی از اولویت‎های مردم است با ارائه راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود. به گزارش سلام شمال زهرا نورا در جمع اعضای شورای شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: مسئله ترافیک گرگان نیازمند یک برنامه بلندمدت است که با همکاری شورای شهر، شهرداری، نظام مهندسی و استانداری می‎تواند رنگ تحقق به خود بگیرد.
تملق و چاپلوسی یا تمجید و مبالغه‌گوییاخیرا رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است، ولی این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر، و اوصاف مبالغه‌آمیز شود. در همین راستا نیز اگر نگاهی به وضعیت کنونی رواج تملق، مبالغه گویی و چاپلوسی در بین جامعه و رابطه بین مردم و مسئولان داشته باشیم باید گفت این امر یکی از چالش‌های کنونی جامعه است. در این میان اگر نگاهی به این پدیده داشته باشیم باید گفت تملق کلا غیرواقع جلوه دادن حقیقت و چاپلوسی هم نوعی تزویر و خدعه برای فریب مخاطب است.
چه تعداد گرسنه در کشور داریم؟رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به تازگی اعلام کرد که طبق آمار، 5 درصد از جمعیت ایران از گرسنگی رنج می‌برند. با این حساب می‌توان گفت که بیش از 3 میلیون و 750 هزار نفر در کشور از گرسنگی رنج می‌برند. البته با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش روزافزون قیمت محصولات غذایی در ماههای اخیر می‌توان ادعا کرد که آمار واقعی، فراتر از ارقام مذکور بوده و با استمرار این روند، فراتر از آن نیز خواهد رفت.
سلیقه‌سازی نخستین گام تغییر سبک زندگیاشاره‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی و نگرانی‌های ایشان درباره موضوع یادشده اهمیت بررسی، تبیین و آسیب‌شناسی موضوع مورد اشاره را چندین برابر می‌کند. برای حرکت به سوی فرهنگ بیگانه به‌ویژه در حال حاضر که جنگ نرم به شکلی گسترده در جریان است نخستین گام تغییر سبک زندگی و ایجاد خدشه در نگرش‌های افراد یک جامعه است. با توجه به ابعاد مختلف آن از پوشیدن لباس تا خوردن غذا، سفر کردن، ساختن فیلم و نوشتن کتاب، سرودن شعر و نوشتن نثر همه ابعاد یک انسان زنده را دربرگرفته است و اگر بتوان در آن خللی ایجاد کرد می‌توان به پیشرفت جنگ نرم و هدف‌های شوم بعدی آن اطمینان داشت.
تناقض تحریم و اقتدارتحریم و تداوم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین راهکار، شیوه و منطق غرب در مواجهه با مخالفان خود به حساب می‌آید و از این رو می‌توان گفت اقدامات «سلبی گرایانه» غرب از ناتوانی در مواجهه با یک موضوع، پدیده و یا روند فعال حکایت می‌کند و دقیقا به دلیل عدم تناسب میان واکنش و کنش به نتیجه نمی‌رسد و از همین حالا نتیجه این مواجهه روشن است و کم نیستند کسانی در خود غرب که بر بی نتیجه بودن آن تاکید می‌ورزند و خبر آن هر روزه به رسانه‌ها راه می‌یابد.
نهیب اعتدال... «برخی از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، خانم‌هایى بودند که در عرف معمولى به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب» ؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویى هستم / آیا تو چنان که می‌نمایى هستى؟».
خردورزی، اخلاق و حقوق؛ جوهره سبک زندگی در تمدن اسلامیرهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان خراسان شمالی «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه‌های اصلی فرهنگ صحیح ازنظر اسلام عنوان کردند و فرمودند ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین آن شکل نخواهد گرفت. ایشان تمدن سازی نوین اسلامی را دارای دو بخش «ابزاری» و «حقیقی و اساسی» دانستند و یادآور شدند که سبک زندگی دینی بخش حقیقی آن را تشکیل می‌دهد که براین اساس با توجه به پیشرفت کشور ایران در زمینه سخت افزاری که همان علم و اقتصاد و سیاست است پیشرفت چشمگیری در زمینه سبک زندگی نداشته ایم.
امام جواد(ع) و پنج سفارش مهم به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه امام محمدتقی(ع) سزاوار است یکی از سفارشات ایشان که دربرگیرنده نکات بسیار ارزشمند است را مرور کنیم، آن حضرت فرمودند: "اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو، اگر مدحت کنند شاد مشو، و اگر نکوهشت کنند، بی تابی مکن.
افزایش کارایی با استانداردامسال، سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و روز جهانی استاندارد فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز همزمان با ۱۶۵ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد، به این موضوع بیندیشیم که در این روزها که بدون تردید‌، سرعت پیشرفت فناوری‌ها با سرعت نور برابری می‌کند و اقتصاد، مرزهای سیاسی را متوجه خود کرده، چگونه باید با تکیه بر استانداردهای بومی، تهدیدهای موجود در فضای کسب و کار را به یک فرصت تبدیل کرد.
گره‌های سیاسی بر پیکره اقتصاد ایرانپیش نیازهای یک حرکت اقتصادی سالم را سیاست‌ورزان آماده می‌کنند. اگر سیاست‌ورزان نخواهند، نتوانند یا ندانند این امکان وجود دارد که یک حرکت اقتصادی به مقصد نرسد. در این خصوص مثال‌های زیادی قابل طرح است. طرح موسوم به هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند مثالی واضح از این داستان باشد.
شعارها و گفتمان‌ها در انتخابات یازدهمعبارتی چون نامزد آشتی ملی! این همان سخن همواره امام راحل(ره) و رهبری است که همه باید وحدت ملت ایران را محترم بشمرند و به آن آسیب نرسانند. پس این عبارت فراگفتمان است و هیچ فرد و گروه و حزبی نه با آن مخالف است و نه می‌تواند که مخالف باشد! گفتمان در این مورد واجد شرایطی است، از جمله این که مولفه‌ها و رویدادها و عملکردهایی که به این عبارت فراگفتمانی لطمه زده است را نفی کنیم و نقطه مقابل آن را تایید.
فرهنگ اعتراف به اشتباه"یکی از خطاهائی که در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سیاست کنترل جمعیت بود که این اشتباه باید جبران شود زیرا نسل جوان عامل اصلی پیش روندگی کشور است. البته اجرای سیاست کنترل جمعیت در اوائل دهه هفتاد کار صحیحی بود اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولین کشور و از جمله رهبری در این اشتباه سهیم هستند و باید از خداوند طلب عفو کنند. "
حجاب ضرورتی که کمرنگ می‌شود فرهنگ‌سازی در ترویج حجاب نیازمند توجه است که روز به روز در حال کمرنگ‌تر شدن در جامعه است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با نگاهی به آموزه‌های اسلام می‌توان دریافت که زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته و جایگاهی والا و الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت دست یابد و مصداق تحقق فلسفه خلقت یعنی خلیفه و جانشین خدا شود.
بازخوانی زندگی امام صادق(ع) از نگاه رهبری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این امام همام باز نشر داده است. دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عنصر جهاد، مبارزه و قیام در زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام را به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بازنشر داده است.
گورستان اسلامی سفیدچاه، گلستانی که محافظت نمی‌شود گورستان سفید چاه با پیشینه‌ای کهن که به دوره تیموریان می‌رسد، نگینی درخشان در سرزمین سبز علویان است که نظیر ندارد، اما با این اوصاف آن طور که شایسته و بایسته است پاسداری و حفاظت نمی‌شود.
هفته دولت ؛ گیلان سراسر سازندگی کوچه پس کوچه های شهر و روستا، تا هر کجا که مردمک چشم می جنبد؛ همت فرزندان میرزا موج می زند و طرحی پرامید از توسعه و پیشرفت را برای نسل های آینده ، فرزندان این خاک رسم می کند و در هفته ای مزین به نام دولت، کارنامه های درخشان خدمت پیش روی مردمان خطه سرسبز گیلان می گستراند.
اصحاب ایرانی امامان شیعه را بشناسید اسلام به عنوان دینی حقیقت بین و واقع گرا همواره مورد توجه اندیشمندان و آزاداندیشان ملل گوناگون در طول تاریخ بوده است. دین اسلام در جزیرة العرب ظهور کرد و محمد امین، آن پیامبر نیکی‌ها آیین و روشی را به مردمان آن سامان شناساند که سعادت و کمال بشریشان را تضمین کرده، مسیر صحیح پیشرفت را به آنها آموخت. با گسترش اسلام به مناطق اطراف و آشنایی بیشتر افراد با این دین الهی دامنه پیروان این دین از انحصار اعراب حجاز خارج شد و گروه ها و اقوام مختلفی به اسلام گرویدند. پس از رحلت پیامبر گرامی و بروز اختلافاتی میان مسلمانان در پیروی از خاندان رسول الله، شیعیان ائمه (ع) در فشار قرار گرفتند.
اگر لپ تاپ دارید، حتما بخوانید برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.
غیر متعهدها از بلگراد تا تهران اولین اجلاس سران عدم تعهد در یکم سپتامبر۱۹۶۱ با حضور مارشال یوسیپ بروز تیتو رهبر یوگسلاوی، قوام نکرومه رهبر غنا، جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند و احمد سوکارنو رهبر استقلال اندونزی در کنفرانسی در شهر بلگراد در کشور یوگسلاوی برگزار شد و این سازمان موجودیت خود را اعلام کرد.
وداع با مردی از تبار تکاپو و اراده سید علی بهروش معروف به حاج علی آقا شامگاه دوشنبه 30 مرداد 1391 برابر با اول شوال 1433 به اتفاق دو فرزندش (سید بنیامین) و (سید بهمن) پس از اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد ابوالفضل (ع) خیابان مدرس ساری، در ساحل دریای مازندران منطقه گهرباران، درگذشت.
سوابق و زندگینامه حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ اسماعیل صالحی مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی در سال 1312 هجری شمسی در یکی از روستاهای سوادکوه در خانواده‌ای روحانی متولد شدند. پدر بزرگوارشان مرحوم ملا رحمت الله یکی از روحانیون شریف و مورد احترام اهالی بودند که برای امرار معاش به کشاورزی هم مشغول بودند.
قلم خبرنگار تجلی توسعهروز خبرنگار بهانه‌ای است تا در این روز به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران، جایگاه و نقاط و ضعف قوت این بخش در مازندران بپردازیم. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس وقتی روز خبرنگار نزدیک می‌شود شاید آشناترین تیتر و سلیس‌ترین جمله‌ای که برای ما تداعی می‌شود این است که "من می‌نویسم پس هستم".
ناصحانه با عبوری در آغاز راهصدای بخّن بخّن عبوری هنوز در گوشها با وجود عدم حضور در جلسه معارفه طنین انداز است و اگر گوش شنوایی داشته باشیم می توانیم طنین آن را در فضای تبریک و تهنیت، آنهم در روزهای مقرب به ولادت باسعادت امام مجتبی (ع) و در اواسط دوران تهذیب نفس مسلمین و پرهیز از ارتکاب به محارم الله و دوری از معاصی بزرگ که اعظم آن دروغ و متوسل شدن به آن برای موفق جلوه دادن خود است، می توان به وضوح با گوش جان شنید.
رشد طرح سالمسازی دریا و دغدغه فرهنگی اصولاً اهداف آرمانی و اساسی هر دولت دستیابی به توسعه‌ای پایدار، تعمیق عدالت اجتماعی، فقرزدایی،‌ گسترش اخلاقیات و توسعه مشارکت عمومی در عرصه‌های اقتصادی،‌اجتماعی است. حصول ودستیابی به اهداف فوق بدون بستر سازی امکانپذیر نخواهد شد .وجود دریا و جنگل اشتغال زایی را بهمراه دارد و اشتغالزایی یعنی برقراری عدالت اجتماعی،فقر زدایی،برابری افراد در جامعه،و همه این موارد در مازندران دیده نمی شود
به یاد خلبان جوان شهید سرلشکر سید علی اقبالی پنجم مرداد سالروز خاکسپاری پیکر خونین سرلشکر خلبان جوان شهید سید علی اقبالی دوگاهه است که دشمن بعثی نیمی از پیکرش را در شهر نینوا و نیمی دیگر را در قبرستان موصل دفن کرده بود. به گزارش سلام شمال' شهید علی اقبالی دوگاهه جوان‌ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر
ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی؛ کلید اشتغال پایدار در جامعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان و نوجوانان کلید اشتغال پایدار و الگویی موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه است. به گزارش سلام شمال بسط، گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ضروریات اجتناب ناپذیر هر جامعه است که دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت الله میرزاهاشم آملی آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد ، امروز نیز به واسطه حضور دو فرزندش در راس دو قوه مقننه و قضائیه برای بسیاری از مردم شناخته شده است. به گزارش سلام شمال اکنون حدود 20 سال از عروج ملکوتی آن عالم ربانی می گذرد و مجموعه علمی و دانشگاهی شهرستان آمل در آستانه سالگرد وفاتش ، مراسم یادبودی را با حضور فرزندان آن مرحوم تدارک دیده اند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
شرح دعای روز دوم ماه رمضان اولین تقاضای روزه دار باتقوا (پرهیزگار) رضایت پروردگار است. آن گونه که از قرآن استفاده می‌شود، نعمت‌های جاودان بهشت برای مؤمنان آماده شده، ولی بالاترین نعمت برای این مؤمنان، رضایت خداوند است. وعد الله المومنین والمومنات جنات تجری من تحتها الانهارخالدین فیها ومساکن طیبة فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم(توبه ، ۷۲)
معلم فداکار گیلانی درس بزرگ عشق و ایثار را به همگان آموخت صحبت از معلم ایثارگری است که طپش قلبش با ضربان قلب دانش آموزانش به صدا درمی آمد و هنوز هر چند دیگر در کنار ما نیست و نمی تواند حضور مستقیم در کلاس درس داشته باشد، اما زنده یاد' حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی،درس بزرگ و فراموش ناشدنی یعنی درس عشق و ایثار را به همگان آموخت. ایثار کلمه ای است که حد و مرز ندارد و بالاترین متاعی است که از لابه لای کردارها و رفتارها به یادگار می ماند و در این میان معلمی که شغل انبیاست؛ خود حکایت دردها و مشقت هایی است که روزانه در کلاس درس و در محیط پاکی به نام مدرسه به یاد می ماند.
آیینها و رسوم ویژه رمضان در تالش رمضان که از راه می رسد یک شادمانی معنوی جامعه را در برمی گیرد. انگار که میهمان عزیزی از راه رسیده است، بی آنکه دلدادگان کوی یار غصه تشنه و گرسنه ماندن در روزهای گرم تابستان را بخورند و خم به ابرو بیاورند. این میهمان که می آید ، همه به میهمانی دعوت می شوند. رمضان آمد تا همه را به میهمانی فرا خواند و خوان گسترده معرفت را به همه تشنه کامان بچشاند.

