سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار جدید ایران و جهان

طنز و سرگرمی

اخبار جدید ایران و شمال

آیت الله سبحانی: کنترل موالید گناه دارد این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه غرایز آدمی در حد خود مطلوب است؛ برای کنترل احساسات انسانی، استفاده از محضر علمای اخلاق در همه عرصه‌های زندگی ضروری است.
محرومیت 4 میلیون نفر از یارانه جدید فرزین همچنین تاکید کرد که قیمت نان به‌رغم میل باطنی دولت گران شده بود و افزایش هزینه به مردم تحمیل می‌شد و این مبلغ از روز دوشنبه که عید مبعث است، به عنوان عیدی به مردم پرداخت می‌شود.
دومین کنکور دکتری هم دردسرساز شدپس از اعلام نتایج معرفی شدگان به دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری، این بار داوطلبان بر سر معرفی به دانشگاهها به سازمان سنجش معترض شدند و تاکید کردند که نحوه معرفی افراد شفاف نیست.
قیمت روز طلا، سکه و ارزنمایش اونس و قیمت طلا , نقره , سکه و ارز
رکوردشکنی چهارمین سایت پربازدید ایرانی! میزان بازدید بسیار بالای این سایت توسط کاربران ایرانی در اولین تحلیل، نشان از آن دارد که "بسیاری از کاربران اینترنت در ایران، به آنچه که از فضای مجازی می‌خواهند نمی رسند!"
شهرهایی با بیشترین تعداد دختران فراری به گفته وی، در طی دو سال گذشته هیچ اعتباری برای ارائه خدمات به این بیماران از سوی وزارت رفاه اختصاص داده نشده است اما در سال جاری مجددا قرار است کمیته رسیدگی به این بیماران مجددا تشکیل شود.
سرطان سومین عامل مرگ ایرانی ها وی افزود: سرطان یکی از علل عمده مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود، بنابراین برخورداری از اطلاعات کافی درباره عوامل سرطان زا به منظور پیشگیری و مبارزه با این بیماری ضروری است.
درآمد نفتی ایران در سال 2011 درآمدهای حاصل از فروش نفت خام ایران در سال 2011 به 95 میلیارد دلار افزایش یافته است؛ در حالی که در سال 2010، حدود 71 میلیارد دلار بود. درآمدهای حاصل از فروش نفت خام کشورهای عضو اوپک در سال 2011 به حدود یک تریلیون و 26 میلیارد دلار رسید، در حالی که در سال قبل از آن 769 میلیارد دلار بود.
بیانیه مشترک اوباما و پوتین: ایران حجم غنی سازی بالای خود را کاهش دهد اوباما و پوتین با تاکید بر اینکه آمریکا و روسیه خواهان همکاری سازنده با ایران در چارچوب گروه 1+5 هستند ، در بیانیه خود تاکید کردند :تهران باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کند و برای حل و فصل سریع همه موضوعات باقی‌مانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.
2.3 میلیون سکه بهار آزادی در راه بازار پیمان قربانی افزود : پنج میلیون وهفتصد هزار قطعه سکه بهار ازادی معادل 91 درصد سکه های سررسید شده تا کنون تعیین تکلیف شده است.
دانش آموزان کارنامه حجاب می‌گیرند این مقام مسئول در آموزش و پرورش تأکید کرد: مدیر مدرسه نسبت به حجاب و پوشش دانش‌آموزان مسئول است بنابراین ما انتظار داریم تا مدیر مدرسه نسبت به وضعیت موجود حجاب در مدرسه حساس بوده و سعی کند وضعیت حجاب و عفاف در مدرسه را به سمت قابل قبول ارتقا دهد.
پیشنهاد 5 گانه تیم هسته ای ایران چیست؟ در نهایت با تاکید جلیلی، اشتون نیز در واپسین روزها باقی مانده به نشست مسکو پذیرفت که در این دور از مذاکرات، پیشنهاد قبلی ایران در دستور گفت وگو ها قرار گیرد.
عارف: قهر کردن و رها کردن معنا ندارد عارف با اشاره به این که تا کنون برای انقلاب هزینه‌های زیادی صرف شده و با سعی و خطا تجربه‌های گرانقدری کسب گردیده، این پرسش را مطرح ساخت که آیا در دهه‌ی چهارم انقلاب، هنوز می‌توان با سعی و خطا پیش رفت؟
پاسخ منفی ایران به نماینده چین در مسکو امروز نماینده چین با معاون جلیلی دیدار داشت که در این دیدار بر حق هسته ای ایران و بر تداوم گفت وگوها تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر نماینده چین که در این دور مذاکرات تغییر کرده است، امروز با باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار داشت که در این دیدار نکات مهمی در خصوص مذاکرات مطرح شد.
رئیس جمهور مصر مشخص شد به گزارش سلام شمال ، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نوشت: ستاد تبلیغات انتخاباتی محمد مرسی لحظاتی پیش در نشست مطبوعاتی پیروزی قطعی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
سرنخهای جدید دانشمندان از طول عمر تفاوت‌های اپی‌ژنومی در نوزادان و صدساله‌ها سرنخ‌های جدیدی را در خصوص افزایش طول عمر در اختیار دانشمندان قرار داد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، یک تحقیق بین‌المللی دیدگاه‌ جدیدی را در خصوص چگونگی تنزل عوامل اپی‌ژنتیکی با گذشت زمان مطرح کرد. به این دلیل که ضایعات اپی‌ژنتیکی برگشت‌پذیر بوده امکان ساخت داروهای افزایش‌دهنده طول عمر وجود دارد.
جزییات توزیع کارت کنکور 91 مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات توزیع و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 91، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه 4 تیر آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، حسین توکلی با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 91 از روز یکشنبه چهارم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: توزیع کارت‌های‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان‌های‌ خارجی‌ تا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه ادامه دارد.
نگرانی‌های مردم از گرانی‌ها گرانی‌های افسار گسیخته‌ای که در ماه‌های اخیر به هر دلیلی در کشور رخ داده، مردم را نگران کرده است و از آنجایی که ظاهراً این وضعیت ادامه خواهد داشت، بر اضطراب و استرس زندگی روزمره آنها افزوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، بعد از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها، برخی افزایش قیمت ها در اقلام مختلف مشاهده شد و هم اکنون نیز که هنوز فاز دوم اجرایی نشده، گرانی ها از راه رسیده اند و زمینه را برای نگرانی بیش از پیش مردم، به خصوص اقشار ضعیف جامعه فراهم شده است.
ناامیدی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از مذاکرات : تیم مذاکره کننده ایرانی از موفقیت آمیز بودن نشست با گروه1+5 در مسکو تقریبا ناامید است. تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست جلیلی امروز در حالی وارد مسکو شده است که تیم ایرانی به آینده این مذاکرات امید چندانی ندارد.
استاد ایرانی لب‌های همسرش را برید و خورد! این مرد ظاهرا زندگی آرام و معمولی داشت تا اینکه چندی قبل به علت بروز پاره‌ای اختلافات خانوادگی از همسرش جدا شد و فرزندان وی نیز نزد مادرشان رفتند. مرد ایرانی دو هفته بعد از طلاق، ازدواج دوم خود را به ثبت رساند. او این بار نیز با زنی ایرانی که 20 سال از خودش کوچک‌تر بود ازدواج کرد. زندگی مشترک این دو خیلی زود به آشوب و دعوا کشیده شد تا اینکه در روز حادثه آن اتفاق رخ داد. متهم 52 ساله وقتی تحت بازجویی قرار گرفت
آیت الله هاشمی تأیید انتصابات در دانشگاه آزاد را تکذیب کرد روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خبر تأیید انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کردند.
اجرای چراغ خاموش فاز دوم هدفمندیدر همین حال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روزهای اخیر تاکید کرده است: در صورت عدم سوخت گیری تا پایان خرداد ماه سالجاری سهمیه کارت هوشمند سوخت کارتها به‌طور کامل حفظ نخواهد شد.
آیت‌الله صافی: مسوولان متهم و متخلف استعفا دهند وی افزود: در جامعه اسلامی اگر نقاط ضعف کمی هم وجود داشته باشد، کمِ آن زیاد است و باید فوری مرتفع شود. همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) با مسائل به ظاهر کوچک برخورد شدید داشتند؛ چرا که اگر همین ضعف کوچک برطرف نشود، جامعه رو به سقوط پیش می‌رود.
گزارش بانک مرکزی از گرانی همه اقلام به جز تخم مرغ در گروه حبوب، قیمت عدس ثابت بود. بهای لوبیا چشم بلبلی نسبت به هفته قبل اندکی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش داشت.
روانبخش: خاتمی و احمدی نژاد نقد پذیر هستند/ مردم دیگر پشت سر هاشمی نماز نمی خوانند/ اگر احمدی نژاد از نظام فاصله بگیرد ... عملکرد هشت‌ساله خاتمی در دولت اصلاحات مسائلی داشت نظیر عقب‌نشینی در بحث هسته‌یی، جان گرفتن جبهه ملی و نهضت آزادی و بهایی‌ها و کار به جایی رسید که نهضت آزادی با وجودی که امام آنها را طرد کرده بود جرات پیدا کردند و در انتخابات تهران لیست دادند. ولی باز هم رهبری با وجود همه این مسائل هشت سال ایشان را تحمل کردند.
قیمت رانا مشخص شد وی با بیان این‌که در انتهای سال جاری نیز خط تولید انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تکامل یافته ایرانی از نوع سمند و در کلاس D افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:‌ طراحی این خودرو داخلی بوده و پس از رانا به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.
بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته‌ نیامده، رفت خانم «ص» از بیمه‌ای نالان است که برخلاف تبلیغات اولیه، نه اسکن و آزمایش و نه ویزیت پزشک و دارو‌ها را تحت پوشش نمی‌گیرد؛ بیمه‌ای که اگر هم پول اندکی به حساب فرهنگیان می‌ریزد با سلسله مراتب اداری طولانی، ماندن در صف‌های دور و دراز و برخوردهای غیرانسانی برخی کارکنان بیمه همراه است.
هاشمی در خاطرات سال 68 چه می گوید؟سال 1368 یکی از سالهای بسیار سرنوشت ساز و حساس انقلاب اسلامی و آبستن حوادث تلخ و شیرینی برای این نظام بوده است؛ عزل منتظری از قائم مقامی رهبری، رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری، بازنگری قانون اساسی و انتخابات پنجم ریاست جمهوری همگی در پنج ماه نخست این سال اتفاق افتاده است. مکتوبات و اسناد به جا مانده از این دوره، می تواند کمک شایانی در تبیین این سال پرمخاطره به محققان و تاریخ نویسان انقلاب اسلامی بکند.
قیمت روز طلا، سکه و ارزنمایش اونس و قیمت طلا , نقره , سکه و ارز
مهلت جدید برای واجدین شرایط معافیت‌های سربازی آن دسته ازمشمولان غیرغایب که تا پایان سال 90 واجد شرایط این معافیت‌ها بوده‌اند، اما بدلیل عدم‌آگاهی یا پاره‌ای ازمشکلات نتوانسته‌اند درخواست خود را ارائه کنند، در صورتی که همچنان واجد شرایط معافیت هستند، تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند تا درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ثبت کنند.
مسئول حفاظت آزمون مازندران منصوب شد مدیر حراست دانشگاه مازندران به عنوان مسئول حفاظت آزمون استان مازندران منصوب شد.
جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واردات برنج در فصل زراعی برنج به ضرر کشاورزان بوده که در کمیسیون کشاورزی سعی می‌کنم از واردات بی‌رویه برنج در فصل زراعی برنج جلوگیری کنم.
رقابت 300 پهلوان کشتی مازندران و گیلان رقابت 300 کشتی‌گیران محلی گیلان و مازندران در هچیرود شهر چالوس آغاز شد.
حضور تیم جوانان فوتسال راه ساری در لیگ برتر کشور مدیرعامل تیم فوتسال راه ساری از شرکت این تیم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور خبر داد.
نظام مهندسی ساختمان مازندران در کشور اول شد برای سومین سال متوالی، نظام مهندسی ساختمان مازندران در بخش مقررات ملی ساختمان رتبه نخست را کسب کرد.
بلای فرسودگی و تعطیلی به جان سینماهای مازندران افتاده است رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه در 30 سال اخیر 10 سینما در مازندارن بسته شده و سینماهای باقی مانده نیز فرسوده شده‌اند، گفت: بخش خصوصی نیز از ساخت سینما در مازندران حمایت نمی‌کند.
17 واحد صنایع لبنی مازندران تعطیل شدند مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی مازندران با اشاره به اینکه از 42 کارخانه صنایع لبنی استان، 17 واحد تعطیل شدند، گفت:‌ صنعت لبنیات همچنان غریب است و پشتیبان و حامی ندارد.
‌موافقت‌نامه‌های ساخت مسکن مهر در مازندران باید اجرایی شود معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: موافقت‌نامه‌های ساخت مسکن مهر در مازندران باید اجرایی شود.
اجرای 30 پروژه آبرسانی در مازندران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از در دست اجرابودن 300 پروژه آبرسانی در سطح استان با اعتبار 560 میلیارد ریال خبر داد.
خبرهای خوش ورزشی ساری در راه است سرپرست اداره ورزش و جوانان ساری گفت: خبرهای خوش از ورزش ساری در راه است. به گزارش سلام شمال صالح کاردگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: پس از پذیرش قبول مسئولیت ورزش ساری، مراسم تودیع و معارفه‌ای را هفته آینده با حضور روسای هیئت‌ها برگزار می‌کنیم.
ساری صدرنشین لیگ فوتبال مازندران است رئیس سازمان لیگ هیئت فوتبال مازندران گفت: تیم شهدای ساری با 15 امتیاز در صدر جدول لیگ فوتبال مازندران جای دارد و تیم‌های بابلسر و قائمشهر، دوم و سوم هستند.
انتقاد شدید نماینده آمل از افزایش‌قیمت‌ها به گزارش سلام شمال عزت‌الله یوسفیان‌ملا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نان رزق ملی به شمار می‌رود و زندگی بدون این حداقل‌ها هم ممکن نیست، اظهار داشت: دولت به خوبی می‌داند که میزان مصرف نان و گندم در کشور چه میزان است و باید برای آن تدبیر می‌کرد.
خط و نشان جدید برای روابط‌عمومی‌ها وزارت کشور با ارسال ابلاغیه‌ای به استانداری‌های سراسر کشور در صدد است در عمل روابط‌عمومی استانداری‌ها را از سیستم مدیریتی خود حذف کند.
عرضه بسته‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریای مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از عرضه بسته‌های فرهنگی با موضوع‌های عفاف و حجاب، جنگ نرم و... در طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران خبر داد.