اخبار جدید

نمایندگان از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش به سوال فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و منصور آرامی نماینده مردم بندر عباس، ابوموسی و حاجی‌آباد پاسخ داد.

منشأ قانون‌گریزی عملکرد مسئولان است حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری طی سخنانی در هیات عمومی اظهار داشت: منشأ قانون‌گریزی در جامعه عملکرد مسوولان اجرایی است، البته منظور از مسوولان اجرایی نه تنها مدیران در قوه مجریه بلکه همه آنهایی هستند که در دولت، مجلس و قوه قضائیه امور اداری مردم را مدیریت می‌کنند.

بارزترین علل طلاق در جامعه دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: طبق آمار و تحقیقات انجام شده در ایران، بارزترین علل طلاق مربوط به خشونت خانوادگی، اعتیاد، فقر و مشکلات اقتصادی و مسایل جنسی است.

محبیان: خاتمی به من گفت کاندیدا نخواهد شد روشن است که اصلاح‌طلبان دارای طراحان و برنامه‌ریزان خاص خود هستند و ما اصولگرایان نباید برای آنها تعیین تکلیف کنیم و نکات ارائه شده هم برداشت ما از موضع اصولگرایی و‌شناختی است که از ذهنیت نظام داریم. اما اگر قرار بود برای آنها راهکاری عملی ترسیم کنیم به آنها توصیه می‌کردیم از دریچه شورای شهر وارد شوند،

کشف ذرات آب در ماه پژوهش جدید محققان دانشگاه تنسی نشان داده که سطح ماه با دانه های شیشه‌ای خاک حاوی میزان قابل توجهی از آب پوشیده شده که می‌تواند از نظریه حیات انسانی در ماه حمایت کند.

شیوع بیماری ام اس در کشور دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با اشاره به شیوع این بیماری در کشور، افزود: شیوع بیماری ام اس در شهرهای تهران و اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کشور بیشتر است.

خط و نشان کویت برای ایران وزیر اطلاع رسانی کویت گفت که کشورش در مقابله با آنچه که او "تهدیدات ایران" توصیف کرد در کنار امارات قرار دارد. به گزارش عصر ایران، این اظهار نظر در حالی منتشر می شود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران قرار است در هفته جاری برای حضور در نشست "مجمع همکاری آسیایی" راهی کویت شود.

برنامه تک جنسیتی شدن دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تازه‌ترین برنامه‌های این دانشگاه برای حذف کنکور و تک جنسیتی شدن این دانشگاه خبر داد و گفت: برای حذف کنکور در کاردانی و کارشناسی آمادگی داریم.

واکنش تهران به تحریم‌های اتحادیه اروپا سخنگوی وزارت امور خارجه حرکت غیر سازنده و غیر قابل قبول اتحادیه اروپایی در تصویب اقدامات تحریمی یک جانبه جدید بر ضد جمهوری اسلامی ایران را ناشی از عصبانیت کشورهای اروپایی از حمایت یکپارچه و مقتدرانه مردم ایران از توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان دانست و قویا آن را محکوم کرد.

ملاقات مهدی هاشمی با خانواده‌اش در اوین وکیل‌ مدافع مهدی هاشمی از ملاقات موکلش با اعضای خانواده خود خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدمحمود علی‌زاده طباطبایی با بیان اینکه این ملاقات روز پنجشنبه انجام شده است، گفت: عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همراه همسر و فرزند مهدی هاشمی روز پنجشنبه در زندان اوین با وی ملاقات کردند.

نتایج کامل بازیهای مقدماتی جام جهانی در اروپا رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه اروپا سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه ادامه یافت که درمهم ترین بازیها ، تیم های المان و اسپانیا در خانه خود متوقف شدند و تیم های ایتالیا روسیه و هلند به پیروزی رسیدند. اسپانیا در دقیقه 93 در ثانیه آخر بازی گل تساوی را از فرانسه دریافت کرد ! آلمان بازی 4 بر صفر برده را با تساوی 4 بر 4 عوض کرد! پرتغال در حای که در نیمه اول مقابل ایرلند بازنده بود در صدمین بازی رونالدو به تساوی رضایت داد و دیدار لهستان و انگلیس به علت بارش شدید باران به تعویق افتاد

توضیحات رویانیان درباره کاهش سهمیه بنزین آزاد رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور هرگونه پیشنهاد از سوی این ستاد برای کاهش سهمیه بنزین آزاد خودروها را تکذیب کرد و گفت: در عین حال بنزین آزاد سهمیه بندی نیست که قرار باشد کم یا زیاد شود.

تصاویر / حرم امام جواد (ع)امام جواد(ع) , شهادت امام جواد(ع) , تصاویر حرم امام جواد (ع) , عکس حرم امام جواد

اختصاص 800 میلیارد ریال برای 4 بانده شدن محور سوادکوه نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 800 میلیارد ریال در سال‌جاری برای اجرایی شدن چهار بانده شدن محور سوادکوه در نظر گرفته شده است.

احمدی نژاد در جمع فوتبالیستها

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون قضاوت اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون سال 1391 استخدام قضات ویژه شوراهای حل اختلاف اعلام شد. به گزارش ایسنا، داوطلبان جهت مشاهده اسامی پذیرفته‌شدگان می‌توانند به پرتال جامع معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه به نشانی www.amoozeshghanoon.ir مراجعه کنند.

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: پهباد «ایوب» ایرانی و متعلق به حزب الله بود - حباب قیمت ها، این بار در بازار خودرو - تکذیب ارسال سلاح از ایران به سوریه از طریق خاک عراق

متن کامل طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس در حالی که خبرهای منتشره حکایت از این داشت که طرح سوال از رئیس جمهور در پی آشفتگی بازار ارز است، اما در متن نهایی این طرح علاوه بر موضوع نابسامانی بازار ارز، علت استفاده از ارز خارجی برای واردات خودرو و افزایش واردات گندم نیز از رئیس جمهور سوال شده است.

تصاویری از حال و هوای این روزهای حجاز اول مهر تا به حال 50هزار و 600 زائر با 130 پرواز وارد عربستان سعودی شده‌اند که از این مجموع 35 هزار و 300 زائر ایرانی وارد مدینه منوره شده اند. همچنین 20 هزار و 600 نفر پس از زیارت مرقد شریف نبوی (ص) و ائمه معصومین جهت انجام مناسک حج، مدینه منوره را ترک کرده‌اند و بقیه نیز طی روزهای آینده به سوی مکه مکرمه عزیمت خواهند کرد.

عارف: اصلاح طلبان با اصولگریان پیمان ببندند محمدرضا عارف درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من شرکت در انتخابات یک ضرورت است و یک تکلیف و حق اجتماعی برای هر فرد و گروه است. این چهره سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آفتاب یزد افزود: بنده حداقل برای خودم شرکت در انتخابات را یک ضرورت و تکلیف می دانم. ما انقلاب را قبول داریم و استفاده از فرصت انتخابات یک حق است.

اعطای نشان درجه یک به محمد علی کشاورز

جزئیات بسته جدید تحریم ها علیه ایران اتحادیه اروپا که از نخستین روز ماه جولای تحریم های نفتی را علیه ایران اعمال می کند در روز جمعه به طور مقدماتی در خصوص طرح تحریم بانکداری، صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی به توافق رسید. این خبر در حالی اعلام می شود که روز جمعه روزنامه گاردین چاپ انگلیس گزارش داده بود تلاش های تازه ای در راه است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 6 نوامبر در آمریکا و پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده، رویکرد دیپلماتیک جدیدی در مذاکرات هسته ای با ایران به بوته آزمون گذاشته شود.

تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز در حالی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر وضعیت بازار طلا و سکه را در هفته گذشته آرام اعلام کرده است، امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون و 290 هزارتومان است.

چند زوج سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب می‌گویند وارد سیاست نشو که پدر و مادر نمی‌شناسد، ولی گاهی در دنیای بی‌رحم سیاست، سیاستمدارانی ظهور می‌کنند که خانواده و سیاست را با هم در می‌آمیزند و «زوج‌های سیاسی» را تشکیل می‌دهند؛ همسرانی که گاه با هم و در کنار هم و حتی گاه مقابل هم سیاست را به کنج خانه نیز می‌کشانند.

پیشنهاد توکلی بجای سوال از رئیس جمهور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور رفتا رمعقول در شرایط سئوال ندارد گفت: نمایندگان باید به جای سئوال از رئیس جمهور تخلفات وی را بر اساس ماده 233 آیین نامه در کمیسیون ها بررسی کنند و با ارائه گزارش به صحن علنی این تخلفات با رای نمایندگان به قوه قضائیه ارسال شود.

جلسه 3 مرجع تقلید درباره مشکلات اقتصادی سه تن از مراجع عظام تقلید، در نشستی پس از بررسی مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور، به مسئولین توصیه کردند: هر چه سریع‌تر به مبارزه با گرانی و تورم و صیانت از اخلاق و فرهنگ جامعه بپردازند.

روایت تصویری از سه روز اول سفر رهبر انقلابدر این سه روز که از سفر گذشته عکسهایی گرفتم که حیفم آمده منتشر نشود. فکر کنم به دیدنش بیارزد. البته این عکسها توضیح‌هایی دارد برای کامل شدن وبالعکس در بعضی، عکس کامل کننده متن است.

سوءاستفاده از پهنای باند دانشگاه‌ها رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به سوءاستفاده افراد سودجو از پهنای باند دانشگاه‌ها اظهار داشت: مدیران موسسات و دانشگاه‌ها باید برای تمام کاربران پهنای باند کلمه کاربری و گذرواژه خاص تعریف کنند تا در صورت ارتکاب بزه بتوان مجرم را رهگیری کرد.

وزیر اقتصاد: نوسانات ارزی مهار می‌شود وزیر اقتصاد که برای شرکت در نشست‌های‌ سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به توکیو سفر کرده است، در یک کنفرانس خبری هشدار داد که غرب برای تحریم‌هایی که علیه ایران وضع کرده تاوان خواهد داد و وعده داد که نوسانات ارزی اخیر مهار شوند.

ملت ایران در عرصه نبرد بزرگ اراده‌ها قرار دارد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان گفتند: قوی باشید اما دشمن را ضعیف نپندارید و از او غافل نشوید، زیرا دشمن از راه‌های گوناگون وارد می‌شود و باید هشیار بود.