معرفی روسای 22 کمیته هیئت ورزش همگانی زیراب مازندرانوی از برنامه‌ریزی برای تهیه تقویم ورزشی کمیته‌های مختلف این هیئت خبر داد و افزود: ایجاد کلاس‌های آموزشی مسئولان کمیته‌های مختلف این هئیت نیز در سال جاری برگزار می‌شود. قاسم نژاد به تعیین اعضای هیئت ورزش همگانی شهر زیراب اشاره و خاطرنشان کرد: محمود اعتصامی، حافظ مسیح‌پور، رحمان باقری، محمد یزدانی، علی بخشیان و محمود سیاوشی از اعضای هئیت ورزش همگانی شهر زیراب هستند.
روستای تاریخی نیچکوه؛ زیبای خفته در دامان طبیعت روستای تاریخی نیچکوه زیبای خفته در دامان طبیعت مازندران به توجه بیشتر مسئولان نیاز دارد. روستای نیچکوه در منطقه کوهستانی و در فاصله بیش از 75 کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده است .
خیر آملی 300 میلیون ریال به نیازمندان اهدا کرد مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل گفت: خیر آملی یک قطعه زمین به مساحت یک هزار متر مربع با ارزش 300 میلیون ریال به نیازمندان کمیته امداد این شهرستان اهدا کرد.
تقدیر دانشجویان دانشگاه مازندران از اقدام اخیر وزارت اطلاعات دانشجویان دانشگاه مازندران از اقدام اخیر وزارت اطلاعات در دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان تقدیر کردند.
مدیرکل جدید بنیاد استان مازندران منصوب شد طی حکمی از سوی مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور عباسعلی رضائی به سمت مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران منصوب شد.
اعضای جدید شورای روابط عمومی نوشهر انتخاب شدند انتخابات دومین دوره شورای روابط عمومی نوشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال بعدازظهر امروز با حضور معاون فرمانداری نوشهر و مسئولان روابط عمومی‌های نوشهر انتخابات دومین دوره شورای روابط عمومی‌های این شهرستان در فرمانداری نوشهر برگزار شد.
برگزاری نشست سراسری بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از برگزاری همایش اساتید بسیجی در سالروز شهادت شهید دکتر چمران خبر داد.
افتتاح 55 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح 55 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال خبر داد.
تاسیس 61 مرکز متادون درمانی و ترک اعتیاد در مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در استان 63 درصد خدمات ترک اعتیاد مربوط به سازمان بهزیستی است و در این راه 23 کمپ ترک اعتیاد و 38 مرکز متادون درمانی تاسیس شده است.
معارفه 2 مدیر جدید در شهرستان میاندرودمسئولان جدید ادارات بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندرود معرفی شدند.
مازندران امسال 98 هزار نفر تعهد اشتغال دارد استاندار مازندران توسعه فعالیت‌های شغل‌محور را رویکرد امسال مدیریت در مازندران برشمرد و گفت: سال گذشته در زمینه اشتغال 106 هزار نفر تعهد داشتیم که این آمار در سال جاری به 98 هزار نفر رسید.
حضور 21 کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور 21 کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشور خبر داد.
112 پروژه عمرانی کشاورزی در مازندران افتتاح شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 112 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 412 میلیارد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به صورت همزمان در استان افتتاح شد.
ساری میزبان لیگ برتر شطرنج کشور شد رئیس هیئت شطرنج مازندران گفت: بهترین‌های شطرنج کشور در دو بخش مردان و زنان به مدت دو روز در ساری با هم به رقابت می‌پردازند.
اختصاص 12 میلیارد ریال به اماکن مذهبی مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص اعتباری 11 میلیارد و 700 میلیون ریالی به اماکن مذهبی استان خبر داد.
تجهیز ساختمان پخش شبکه تبرستان به «دیتاسنتر» مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما گفت: ساختمان پخش شبکه تبرستان به دیتاسنتر مجهز می‌شود.
هتل 3 ستاره گیلان در آستارا افتتاح شد هتل آپارتمان سه ستاره و هفتاد و هفتمین هتل گیلان در آستارا افتتاح شد.
برگزاری جشنواره تمشک در املش به گزارش سلام شمال دهیار روستای «شبخوس‌پهلو» این شهرستان در جمع مردم این روستا از برگزاری نخستین جشنواره تمشک خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره دوم تیرماه سال جاری از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر با هدف معرفی گیاه تمشک و خواص دارویی و فرآورده‌های جانبی آن برگزار می‌شود.
1000 واحد مسکن مهر در لنگرود ساخته می‌شود مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از ساخت یک‌هزار و 40 واحد مسکن مهر در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 44 درصد خبر داد.
برگزاری کنگره میرزا حبیب‌الله املشی در املش و قم امام جمعه املش از برگزاری کنگره میرزا حبیب‌الله املشی به مدت دو روز در املش و قم خبر داد.
گسترش فرهنگ بسیج نجات دهنده جامعه است استاندار گیلان بر میدان‌داری بسیج در اجرای فریضه امر به معروف تاکید کرد و گفت: گسترش فرهنگ بسیج نجات دهنده جامعه است.
کاهش برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در گیلان رئیس پلیس فتای گیلان گفت: برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از خودپردازهای بانکی در گیلان در حال کاهش است.
برگزاری یادواره شهید انصاری در گیلان رئیس سازمان بسیج کارمندان گیلان از برگزاری دومین یادواره شهدای کارمند با محوریت شهید انصاری در این استان خبر داد.
صدور کارت هوشمند 2500 بیمار خاص در گیلان مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: بیش از 2هزار و 569 نفر بیمار خاص در گیلان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی و کارت هوشمند قرار دارند.
ثبت‌نام زائران حج تمتع در گیلان مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام دارندگان اسناد حج تمتع در کاروان‌های تمتع دارای ظرفیت خالی این استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه ثبت نام زائران حج تمتع در حال انجام است، اظهار کرد: دارندگان اسناد حج تمتع به تاریخ‌های اول شهریور تا 10 شهریور سال 84 برای ثبت نام در کاروان‌های تمتع دارای ظرفیت خالی برای تشرف در حج سال 91 اقدام کنند.
کاهش 11 درصدی انواع فرآورده‌های نفتی گیلان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در آذر سال 89 در مدت یک سال انواع فرآورده‌های نفتی در گیلان 11 درصد کاهش داشته است. به گزارش سلام شمال فردین چراجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت افزایش تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سال 91 را از برنامه‌های مهم شرکت مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: این جایگاه‌ها به 67 باب در سال جاری رسیده است.
تشکیل بانک سلولی ماهیان خاویاری دریای خزر رئیس انستیتو تحقیقات بین‌المللی ماهیان خاویاری از تشکیل بانک سلولی ماهیان خاویاری دریای خزر در آینده خبر داد.
امسال بیمارستان آستارا و شفت افتتاح می‌شوند مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح بیمارستان 100 تختخوابی آستارا و 32 تختخوابی شفت تا پایان سال جاری خبر داد.
99.9 درصد شالیزارهای استان گیلان زیر کشت رفتمعاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از زیر کشت رفتن 99.9 درصد شالیزارهای استان خبر داد و گفت: نخستین خوشه‌های برنج در املش به بار نشست.
170 هزار مسکن مهر در گیلان ساخته می‌شود مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساخت 169 هزار و 734 مسکن مهر روستایی و شهری در این استان خبر داد.
تعیین تکلیف 3 طرح گردشگری گیلان استاندار گیلان از تعیین تکلیف چگونگی واگذاری طرح‌های گردشگری شهرستان‌های فومن، آستارا و شفت خبر داد.
قاتل 18 ساله املشی دستگیر شد فرمانده نیروی انتظامی املش گفت: قاتل 18 ساله پس از نیم ساعت از وقوع قتل یک پسر جوان 17 ساله در املش دستگیر شد.
استعدادیابی 10 شهرستان گیلان در بخش کشاورزی استاندار گیلان از استعدادیابی اراضی و منابع طبیعی 10 شهرستان برای استفاده در بخش کشاورزی در این استان خبر داد.
ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت گیلان استاندار گیلان از ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در این استان خبر داد.
‌نیروی انتظامی با بدحجابی در سواحل گیلان به شدت برخورد می‌کند رئیس پلیس گیلان از ارتقای امنیت در سواحل استان خبر داد و گفت: ‌نیروی انتظامی با بدحجابی در سواحل گیلان به شدت برخورد می‌کند.
ورود سالانه 50 میلیون تن رسوب به منابع آب گیلان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سالانه بیش از 50 میلیون تن رسوب به منابع آب گیلان وارد می‌شود که میزان آلودگی‌های زیست‌محیطی آب را بیش از پیش افزایش داده است.
نخستین کانون خبرنگاران لنگرود تشکیل شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود از تشکیل نخستین کانون خبرنگاران در این شهرستان خبر داد.
هماهنگی ارشاد و خانه مطبوعات گیلان برای درخواست نشریه مدیرکل خانه مطبوعات گیلان گفت: از این پس درخواست امتیاز نشریه با هماهنگی و بررسی‌های لازم از طرف اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات گیلان انجام می‌شود.
افزایش 7 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش 7 درصدی پرونده‌های وارده در سال گذشته به دادگستری این استان خبر داد.
نمایندگان گیلان تنها در جابه‌جایی‌ها با هم رایزنی می‌کنند مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مجمع نمایندگان گیلان تنها برای جابه‌جایی برخی مدیران و معاونان رایزنی می‌کنند اما برای حضور در کمیسیون‌های مجلس به ویژه کشاورزی با هم مشاوره نمی‌کنند.
برگزیدگان صنعت و معدن گیلان تجلیل می‌شوند معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن از 23 نفر برگزیده صنعتی و معدنی استان تجلیل به عمل می‌آید.
فعالیت 110 ناجی غریق در سواحل رشت رئیس اداره ورزش و جوانان رشت از فعالیت 110 ناجی غریق در 22 کیلومتر سواحل این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عادل هادی‌پور ظهر امروز در جلسه ورزش این شهرستان با اشاره به تشکیل کمیته ورزش، اظهار کرد: کمیته ورزش شهرستان رشت برای بررسی و برطرف کردن مشکلات ورزشی با حضور فرماندار رشت به‌زودی تشکیل می‌شود.
ساماندهی رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آزاد گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 از ساماندهی رشته‌های موجود در واحدها و مراکز دانشگاهی گیلان در سال جدید خبر داد.
دو گیلانی عازم کلاس داوری کاراته درجه آسیایی شدند مسوول اجرایی هیات کاراته گیلان گفت: دو گیلانی عازم عربستان محل برگزاری کلاس داوری کاراته درجه آسیایی شدند.
امام جمعه رشت: کشاورزی باید تقویت و حمایت شود نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : کشاورزی را باید تقویت و حمایت و احتیاجات کشاورزان را به موقع تامین کرد.
تنها سینمای شهرستان آستارا در آتش سوخت سینما دریای آستارا به عنوان تنها سینمای این شهرستان عصر جمعه در پی حادثه آتش سوزی دچار حریق شد و بخش های اعظمی از آن در آتش سوخت.
مراسم عمامه‎گذاری 30 نفر از طلاب در آزادشهر برگزار شد همزمان با بعثت پیامبر اسلام (ص) مراسم عمامه‌گذاری 30 نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد (ع) شهرستان آزادشهر برگزار شد.
برگزاری دوره‎های کارآفرینی برای 3 هزار گلستانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: به منظوره بهره‎گیری از توان و تخصص نیروهای کار برای 3 هزار نفر در گلستان در سال گذشته آموزش‎های کارآفرینی ارائه شده است.
آغاز مسابقات کاراته بانوان استانی در گنبدکاووس رئیس هیئت کاراته شهرستان گنبدکاووس مسابقات کاراته استانی ویژه دختران نونهال و نوجوان در این شهرستان آغاز شد.
فرمانده سپاه نینوا گلستان: سپاه تحریم‌ها را پاسخ می‌دهد فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: هر جایی که خارجی‎ها می‎خواهند زمینه تحریم را به وجود آورند سپاه وارد عمل می‎شود. به گزارش سلام شمال محمدحسین بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان ضمن تبریک روز پاسدار اظهار داشت: پاسداری از انقلاب اسلامی تنها به معنای این نیست که مجموعه سپاه وضعیت موجود را صیانت کند بلکه در همه عرصه‎ها حضوری فعال و مقتدرانه دارد.
تحویل 215 هزار تن گندم کشاورزان گلستانی به مراکز خرید مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گلستانی تاکنون 215 هزار تن، تحویل مراکز خرید دولتی شده است.
سرمایه‎های حقوقی گلستان تجلیل شوند مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور و معین حقوقی استان گلستان گفت: کارشناسان و مشاوران حقوقی دستگاه‎هایی که خدمات خوبی ارائه می‎دهند از سرمایه‎های حقوقی محسوب شده که باید مورد تجلیل قرار بگیرند.
هنر گلستانی‌ها اکران شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: قابلیت و توانمندی هنرمندان گلستانی در اکسپو به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.
لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در گنبدکاووس نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد.
صفار هرندی : می گویند ما خودمان امام زمان داریممی‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا.
تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هدف از برگزاری همایش نویسندگان شکل‎گیری بانک اطلاعاتی نویسندگان و محققان گلستانی است.
تلاش 74 ساله قضات گلستانی کتاب می‎شود رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور 74 سال تلاش قضات محاکم گلستان در قالب گنجینه آرای برتر تدوین می‎شود.
راه‎اندازی بازداشتگاه موقت در مرکز گلستان مدیر زندان‎های استان گلستان گفت: به منظور جلوگیری از ورود افراد با محکومیت کوتاه به زندان، بازداشتگاه موقت در مرکز استان راه‎اندازی می‎شود که امکان نگهداری افراد تا 30 روز را دارد.
برخورد سختگیرانه با عرضه‎کنندگان قلیان در گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از برخورد سختگیرانه با عرضه‌کنندگان قلیان به افراد زیر 18 سال در گلستان خبر داد.
برگزاری همایش شورای هماهنگی امور حقوقی در گلستان مشاور حقوقی استاندار گلستان گفت: نخستین همایش شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان در روز یکشنبه 28 خرداد ماه در سالن همایش‎های استانداری گلستان برگزار می‎شود.
ظرفیت آبی گلستان 2485 میلیون مترمکعب است به گزارش سلام شمال علی‎اکبر علیمرادی صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: استان گلستان تقریبا با 21 هزار کیلومتر وسعت یکی از استان‎های شمالی کشور است که از سطح شمال هم مرز با جمهوری ترکمنستان از شرق به خراسان شمالی، از غرب با دریاچه مازندران، و از قسمت جنوب نیز به استان سمنان متصل است.
نرخ حمل و نقل در گلستان افزایش ندارد مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های استان گلستان گفت: در سال‎جاری هیچگونه افزایش قیمت در حمل و نقل نخواهیم داشت
گرگان از مراکز مهم صنعتی کشور است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: شهرستان گرگان یکی از مراکز مهم توسعه صنعتی کشور محسوب می‎شود.
بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های مسکن غرب استان گلستان 'علی نیکزاد' وزیر راه و شهرسازی که ظهر امروز پنجشنبه وارد گرگان مرکز استان گلستان شده است از پروژه های مسکن مهر غرب استان بازدید کرد. به گزارش سلام شمال بازدید از پروژه های مسکن مهر 108 واحدی بندرگز، 360 واحدی ترکمن، 150 واحدی نوکنده ، 195 واحدی گمیشان و 3100 واحدی مسکن مهر زیتون گرگان از جمله برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به گلستان است.
برگزاری نخستین همایش کتاب برتر گلستان در گرگاننخستین همایش نویسندگان استان گلستان با عنوان کتاب برتر گلستان روز پنجشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این همایش از نویسندگان برگزیده استان و برگزیدگان اولین دوره انتخاب کتاب برتر سال 90 تجلیل و تقدیر شد.
قیمت خریدگندم از کشاورزان ، قیمت تمام شده و واقعی ان نیست نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: قیمتی که امروز دولت بر روی محصولات کشاورزی از جمله گندم، می گذارد، قیمت تمام شده و واقعی آن نیست. به گزارش سلام شمال آیت الله 'سیدکاظم نورمفیدی' در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر افزود: قیمتی که کارشناسان بر روی گندم گذاشته اند، بالای 5 هزار ریال است، اما دولت این میزان را حدود 4 هزار و 200 ریال اعلام کرده است.
استاندار گلستان: شورای فرهنگ عمومی برنامه ندارد استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان نقش آفرینی در تحولات فرهنگی کشور را یکی از انتظارات جامعه از این شورا دانست و گفت: متاسفانه شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی درامر سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات فرهنگی کشور، برنامه مشخص و مدون ندارد.
آزمون جامع قضات دادگستری استان گلستان برگزار می شود معاون آموزشی دادگستری گلستان از برگزاری آزمون جامع قضات دادگستری استان خبرداد. به گزارش سلام شمال'علی اکبر اسماعیلی' روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این ازمون سه ساعته قضات استان در دو مرحله به سوالات عمومی و تخصصی پاسخ خواهند داد.
فاصله معنادار درآمد سرانه گلستان با متوسط کشوری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: کاهش درآمدهای بخش کشاورزی سبب شده تا فاصله معناداری بین درآمد سرانه استان با متوسط درآمد سرانه کشور ایجاد شود.
جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی کشور درگلستان برگزار می شودرییس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش گلستان گفت: استان گلستان تیرماه سالجاری میزبان رقابت های علمی و تخصصی و جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی (کشوری وقطبی ) خواهد بود.
چاپ و توزیع فراخوان و پوستر چهارمین جشنواره پویانمایی سیره رضوی دبیر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی از توزیع و ارسال چهار هزار و 500 نسخه فراخوان و پوستر این جشنواره به سراسر کشور خبر داد. به گزارشسلام شمال 'غلامرضا منتظری' روز پنجشنبه گفت: سه هزار نسخه فراخوان و یک هزار و 500 پوستر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی گلستان به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کل کشور، کانون پرورش فکری مراکز استان ها، صداوسیما، انجمن سینمای جوان، حوزه هنری کل کشور، آموزش و پرورش، هنرمندان شرکت کننده در سال های قبل و هنرمندان عضو انجمن آسیفای کل کشور ارسال شده است.
باغدار گلستانی عنوان برتر کشور را به دست آورد 'محسن لطیفی'، باغدار شهرستان گرگان، به دلیل برداشت 115 هزارو 400 کیلوگرم نارنگی به ازای هر هکتار ،عنوان باغدار نمونه کشور در سال 90 را به دست آورد. وی متولد سال 1346 و ساکن شهر گرگان بوده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است. رقم مصرفی نهال کشت شده در باغ این نمونه کشوری 'انشو – نارنگی' بود.
برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی گلستان خبر داد.
نخستین گردهمایی محققان و نویسندگان گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در 25 خرداد ماه نخستین گردهمایی محققان و نویسندگان گلستان برگزار می‎شود.
روز خبرنگار در گلستان به بهترین وجه برگزار می‎شود به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع خبرنگاران گلستان از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان با حضور دبیر فرهنگ شورای عمومی کشور خبر داد و اظهار داشت: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی ‎فقیه در گلستان، استاندار گلستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و 200 عضو این شورا در سالن اجتماعات استانداری برگزار می‎شود.
گنبدکاووس رتبه نخست آبیاری نوین را در گلستان دارد سرپرست جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت:شهرستان گنبدکاووس با وجود 8 هزار هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار رتبه نخست آبیاری نوین را در سطح استان دارد.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
اعتکاف؛ اوج آسمانی با قلب‌های زمینی اعتکاف بهانه‌ای برای توجه به خود، خودشناسی و خداشناسی است، ایام پرباری که بار معنوی آن می‌تواند انسان‌ساز و جامعه‌ساز باشد.
اعتکاف خلوتی آگاهانه برای گفت و شنود با محبوب است رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اعتکاف در حقیقت خلوتی آگاهانه و هوشمندانه برای گفت و شنود با محبوب و معشوق اصلی است و در اسلام نیز به حضور قلب و تفکر بسیار تاکید و سفارش شده است.
گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «اعتکاف» رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه ای به معتکفین فرموده اند: برنامه‌های جمعی اعتکاف با خلوت هر کدام از معتکفین منافات پیدا نکند. دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، همزمان با ایام اعتکاف گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اعتکاف و توصیه به معتکفین را که در سال های مختلف و در دیدار با اقشار گوناگون طرح کرده اند، در صفحه نخست خود قرار داده که متن آن چنین است:
روز پدر ؛ بهانه خسته نباشید به زحمات بی منت رشت - روز پدر بهانه ای برای سپاس از تلاش های شبانه روزی و خسته نباشید به مقامی است که رنج و زحمت را به قیمت آرامش عزیزانش به جان می خرد .
امام علی(ع)؛ معجزه اسلامکسانی که در ابعاد مختلف شخصیت و خصوصیات اخلاقی حضرت علی(ع) بیشتر تعمق کرده‌اند، او را معجزه اسلام دانسته و تصریح کرده‌اند: اگر اسلام و محمد(ص) را معجزه‌‌ای جز علی(ع) نبود همان برای حقانیت اسلام کافی بود.
تکدی گری، محصول نارسایی های اجتماعیتکدی گری، آبستن آسیب های اجتماعی متعدد است و اکثر بررسی های انجام شده از رابطه بین گدایی و اعتیاد، سرقت و ... حکایت می کند.
«لیلة الرغائب» شبی به بلندای آرزو‌ها میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیبا‌تر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی.
برخی اعمال شب و روز اول ماه رجب رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. از پیامبر خدا(ص) نقل است که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.
بهجت عرفان و علم از نگاه بزرگان بحث درباره شخصیت بزرگواری مثل آیت الله العظمی بهجت کار دشواری است. زیرا این بزرگوار جزء «جوامع الکَلِم» عصر ما بود. هر انسان صالحی، کلمه الهی است و کلمات الهی یکسان نیستند.
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟ خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟ اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.

اخبار جدید ایران و شمال

2.3 میلیون سکه بهار آزادی در راه بازار پیمان قربانی افزود : پنج میلیون وهفتصد هزار قطعه سکه بهار ازادی معادل 91 درصد سکه های سررسید شده تا کنون تعیین تکلیف شده است.
دانش آموزان کارنامه حجاب می‌گیرند این مقام مسئول در آموزش و پرورش تأکید کرد: مدیر مدرسه نسبت به حجاب و پوشش دانش‌آموزان مسئول است بنابراین ما انتظار داریم تا مدیر مدرسه نسبت به وضعیت موجود حجاب در مدرسه حساس بوده و سعی کند وضعیت حجاب و عفاف در مدرسه را به سمت قابل قبول ارتقا دهد.
پیشنهاد 5 گانه تیم هسته ای ایران چیست؟ در نهایت با تاکید جلیلی، اشتون نیز در واپسین روزها باقی مانده به نشست مسکو پذیرفت که در این دور از مذاکرات، پیشنهاد قبلی ایران در دستور گفت وگو ها قرار گیرد.
عارف: قهر کردن و رها کردن معنا ندارد عارف با اشاره به این که تا کنون برای انقلاب هزینه‌های زیادی صرف شده و با سعی و خطا تجربه‌های گرانقدری کسب گردیده، این پرسش را مطرح ساخت که آیا در دهه‌ی چهارم انقلاب، هنوز می‌توان با سعی و خطا پیش رفت؟
پاسخ منفی ایران به نماینده چین در مسکو امروز نماینده چین با معاون جلیلی دیدار داشت که در این دیدار بر حق هسته ای ایران و بر تداوم گفت وگوها تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر نماینده چین که در این دور مذاکرات تغییر کرده است، امروز با باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار داشت که در این دیدار نکات مهمی در خصوص مذاکرات مطرح شد.
رئیس جمهور مصر مشخص شد به گزارش سلام شمال ، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نوشت: ستاد تبلیغات انتخاباتی محمد مرسی لحظاتی پیش در نشست مطبوعاتی پیروزی قطعی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
سرنخهای جدید دانشمندان از طول عمر تفاوت‌های اپی‌ژنومی در نوزادان و صدساله‌ها سرنخ‌های جدیدی را در خصوص افزایش طول عمر در اختیار دانشمندان قرار داد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، یک تحقیق بین‌المللی دیدگاه‌ جدیدی را در خصوص چگونگی تنزل عوامل اپی‌ژنتیکی با گذشت زمان مطرح کرد. به این دلیل که ضایعات اپی‌ژنتیکی برگشت‌پذیر بوده امکان ساخت داروهای افزایش‌دهنده طول عمر وجود دارد.
جزییات توزیع کارت کنکور 91 مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات توزیع و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 91، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه 4 تیر آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، حسین توکلی با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 91 از روز یکشنبه چهارم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: توزیع کارت‌های‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان‌های‌ خارجی‌ تا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه ادامه دارد.
نگرانی‌های مردم از گرانی‌ها گرانی‌های افسار گسیخته‌ای که در ماه‌های اخیر به هر دلیلی در کشور رخ داده، مردم را نگران کرده است و از آنجایی که ظاهراً این وضعیت ادامه خواهد داشت، بر اضطراب و استرس زندگی روزمره آنها افزوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، بعد از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها، برخی افزایش قیمت ها در اقلام مختلف مشاهده شد و هم اکنون نیز که هنوز فاز دوم اجرایی نشده، گرانی ها از راه رسیده اند و زمینه را برای نگرانی بیش از پیش مردم، به خصوص اقشار ضعیف جامعه فراهم شده است.
ناامیدی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از مذاکرات : تیم مذاکره کننده ایرانی از موفقیت آمیز بودن نشست با گروه1+5 در مسکو تقریبا ناامید است. تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست جلیلی امروز در حالی وارد مسکو شده است که تیم ایرانی به آینده این مذاکرات امید چندانی ندارد.
استاد ایرانی لب‌های همسرش را برید و خورد! این مرد ظاهرا زندگی آرام و معمولی داشت تا اینکه چندی قبل به علت بروز پاره‌ای اختلافات خانوادگی از همسرش جدا شد و فرزندان وی نیز نزد مادرشان رفتند. مرد ایرانی دو هفته بعد از طلاق، ازدواج دوم خود را به ثبت رساند. او این بار نیز با زنی ایرانی که 20 سال از خودش کوچک‌تر بود ازدواج کرد. زندگی مشترک این دو خیلی زود به آشوب و دعوا کشیده شد تا اینکه در روز حادثه آن اتفاق رخ داد. متهم 52 ساله وقتی تحت بازجویی قرار گرفت
آیت الله هاشمی تأیید انتصابات در دانشگاه آزاد را تکذیب کرد روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خبر تأیید انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کردند.
اجرای چراغ خاموش فاز دوم هدفمندیدر همین حال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روزهای اخیر تاکید کرده است: در صورت عدم سوخت گیری تا پایان خرداد ماه سالجاری سهمیه کارت هوشمند سوخت کارتها به‌طور کامل حفظ نخواهد شد.
آیت‌الله صافی: مسوولان متهم و متخلف استعفا دهند وی افزود: در جامعه اسلامی اگر نقاط ضعف کمی هم وجود داشته باشد، کمِ آن زیاد است و باید فوری مرتفع شود. همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) با مسائل به ظاهر کوچک برخورد شدید داشتند؛ چرا که اگر همین ضعف کوچک برطرف نشود، جامعه رو به سقوط پیش می‌رود.
گزارش بانک مرکزی از گرانی همه اقلام به جز تخم مرغ در گروه حبوب، قیمت عدس ثابت بود. بهای لوبیا چشم بلبلی نسبت به هفته قبل اندکی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش داشت.
روانبخش: خاتمی و احمدی نژاد نقد پذیر هستند/ مردم دیگر پشت سر هاشمی نماز نمی خوانند/ اگر احمدی نژاد از نظام فاصله بگیرد ... عملکرد هشت‌ساله خاتمی در دولت اصلاحات مسائلی داشت نظیر عقب‌نشینی در بحث هسته‌یی، جان گرفتن جبهه ملی و نهضت آزادی و بهایی‌ها و کار به جایی رسید که نهضت آزادی با وجودی که امام آنها را طرد کرده بود جرات پیدا کردند و در انتخابات تهران لیست دادند. ولی باز هم رهبری با وجود همه این مسائل هشت سال ایشان را تحمل کردند.
قیمت رانا مشخص شد وی با بیان این‌که در انتهای سال جاری نیز خط تولید انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تکامل یافته ایرانی از نوع سمند و در کلاس D افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:‌ طراحی این خودرو داخلی بوده و پس از رانا به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.
بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته‌ نیامده، رفت خانم «ص» از بیمه‌ای نالان است که برخلاف تبلیغات اولیه، نه اسکن و آزمایش و نه ویزیت پزشک و دارو‌ها را تحت پوشش نمی‌گیرد؛ بیمه‌ای که اگر هم پول اندکی به حساب فرهنگیان می‌ریزد با سلسله مراتب اداری طولانی، ماندن در صف‌های دور و دراز و برخوردهای غیرانسانی برخی کارکنان بیمه همراه است.
هاشمی در خاطرات سال 68 چه می گوید؟سال 1368 یکی از سالهای بسیار سرنوشت ساز و حساس انقلاب اسلامی و آبستن حوادث تلخ و شیرینی برای این نظام بوده است؛ عزل منتظری از قائم مقامی رهبری، رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری، بازنگری قانون اساسی و انتخابات پنجم ریاست جمهوری همگی در پنج ماه نخست این سال اتفاق افتاده است. مکتوبات و اسناد به جا مانده از این دوره، می تواند کمک شایانی در تبیین این سال پرمخاطره به محققان و تاریخ نویسان انقلاب اسلامی بکند.
قیمت روز طلا، سکه و ارزنمایش اونس و قیمت طلا , نقره , سکه و ارز
مهلت جدید برای واجدین شرایط معافیت‌های سربازی آن دسته ازمشمولان غیرغایب که تا پایان سال 90 واجد شرایط این معافیت‌ها بوده‌اند، اما بدلیل عدم‌آگاهی یا پاره‌ای ازمشکلات نتوانسته‌اند درخواست خود را ارائه کنند، در صورتی که همچنان واجد شرایط معافیت هستند، تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند تا درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ثبت کنند.