تصویر/بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده بهشهرمحمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه از مناطق مختلف سیل زده شهرستان بهشهر بازدید کرد.
سیل اشک از چشمان سیل‌زدگان مازندران جاریست در حالی که مردم سیل‌زده بهشهر به‌خاطر از دست‌دادن زندگی خود و عزیزانشان در غم و اندوه هستند، مسئولان در گیر و دار مسائل مربوط به کمبود امکانات مدیریت بحران گرفتارند. به گزارش سلام شمال با وجود تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از شهرهای مختلف مازندران، اما همچنان کمبود ادواتی نظیر لجن‌کش‌ها، مینی لودر و بیل مکانیکی وجود دارد.
نشست ستاد مدیریت بحران با حضور رحیمی آغاز شد جلسه ستاد مدیریت بحران سیل در بهشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر آغاز شد. به گزارش سلام شمال محمدرضا رحیمی و هیئت همراه وی پس از بازدید از چند منطقه سیل‌زده بهشهر هم‌اکنون در هفتمین جلسه ستاد بحران سیل این شهرستان حضور دارند.
سیل‌زدگان مازندران کمک‌های بلاعوض می‌گیرند معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه تصمیمات نهایی برای کمک به سیل‌زدگان را آخر وقت امروز اعلام می‌کنیم، گفت: کمک‌های دولت به صورت وام، پرداختی‌های بلاعوض و در اختیار قراردادن وسایل خانگی است.
حضور 7 نماینده مازندران در لیگ نوجوانان فوتبال کشور مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال مازندران از حضور هفت نماینده مازندران در لیگ نونهالان و نوجوانان فوتبال کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال علی شفاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: فصل جدید این مسابقات روزهای پنج‌شنبه و جمعه 27 و 28 مهر با انجام مسابقات مختلف در کشور آغاز می‌شود که تیم‌های مازندرانی به دیدار حریفان خود می‌روند.
کارخانه کاغذ مازندران گواهینامه کیفیت اروپا را کسب کرد شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گواهینامه کیفیت اروپای محصولاتش را کسب کرد. به گزارش سلام شمال این شرکت موفق شد گواهینامه کیفیت اروپا سی ای برای محصولات را کسب کند.
خیز دو ومیدانی‌کاران مازندران برای بازی‌های آسیایی و المپیک رئیس هیئت دو ومیدانی مازندران مهم‌ترین برنامه آینده هیئت را حضور ورزشکاران در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی و المپیک 2016 نام برد. به گزارش سلام شمال سید محمد خاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: ورزشکاران بسیار خوبی در این رشته ورزشی در مازندران فعالیت دارند که در صورت مهیا بودن امکانات می‌توانیم مقام‌های بهتری در کشور بدست آوریم
بازدید معاون اول رئیس جمهور از منطقه سیل‌زده مازندران معاون اول رئیس جمهور که لحظاتی پیش وارد فرودگاه دشت ناز مازندران شد، از منطقه سیل زده بهشهر بازدید می‌کند. به گزارش سلام شمال محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای بازدید از منطقه سیل‌زده شهرستان بهشهر وارد مازندران شد.
مشکلات معدن‌داران مازندران ویژه رسیدگی می‌شود مشکلات معدن‌داران مازندران از طریق رایزنی با تهران به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود. به گزارش سلام شمال یدالله عبدی نائب رئیس انجمن معدن مازندران ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکلات معدن‌داران قائمشهر و سوادکوه اظهار داشت: به‌دنبال آن هستیم بر اساس توان و خرد جمعی دست‌اندرکاران مشکلات را شناسایی و راهکارها را تدوین و سپس آنها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
شعبه بانک ملی در کجور مازندران مستقر شد استقرار شعبه بانک ملی در کجور یکی از راه‌های برون رفت این بخش کوهستانی از محرومیت است. به گزارش سلام شمال یک‌سال از شهر شدن پول کجور می‌گذرد که در این مدت اقدامات و فعالیت‌های مطلوبی برای ایجاد زیرساخت‌های شهری صورت گرفته تا توسعه و آبادانی در منطقه کجور سرعت بیشتری به نسبت گذشته به خود بگیرد.
ناکامی نمایندگان فوتبال مازندران نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران اعلام کرد: با توجه به نتایج بدست آمده در لیگ دسته دو فوتبال کشور ناکامی نمایندگان فوتبال مازندران برابر حریفان همچنان ادامه دارد.
فقر امکانات مدیریت بحران در مازندران نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و نماینده ویژه کمیسیون عمران مجلس در سیل بهشهر گفت: ستاد مدیریت بحران ما از حداقل‌ها محروم است. به گزارش سلام شمال احمدعلی مقیمی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران بهشهر بیان داشت: ستاد مدیریت بحران ما از حداقل‌ها محروم است و حتی یک بیل و فرقون نداریم و این مسائل زیبنده ما نیست و باید به‌درستی حل و فصل شود.
برگزاری یادواره شهدای کارگری مازندرانمدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگری مازندران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.
بابل 5 پروژه ورزشی نیمه کاره داردرئیس اداره ورزش و جوانان بابل گفت: شهرستان بابل پنج پروژه ورزشی نیمه کاره دارد. سید مجتبی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: بابل شهری با ورزشکاران بسیار کهن بوده که در حال حاضر دارای 30 ملی‌پوش در رشته‌های مختلف ورزشی است که به تیم ملی دعوت شدند.
یک مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌های کشور شد عضو شورای اسلامی مازندران برای ششمین سال متوالی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌های کشور شد.
کشف شیشه در مازندرانفرمانده انتظامی شهرستان آمل، از کشف و ضبط بیش از 7 کیلو و500 گرم ماده مخدر افیونی شیشه از فردی که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در این شهرستان فعالیت داشت، خبر داد.
بی برنامگی در ورزش مازندران غیر قابل تحمل است سید هادی حسینی عضو فراکسیون ورزش مجلس ،از وضع نابسامان ترمیم چمن استادیوم شهید وطنی قائم شهر بشدت گله کرد و گفت : متاسفانه مسئولان ورزش مازندران هیچ عزمی برای آماده سازی چمن ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر وجود ندارد .
ابراز همدردی لاریجانی با سیل‌زدگان مازندران علی لاریجانی در پیامی، از وقوع حادثه سیل در بخش‌هایی از استان مازندران به ویژه شهرستان بهشهر که منجر به وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات فراوان و جان باختن تعدای از هموطنان شد، ابراز تاسف کرده است.
تعیین جایزه 10 میلیون تومانی برای جشنواره ملی عکس قرآنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره ملی عکس با مضامین قرآنی به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: بیش از 10 میلیون تومان جایزه برای نفر اول تا سوم جشنواره در نظر گرفته شد.
برگزاری کلاس مربیگری درجه D ویژه بانوان در ساری نایب رئیس کمیته بانوان هیئت فوتبال مازندران از برگزاری کلاس توجیهی چهار روزه مربیگری درجه D با حضور مدرس بین‌المللی فدراسیون ویژه بانوان در ساری خبر داد.
محدوده شهری ساری افزایش یابد عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه تراکم فروشی و تغییر کاربری اراضی، دیگر در ساری جوابگو نیست، گفت: باید به فکر افزایش محدوده شهری ساری باشیم.
زیرساخت‌های اداری در مازندران باید تقویت شود معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: زیرساخت‌های اداری در مازندران باید تقویت شود. به گزارش سلام شمال ولی‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: اقتصاد و صنعت در استان مازندران جدای از کشور نیست و آنچه که امروز صنعتگران مصوب کردند بحث کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات بخش صنعت دانسته‌اند.
ساختمان‌های فاقد سند مازندران تعیین تکلیف می‌شود مدیرکل ثبت اسناد استان مازندران گفت: قانون تعیین تکلیف وضیعت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند در مازندران اجرایی می‌شود. به گزارش سلام شمال ولی عبدی‌کمیشانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال 48 هزار و 432 جلد سند مالکیت در استان مازندران صادر شد.
حضور برادران عالمیان در تور جهانی آلمان و لهستان رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از حضور برادران عالمیان در تور جهانی آلمان و لهستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس زعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: نوشاد و نیما عالمیان به عنوان دو برادر ملی‌پوش مازندرانی تیم ملی پینگ‌پنگ برای حضور در تور جهانی آلمان و لهستان به این دو کشور اعزام می‌شوند.
تلاش برای برگشتن بهشهر به وضعیت عادی ادامه دارد استاندار مازندران گفت: تلاش برای برگشتن بهشهر به وضعیت عادی ادامه دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدعلی اکبر طاهایی درباره اقدامات صورت در مناطق سیل زده بهشهر اظهار داشت: در حال حاضر توسط نیروهای امدادی و بسیج سازندگی سپاه کربلا هفت دستگاه کامیون، گلیدر و تعدادی لجن‌کش و پمپ آب از سوی هلال احمر استان به خدمت گرفته شده تا وضعیت شهر به حالت عادی برگردد و نگرانی‌ها در حوزه کسب و کار و آموزش برطرف شود.
رشد 45 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران در شش ماهه نخست سال جاری رشد 45 درصدی داشته است.
تصادفات مازندران 23 درصد کاهش داشته است کارشناس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: تصادفات مازندران 23 درصد کاهش داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، ناهید شهرامی‌نیا اظهار داشت: بررسی آمار و اطلاعات به دست آمده در محورهای مواصلاتی استان در تابستان امسال نشان‌دهنده آن است که در بازه زمانی مورد بررسی، 311 مورد وقوع تصادف در سطح محورهای برون شهری استان گزارش شده‌ که 120 کشته سر صحنه و 308 مجروح به همراه داشته است.
خسارت 900 میلیون تومانی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، ساری و میاندرود تاسیسات آبرسانی روستایی در این شهرستان‌ها بیش از 900 میلیون تومان خسارت دید.
ارسال اقلام مورد نیاز به سیل‌زدگان مازندران معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: اقلام اولیه مورد نیاز از جمعیت هلال احمر کشوربه سیل‌زدگان مازندران به ‌زودی ارسال می‌شود. به گزارش سلام شمال حیدر حیدری عصر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان بهشهر فرایند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و چگونگی ارسال و توزیع نیازمندی‌های اولیه سیل‌زدگان را مورد بررسی قرار داد.
زندگی بهشهری‌ها در گل و لایبا وجود اعزام نیروی انسانی و ادوات امدادی برای حل بحران سیل در بهشهر، همچنان زندگی مردم سیل‌زده در گل و لای مانده و نقاط سیل‌زده نیاز شدید به لجن‌کش دارند. به گزارش سلام شمال در حالی که حدود 60 ساعت از سیل بهشهر می‌گذرد و پنج جلسه ستاد بحران در فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شده و آن طور که مسئولان گزارش می‌دهند از سراسر استان برای حل بحران آبگرفتگی معابر و منازل بسیج شده‌اند، اما هنوز عملیات امدادرسانی به یک سوم هم نرسیده است.
افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در آستارا مدیر و موسس آموزشگاه فرهنگی تابان آستارا از افتتاح نخستین آموزشگاه صنعت ساختمان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرشید شاهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اخذ مجوز آموزشگاه صنعت از سال گذشته با همکاری رئیس سندیکای پیمانکاران و انبوه ‌سازان آستارا و مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای این شهرستان آغاز و همزمان با سال تحصیلی جدید با مساعدت اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان راه‌اندازی شد.