تعیین تکلیف واحدهای بدون مجوز علوم تحقیقات رییس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با تشریح آخرین وضعیت واحدهای علوم تحقیقات مجاز و غیرمجاز دانشگاه آزاد گفت:‌ از این پس شعب غیرمجاز علوم تحقیقات به عنوان پردیس علوم تحقیقات تحت نظارت واحد علوم تحقیقات هم‌جوار خود و شعب علوم تحقیقات مجاز به عنوان واحد مستقل فعالیت می‌کنند.
تولید برق با استفاده از حرکات زانو دانشمندان دانشگاه کرنفیلد، لیورپول و سالفورد ابزار پیزوالکتریک پوشیدنی ساخته اند که حرکات زانو را به برق تبدیل می کند. از این انرژی تولید شده می توان برای روشن کردن گجت هایی مانند نمایشگرهای ضربان قلب، گام سنج و شتاب سنج ها استفاده کرد.
آملی لاریجانی: لایحه پیشگیری‌از وقوع جرم سریعتر تصویب‌شود آملی لاریجانی خواستار تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم شد و گفت: این لایحه چنانچه هر چه سریع‌تر تصویب شود، موجب تقویت فرآیند قانونی پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.
اول تیرماه؛ واریز 60 لیتر سهمیه بنزین بدون تغییر قیمت عبدالله جلالی درباره سهمیه بنزین تیرماه گفت: سهمیه بنزین برای تیرماه نیز همانند خرداد ماه ثابت و همان 60 لیتر در نظر گرفته شده است. قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز برای تیرماه همانند گذشته 400 تومان در نظر گرفته شده است.
قابلیت‌های جدید کارت های سوختوی میزان تراکنش استفاده از کیف الکترونیکی در جایگاه‌های سوخت را 3 تا 4 درصد عنوان کرد و یادآور شد: افزایش استفاده از این خدمات جانبی پرداخت پول سوخت یکی از اهداف کلان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.
احمدی نژاد از سیاست کناره گیری می کندخبرگزاری فرانسه مدعی شد دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در مصاحبه ای با روزنامه فرانکفورتر آلمان که قرار است فردا منتشر شود اعلام کرده است که قصد دارد در پایان دور دوم ریاست جمهوری اش از سیاست کناره گیری کند.
چگونه اسکناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟ مشخصات امنیتی و قابل بررسی اسکناس ها و ایران چک به شهروندان کمک می‌کند تا به راحتی اسکناس‌های واقعی را از موارد تقلبی و جعلی آنها تشخیص دهند. به گزارش سلام شمال در اسکناس‌های چاپ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
"اپل" از پیشرفته‌ترین مک بوک خود رونمایی کرد تیم کوک، رئیس هیئت مدیره‌ی "اپل" از آخرین و پیشرفته‌ترین "مک بوک پرو" ساخت اپل رونمایی کرد. کوک توضیحات رونمایی را با این جمله آغاز کرد:« این مجهزترین لپ‌تاپی است که در تاریخ اپل ساخته‌ایم.» آخرین مک‌بوک ساخت اپل، ۱۵.۵ اینچی است و ۱۶ گیگابایت حافظه دارد. مک بوک پرو تازه، ۷۶۸ گیگابایت ذخیره فلش داخلی دارد و از امروز (سه‌‌شنبه ۱۲ ژوئن) راهی بازار می‌شود.
وعده افزایش حقوق بازنشستگان به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تأمین ،سعید مرتضوی صبح امروز ضمن بازدید از حوزه محل برگزاری آزمون استخدامی صندوق تأمین اجتماعی در دانشگاه امیرکبیر و مجتمع آموزشی البرز دراین باره گفت: براساس کمک و مساعدت بی‌سابقه دولت خدمتگزار و رئیس‌جمهور تعهدات دولت به صندوق تأمین‌اجتماعی در قالب واگذاری سهام 21 شرکت به ارزش 35 هزار میلیارد تومان انجام شده است، شرکت جدیدی جهت اداره این سهام در شرف تشکیل است که از محل درآمد سهام این شرکت‌ها از ابتدای سال‌جاری به مجموع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ یکصد هزار تومان افزوده خواهد شد."
خبرهای خوش ورزشی ساری در راه است سرپرست اداره ورزش و جوانان ساری گفت: خبرهای خوش از ورزش ساری در راه است. به گزارش سلام شمال صالح کاردگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: پس از پذیرش قبول مسئولیت ورزش ساری، مراسم تودیع و معارفه‌ای را هفته آینده با حضور روسای هیئت‌ها برگزار می‌کنیم.
ساری صدرنشین لیگ فوتبال مازندران است رئیس سازمان لیگ هیئت فوتبال مازندران گفت: تیم شهدای ساری با 15 امتیاز در صدر جدول لیگ فوتبال مازندران جای دارد و تیم‌های بابلسر و قائمشهر، دوم و سوم هستند.
انتقاد شدید نماینده آمل از افزایش‌قیمت‌ها به گزارش سلام شمال عزت‌الله یوسفیان‌ملا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نان رزق ملی به شمار می‌رود و زندگی بدون این حداقل‌ها هم ممکن نیست، اظهار داشت: دولت به خوبی می‌داند که میزان مصرف نان و گندم در کشور چه میزان است و باید برای آن تدبیر می‌کرد.
خط و نشان جدید برای روابط‌عمومی‌ها وزارت کشور با ارسال ابلاغیه‌ای به استانداری‌های سراسر کشور در صدد است در عمل روابط‌عمومی استانداری‌ها را از سیستم مدیریتی خود حذف کند.
عرضه بسته‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریای مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از عرضه بسته‌های فرهنگی با موضوع‌های عفاف و حجاب، جنگ نرم و... در طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران خبر داد.
معرفی روسای 22 کمیته هیئت ورزش همگانی زیراب مازندرانوی از برنامه‌ریزی برای تهیه تقویم ورزشی کمیته‌های مختلف این هیئت خبر داد و افزود: ایجاد کلاس‌های آموزشی مسئولان کمیته‌های مختلف این هئیت نیز در سال جاری برگزار می‌شود. قاسم نژاد به تعیین اعضای هیئت ورزش همگانی شهر زیراب اشاره و خاطرنشان کرد: محمود اعتصامی، حافظ مسیح‌پور، رحمان باقری، محمد یزدانی، علی بخشیان و محمود سیاوشی از اعضای هئیت ورزش همگانی شهر زیراب هستند.
روستای تاریخی نیچکوه؛ زیبای خفته در دامان طبیعت روستای تاریخی نیچکوه زیبای خفته در دامان طبیعت مازندران به توجه بیشتر مسئولان نیاز دارد. روستای نیچکوه در منطقه کوهستانی و در فاصله بیش از 75 کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده است .
خیر آملی 300 میلیون ریال به نیازمندان اهدا کرد مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل گفت: خیر آملی یک قطعه زمین به مساحت یک هزار متر مربع با ارزش 300 میلیون ریال به نیازمندان کمیته امداد این شهرستان اهدا کرد.
تقدیر دانشجویان دانشگاه مازندران از اقدام اخیر وزارت اطلاعات دانشجویان دانشگاه مازندران از اقدام اخیر وزارت اطلاعات در دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان تقدیر کردند.
مدیرکل جدید بنیاد استان مازندران منصوب شد طی حکمی از سوی مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور عباسعلی رضائی به سمت مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران منصوب شد.
اعضای جدید شورای روابط عمومی نوشهر انتخاب شدند انتخابات دومین دوره شورای روابط عمومی نوشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال بعدازظهر امروز با حضور معاون فرمانداری نوشهر و مسئولان روابط عمومی‌های نوشهر انتخابات دومین دوره شورای روابط عمومی‌های این شهرستان در فرمانداری نوشهر برگزار شد.
برگزاری نشست سراسری بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از برگزاری همایش اساتید بسیجی در سالروز شهادت شهید دکتر چمران خبر داد.
افتتاح 55 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح 55 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال خبر داد.
تاسیس 61 مرکز متادون درمانی و ترک اعتیاد در مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در استان 63 درصد خدمات ترک اعتیاد مربوط به سازمان بهزیستی است و در این راه 23 کمپ ترک اعتیاد و 38 مرکز متادون درمانی تاسیس شده است.
معارفه 2 مدیر جدید در شهرستان میاندرودمسئولان جدید ادارات بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندرود معرفی شدند.
مازندران امسال 98 هزار نفر تعهد اشتغال دارد استاندار مازندران توسعه فعالیت‌های شغل‌محور را رویکرد امسال مدیریت در مازندران برشمرد و گفت: سال گذشته در زمینه اشتغال 106 هزار نفر تعهد داشتیم که این آمار در سال جاری به 98 هزار نفر رسید.
حضور 21 کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور 21 کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشور خبر داد.
112 پروژه عمرانی کشاورزی در مازندران افتتاح شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 112 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 412 میلیارد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به صورت همزمان در استان افتتاح شد.
ساری میزبان لیگ برتر شطرنج کشور شد رئیس هیئت شطرنج مازندران گفت: بهترین‌های شطرنج کشور در دو بخش مردان و زنان به مدت دو روز در ساری با هم به رقابت می‌پردازند.
اختصاص 12 میلیارد ریال به اماکن مذهبی مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص اعتباری 11 میلیارد و 700 میلیون ریالی به اماکن مذهبی استان خبر داد.
تجهیز ساختمان پخش شبکه تبرستان به «دیتاسنتر» مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما گفت: ساختمان پخش شبکه تبرستان به دیتاسنتر مجهز می‌شود.
تعیین مهلت صادرکنندگان برای دریافت جایزه صادراتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت جوایز صادراتی سال 89 را تا پایان خرداد ماه 91 اعلام کرد.
جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره تا پاکسازی کامل ادامه دارد فرماندار قائمشهر با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره ای در قائمشهر خاطرنشان کرد: این طرح تا پاکسازی کامل ادامه دارد.
رشد 43 درصدی صادرات لبنیات از مازندران معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 43 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران خبر داد.
جزییات اعلام برتری مهارت‌آموز مازندرانی مقابل رقیب آمریکایی «کامیار صادقی» مهارت آموز مازندرانی در چهل و دومین مسابقه جهانی مهارت، بالاتر از رقیب آمریکایی قرار گرفت.
اجرای نشست مهدویت با حضور حجت‌الاسلام قرائتی امام جمعه چالوس گفت: از اول تیر ماه سال جاری به مدت سه روز نشست‌های تخصصی مهدویت با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در کلاردشت و چالوس برگزار می‌شود.
ستاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهشهر تشکیل شد فرماندار بهشهر، گفت: از درون کارگروه اجتماعی شهرستان بهشهر، ستادی با نام بررسی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است.
محسنی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت شد نماینده پیشین مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی قائم مقام آموزشی و رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان شد.
همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران برگزار می‌شوددومین همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران چهارشنبه این هفته در تهران برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال دومین همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران چهارشنبه این هفته در تهران برگزار می‌شود.
مازندرانی‌ها 4 میلیارد تومان به بازسازی عتبات کمک کردند مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران گفت: از سال 83 تا پایان 90 بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان خدمات از مازندران به عتبات عالیات کمک شده است.
صدور کارت هوشمند 2500 بیمار خاص در گیلان مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: بیش از 2هزار و 569 نفر بیمار خاص در گیلان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی و کارت هوشمند قرار دارند.
ثبت‌نام زائران حج تمتع در گیلان مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام دارندگان اسناد حج تمتع در کاروان‌های تمتع دارای ظرفیت خالی این استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه ثبت نام زائران حج تمتع در حال انجام است، اظهار کرد: دارندگان اسناد حج تمتع به تاریخ‌های اول شهریور تا 10 شهریور سال 84 برای ثبت نام در کاروان‌های تمتع دارای ظرفیت خالی برای تشرف در حج سال 91 اقدام کنند.
کاهش 11 درصدی انواع فرآورده‌های نفتی گیلان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در آذر سال 89 در مدت یک سال انواع فرآورده‌های نفتی در گیلان 11 درصد کاهش داشته است. به گزارش سلام شمال فردین چراجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت افزایش تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سال 91 را از برنامه‌های مهم شرکت مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: این جایگاه‌ها به 67 باب در سال جاری رسیده است.
تشکیل بانک سلولی ماهیان خاویاری دریای خزر رئیس انستیتو تحقیقات بین‌المللی ماهیان خاویاری از تشکیل بانک سلولی ماهیان خاویاری دریای خزر در آینده خبر داد.
امسال بیمارستان آستارا و شفت افتتاح می‌شوند مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح بیمارستان 100 تختخوابی آستارا و 32 تختخوابی شفت تا پایان سال جاری خبر داد.
99.9 درصد شالیزارهای استان گیلان زیر کشت رفتمعاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از زیر کشت رفتن 99.9 درصد شالیزارهای استان خبر داد و گفت: نخستین خوشه‌های برنج در املش به بار نشست.
170 هزار مسکن مهر در گیلان ساخته می‌شود مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساخت 169 هزار و 734 مسکن مهر روستایی و شهری در این استان خبر داد.
تعیین تکلیف 3 طرح گردشگری گیلان استاندار گیلان از تعیین تکلیف چگونگی واگذاری طرح‌های گردشگری شهرستان‌های فومن، آستارا و شفت خبر داد.
قاتل 18 ساله املشی دستگیر شد فرمانده نیروی انتظامی املش گفت: قاتل 18 ساله پس از نیم ساعت از وقوع قتل یک پسر جوان 17 ساله در املش دستگیر شد.
استعدادیابی 10 شهرستان گیلان در بخش کشاورزی استاندار گیلان از استعدادیابی اراضی و منابع طبیعی 10 شهرستان برای استفاده در بخش کشاورزی در این استان خبر داد.
ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت گیلان استاندار گیلان از ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در این استان خبر داد.
‌نیروی انتظامی با بدحجابی در سواحل گیلان به شدت برخورد می‌کند رئیس پلیس گیلان از ارتقای امنیت در سواحل استان خبر داد و گفت: ‌نیروی انتظامی با بدحجابی در سواحل گیلان به شدت برخورد می‌کند.
ورود سالانه 50 میلیون تن رسوب به منابع آب گیلان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سالانه بیش از 50 میلیون تن رسوب به منابع آب گیلان وارد می‌شود که میزان آلودگی‌های زیست‌محیطی آب را بیش از پیش افزایش داده است.
نخستین کانون خبرنگاران لنگرود تشکیل شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود از تشکیل نخستین کانون خبرنگاران در این شهرستان خبر داد.
هماهنگی ارشاد و خانه مطبوعات گیلان برای درخواست نشریه مدیرکل خانه مطبوعات گیلان گفت: از این پس درخواست امتیاز نشریه با هماهنگی و بررسی‌های لازم از طرف اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات گیلان انجام می‌شود.
افزایش 7 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش 7 درصدی پرونده‌های وارده در سال گذشته به دادگستری این استان خبر داد.
نمایندگان گیلان تنها در جابه‌جایی‌ها با هم رایزنی می‌کنند مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مجمع نمایندگان گیلان تنها برای جابه‌جایی برخی مدیران و معاونان رایزنی می‌کنند اما برای حضور در کمیسیون‌های مجلس به ویژه کشاورزی با هم مشاوره نمی‌کنند.
برگزیدگان صنعت و معدن گیلان تجلیل می‌شوند معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن از 23 نفر برگزیده صنعتی و معدنی استان تجلیل به عمل می‌آید.
فعالیت 110 ناجی غریق در سواحل رشت رئیس اداره ورزش و جوانان رشت از فعالیت 110 ناجی غریق در 22 کیلومتر سواحل این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عادل هادی‌پور ظهر امروز در جلسه ورزش این شهرستان با اشاره به تشکیل کمیته ورزش، اظهار کرد: کمیته ورزش شهرستان رشت برای بررسی و برطرف کردن مشکلات ورزشی با حضور فرماندار رشت به‌زودی تشکیل می‌شود.
ساماندهی رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آزاد گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 از ساماندهی رشته‌های موجود در واحدها و مراکز دانشگاهی گیلان در سال جدید خبر داد.
دو گیلانی عازم کلاس داوری کاراته درجه آسیایی شدند مسوول اجرایی هیات کاراته گیلان گفت: دو گیلانی عازم عربستان محل برگزاری کلاس داوری کاراته درجه آسیایی شدند.
امام جمعه رشت: کشاورزی باید تقویت و حمایت شود نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : کشاورزی را باید تقویت و حمایت و احتیاجات کشاورزان را به موقع تامین کرد.
تنها سینمای شهرستان آستارا در آتش سوخت سینما دریای آستارا به عنوان تنها سینمای این شهرستان عصر جمعه در پی حادثه آتش سوزی دچار حریق شد و بخش های اعظمی از آن در آتش سوخت.
بیش از یکصد تیم از گیلان در لیگ های کشور حضور دارند مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از یکصد تیم از این استان در رشته های ورزشی مختلف در لیگ های کشوری حضور دارند. به گزارش سلام شمال 'محمد بابایی' در دیدار با مسوولان هیات انجمن های ورزشی گیلان افزود: این تیم ها در لیگ های مختلف کشوری حضور دارند که از این تعداد، هشت تیم از هیات انجمن های ورزشی گیلان در لیگ های مختلف هستند.
نظارت اداره کل ورزش گیلان بر فعالیت های اوقات فراغت دستگاه هامدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: این اداره کار کنترل، نظارت و ساماندهی برنامه های دستگاه ها در بحث اوقات فراغت را بر عهده دارد.
اتمام ساخت کتابخانه مرکزی رشت نیازمند تعامل مسئولان استانی است مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان این که ساخت کتابخانه مرکزی رشت از مصوبات دور اول سفر دولت است، تاکید کرد: اتمام ساخت این کتابخانه نیازمند تعامل و همکاری همه مدیران دستگاه های مسوول در استان است.
نماینده مجلس: بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی زیبنده گیلان نیست نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی در استان گیلان به عنوان قطب کشاورزی کشور، زیبنده نیست و مسوولان باید برای رفع این مشکل تدابیری اصولی بیاندیشند.
شرکت حدود چهار هزار نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی گیلانحدود چهار هزار داوطلب در استان گیلان صبح روز 'پنجشنبه' در آزمون استخدامی تامین اجتماعی برای احراز یکصد ردیف شغلی در بخش های درمانی و بیمه ای در این استان با هم به رقابت پرداختند.
معرفی نمایندگان گیلان در کمیسیون‌های مجلس نهمنمایندگان گیلان عضو کمیسیون‌های مجلس نهم شورای اسلامی معرفی شدند. به گزارش سلام شمال عضویت نمایندگان گیلان در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل اعلام شد.
کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده‌ای از گیلان ندارد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور 5 نماینده استان در کمیسیون اقتصاد جای تٱمل است، گفت: در کمیسیون کشاورزی مجلس حتی یک نماینده از گیلان حضور ندارد.
تحویل 215 هزار تن گندم کشاورزان گلستانی به مراکز خرید مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گلستانی تاکنون 215 هزار تن، تحویل مراکز خرید دولتی شده است.
سرمایه‎های حقوقی گلستان تجلیل شوند مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور و معین حقوقی استان گلستان گفت: کارشناسان و مشاوران حقوقی دستگاه‎هایی که خدمات خوبی ارائه می‎دهند از سرمایه‎های حقوقی محسوب شده که باید مورد تجلیل قرار بگیرند.
هنر گلستانی‌ها اکران شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: قابلیت و توانمندی هنرمندان گلستانی در اکسپو به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.
لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در گنبدکاووس نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد.
صفار هرندی : می گویند ما خودمان امام زمان داریممی‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا.
تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هدف از برگزاری همایش نویسندگان شکل‎گیری بانک اطلاعاتی نویسندگان و محققان گلستانی است.
تلاش 74 ساله قضات گلستانی کتاب می‎شود رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور 74 سال تلاش قضات محاکم گلستان در قالب گنجینه آرای برتر تدوین می‎شود.
راه‎اندازی بازداشتگاه موقت در مرکز گلستان مدیر زندان‎های استان گلستان گفت: به منظور جلوگیری از ورود افراد با محکومیت کوتاه به زندان، بازداشتگاه موقت در مرکز استان راه‎اندازی می‎شود که امکان نگهداری افراد تا 30 روز را دارد.
برخورد سختگیرانه با عرضه‎کنندگان قلیان در گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از برخورد سختگیرانه با عرضه‌کنندگان قلیان به افراد زیر 18 سال در گلستان خبر داد.
برگزاری همایش شورای هماهنگی امور حقوقی در گلستان مشاور حقوقی استاندار گلستان گفت: نخستین همایش شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان در روز یکشنبه 28 خرداد ماه در سالن همایش‎های استانداری گلستان برگزار می‎شود.
ظرفیت آبی گلستان 2485 میلیون مترمکعب است به گزارش سلام شمال علی‎اکبر علیمرادی صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: استان گلستان تقریبا با 21 هزار کیلومتر وسعت یکی از استان‎های شمالی کشور است که از سطح شمال هم مرز با جمهوری ترکمنستان از شرق به خراسان شمالی، از غرب با دریاچه مازندران، و از قسمت جنوب نیز به استان سمنان متصل است.
نرخ حمل و نقل در گلستان افزایش ندارد مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های استان گلستان گفت: در سال‎جاری هیچگونه افزایش قیمت در حمل و نقل نخواهیم داشت
گرگان از مراکز مهم صنعتی کشور است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: شهرستان گرگان یکی از مراکز مهم توسعه صنعتی کشور محسوب می‎شود.
بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های مسکن غرب استان گلستان 'علی نیکزاد' وزیر راه و شهرسازی که ظهر امروز پنجشنبه وارد گرگان مرکز استان گلستان شده است از پروژه های مسکن مهر غرب استان بازدید کرد. به گزارش سلام شمال بازدید از پروژه های مسکن مهر 108 واحدی بندرگز، 360 واحدی ترکمن، 150 واحدی نوکنده ، 195 واحدی گمیشان و 3100 واحدی مسکن مهر زیتون گرگان از جمله برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به گلستان است.
برگزاری نخستین همایش کتاب برتر گلستان در گرگاننخستین همایش نویسندگان استان گلستان با عنوان کتاب برتر گلستان روز پنجشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این همایش از نویسندگان برگزیده استان و برگزیدگان اولین دوره انتخاب کتاب برتر سال 90 تجلیل و تقدیر شد.
قیمت خریدگندم از کشاورزان ، قیمت تمام شده و واقعی ان نیست نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: قیمتی که امروز دولت بر روی محصولات کشاورزی از جمله گندم، می گذارد، قیمت تمام شده و واقعی آن نیست. به گزارش سلام شمال آیت الله 'سیدکاظم نورمفیدی' در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر افزود: قیمتی که کارشناسان بر روی گندم گذاشته اند، بالای 5 هزار ریال است، اما دولت این میزان را حدود 4 هزار و 200 ریال اعلام کرده است.
استاندار گلستان: شورای فرهنگ عمومی برنامه ندارد استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان نقش آفرینی در تحولات فرهنگی کشور را یکی از انتظارات جامعه از این شورا دانست و گفت: متاسفانه شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی درامر سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات فرهنگی کشور، برنامه مشخص و مدون ندارد.
آزمون جامع قضات دادگستری استان گلستان برگزار می شود معاون آموزشی دادگستری گلستان از برگزاری آزمون جامع قضات دادگستری استان خبرداد. به گزارش سلام شمال'علی اکبر اسماعیلی' روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این ازمون سه ساعته قضات استان در دو مرحله به سوالات عمومی و تخصصی پاسخ خواهند داد.
فاصله معنادار درآمد سرانه گلستان با متوسط کشوری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: کاهش درآمدهای بخش کشاورزی سبب شده تا فاصله معناداری بین درآمد سرانه استان با متوسط درآمد سرانه کشور ایجاد شود.
جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی کشور درگلستان برگزار می شودرییس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش گلستان گفت: استان گلستان تیرماه سالجاری میزبان رقابت های علمی و تخصصی و جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی (کشوری وقطبی ) خواهد بود.
چاپ و توزیع فراخوان و پوستر چهارمین جشنواره پویانمایی سیره رضوی دبیر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی از توزیع و ارسال چهار هزار و 500 نسخه فراخوان و پوستر این جشنواره به سراسر کشور خبر داد. به گزارشسلام شمال 'غلامرضا منتظری' روز پنجشنبه گفت: سه هزار نسخه فراخوان و یک هزار و 500 پوستر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی گلستان به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کل کشور، کانون پرورش فکری مراکز استان ها، صداوسیما، انجمن سینمای جوان، حوزه هنری کل کشور، آموزش و پرورش، هنرمندان شرکت کننده در سال های قبل و هنرمندان عضو انجمن آسیفای کل کشور ارسال شده است.
باغدار گلستانی عنوان برتر کشور را به دست آورد 'محسن لطیفی'، باغدار شهرستان گرگان، به دلیل برداشت 115 هزارو 400 کیلوگرم نارنگی به ازای هر هکتار ،عنوان باغدار نمونه کشور در سال 90 را به دست آورد. وی متولد سال 1346 و ساکن شهر گرگان بوده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است. رقم مصرفی نهال کشت شده در باغ این نمونه کشوری 'انشو – نارنگی' بود.
برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی گلستان خبر داد.
نخستین گردهمایی محققان و نویسندگان گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در 25 خرداد ماه نخستین گردهمایی محققان و نویسندگان گلستان برگزار می‎شود.
روز خبرنگار در گلستان به بهترین وجه برگزار می‎شود به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع خبرنگاران گلستان از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان با حضور دبیر فرهنگ شورای عمومی کشور خبر داد و اظهار داشت: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی ‎فقیه در گلستان، استاندار گلستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و 200 عضو این شورا در سالن اجتماعات استانداری برگزار می‎شود.
گنبدکاووس رتبه نخست آبیاری نوین را در گلستان دارد سرپرست جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت:شهرستان گنبدکاووس با وجود 8 هزار هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار رتبه نخست آبیاری نوین را در سطح استان دارد.
تجلیل از مشترکان کم‌مصرف آب در گلستان مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شرکت آب‎و فاضلاب گلستان گفت: در هفته صرفه‌جویی از مشترکان کم‌مصرف آب در سطح استان گلستان تجلیل می‎شود.
اعتبار 3 میلیاردی برای حمایت از تولیدات داخلی گلستان معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی استان تسهیلات 3 میلیارد تومانی برای تولیدات داخلی و صنعتی اختصاص یافت که در حال حاضر یک میلیارد تومان آن وارد خزانه شده است.
برگزاری طرح نشاط معنوی در هشت بقعه شهرستان گرگان به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام 'روح‎الله سلیمانی‎فر' روز دوشنبه اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان، آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) زیارت، آستان مقدس امامزاده طیب (ع) قرن آباد، آستان مقدس امامزاده مجید (ع) کردکوی، سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان، آستان مقدس امامزاده محسن (ع) کریم‎آباد، آستان مقدس امامزاده سلیمان (ع) گرگان و آستان مقدس امامزاده نور (ع) گرگان پذیرای برگزاری طرح نشاط معنوی است.
تقویم آموزشی ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامی گرگانمدیر آموزش دانشگاه آزاد اسلامی گرگان تقویم آموزشی نیمسال تابستان سال تحصیلی 91-90 این واحد دانشگاهی را اعلام کرد
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
اعتکاف؛ اوج آسمانی با قلب‌های زمینی اعتکاف بهانه‌ای برای توجه به خود، خودشناسی و خداشناسی است، ایام پرباری که بار معنوی آن می‌تواند انسان‌ساز و جامعه‌ساز باشد.
اعتکاف خلوتی آگاهانه برای گفت و شنود با محبوب است رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اعتکاف در حقیقت خلوتی آگاهانه و هوشمندانه برای گفت و شنود با محبوب و معشوق اصلی است و در اسلام نیز به حضور قلب و تفکر بسیار تاکید و سفارش شده است.
گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «اعتکاف» رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه ای به معتکفین فرموده اند: برنامه‌های جمعی اعتکاف با خلوت هر کدام از معتکفین منافات پیدا نکند. دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، همزمان با ایام اعتکاف گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اعتکاف و توصیه به معتکفین را که در سال های مختلف و در دیدار با اقشار گوناگون طرح کرده اند، در صفحه نخست خود قرار داده که متن آن چنین است:
روز پدر ؛ بهانه خسته نباشید به زحمات بی منت رشت - روز پدر بهانه ای برای سپاس از تلاش های شبانه روزی و خسته نباشید به مقامی است که رنج و زحمت را به قیمت آرامش عزیزانش به جان می خرد .
امام علی(ع)؛ معجزه اسلامکسانی که در ابعاد مختلف شخصیت و خصوصیات اخلاقی حضرت علی(ع) بیشتر تعمق کرده‌اند، او را معجزه اسلام دانسته و تصریح کرده‌اند: اگر اسلام و محمد(ص) را معجزه‌‌ای جز علی(ع) نبود همان برای حقانیت اسلام کافی بود.
تکدی گری، محصول نارسایی های اجتماعیتکدی گری، آبستن آسیب های اجتماعی متعدد است و اکثر بررسی های انجام شده از رابطه بین گدایی و اعتیاد، سرقت و ... حکایت می کند.
«لیلة الرغائب» شبی به بلندای آرزو‌ها میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیبا‌تر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی.
برخی اعمال شب و روز اول ماه رجب رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. از پیامبر خدا(ص) نقل است که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.