عشایر لنگرودی کوچ کردند مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از آغاز کوچ عشایر 24 روستای این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی عصر دوشنبه در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به آغاز کوچ عشایر اظهار کرد: کوچ عشایر 24 روستای لنگرود از مناطق کوهستانی و مرتفع به مناطق میان‌بند و قشلاقی آغاز شد.
آستارا سومین مرز فعال کشور است مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از کسب رتبه سوم کشوری پایانه مرزی آستارا در واردات و صادرات خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور عصر دوشنبه در نشست ویژه کارگروه ترانزیت اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه مرز آستارا یکی از نقات قوت اقتصادی استان و کشور است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال سهم پایانه مرزی آستارا در واردات کالا معادل هشت درصد واردات مرزهای جاده‌ای کشور بوده است.
تمام مدارس صومعه‌سرا تا سال 93 یک‌نوبته می‌شوند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از یک‌نوبته شدن تمام مدارس این شهرستان تا سه سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جریان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس و مجتمع‌های آموزشی این شهرستان اظهار کرد: برپایی این انتخابات در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی وپرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه است.
راهیابی 213 نفر از جوانان گیلان به مسابقات استانی مهارت مدیر کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: 633 نفر از جوانان گیلان در مرحله شهرستانی مسابقه‌های ملی با هم رقابت کردند که 213 نفر به مرحله استانی این مسابقه‌ها راه یافتند.
سرانه میزان آب در گیلان 3500 متر مکعب است مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: میزان سرانه آب در گیلان از 7 هزار و 500 متر مکعب 50 سال گذشته، به 3 هزار و 500 متر مکعب رسیده است.
سایت تیراندازی در گیلان احداث می‌شود سرپرست هیئت تیراندازی گیلان گفت: طبق تفاهمنامه بین هیئت تیراندازی استان و استانداری، پنج نقطه در گیلان برای احداث سایت تیراندازی پیش‌بینی شده است.
اعزام 528 نفر از دانش‌آموزان رودبار به راهیان نور فرمانده سپاه رودبار از اعزام 528 نفر دانش‌آموزان مقطع دبیرستان این شهرستان به راهیان نور خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری عصر امروز در جریان اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: سپاه رودبار با همکاری اداره آموزش و پرورش اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی را در قالب کاروان راهیان نور در دستور کار قرار داده است.
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا خبر داد و گفت: این همایش 26 مهر جاری به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
کنگره ملی امام حسن (ع) در گیلان برگزار می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) امسال در استان خبر داد.
بیش از 2 هزار نابینا زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از وجود 2 هزار و 303 نابینا زیر پوشش بهزیستی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی نابینایان (عصای سفید) در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با بیان اینکه بیش از 135 میلیون نفر در دنیا مشکل بینایی دارند، اظهار کرد: 45 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار نابینایی مطلق هستند.
تشکیل جلسه جبهه متحد اصولگرایان گیلان دبیر جبهه متحد اصولگرایان گیلان از تشکیل جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان با حضور دبیران تشکل‌های همسو با ولایت و رهبری خبر داد. به گزارش سلام شمال نادر یارحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری جلسه متحد اصولگرایان گیلان اظهار کرد: جلسه جبهه متحد اصولگرایان استان با حضور دبیران تشکل‌های همسو با ولایت و رهبری تشکیل شد.
گیلان میزبان جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 8 شد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه 8 کشور گفت: گیلان میزبان جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 8 کشور شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دومین جشنواره معرفی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌های منطقه 8 کشور در روزهای 30 مهر ماه تا اول آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
احداث شهرک صنعتی پیشرفته در آستانه‌اشرفیه
احداث 2 هزار مسکن معلولان در گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان از ساخت ۲ هزار مسکن برای تمام معلولان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه فرا رسیدن 24 مهر روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: این روز برای نابینایان نامگذاری شده است.
افزایش 31 درصدی برخورد با ناهنجاری‌های گیلان فرمانده انتظامی گیلان از افزایش 31 درصدی برخورد با ناهنجاری‌ها در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت انتظامی استان در نیمه نخست امسال اظهار کرد: عرصه امنیت یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بشریت است و پلیس در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است.
هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از 24 تا 30 مهر جاری با حضور 420 ناشر در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اطلاعات در عصر پر تلاطم نانوها و فناوری‌ها را تعیین‌کننده خواند و اظهار کرد: گسترش رسانه‌ها انحصار را از نظام یک درصدی سلطه‌گر جهانی خارج کرده است.
افتتاح 8 طرح صنعتی مهر ماندگار گیلان تا خرداد 92 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 8 طرح صنعتی مهر ماندگار تا خرداد سال 92 در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود یک‌هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام صنعتی در گیلان اظهار کرد: بالغ بر 300 طرح دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد هستند.
400 واحد صنوف رشت بدون پروانه کسب هستند امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت‌های ممیزی بهداشتی دامپزشکی بازوی اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در تمام عرصه‌های امور تصدی‎گری هستند، اظهار کرد: عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی جزو وظایف شرکت‌های ممیزی واگذاری شده به بخش خصوصی طبق تصویب هیئت وزیران است.
وجود 950 بیمار دیالیزی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وجود 950 بیمار دیالیزی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن بهبودی بعد از ظهر امروز در جریان آغاز عملیات اجرایی پروژه بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری این شهرستان با بیان اینکه گیلان دارای 950 بیمار دیالیزی است، اظهار کرد: 80 نفر از این بیماران متعلق به رودسر و املش است.
کسب رتبه عالی گیلان در تشکیل انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گیلان گفت: گیلان در زمینه تشکیل انجمن‌های حمایت از مصرف کننده موفق به کسب رتبه عالی در کشور شده است.
دستگیری گردانندگان فروش داروهای تقلبی اینترنتی در گیلان رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری گردانندگان سایت‌های فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از پلیس گیلان، ایرج محمدخانی با اشاره به چگونگی دستگیری گردانندگان سایت‌های فروش داروی غیرمجاز در استان اظهار کرد:
برخورد قانونی با 491 وب‌سایت اینترنتی گیلان رئیس پلیس فتای گیلان از برخورد قانونی با 491 وب‌سایت اینترنتی متخلف در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه فرماندهی انتظامی استان گزارشی از فعالیت شش ماه نخست امسال پلیس فتای گیلان ارائه کرد.
اجرای طرح پایش بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی گیلان استاندار گیلان از اجرای طرح پایش دریافت بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی از مرکز در سال جاری در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: سال گذشته دستگاه‌های دولتی استان توانستند از ردیف بودجه ملی متمرکز در وزارتخانه‌ها اعتباراتی را دریافت کنند.
4 هزار صیاد گیلان به آب زدند همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر 4 هزار و 50 صیاد گیلانی در قالب 53 شرکت تعاونی پره‌ به آب زدند. به گزارش سلام شمال مدیرکل شیلات گیلان پیش از ظهر امروز در جریان آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در شرکت تعاونی شهدای میان‌پشته طالب‌آباد انزلی با تبریک آغاز فصل صید ماهیان استخوانی اظهار کرد: امیدواریم امسال فصل صید ماهیان به خوبی انجام شود و صید بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.
صیادان آستارایی در تور مشکلات گرفتار شدند دریای خزر دیگر سخاوت گذشته را ندارد و صیادان آستارا در تور مشکلات گرفتار شدند. به گزارش سلام شمال صیادی یکی از حرفه‌های سخت و طاقت‌فرساست که تعداد زیادی از این راه امرار معاش می‌کنند.
قهوه‌خانه‌داران نمونه گیلان تجلیل می‌شوند عضو هیئت مدیره قهوه‌خانه‌داران از برگزاری همایش تجلیل از قهوه‌خانه‌داران گیلان در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی پورمحمدی در نخستین همایش قهوه‌خانه‌داران از الگوسازی‌های جدید در بین قهوه‌خانه‌داران این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: الگوسازی‌های جدیدی در بین قهوه‌خانه‌داران شهرستان رشت ایجاد می‌شود.
نمایشگاه تمبر گیلان در رشت افتتاح شد دومین نمایشگاه تمبر گیلان با تمبرهای مجموعه‌دار تمبر کلاسیک گیلان و مجموعه‌داران تمبر استان در رشت افتتاح شد. به گزارش سلام شمال رئیس هیئت مدیره انجمن تمبر گیلان عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تمبر گیلان اظهار کرد: نمایشگاه تمبر گیلان به مناسبت هفته پست در رشت دایر شده است.
اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال به آبفار گیلان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از اختصاص یک‌هزار و 53 میلیارد ریال اعتبار به این شرکت تا پایان مرداد امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی فرامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه گیلان از نظر تراکم جمعیتی در رتبه دوم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع اهمیت آبرسانی به روستاها را افزایش می‌دهد.
رشد منطقه آزاد انزلی موجب بالندگی گیلان می‌شود استاندار گیلان گفت: رشد منطقه آزاد انزلی بالندگی گیلان را به همراه دارد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به شناخت کامل خود نسبت به قوانین، ظرفیت‌، ویژگی‌ و چالش‌های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: برای حل مسایل این منطقه آمادگی کامل وجود دارد.
مدیرکل ارشاد گلستان مدیر نمونه کشور شد غلامرضا منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در جشنواره شهید رجایی به عنوان مدیر‌کل نمونه کشور انتخاب شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل ارشاد استان اظهار داشت: هر ساله از سوی جشنواره شهید رجایی تمامی دستگاه‌ها و نهادها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در دو سطح استانی و ملی وضعیت نهایی را ابلاغ می‌کنند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در هر دو سطح حائز رتبه شد.