بهجت عرفان و علم از نگاه بزرگان بحث درباره شخصیت بزرگواری مثل آیت الله العظمی بهجت کار دشواری است. زیرا این بزرگوار جزء «جوامع الکَلِم» عصر ما بود. هر انسان صالحی، کلمه الهی است و کلمات الهی یکسان نیستند.
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟ خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟ اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.

اخبار جدید

سرنخهای جدید دانشمندان از طول عمر
جزییات توزیع کارت کنکور 91
نگرانی‌های مردم از گرانی‌ها
ناامیدی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از مذاکرات
استاد ایرانی لب‌های همسرش را برید و خورد!
آیت الله هاشمی تأیید انتصابات در دانشگاه آزاد را تکذیب کرد
اجرای چراغ خاموش فاز دوم هدفمندی
آیت‌الله صافی: مسوولان متهم و متخلف استعفا دهند
گزارش بانک مرکزی از گرانی همه اقلام به جز تخم مرغ
روانبخش: خاتمی و احمدی نژاد نقد پذیر هستند
قیمت رانا مشخص شد
بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته‌ نیامده، رفت
هاشمی در خاطرات سال 68 چه می گوید؟
قیمت روز طلا، سکه و ارز
مهلت جدید برای واجدین شرایط معافیت‌های سربازی
تعیین تکلیف واحدهای بدون مجوز علوم تحقیقات
تولید برق با استفاده از حرکات زانو
آملی لاریجانی: لایحه پیشگیری‌از وقوع جرم سریعتر تصویب‌شود
اول تیرماه؛ واریز 60 لیتر سهمیه بنزین بدون تغییر قیمت
قابلیت‌های جدید کارت های سوخت
احمدی نژاد از سیاست کناره گیری می کند
چگونه اسکناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟
"اپل" از پیشرفته‌ترین مک بوک خود رونمایی کرد
وعده افزایش حقوق بازنشستگان
این زن شوهرش را مثله کرد!
6 ساعت کمتر بخوابید؛ سکته می کنید
چند هزار طلبه در قم حضور دارند؟
آیا گیاهان دارای حس شنوایی هستند؟
اگر میرحسین در انتخابات پیروز می‌شد...
شرایط جدید حفظ سهمیه‌های بنزین 400 تومانی در کارت ها

RSS Feed of this section

اعضای جدید شورای روابط عمومی نوشهر انتخاب شدند
برگزاری نشست سراسری بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران
افتتاح 55 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در مازندران
تاسیس 61 مرکز متادون درمانی و ترک اعتیاد در مازندران
معارفه 2 مدیر جدید در شهرستان میاندرود
مازندران امسال 98 هزار نفر تعهد اشتغال دارد
RSS Feed of this section



 



 

اخبار جدید ایران و شمال

اجرای چراغ خاموش فاز دوم هدفمندیدر همین حال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روزهای اخیر تاکید کرده است: در صورت عدم سوخت گیری تا پایان خرداد ماه سالجاری سهمیه کارت هوشمند سوخت کارتها به‌طور کامل حفظ نخواهد شد.
آیت‌الله صافی: مسوولان متهم و متخلف استعفا دهند وی افزود: در جامعه اسلامی اگر نقاط ضعف کمی هم وجود داشته باشد، کمِ آن زیاد است و باید فوری مرتفع شود. همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) با مسائل به ظاهر کوچک برخورد شدید داشتند؛ چرا که اگر همین ضعف کوچک برطرف نشود، جامعه رو به سقوط پیش می‌رود.
گزارش بانک مرکزی از گرانی همه اقلام به جز تخم مرغ در گروه حبوب، قیمت عدس ثابت بود. بهای لوبیا چشم بلبلی نسبت به هفته قبل اندکی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش داشت.
روانبخش: خاتمی و احمدی نژاد نقد پذیر هستند/ مردم دیگر پشت سر هاشمی نماز نمی خوانند/ اگر احمدی نژاد از نظام فاصله بگیرد ... عملکرد هشت‌ساله خاتمی در دولت اصلاحات مسائلی داشت نظیر عقب‌نشینی در بحث هسته‌یی، جان گرفتن جبهه ملی و نهضت آزادی و بهایی‌ها و کار به جایی رسید که نهضت آزادی با وجودی که امام آنها را طرد کرده بود جرات پیدا کردند و در انتخابات تهران لیست دادند. ولی باز هم رهبری با وجود همه این مسائل هشت سال ایشان را تحمل کردند.
قیمت رانا مشخص شد وی با بیان این‌که در انتهای سال جاری نیز خط تولید انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تکامل یافته ایرانی از نوع سمند و در کلاس D افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:‌ طراحی این خودرو داخلی بوده و پس از رانا به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.
بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته‌ نیامده، رفت خانم «ص» از بیمه‌ای نالان است که برخلاف تبلیغات اولیه، نه اسکن و آزمایش و نه ویزیت پزشک و دارو‌ها را تحت پوشش نمی‌گیرد؛ بیمه‌ای که اگر هم پول اندکی به حساب فرهنگیان می‌ریزد با سلسله مراتب اداری طولانی، ماندن در صف‌های دور و دراز و برخوردهای غیرانسانی برخی کارکنان بیمه همراه است.
هاشمی در خاطرات سال 68 چه می گوید؟سال 1368 یکی از سالهای بسیار سرنوشت ساز و حساس انقلاب اسلامی و آبستن حوادث تلخ و شیرینی برای این نظام بوده است؛ عزل منتظری از قائم مقامی رهبری، رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری، بازنگری قانون اساسی و انتخابات پنجم ریاست جمهوری همگی در پنج ماه نخست این سال اتفاق افتاده است. مکتوبات و اسناد به جا مانده از این دوره، می تواند کمک شایانی در تبیین این سال پرمخاطره به محققان و تاریخ نویسان انقلاب اسلامی بکند.
قیمت روز طلا، سکه و ارزنمایش اونس و قیمت طلا , نقره , سکه و ارز
مهلت جدید برای واجدین شرایط معافیت‌های سربازی آن دسته ازمشمولان غیرغایب که تا پایان سال 90 واجد شرایط این معافیت‌ها بوده‌اند، اما بدلیل عدم‌آگاهی یا پاره‌ای ازمشکلات نتوانسته‌اند درخواست خود را ارائه کنند، در صورتی که همچنان واجد شرایط معافیت هستند، تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند تا درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ثبت کنند.
تعیین تکلیف واحدهای بدون مجوز علوم تحقیقات رییس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با تشریح آخرین وضعیت واحدهای علوم تحقیقات مجاز و غیرمجاز دانشگاه آزاد گفت:‌ از این پس شعب غیرمجاز علوم تحقیقات به عنوان پردیس علوم تحقیقات تحت نظارت واحد علوم تحقیقات هم‌جوار خود و شعب علوم تحقیقات مجاز به عنوان واحد مستقل فعالیت می‌کنند.
تولید برق با استفاده از حرکات زانو دانشمندان دانشگاه کرنفیلد، لیورپول و سالفورد ابزار پیزوالکتریک پوشیدنی ساخته اند که حرکات زانو را به برق تبدیل می کند. از این انرژی تولید شده می توان برای روشن کردن گجت هایی مانند نمایشگرهای ضربان قلب، گام سنج و شتاب سنج ها استفاده کرد.
آملی لاریجانی: لایحه پیشگیری‌از وقوع جرم سریعتر تصویب‌شود آملی لاریجانی خواستار تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم شد و گفت: این لایحه چنانچه هر چه سریع‌تر تصویب شود، موجب تقویت فرآیند قانونی پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.
اول تیرماه؛ واریز 60 لیتر سهمیه بنزین بدون تغییر قیمت عبدالله جلالی درباره سهمیه بنزین تیرماه گفت: سهمیه بنزین برای تیرماه نیز همانند خرداد ماه ثابت و همان 60 لیتر در نظر گرفته شده است. قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز برای تیرماه همانند گذشته 400 تومان در نظر گرفته شده است.
قابلیت‌های جدید کارت های سوختوی میزان تراکنش استفاده از کیف الکترونیکی در جایگاه‌های سوخت را 3 تا 4 درصد عنوان کرد و یادآور شد: افزایش استفاده از این خدمات جانبی پرداخت پول سوخت یکی از اهداف کلان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.
احمدی نژاد از سیاست کناره گیری می کندخبرگزاری فرانسه مدعی شد دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در مصاحبه ای با روزنامه فرانکفورتر آلمان که قرار است فردا منتشر شود اعلام کرده است که قصد دارد در پایان دور دوم ریاست جمهوری اش از سیاست کناره گیری کند.
چگونه اسکناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟ مشخصات امنیتی و قابل بررسی اسکناس ها و ایران چک به شهروندان کمک می‌کند تا به راحتی اسکناس‌های واقعی را از موارد تقلبی و جعلی آنها تشخیص دهند. به گزارش سلام شمال در اسکناس‌های چاپ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
"اپل" از پیشرفته‌ترین مک بوک خود رونمایی کرد تیم کوک، رئیس هیئت مدیره‌ی "اپل" از آخرین و پیشرفته‌ترین "مک بوک پرو" ساخت اپل رونمایی کرد. کوک توضیحات رونمایی را با این جمله آغاز کرد:« این مجهزترین لپ‌تاپی است که در تاریخ اپل ساخته‌ایم.» آخرین مک‌بوک ساخت اپل، ۱۵.۵ اینچی است و ۱۶ گیگابایت حافظه دارد. مک بوک پرو تازه، ۷۶۸ گیگابایت ذخیره فلش داخلی دارد و از امروز (سه‌‌شنبه ۱۲ ژوئن) راهی بازار می‌شود.
وعده افزایش حقوق بازنشستگان به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تأمین ،سعید مرتضوی صبح امروز ضمن بازدید از حوزه محل برگزاری آزمون استخدامی صندوق تأمین اجتماعی در دانشگاه امیرکبیر و مجتمع آموزشی البرز دراین باره گفت: براساس کمک و مساعدت بی‌سابقه دولت خدمتگزار و رئیس‌جمهور تعهدات دولت به صندوق تأمین‌اجتماعی در قالب واگذاری سهام 21 شرکت به ارزش 35 هزار میلیارد تومان انجام شده است، شرکت جدیدی جهت اداره این سهام در شرف تشکیل است که از محل درآمد سهام این شرکت‌ها از ابتدای سال‌جاری به مجموع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ یکصد هزار تومان افزوده خواهد شد."
این زن شوهرش را مثله کرد! نخستین روز سال جاری جسد انسانی که سر، دست‌ها و پاهای آن بریده شده بود در اطراف شهرستان آذرشهر تبریز کشف شد. وی افزود: چون طی چند روز قبل از کشف جسد هیچ گونه خبری مینی بر فقدان جسد اعلام نشده بود مراتب به پلیس‌های آگاهی سراسر کشور اعلام شد تا در صورت اعلام فقدانی، اقدام قانونی به عمل آید.
6 ساعت کمتر بخوابید؛ سکته می کنید محققان‌ آمریکایی براساس جدیدترین تحقیقات خود هشدار دادند که خوابیدن کمتر از شش ساعت در شبانه روز خطر سکته مغزی را افزایش می دهد. به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه خبری تاپ نیوز آمریکا نوشت: این تحقیقات نشان داده خطر ابتلا به سکته های مغزی در افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند، افزایش می یابد.
چند هزار طلبه در قم حضور دارند؟ مدیر حوزه علمیه استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه دو مدرسه علمیه فیضیه و دارالشفا، گفت:‌ این مدارس بخش اعظمی از تاریخ حوزه را به خود اختصاص داده‌اند و پرونده درخشانی دارند؛ اگر عظمت این مدارس را بررسی کنیم متوجه می‌شویم آنچه فیضیه را در مقام و جایگاه فعلی خود قرار داده، شخصیت امام خمینی(ره)‌و مراجع بزرگواری بوده که نقش اساسی و محوری در آن ایفا کرده اند.
آیا گیاهان دارای حس شنوایی هستند؟ می دانیم که گیاهان می توانند بوی مواد شیمیایی را حس کرده و به تغییرات نوری در محیط اطراف خود واکنش نشان دهند، اما آیا این ساکنان صامت زمین توانایی «شنیدن» هم دارند؟ به نظر می رسد دانه های فلفل صدای دیگر گیاهان را در همسایگی خود، حتی از داخل جعبه ای دربسته نیز، می شنود، این یافته یک آزمایش جدید است که به گفته دانشمندان می تواند به تأیید وجود «حس شنوایی» در گیاهان بینجامد.
اگر میرحسین در انتخابات پیروز می‌شد...نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی از خواص که از همراهان ظاهری امام(ره) و رهبری بودند در جریان فتنه 88 به دلیل دنیاطلبی از صف حق جدا و به صف ناحق پیوسته و چهره واقعی خود را نشان دادند.
شرایط جدید حفظ سهمیه‌های بنزین 400 تومانی در کارت ها مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تمدید مهلت سوختگیری دارندگان کارت سوخت تا 31 خرداد ماه سالجاری، اعلام کرد: در صورت عدم ثبت تراکنش تضمینی برای حفظ سهمیه و موجودی بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارتها وجود ندارد.
آیت الله جوادی آملی: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.
رویارویی تمام عیار ایران و عربستان در اوپکوزرای نفتی کشورهای عضو اوپک در نشست امروز خود در وین توافق کردند که میزان تولید را فعلا افزایش ندهند. وزیر نفت ایران تحریم‌ها علیه نفت ایران را بی‌اثر و باعث افزایش بهای نفت دانست.
تازه‌ترین قیمت انواع میوهرئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران ضمن اعلام تازه ترین قیمت انواع میوه ها در بازار، گفت: هرکیلوگرم گیلاس به قیمت 6500 تومان در بازار به فروش می‌رسد.
آیت‌الله سبحانی: گرانی مردم را به ستوه آورده است آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید قم عصر پنج‌شنبه در دیدار با رئیس مجلس در سخنانی با گله‌مندی در نوسان قیمت مواد خوراکی اضافه کرد: در حال حاضر افزایش قیمت مواد خوراکی مردم را به ستوه آورده که مجلس باید به کمک دولت این مشکل را برطرف کند.
وزیر نفت: تحریم نفت اثری بر اقتصاد ایران نگذاشتهرستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در نشست روز پنج‌شنبه اوپک در وین گفت: که تحریم نفت ایران اثری بر اقتصاد کشور نگذاشته است.
مهلت سوختگیری دارندگان کارت سوخت تا پایان خرداد ماه تمدید شدشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مهلت تثبیت سهمیه بنزین 400 تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت را تا پایا ن خرداد ماه تمدید کرد.
انهدام باند اشرار خطرناک در مازندران این متهمان که دارای اندام‌های ورزیده‌ای بودند با توسل به خشونت و با استفاده از قمه و چاقو اقدام به سرقت درشهرستان‌های ساری، بابل، قائمشهر، آمل می‌کردند که با تلاش کاراگاهان این پلیس، همگی آنان دستگیر و به جرایم خود اعتراف کردند.
جنگل‌های کجور نوشهر در آتش می‌سوزد بر اثر شدت گرمای امروز، بیش از 30 هکتار از اراضی و مراتع و پوشش جنگلی کجور نوشهر تاکنون در طعمه آتش سوخته است. محل وقوع آتش‌سوزی از مناطق نیرس و بسطام کجور گزارش شده است.
جشن نشا، سور مهرورزی در مازندران مراسم آئینی نخستین جشن نشا امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستان نوشهر و جمع کثیری از مردم و گردشگران در روستای تاریخی انارور نوشهر برگزار شد.
راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران،‌ به منظور تقویت و توسعه روابط خارجی استان مازندران، ارتقای جایگاه بین‌المللی استان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و نیز معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به سایر کشورها با هدف بهره‌گیری در فرآیند توسعه هر چه بیشتر آن در پی گفت‌وگوهای انجام شده میان استاندار مازندران و وزیر و معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه موضوع تأسیس و راه‌اندازی نمایندگی وزارت امورخارجه پیگیری شد.
کشورهای حاشیه خزر مشتری اول کیوی مازندران معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از کشورهای حاشیه خزر به عنوان مشتری اول کیوی مازندران نام برد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: صادرات کیوی از استان مازندران در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد 93 درصدی برخوردار بوده است.
بیمارستان سوختگی ساری با استاندارد اروپایی ساخته می‌شود معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره بخش سوختگی بیمارستان سوختگی زارع در ساری گفت: بخش سوختگی این بیمارستان قابل رقابت با بیمارستان‌های اروپایی است. به گزارش سلام شمال حسین رنجبران صبح امروز در جمع خبرنگاران از بهسازی، توسعه و تکمیل اورژانس سه بیمارستان در مرکز استان خبر داد.
روند کاهش ابتلا به بیماری تب شالیزار در مازندران همچنان ادامه دارد قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تداوم روند کاهشی ابتلا به بیماری تب شالیزار در این استان در دو سال اخیر خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر ' فرهنگ بابامحمودی ' روز جمعه به خبرنگار ایرنا در ساری گفت : رعایت اصول بهداشتی ، آگاهی بخشی و همراهی مناسب مردم از مهم ترین عوامل کاهش بیماری تب شالیزار در مازندران است.
برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی مازندرانآزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور سه هزار و 68 داوطلب روز جمعه در هشت حوزه امتحانی در ساری برگزار شد. به گزارش سلام شمال معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه برگزاری این آزمون در یکی از حوزه های امتحانی به خبرنگاران گفت : از مجموع داوطلب ها 353 تن جذب این مجموعه خواهند شد.
علت اختلال در شبکه اینترنت مازندرانرییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران ، دلیل اختلال در شبکه اینترنت این استان را قطعی فیبر نوری در گیلان اعلام کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران شش رشته جدید تحصیلی طراحی کرد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طراحی شش رشته تحصیلی جدید در این مجموعه دانشگاهی خبر داد و گفت : این اقدام برای نخستین بار در این دانشگاه صورت گرفته است .
نماینده دوچرخه سواری مازندران نایب قهرمان پیشکسوتان کشور شد رییس هیات دوچرخه سواری مازندران گفت : نماینده دوچرخه سواری مازندران در رقابت های پیشکسوتان کشور که با حضور 18 تیم به میزبانی اصفهان برگزار شده بود به مقام نایب قهرمانی دست یافت . به گزارش سلام شمال 'مرتضی هاشم پور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم دوچرخه سواری پیشکسوتان قائمشهر که به عنوان نماینده مازندران در این رقابت ها شرکت کرده بود ، موفق به کسب این عنوان ارزشمند شد.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیگیر راه اندازی21 رشته تحصیلات تکمیلیمعاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پیگیری برای راه اندازی 21 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر ' محمد آزادبخت ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : همچنین برای راه اندازی پنج رشته جدید کارشناسی نیز در حال پیگیری هستیم.
اهدا کنندگان مستمر خون در مازندران تجلیل شدند اداره کل انتقال خون مازندران در مراسمی از اهدا کنندگانی که بیش از 50 تا 100بار خون و خیرینی که زمین و تجهیزات خونگیری اهدا کردند ، تجلیل کرد. به گزارش سلام شمال مراسم تجلیل از اهدا کنندگان خون و خیرین چهارشنبه شب در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.
استاندار مازندران :ایجاد فرصت های شغلی یکی از دغدغه های مسوولان است استاندار مازندران بر لزوم توسعه و ایجاد اشتغال در جامعه تاکید کرد و گفت: امروزه یکی از دغدغه های مهم مسوولان نظام اسلامی ، ایجاد فرصت های شغلی در جامعه است. به گزارش سلام شمال ' سیدعلی اکبر طاهایی ' روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ساری افزود : علاوه بر آن رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از فرصت های شغلی تاکید دارند.
شرکت بیش از3 هزار نفر درآزمون استخدامی دانشگاه پزشکی مازندرانمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری آزمون استخدامی در ساری خبر داد و گفت : سه هزار و 64 نفر در آزمون استخدامی این دانشگاه شرکت می کنند.
مدیران دستگاه های اجرایی با پرهیز از سیاسی کاری خادم مردم باشند نمایندگان مردم قائمشهر ، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی از مدیران دستگاه ای اجرایی به عنوان امانتدار دستاوردهای نظام یاد کردند و از آنان خواستند تا با پرهیز از سیاسی کاری ، در خدمت به مردم تلاش کنند. به گزارش سلام شمال ، سید ' هادی حسینی' یکی از نمایندگان این شهرستان ها روز پجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جویبار گفت: جمهوری اسلامی با خون شهداء به ثمر رسید و سختی های زیادی در این زمینه ملت متحمل شدند.
برگزاری جشن پایان سال تحصیلی در بیش از دو هزار مدرسه مازندرانمعاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت : برای نخستین بار جشن پایان سال تحصیلی در دو هزار و 35مدرسه و 417مجتمع شهری و روستایی استان برگزار می شود.
برگزاری دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای معلمان مازندرانیمعاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت : دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای معلمان استان برگزار می شود. به گزارش سلام شمال 'سید علی ساداتی' روز پنجشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا ، تعداد معلمان شرکت کننده در این دوره را هشت هزار و 931 نفر اعلام کرد و افزود : سه هزار و 660 نفر از کارکنان فرهنگی مرد و پنج هزار 271 نفر معلم زن به مدت 214 هزار و 344 نفر ساعت آموزش های لازم را فرا می گیرند.
لباس فرم برای بانوان شاغل در ادارات دولتی طراحی شد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از ابلاغ دستور العمل پوشش در دستگاه های دولتی و نیمه دولتی استان خبر داد و گفت: لباس فرم برای بانوان شاغل در ادارات طراحی شده است که در آینده ای نزدیک پس از تایید ،اجرایی خواهد شد.
طبیعت زیبای مازندران (عکس) عکس مازندران , تصاویر مازندران , مناظر مازندران , دیدنیهای مازندران , سلام شمال , تصاویر شمال , مناظر شمال
راهیابی تئاتر مازندران به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تئاتر مازندران به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی راه یافت.
حضور جمشید مشایخی در تمرین تئاتر مازندران رئیس شورای سیاست‌گذاری تئاتر آمل گفت: جمشید مشایخی در جلسه تمرین تئاتر گروه تالی‌کاک در مجتمع امام خمینی(ع) آمل حضور یافت.
بهشهر میزبان مسابقات بوکس مازندران شد دبیر اجرایی هیئت بوکس استان مازندران گفت: پایان هفته جاری، مسابقات بوکس قهرمانی استان مازندران در بهشهر برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال کوروش ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر از برگزاری مسابقات بوکس استان انتخابی قهرمانی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری خبر داد.
چهره‌های ماندگار اصناف در مازندران تجلیل می‌شوند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از 29 نفر از چهره‌های ماندگار بازاریان، واحدهای صنفی، مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های مازندران توسط سازمان صنعت و مجمع امور صنفی تجلیل به عمل می‌آید.
ورود 3 مازندرانی به کمیسیون عمران سه مازندرانی در ترکیب کمیسیون عمران مجلس قرار گرفتند و در این میان نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه برای بار دوم، عضو و از طرفی نایب رئیس دوم این کمیسیون تعیین شد.
آغاز همکاری انجمن بتن مازندران با مراکز دانشگاهیرئیس انجمن صنفی بتن آماده مازندران از آغاز همکاری انجمن بتن مازندران با مراکز عملی و دانشگاهی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس رویان بعدازظهر امروز در نشست با مدیران و صاحبان واحدهای بتن آماده استان مازندران با اعلام اینکه بتن یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مصالح مصرفی در ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی است، بیان داشت: برای مصرف بتن فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود.
برپایی نمایشگاه اوقات فراغت در مازندران مدیرکل ورزش و امور جوانان مازندران از برپایی نمایشگاه اوقات فراغت در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال نصرالله پریچهره صبح امروز در جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان مازندران بحث غنی‌سازی اوقات فراغت را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل دانست و اظهار داشت: فعالیت در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به صورت کارشناسی و مدون از سوی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شود.
یادواره شهید آیت‌الله قاسمی در سوادکوه برگزار می‌شود دبیر اجرایی دهمین یادواره شهدای روحانی سوادکوه گفت: دهمین یادواره شهدای روحانی سوادکوه با محوریت شهید آیت‌الله قاسمی به عنوان یکی از شهدای حادثه 7 تیر برگزار می‌شود.
سهم مازندران در استفاده از صندوق صادرات کم است رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران ، گفت: گلایه‌هایی وجود دارد که مازندران سهم کمی در استفاده از صندوق ضمانت صادرات دارد.
تجلیل از قهرمانان ووشو در مازندرانرئیس هیئت ووشو مازندران از برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ووشوی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا قهاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مازندران دارای 5 هزار ووشوکار بوده که نیمی از آنها در سال گذشته ساماندهی شدند و در نظر داریم تا پایان سال 91 تمامی آنها را ساماندهی کنیم.
نخستین کانون خبرنگاران لنگرود تشکیل شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود از تشکیل نخستین کانون خبرنگاران در این شهرستان خبر داد.
هماهنگی ارشاد و خانه مطبوعات گیلان برای درخواست نشریه مدیرکل خانه مطبوعات گیلان گفت: از این پس درخواست امتیاز نشریه با هماهنگی و بررسی‌های لازم از طرف اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات گیلان انجام می‌شود.
افزایش 7 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش 7 درصدی پرونده‌های وارده در سال گذشته به دادگستری این استان خبر داد.
نمایندگان گیلان تنها در جابه‌جایی‌ها با هم رایزنی می‌کنند مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مجمع نمایندگان گیلان تنها برای جابه‌جایی برخی مدیران و معاونان رایزنی می‌کنند اما برای حضور در کمیسیون‌های مجلس به ویژه کشاورزی با هم مشاوره نمی‌کنند.
برگزیدگان صنعت و معدن گیلان تجلیل می‌شوند معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن از 23 نفر برگزیده صنعتی و معدنی استان تجلیل به عمل می‌آید.
فعالیت 110 ناجی غریق در سواحل رشت رئیس اداره ورزش و جوانان رشت از فعالیت 110 ناجی غریق در 22 کیلومتر سواحل این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عادل هادی‌پور ظهر امروز در جلسه ورزش این شهرستان با اشاره به تشکیل کمیته ورزش، اظهار کرد: کمیته ورزش شهرستان رشت برای بررسی و برطرف کردن مشکلات ورزشی با حضور فرماندار رشت به‌زودی تشکیل می‌شود.
ساماندهی رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آزاد گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 از ساماندهی رشته‌های موجود در واحدها و مراکز دانشگاهی گیلان در سال جدید خبر داد.
دو گیلانی عازم کلاس داوری کاراته درجه آسیایی شدند مسوول اجرایی هیات کاراته گیلان گفت: دو گیلانی عازم عربستان محل برگزاری کلاس داوری کاراته درجه آسیایی شدند.
امام جمعه رشت: کشاورزی باید تقویت و حمایت شود نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : کشاورزی را باید تقویت و حمایت و احتیاجات کشاورزان را به موقع تامین کرد.
تنها سینمای شهرستان آستارا در آتش سوخت سینما دریای آستارا به عنوان تنها سینمای این شهرستان عصر جمعه در پی حادثه آتش سوزی دچار حریق شد و بخش های اعظمی از آن در آتش سوخت.
بیش از یکصد تیم از گیلان در لیگ های کشور حضور دارند مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از یکصد تیم از این استان در رشته های ورزشی مختلف در لیگ های کشوری حضور دارند. به گزارش سلام شمال 'محمد بابایی' در دیدار با مسوولان هیات انجمن های ورزشی گیلان افزود: این تیم ها در لیگ های مختلف کشوری حضور دارند که از این تعداد، هشت تیم از هیات انجمن های ورزشی گیلان در لیگ های مختلف هستند.
نظارت اداره کل ورزش گیلان بر فعالیت های اوقات فراغت دستگاه هامدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: این اداره کار کنترل، نظارت و ساماندهی برنامه های دستگاه ها در بحث اوقات فراغت را بر عهده دارد.
اتمام ساخت کتابخانه مرکزی رشت نیازمند تعامل مسئولان استانی است مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان این که ساخت کتابخانه مرکزی رشت از مصوبات دور اول سفر دولت است، تاکید کرد: اتمام ساخت این کتابخانه نیازمند تعامل و همکاری همه مدیران دستگاه های مسوول در استان است.
نماینده مجلس: بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی زیبنده گیلان نیست نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی در استان گیلان به عنوان قطب کشاورزی کشور، زیبنده نیست و مسوولان باید برای رفع این مشکل تدابیری اصولی بیاندیشند.
شرکت حدود چهار هزار نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی گیلانحدود چهار هزار داوطلب در استان گیلان صبح روز 'پنجشنبه' در آزمون استخدامی تامین اجتماعی برای احراز یکصد ردیف شغلی در بخش های درمانی و بیمه ای در این استان با هم به رقابت پرداختند.
معرفی نمایندگان گیلان در کمیسیون‌های مجلس نهمنمایندگان گیلان عضو کمیسیون‌های مجلس نهم شورای اسلامی معرفی شدند. به گزارش سلام شمال عضویت نمایندگان گیلان در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل اعلام شد.
کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده‌ای از گیلان ندارد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور 5 نماینده استان در کمیسیون اقتصاد جای تٱمل است، گفت: در کمیسیون کشاورزی مجلس حتی یک نماینده از گیلان حضور ندارد.
احداث شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری گیلان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از احداث شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید عباسیان‌امین در جلسه شهرک‌های صنعتی استان درباره چگونگی عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری در گیلان، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به استان درباره احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی، شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان در نقطه مرزی رشت و صومعه‌سرا در منطقه کفترود احداث می‌شود.
برگزاری جشنواره فروش اینترنت پرسرعت در گیلان مدیر عامل شرکت مخابرات گیلان از برگزاری نخستین جشنواره فروش اینترنت پرسرعت استان در تیرماه امسال خبر داد.