گلستان در پرورش میگو موفق‌تر از جنوب کشور است مدیرکل اداره شیلات گلستان گفت: استان گلستان که از سال گذشته وارد پرورش سایت میگو شده، به دلیل شوری کم آب دریای خزر و اقلیم مناسب، موفق‌تر از جنوب کشور بوده است.
75 هزار خانوار گرگانی بیمه حوادث شدند فرماندار گرگان گفت: با توجه به جاری شدن سیل اخیر در استان و خسارت 28 تا 30 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، شهرداری گرگان برای کاهش آسیب‌های وارده و احتمالی، تعداد 75 هزار خانوار را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داد.
گلستان جزو 5 استان برتر کشور در اجرای موفق سرشماری معرفی شد مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار استانداری گلستان گفت: کیفیت و سرعت در اجرای سرشماری سبب شد که استان گلستان جزو یکی از پنج استان موفق کشور معرفی شود.
اعتبارات حوزه فرهنگی گلستان تقویت شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خواستار تقویت اعتبارات فرهنگی این اداره کل شد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه استاندار و معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان تلاش کردند تا بر اساس عدالت، انصاف و امکانات موجود اعتبارات را توزیع کنند اما به اقتضای شایستگی‌ها و قابلیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان می‌طلبد که قلمرو توجه و مساعدت اندکی افزایش یابد
اعلام آمادگی بنیاد سینمای فارابی در تامین فیلم‎های کودک در گلستان مدیر اجرایی 26 اُمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور گفت: اگر مسئولان گلستان یک سینما را مختص سینمای کودک قرار دهند بنیاد فارابی حاضر است در طول سال تمام فیلم‎های کودک و نوجوان آن سالن را تامین کند.
جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گلستان به کار خود پایان داد جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از پنج روز فعالیت گسترده با استقبال بی‎نظیر کودکان و نوجوانان گلستانی به کار خود پایان داد. به گزارش سلام شمال مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینما عصر جدید گرگان اظهار داشت: شور و نشاطی که از استقبال کودکان و نوجوانان گلستانی دیدم واقعا بی‎نظیر بود و احساس می‎کنم در این حوزه کمی کم‌کاری کرده باشیم.
افزایش رشته‎های تحصیلی دانشگاه آزاد گرگان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از افزایش رشته‎های تحصیلی این دانشگاه به بیش از 80 رشته خبر داد. به گزارش سلام شمال رضاعلی محسنی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت: در حوزه معاونت آموزشی اعضای هیئت علمی به بیش از 220 نفر ارتقا پیدا کرده است و افزایش تعداد دانشجو را نیز در این واحد دانشگاهی شاهد بودیم.
دانشگاه آزاد گرگان با 12 میلیارد تومان کمبود منابع مالی روبه‌روست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: این دانشگاه امسال با 12 میلیارد تومان کمبود منابع مالی روبه‌رو است. به گزارش سلام شمال حسین عجم‌نوروزی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار داشت: کمبود منابع مالی واحد در زمینه پرداخت اقساط بانکی، بدهی به اساتید، کارکنان، سازمان‎ها، ادارات، تکمیل و تجهیز پروژه‎های عمرانی و سایر هزینه‎های جاری دانشگاه بوده است.
عجم‌نوروزی سرپرست دانشگاه آزاد گرگان شد طی مراسمی حسین عجم‌نوروزی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان معرفی شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان پیش از ظهر امروز با حضور رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد.
آتش‌سوزی در سایت اداری گلستان3 خودرو در سایت اداری استان گلستان در آتش سوخت. به گزارش سلام شمال سه خودرو پراید، پژو 405 و سمند بر اثر آتش‌سوزی جلو دیدگان مردم اسکلت شد.
برگزاری نخستین همایش روان‌شناسی در دانشگاه پیام نور مرکز گرگان نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان با هدف آشنایی دانشجویان با رویکردهای نو در علم روان‌شناسی در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ساری امروز در نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان در خصوص نقش روان‌شناسی در بهبود روابط خانواده اظهار داشت: خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که از ویژگی‌های خاصی تبعیت می‌کند.
برگزاری جشنواره مد و لباس در گلستان استاندار گلستان گفت: به زودی جشنواره مد و لباس در مرکز استان به مدت یک هفته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار داشت: با استفاده از توانمندی و ظرفیت هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی می‌توان مد ایرانی را جایگزین مد غربی کرد.
علی فضلوی مسئول راه‎اندازی پارک علمی فناوری گلستان شد مشاور معاون پژوهش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری عصر امروز در مراسم معارفه مسئول راه‎اندازی پارک علمی و فناوری گلستان ضمن قدردانی از تلاش‎های عبدالحمید حدیدی مسئول سابق راه‎اندازی پارک علمی فناوری گلستان اظهار داشت: راه‎اندازی پارک علمی فناوری با سیستم‌خواهی و نه خودخواهی انجام خواهد شد که امیدواریم زمینه رشد و شکوفایی در این استان را رقم بزند.
شهردار گرگان مطالعه مهار آبهای سطحی را با جدیت پیگیری کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به سیل‌خیز بودن منطقه لازم است موضوع مطالعه مهار آب‌های سطحی از سوی شهردار گرگان جدی گرفته شود.
مسئله پارک موزه گرگان با یک نشست حل و فصل می‎شود عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بحث پارک موزه دفاع مقدس گرگان به عنوان یک پدیده نوظهور در این جریان را با یک نشست حل و فصل می‎کنیم.
خرید 700 میلیون ریال کتاب برای توزیع در مدارس گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از خرید 700 میلیون ریال کتاب توسط آموزش و پرورش و توزیع آن در مدارس استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی مراسم هفته کتاب در گرگان اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک کار بسیار پسندیده باید در جامعه نهادینه شود.
صادرات 3/1 میلیون دلاری میگو در گلستان مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی امسال بین 2/1 تا 3/1 میلیون دلار سهم صادرات استان از میگو است و هر کیلو حدود هفت دلار تا هشت دلار صادر می‎شود.
خسارت سیل به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎های گلستان مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بارندگی شدید که از بامداد امروز در گلستان منجر به سیلاب شد خسارت‎هایی را به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎ها وارد کرد.
آغاز صید ماهیان خاویاری و استخوانی در گلستان مدیرکل شیلات گلستان از آغاز صید ماهیان استخوانی در استان گلستان خبر داد و گفت: فصل صید از 20 مهر آغاز شده و در 20 فروردین ماه سال ‌جاری پایان می‎یابد.
تلاش برای یافتن بازارهای جدید بین‎المللی برای میگوی گلستان استاندار گلستان از صادرات میگوی استان به چهار کشور اسپانیا، امارات، لبنان و مصر خبر داد و گفت: به دنبال توسعه پرورش میگو در گلستان و یافتن بازارهای جدید بین‎المللی هستیم.
تجلیل از تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت در گلستان مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: در مراسمی با حضور مسئولان استانی و سازمان ملی استاندارد ایران از تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت در این استان تجلیل می‎شود.
گره معضل ترافیک گرگان با راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گره معضل ترافیک شهر گرگان که یکی از اولویت‎های مردم است با ارائه راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود. به گزارش سلام شمال زهرا نورا در جمع اعضای شورای شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: مسئله ترافیک گرگان نیازمند یک برنامه بلندمدت است که با همکاری شورای شهر، شهرداری، نظام مهندسی و استانداری می‎تواند رنگ تحقق به خود بگیرد.
احداث و بهره‎برداری 70 مکان متمرکز فرهنگی ورزشی در گرگان شهردار گرگان گفت: حدود 70 مکان متمرکز فرهنگی و ورزشی توسط شهرداری احداث و یا به شکل استیجاری در حال بهره‎برداری است.
تیم اسکواش بانوان گلستان نایب قهرمان کشور شد رئیس هیئت اسکواش گلستان گفت: تیم اسکواش بانوان گلستان در پایان رقابت لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با 32 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها ایستاد.
خسارت بیمه محصولات کشاورزی در گلستان پرداخت شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: صندوق بیمه محصولات جهاد کشاورزی تمام خسارت‎هایی که سیلاب اخیر به کشاورزان استان وارد آورده بود را پرداخت کرد.
تولید 1500 تن میگو در گلستان با اجرای پروژه‌های شیلاتی یک‌هزار و 500 تن میگو از سوی شرکت جهاد نصر حمزه در گلستان تولید می‌شود. به گزارش سلام شمال جعفر ربیعی امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی، اشتغال پایدار در گلستان و منطقه گمیشان را از اهداف شرکت جهاد نصر حمزه برشمرد و تصریح کرد: تقویت و آموزش جوانان با هدف ایجاد خودباوری خصوصا برای فراگیری و ورود به بخش تولید از مسائلی است که به دنبال آن هستیم.
مراسم 13 آبان در گلستان باید ویژه و باشکوه برگزار شود رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه روز 13 آبان مصادف با عید سعید غدیر خم شده است، باید راهپیمایی این روز به طور ویژه و باشکوه در گلستان برگزار شود.
اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای سیل‌زده در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال به روستاهای خسارت دیده از سیلاب اخیر در گلستان اختصاص یافت. به گزارش سلام شمال رسول حسام پیش از ظهر امروز در نشست خبری فصلی مدیریت بحران استان که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد
کشتارگاه‌های فاقد تأییدیه دامپزشکی گلستان تعطیل می‌شوند معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: کشتارگاه‌های فاقد تأییدیه اداره کل دامپزشکی با حکم قضایی تعطیل خواهند شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هفتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال جاری اظهار داشت: کشتارگاه‌های موجود در استان باید در حدی بهسازی شوند که اداره کل دامپزشکی فعالیت آنها را مورد تأیید قرار دهد.
نهیب اعتدال... «برخی از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، خانم‌هایى بودند که در عرف معمولى به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب» ؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویى هستم / آیا تو چنان که می‌نمایى هستى؟».
خردورزی، اخلاق و حقوق؛ جوهره سبک زندگی در تمدن اسلامیرهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان خراسان شمالی «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه‌های اصلی فرهنگ صحیح ازنظر اسلام عنوان کردند و فرمودند ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین آن شکل نخواهد گرفت. ایشان تمدن سازی نوین اسلامی را دارای دو بخش «ابزاری» و «حقیقی و اساسی» دانستند و یادآور شدند که سبک زندگی دینی بخش حقیقی آن را تشکیل می‌دهد که براین اساس با توجه به پیشرفت کشور ایران در زمینه سخت افزاری که همان علم و اقتصاد و سیاست است پیشرفت چشمگیری در زمینه سبک زندگی نداشته ایم.
امام جواد(ع) و پنج سفارش مهم به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه امام محمدتقی(ع) سزاوار است یکی از سفارشات ایشان که دربرگیرنده نکات بسیار ارزشمند است را مرور کنیم، آن حضرت فرمودند: "اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو، اگر مدحت کنند شاد مشو، و اگر نکوهشت کنند، بی تابی مکن.
افزایش کارایی با استانداردامسال، سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و روز جهانی استاندارد فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز همزمان با ۱۶۵ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد، به این موضوع بیندیشیم که در این روزها که بدون تردید‌، سرعت پیشرفت فناوری‌ها با سرعت نور برابری می‌کند و اقتصاد، مرزهای سیاسی را متوجه خود کرده، چگونه باید با تکیه بر استانداردهای بومی، تهدیدهای موجود در فضای کسب و کار را به یک فرصت تبدیل کرد.
گره‌های سیاسی بر پیکره اقتصاد ایرانپیش نیازهای یک حرکت اقتصادی سالم را سیاست‌ورزان آماده می‌کنند. اگر سیاست‌ورزان نخواهند، نتوانند یا ندانند این امکان وجود دارد که یک حرکت اقتصادی به مقصد نرسد. در این خصوص مثال‌های زیادی قابل طرح است. طرح موسوم به هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند مثالی واضح از این داستان باشد.
شعارها و گفتمان‌ها در انتخابات یازدهمعبارتی چون نامزد آشتی ملی! این همان سخن همواره امام راحل(ره) و رهبری است که همه باید وحدت ملت ایران را محترم بشمرند و به آن آسیب نرسانند. پس این عبارت فراگفتمان است و هیچ فرد و گروه و حزبی نه با آن مخالف است و نه می‌تواند که مخالف باشد! گفتمان در این مورد واجد شرایطی است، از جمله این که مولفه‌ها و رویدادها و عملکردهایی که به این عبارت فراگفتمانی لطمه زده است را نفی کنیم و نقطه مقابل آن را تایید.
فرهنگ اعتراف به اشتباه"یکی از خطاهائی که در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سیاست کنترل جمعیت بود که این اشتباه باید جبران شود زیرا نسل جوان عامل اصلی پیش روندگی کشور است. البته اجرای سیاست کنترل جمعیت در اوائل دهه هفتاد کار صحیحی بود اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولین کشور و از جمله رهبری در این اشتباه سهیم هستند و باید از خداوند طلب عفو کنند. "
حجاب ضرورتی که کمرنگ می‌شود فرهنگ‌سازی در ترویج حجاب نیازمند توجه است که روز به روز در حال کمرنگ‌تر شدن در جامعه است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با نگاهی به آموزه‌های اسلام می‌توان دریافت که زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته و جایگاهی والا و الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت دست یابد و مصداق تحقق فلسفه خلقت یعنی خلیفه و جانشین خدا شود.
بازخوانی زندگی امام صادق(ع) از نگاه رهبری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این امام همام باز نشر داده است. دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عنصر جهاد، مبارزه و قیام در زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام را به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بازنشر داده است.
گورستان اسلامی سفیدچاه، گلستانی که محافظت نمی‌شود گورستان سفید چاه با پیشینه‌ای کهن که به دوره تیموریان می‌رسد، نگینی درخشان در سرزمین سبز علویان است که نظیر ندارد، اما با این اوصاف آن طور که شایسته و بایسته است پاسداری و حفاظت نمی‌شود.
هفته دولت ؛ گیلان سراسر سازندگی کوچه پس کوچه های شهر و روستا، تا هر کجا که مردمک چشم می جنبد؛ همت فرزندان میرزا موج می زند و طرحی پرامید از توسعه و پیشرفت را برای نسل های آینده ، فرزندان این خاک رسم می کند و در هفته ای مزین به نام دولت، کارنامه های درخشان خدمت پیش روی مردمان خطه سرسبز گیلان می گستراند.
اصحاب ایرانی امامان شیعه را بشناسید اسلام به عنوان دینی حقیقت بین و واقع گرا همواره مورد توجه اندیشمندان و آزاداندیشان ملل گوناگون در طول تاریخ بوده است. دین اسلام در جزیرة العرب ظهور کرد و محمد امین، آن پیامبر نیکی‌ها آیین و روشی را به مردمان آن سامان شناساند که سعادت و کمال بشریشان را تضمین کرده، مسیر صحیح پیشرفت را به آنها آموخت. با گسترش اسلام به مناطق اطراف و آشنایی بیشتر افراد با این دین الهی دامنه پیروان این دین از انحصار اعراب حجاز خارج شد و گروه ها و اقوام مختلفی به اسلام گرویدند. پس از رحلت پیامبر گرامی و بروز اختلافاتی میان مسلمانان در پیروی از خاندان رسول الله، شیعیان ائمه (ع) در فشار قرار گرفتند.
اگر لپ تاپ دارید، حتما بخوانید برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.
غیر متعهدها از بلگراد تا تهران اولین اجلاس سران عدم تعهد در یکم سپتامبر۱۹۶۱ با حضور مارشال یوسیپ بروز تیتو رهبر یوگسلاوی، قوام نکرومه رهبر غنا، جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند و احمد سوکارنو رهبر استقلال اندونزی در کنفرانسی در شهر بلگراد در کشور یوگسلاوی برگزار شد و این سازمان موجودیت خود را اعلام کرد.
وداع با مردی از تبار تکاپو و اراده سید علی بهروش معروف به حاج علی آقا شامگاه دوشنبه 30 مرداد 1391 برابر با اول شوال 1433 به اتفاق دو فرزندش (سید بنیامین) و (سید بهمن) پس از اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد ابوالفضل (ع) خیابان مدرس ساری، در ساحل دریای مازندران منطقه گهرباران، درگذشت.
سوابق و زندگینامه حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ اسماعیل صالحی مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی در سال 1312 هجری شمسی در یکی از روستاهای سوادکوه در خانواده‌ای روحانی متولد شدند. پدر بزرگوارشان مرحوم ملا رحمت الله یکی از روحانیون شریف و مورد احترام اهالی بودند که برای امرار معاش به کشاورزی هم مشغول بودند.
قلم خبرنگار تجلی توسعهروز خبرنگار بهانه‌ای است تا در این روز به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران، جایگاه و نقاط و ضعف قوت این بخش در مازندران بپردازیم. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس وقتی روز خبرنگار نزدیک می‌شود شاید آشناترین تیتر و سلیس‌ترین جمله‌ای که برای ما تداعی می‌شود این است که "من می‌نویسم پس هستم".
ناصحانه با عبوری در آغاز راهصدای بخّن بخّن عبوری هنوز در گوشها با وجود عدم حضور در جلسه معارفه طنین انداز است و اگر گوش شنوایی داشته باشیم می توانیم طنین آن را در فضای تبریک و تهنیت، آنهم در روزهای مقرب به ولادت باسعادت امام مجتبی (ع) و در اواسط دوران تهذیب نفس مسلمین و پرهیز از ارتکاب به محارم الله و دوری از معاصی بزرگ که اعظم آن دروغ و متوسل شدن به آن برای موفق جلوه دادن خود است، می توان به وضوح با گوش جان شنید.
رشد طرح سالمسازی دریا و دغدغه فرهنگی اصولاً اهداف آرمانی و اساسی هر دولت دستیابی به توسعه‌ای پایدار، تعمیق عدالت اجتماعی، فقرزدایی،‌ گسترش اخلاقیات و توسعه مشارکت عمومی در عرصه‌های اقتصادی،‌اجتماعی است. حصول ودستیابی به اهداف فوق بدون بستر سازی امکانپذیر نخواهد شد .وجود دریا و جنگل اشتغال زایی را بهمراه دارد و اشتغالزایی یعنی برقراری عدالت اجتماعی،فقر زدایی،برابری افراد در جامعه،و همه این موارد در مازندران دیده نمی شود
به یاد خلبان جوان شهید سرلشکر سید علی اقبالی پنجم مرداد سالروز خاکسپاری پیکر خونین سرلشکر خلبان جوان شهید سید علی اقبالی دوگاهه است که دشمن بعثی نیمی از پیکرش را در شهر نینوا و نیمی دیگر را در قبرستان موصل دفن کرده بود. به گزارش سلام شمال' شهید علی اقبالی دوگاهه جوان‌ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر
ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی؛ کلید اشتغال پایدار در جامعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان و نوجوانان کلید اشتغال پایدار و الگویی موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه است. به گزارش سلام شمال بسط، گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ضروریات اجتناب ناپذیر هر جامعه است که دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت الله میرزاهاشم آملی آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد ، امروز نیز به واسطه حضور دو فرزندش در راس دو قوه مقننه و قضائیه برای بسیاری از مردم شناخته شده است. به گزارش سلام شمال اکنون حدود 20 سال از عروج ملکوتی آن عالم ربانی می گذرد و مجموعه علمی و دانشگاهی شهرستان آمل در آستانه سالگرد وفاتش ، مراسم یادبودی را با حضور فرزندان آن مرحوم تدارک دیده اند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
شرح دعای روز دوم ماه رمضان اولین تقاضای روزه دار باتقوا (پرهیزگار) رضایت پروردگار است. آن گونه که از قرآن استفاده می‌شود، نعمت‌های جاودان بهشت برای مؤمنان آماده شده، ولی بالاترین نعمت برای این مؤمنان، رضایت خداوند است. وعد الله المومنین والمومنات جنات تجری من تحتها الانهارخالدین فیها ومساکن طیبة فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم(توبه ، ۷۲)
معلم فداکار گیلانی درس بزرگ عشق و ایثار را به همگان آموخت صحبت از معلم ایثارگری است که طپش قلبش با ضربان قلب دانش آموزانش به صدا درمی آمد و هنوز هر چند دیگر در کنار ما نیست و نمی تواند حضور مستقیم در کلاس درس داشته باشد، اما زنده یاد' حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی،درس بزرگ و فراموش ناشدنی یعنی درس عشق و ایثار را به همگان آموخت. ایثار کلمه ای است که حد و مرز ندارد و بالاترین متاعی است که از لابه لای کردارها و رفتارها به یادگار می ماند و در این میان معلمی که شغل انبیاست؛ خود حکایت دردها و مشقت هایی است که روزانه در کلاس درس و در محیط پاکی به نام مدرسه به یاد می ماند.
آیینها و رسوم ویژه رمضان در تالش رمضان که از راه می رسد یک شادمانی معنوی جامعه را در برمی گیرد. انگار که میهمان عزیزی از راه رسیده است، بی آنکه دلدادگان کوی یار غصه تشنه و گرسنه ماندن در روزهای گرم تابستان را بخورند و خم به ابرو بیاورند. این میهمان که می آید ، همه به میهمانی دعوت می شوند. رمضان آمد تا همه را به میهمانی فرا خواند و خوان گسترده معرفت را به همه تشنه کامان بچشاند.
ترجمه و شرح دعای روز اول ماه مبارک رمضان اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ خدایا روزه مرا روزه صائمین قرار بده ؛ صائمین چه کسانی هستند ؟ سه نوع روزه داریم ؛ ۱- روزه عام ۲- روزه خاص ۳- روزه خاص الخاص
بگوییم؛ ماه رمضان آمد، نه رمضان … رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است. رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد.
در ماه رمضان ، سایه گسترده نعمات الهی را دریابیم و بیارامیم با حلول ماه مبارک رمضان ، سایه نعمات الهی بر مردم گسترده تر می شود و مسلمانان خود را برای این ضیافت الهی آماده می کنند تا توشه های فراوانی از آن گیرند و این موقعیتی است که که قدردان نعم الهی باشیم و در سایه گسترده این نعمات بیارامیم . به گزارش سلام شمالدر آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان با اندوخته های خود در ماه شعبان، به ماه رمضان ،شهرالله قدم می گذارند تا دل و جان خود را با آب زلال وحی بشویند به کمال قرب الهی برسند .
طلوع ماه بندگی و حال و روز میهمانانی دلداده بانگ دوباره ربنا در گرگ و میش روشنی ای که در فرار از تاریکی دست و پا می زند و ثانیه هایی که از پیوستن به پایان فرار می کنند و عطر پیچیده از راز و نیاز که از شکر دیداری دوباره می گرید ، بار دیگر رمضان با آمدنش خالصانی آرزومند بندگی را میهمان می کند. حال و هوایت غربت دارد و از ثانیه هایی پرعظمت و دست های حمد و ثنایی که نزول رحمت را از بلندای آسمان می طلبند و چشمانی پشیمان که در حسرت بخشودگی می بارند، سرشار است .