ثبت 26 پروژه مهر ماندگار گیلان استاندار گیلان از ثبت تاکنون 26 پروژه مهر ماندگار در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در ستاد پروژه مهر ماندگار استان در محل سالن اجتماعات استانداری گیلان، اظهار کرد: مهر ماندگار طرحی است که دولت دهم در سال پایانی خدمت به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور به مرحله اجرا گذاشته است.
تشکیل صندوق حمایت از توسعه چای گیلان استاندار گیلان به تهیه سند راهبردی چای اشاره کرد و گفت: صندوق حمایت از توسعه چای در گیلان تشکیل می‌شود. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در جلسه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گیلان این استان را دارای قابلیت‌های بسیار در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر در گیلان به طور مستقیم از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.
پرداخت 3 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان گیلانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت سه میلیارد تومان از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان این استان خبر داد.
صدا و سیمای مرکز گیلان فرهنگ سوزی می‌کند بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: نقد رسانه در مرکز صدا و سیمای گیلان کمتر دیده می‌شود و این رسانه فرهنگ سوزی می‌کند.
احداث ایستگاه تحقیقات ماهیان خاویاری در چابکسر رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: پروژه بسیار بزرگ احداث ایستگاه تحقیقاتی ماهیان خاویاری با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در چابکسر در دست اجرا است.
افتتاح اولین بانک ژن ماهیان خاویاری جهان در گیلاناولین بانک ژن ماهیان خاویاری جهان روز دوشنبه در انستیتو بین المللی ماهیان خاویاری ایران در رشت افتتاح و به بهره برداری رسید.
تیم های فوتبال ساحلی رودسر، انزلی و اصفهان به لیگ برتر راه یافتند مرحله نهایی رقابت های قهرمانی فوتبال ساحلی لیگ دسته اول باشگاه های کشور با صعود تیم های کشاورز رودسر، قوی سپید انزلی و شهدای تیران اصفهان به لیگ برتر کشور پایان یافت.
امضاء تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و ورزش و جوانان گیلانسرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان گیلان امضاء شد.
پهلوانان گیلان شناسایی می شوند سرپرست هیات ورزش روستایی استان گیلان گفت: پهلوانان پیشکسوت و حال حاضر استان گیلان شناسایی می شوند.
طرح هادی در 57 روستای آستانه اشرفیه به اجرا درآمده است بخشدار بخش مرکزی آستانه اشرفیه گفت: هم اکنون از مجموع 73 روستای حوزه بخش مرکزی آستانه اشرفیه در 57 روستای این شهرستان طرح هادی به اجرا در آمده است.
مدیرکل ورزش و جوانان: 18طرح ورزشی در گیلان آماده بهره برداری است مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از افتتاح و بهره برداری از 18طرح ورزشی طی نیمه شعبان و هفته دولت در استان خبر داد.
صفار هرندی : می گویند ما خودمان امام زمان داریممی‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا.
تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هدف از برگزاری همایش نویسندگان شکل‎گیری بانک اطلاعاتی نویسندگان و محققان گلستانی است.
تلاش 74 ساله قضات گلستانی کتاب می‎شود رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور 74 سال تلاش قضات محاکم گلستان در قالب گنجینه آرای برتر تدوین می‎شود.
راه‎اندازی بازداشتگاه موقت در مرکز گلستان مدیر زندان‎های استان گلستان گفت: به منظور جلوگیری از ورود افراد با محکومیت کوتاه به زندان، بازداشتگاه موقت در مرکز استان راه‎اندازی می‎شود که امکان نگهداری افراد تا 30 روز را دارد.
برخورد سختگیرانه با عرضه‎کنندگان قلیان در گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از برخورد سختگیرانه با عرضه‌کنندگان قلیان به افراد زیر 18 سال در گلستان خبر داد.
برگزاری همایش شورای هماهنگی امور حقوقی در گلستان مشاور حقوقی استاندار گلستان گفت: نخستین همایش شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان در روز یکشنبه 28 خرداد ماه در سالن همایش‎های استانداری گلستان برگزار می‎شود.
ظرفیت آبی گلستان 2485 میلیون مترمکعب است به گزارش سلام شمال علی‎اکبر علیمرادی صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: استان گلستان تقریبا با 21 هزار کیلومتر وسعت یکی از استان‎های شمالی کشور است که از سطح شمال هم مرز با جمهوری ترکمنستان از شرق به خراسان شمالی، از غرب با دریاچه مازندران، و از قسمت جنوب نیز به استان سمنان متصل است.
نرخ حمل و نقل در گلستان افزایش ندارد مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های استان گلستان گفت: در سال‎جاری هیچگونه افزایش قیمت در حمل و نقل نخواهیم داشت
گرگان از مراکز مهم صنعتی کشور است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: شهرستان گرگان یکی از مراکز مهم توسعه صنعتی کشور محسوب می‎شود.
بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های مسکن غرب استان گلستان 'علی نیکزاد' وزیر راه و شهرسازی که ظهر امروز پنجشنبه وارد گرگان مرکز استان گلستان شده است از پروژه های مسکن مهر غرب استان بازدید کرد. به گزارش سلام شمال بازدید از پروژه های مسکن مهر 108 واحدی بندرگز، 360 واحدی ترکمن، 150 واحدی نوکنده ، 195 واحدی گمیشان و 3100 واحدی مسکن مهر زیتون گرگان از جمله برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به گلستان است.
برگزاری نخستین همایش کتاب برتر گلستان در گرگاننخستین همایش نویسندگان استان گلستان با عنوان کتاب برتر گلستان روز پنجشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این همایش از نویسندگان برگزیده استان و برگزیدگان اولین دوره انتخاب کتاب برتر سال 90 تجلیل و تقدیر شد.
قیمت خریدگندم از کشاورزان ، قیمت تمام شده و واقعی ان نیست نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: قیمتی که امروز دولت بر روی محصولات کشاورزی از جمله گندم، می گذارد، قیمت تمام شده و واقعی آن نیست. به گزارش سلام شمال آیت الله 'سیدکاظم نورمفیدی' در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر افزود: قیمتی که کارشناسان بر روی گندم گذاشته اند، بالای 5 هزار ریال است، اما دولت این میزان را حدود 4 هزار و 200 ریال اعلام کرده است.
استاندار گلستان: شورای فرهنگ عمومی برنامه ندارد استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان نقش آفرینی در تحولات فرهنگی کشور را یکی از انتظارات جامعه از این شورا دانست و گفت: متاسفانه شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی درامر سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات فرهنگی کشور، برنامه مشخص و مدون ندارد.
آزمون جامع قضات دادگستری استان گلستان برگزار می شود معاون آموزشی دادگستری گلستان از برگزاری آزمون جامع قضات دادگستری استان خبرداد. به گزارش سلام شمال'علی اکبر اسماعیلی' روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این ازمون سه ساعته قضات استان در دو مرحله به سوالات عمومی و تخصصی پاسخ خواهند داد.
فاصله معنادار درآمد سرانه گلستان با متوسط کشوری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: کاهش درآمدهای بخش کشاورزی سبب شده تا فاصله معناداری بین درآمد سرانه استان با متوسط درآمد سرانه کشور ایجاد شود.
جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی کشور درگلستان برگزار می شودرییس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش گلستان گفت: استان گلستان تیرماه سالجاری میزبان رقابت های علمی و تخصصی و جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی (کشوری وقطبی ) خواهد بود.
چاپ و توزیع فراخوان و پوستر چهارمین جشنواره پویانمایی سیره رضوی دبیر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی از توزیع و ارسال چهار هزار و 500 نسخه فراخوان و پوستر این جشنواره به سراسر کشور خبر داد. به گزارشسلام شمال 'غلامرضا منتظری' روز پنجشنبه گفت: سه هزار نسخه فراخوان و یک هزار و 500 پوستر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی گلستان به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کل کشور، کانون پرورش فکری مراکز استان ها، صداوسیما، انجمن سینمای جوان، حوزه هنری کل کشور، آموزش و پرورش، هنرمندان شرکت کننده در سال های قبل و هنرمندان عضو انجمن آسیفای کل کشور ارسال شده است.
باغدار گلستانی عنوان برتر کشور را به دست آورد 'محسن لطیفی'، باغدار شهرستان گرگان، به دلیل برداشت 115 هزارو 400 کیلوگرم نارنگی به ازای هر هکتار ،عنوان باغدار نمونه کشور در سال 90 را به دست آورد. وی متولد سال 1346 و ساکن شهر گرگان بوده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است. رقم مصرفی نهال کشت شده در باغ این نمونه کشوری 'انشو – نارنگی' بود.
برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی گلستان خبر داد.
نخستین گردهمایی محققان و نویسندگان گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در 25 خرداد ماه نخستین گردهمایی محققان و نویسندگان گلستان برگزار می‎شود.
روز خبرنگار در گلستان به بهترین وجه برگزار می‎شود به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع خبرنگاران گلستان از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان با حضور دبیر فرهنگ شورای عمومی کشور خبر داد و اظهار داشت: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی ‎فقیه در گلستان، استاندار گلستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و 200 عضو این شورا در سالن اجتماعات استانداری برگزار می‎شود.
گنبدکاووس رتبه نخست آبیاری نوین را در گلستان دارد سرپرست جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت:شهرستان گنبدکاووس با وجود 8 هزار هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار رتبه نخست آبیاری نوین را در سطح استان دارد.
تجلیل از مشترکان کم‌مصرف آب در گلستان مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شرکت آب‎و فاضلاب گلستان گفت: در هفته صرفه‌جویی از مشترکان کم‌مصرف آب در سطح استان گلستان تجلیل می‎شود.
اعتبار 3 میلیاردی برای حمایت از تولیدات داخلی گلستان معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی استان تسهیلات 3 میلیارد تومانی برای تولیدات داخلی و صنعتی اختصاص یافت که در حال حاضر یک میلیارد تومان آن وارد خزانه شده است.
برگزاری طرح نشاط معنوی در هشت بقعه شهرستان گرگان به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام 'روح‎الله سلیمانی‎فر' روز دوشنبه اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان، آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) زیارت، آستان مقدس امامزاده طیب (ع) قرن آباد، آستان مقدس امامزاده مجید (ع) کردکوی، سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان، آستان مقدس امامزاده محسن (ع) کریم‎آباد، آستان مقدس امامزاده سلیمان (ع) گرگان و آستان مقدس امامزاده نور (ع) گرگان پذیرای برگزاری طرح نشاط معنوی است.
تقویم آموزشی ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامی گرگانمدیر آموزش دانشگاه آزاد اسلامی گرگان تقویم آموزشی نیمسال تابستان سال تحصیلی 91-90 این واحد دانشگاهی را اعلام کرد
نگاهی به عشایر استان گلستان و سهم انها در تولید ملی عشایر استان گلستان با دارا بودن بیش از 745 هزار راس دام سبک سهم به سزایی در تولیدات دامی کشور و استان دارند . به گزارش سلام شمال عشایر استان گلستان به عنوان یک قشر محروم و بی ادعای مولد، مرزداران واقعی و مایه برکت نظام تلقی می شوند بطوریکه میزان تولید سالانه گوشت، پشم و شیر انها به ترتیب 4 هزار و 425، یکهزار و 50 و 6 هزار و 420 تن است.
اسامی برگزیدگان طرح اندیشه مطهر اعلام شد رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان اسامی نفرات برگزیده طرح اندیشه مطهر را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام 'سیدحواد محمدزاده' روز دوشنبه با اشاره به برگزاری طرح اندیشه مطهر در تمامی مدارس علمیه استان، به ایرنا اظهار داشت: با توفیقات الهی و عنایت خاصه امام زمان(عج)، طرح اندیشه مطهر با موضوع مطالعه آثار استاد شهید مطهری(ره) در مدارس علمیه استان اجرا شد.
دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در گلستان آغاز بکار کرددهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و تاسیسات و سومین نمایشگاه تخصصی نوآوریهای صنعت ساختمان روز دوشنبه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان گلستان با حضور مسئولان استانی آغاز بکار کرد.
اولین نمایشگاه و فروشگاه اکسپو در گلستان برپا می شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اولین نمایشگاه و فروشگاه 'اکسپو' ویژه فروش و عرضه آثار هنری و صنایع دستی استان بر پا خواهد شد. به گزارش سلام شمال به گزارش ایرنا، دکتر 'غلام رضا منتظری' روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: در این نمایشگاه و فروشگاه 300 اثر هنری توسط هنرمندان و پدیدآورندگان گلستان عرضه می شود.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
اعتکاف؛ اوج آسمانی با قلب‌های زمینی اعتکاف بهانه‌ای برای توجه به خود، خودشناسی و خداشناسی است، ایام پرباری که بار معنوی آن می‌تواند انسان‌ساز و جامعه‌ساز باشد.
اعتکاف خلوتی آگاهانه برای گفت و شنود با محبوب است رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اعتکاف در حقیقت خلوتی آگاهانه و هوشمندانه برای گفت و شنود با محبوب و معشوق اصلی است و در اسلام نیز به حضور قلب و تفکر بسیار تاکید و سفارش شده است.
گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «اعتکاف» رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه ای به معتکفین فرموده اند: برنامه‌های جمعی اعتکاف با خلوت هر کدام از معتکفین منافات پیدا نکند. دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، همزمان با ایام اعتکاف گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اعتکاف و توصیه به معتکفین را که در سال های مختلف و در دیدار با اقشار گوناگون طرح کرده اند، در صفحه نخست خود قرار داده که متن آن چنین است:
روز پدر ؛ بهانه خسته نباشید به زحمات بی منت رشت - روز پدر بهانه ای برای سپاس از تلاش های شبانه روزی و خسته نباشید به مقامی است که رنج و زحمت را به قیمت آرامش عزیزانش به جان می خرد .
امام علی(ع)؛ معجزه اسلامکسانی که در ابعاد مختلف شخصیت و خصوصیات اخلاقی حضرت علی(ع) بیشتر تعمق کرده‌اند، او را معجزه اسلام دانسته و تصریح کرده‌اند: اگر اسلام و محمد(ص) را معجزه‌‌ای جز علی(ع) نبود همان برای حقانیت اسلام کافی بود.
تکدی گری، محصول نارسایی های اجتماعیتکدی گری، آبستن آسیب های اجتماعی متعدد است و اکثر بررسی های انجام شده از رابطه بین گدایی و اعتیاد، سرقت و ... حکایت می کند.
«لیلة الرغائب» شبی به بلندای آرزو‌ها میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیبا‌تر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی.
برخی اعمال شب و روز اول ماه رجب رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. از پیامبر خدا(ص) نقل است که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.
بهجت عرفان و علم از نگاه بزرگان بحث درباره شخصیت بزرگواری مثل آیت الله العظمی بهجت کار دشواری است. زیرا این بزرگوار جزء «جوامع الکَلِم» عصر ما بود. هر انسان صالحی، کلمه الهی است و کلمات الهی یکسان نیستند.
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟ خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟ اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.