اخبار جدید ایران و شمال

اختصاص 800 میلیارد ریال برای 4 بانده شدن محور سوادکوه
احمدی نژاد در جمع فوتبالیستها
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون قضاوت
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
متن کامل طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس
تصاویری از حال و هوای این روزهای حج
عارف: اصلاح طلبان با اصولگریان پیمان ببندند
اعطای نشان درجه یک به محمد علی کشاورز
جزئیات بسته جدید تحریم ها علیه ایران
تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز
چند زوج سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب
پیشنهاد توکلی بجای سوال از رئیس جمهور
جلسه 3 مرجع تقلید درباره مشکلات اقتصادی
روایت تصویری از سه روز اول سفر رهبر انقلاب
سوءاستفاده از پهنای باند دانشگاه‌ها
وزیر اقتصاد: نوسانات ارزی مهار می‌شود
ملت ایران در عرصه نبرد بزرگ اراده‌ها قرار دارد
در حاشیه سخنان رهبر انقلاب در استان خراسان شمالی
قیمت طلا و سکه در بازار کاهش یافت
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
ادامه چالش‌های طرح سؤال از رئیس جمهور
واکنش لاریجانی به طرح سئوال از رئیس‌جمهور
انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از کاهش ارزش پول
کشف دومین چاه نفت ایران در خزر
طرح سئوال از رئیس جمهور با 102 امضا تحویل هیئت رئیسه شد
یارانه نقدی مهرماه احتمالا امشب واریز می شود
«فجر» ایرانی به جای یاهو و گوگل
جدیدترین قیمت ها از بازار طلا، سکه و ارز
قنبری: فضا انتخاباتی نیست
محورهای طرح سؤال جدید نمایندگان از رئیس جمهور
تعیین جایزه 10 میلیون تومانی برای جشنواره ملی عکس قرآنی
برگزاری کلاس مربیگری درجه D ویژه بانوان در ساری
محدوده شهری ساری افزایش یابد
زیرساخت‌های اداری در مازندران باید تقویت شود
ساختمان‌های فاقد سند مازندران تعیین تکلیف می‌شود
حضور برادران عالمیان در تور جهانی آلمان و لهستان
RSS Feed of this section