سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار ایران و شمال

عکس: امام خمینی (ره) در کنار دانش آموزان امام خمینی (ره) , دانش آموزان , سال تحصیلی جدید , تصویر امام خمینی (ره)

گزارش تصویری جشن شکوفه‌ها در حرم امام رضا (ع) جشن شکوفه ها , سال تحصیلی جدید , دانش آموزان ابتدایی , حرم رضوی , گزارش تصویری

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز مهمترین عناوین روزنامه های صبح روز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید: * جام جم - اظهار نگرانی رئیس جمهور از شرایط تیم ملی فوتبال - 5/11 میلیون دانش آموز به صف - آیین نامه ای برای پایان دادن به لغو برنامه های هنری

تورم، نابسامانی و بانک مرکزی دولتی در حالی که استقلال عمل بانک مرکزی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک اقتصاد مدرن است، در کشور ما طبق قانون ساختار بانک مرکزی به گونه‌ای تعریف شده که آن را به عنوان برده دولت و زیر سیطره آن قرار داده است. معضلاتی مانند تورم و بی سامانی اقتصادی کشور بدون شک اول از همه ناشی از عدم استقلال بانک مرکزی از دولت است.

وضعیت نگران کننده سرطان در ایران دکتر عبدالله فضلعلی زاده رئیس انجمن سرطان ایران، از بیماری سرطان به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور نام برد و گفت: اکثر سرطانها پس از اینکه کاملا پیشرفت می‌کنند تشخیص داده می‌شوند در صورتی که اگر کلینیکهای غربالگری افزایش یابند در مراحل اول بیماری شناسایی شده و شانس بهبودی بیمار بالا می‌رود. همچنین هزینه‌های سنگین آن کاهش می‌یابد.

شایع‌ ترین وسیله خودکشی در ایران حلق‌آویز کردن، نماد و سنتی‌ترین روش خودکشی در جامعه ایران جای خود را به استفاده از دارو داده است. به گزارش شرق، حلق‌آویز کردن، نماد و سنتی‌ترین روش خودکشی در جامعه ایران جای خود را به استفاده از دارو داده است. روز گذشته مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد: مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل و وسیله خودکشی در کشور ما داروست و مسمومیت دارویی عامل خودکشی در کشور است.

آیت‌الله همدانی: سفیر فرانسه اخراج شود حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اقدام ننگین مجله فرانسوی در توهین به ساحت پیامبر(ص) گفت: به نظر من باید به دولت فرانسه گوش‌مالی داده شود و سفیر فرانسه نیز از کشور اخراج شود.

وجود 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم گفت: امسال با احتساب 350 هزار صندلی خالی در سال گذشته، حدود 450 تا 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور داریم.

عکس / نیکی کریمی، عزت الله انتظامی را در آغوش گرفت یکی از گزینه‌هایی که درخواست آقای انتظامی را پذیرفت تا غرفه‌ای از جوایزش در موزه سینما برپا شود، خانم نیکی کریمی بود. نیکی کریمی پس از اهدای جوایز و هدایای خود به موزه سینما، به سراغ عزت انتظامی رفت و او را در آغوش گرفت. البته عزت الله انتظامی حکم پدر نیکی کریمی را دارد و طرح این موضوع با هدف ایجاد جنجال عمل شایسته ای

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - مقام معظم رهبری: خورشید اسلام تانباکتر از گذشته همچنان خواهد درخشید - سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده «کهریزک»: «مرتضوی» به زودی دادگاه می رود - تایید و تکذیب راه اندازی «بورس ارز» - جلیلی و اشتون در «استانبول» ملاقات می کنند

خاتمی: می‌خواهیم جریان اصلاحات را نقد کنیم سیدمحمد خاتمی گفت: بعضی تندروی‌ها در دوران ما توقعاتی ایجاد کرد که در جریان اصلاحات نبود و عملی هم نبود، اما طرف مقابل را جری کرد که با جریان اصلاحات برخورد کنند. یعنی که طرف مقابل را عصبانی کرد در اتفاقات بعدی اثر گذاشت. الان هم ما می‌گوییم بیایید فضا را باز کنید؛ ما می‌خواهیم جریان اصلاحات را نقد کنیم.

جزییات دیدار اعضای خانه سینما و احمدی‌نژاد هیات مدیره‌ی خانه سینما با همراهی تعدادی دیگر از سینماگران، روز ملی سینما ـ 21 شهریور ماه ـ با رییس‌جمهور دیدار کردند اما در آن جلسه چه گذشته است؟

افزایش طلاق و سن ازدواج در پایتخت وزیر ورزش و جوانان از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در تهران خبر داد و گفت: در تعامل با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز سایتهای همسر گزینی داده شود.

آخرین آمار از تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن در بهار ۹۱، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۳۱.۲ درصد و متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی ۲۶.۵ درصد نسبت به بهار سال ۹۰ افزایش یافته است.

خـطـر ایـجـاد حـبـاب در بـازار بـورس مدیر عامل یک شرکت کارگزاری نسبت به افزایش بی رویه قیمت ها در بورس تهران هشدار داد و از مسوولان بورس خواست تا به این موضوع توجه کنند.

قیمت دلار و سکه در بازارجدول قیمت انواع سکه و ارز در ساعت ۱۴ بعدازظهر امروز دوشنبه در بازار تهران منتشر شد.

جزییات اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که با اتمام بررسی و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون، این قانون در انتخابات آینده ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

دانشجو : کف و سوت در شأن دانشگاه نیستکامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در جمع معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها با بیان اینکه در خانواده‌ها کنترل رفت و ‌آمد نشانه عدم اعتماد نبوده بلکه به معنی توجه و علاقه خانواده است، تصریح کرد: خانواده‌ها دانشجویان را در دانشگاه‌ به ما می‌سپارند لذا ما نیز باید توجه خود به آنها را افزایش داده و ارتباط با خانواده‌ها را گسترش دهیم.

عکس / مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش نوشهر با حضور رهبریعکس / مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش نوشهر با حضور رهبری

اغفال دخترجوان و پخش تصاویر او در سایتهای مستهجن ‌رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری فردی که با اغفال دختری در سایت‌های همسریابی، عکس و شماره تماس وی را در سایت‌های مستهجن منتشر کرده بود، خبرداد. به گزارش سلام شمال ، سرهنگ عرفانی با اشاره به پرونده انتشار عکس و شماره‌تلفن زنی در سایت‌های غیراخلاقی که در این پلیس فتا تحت بررسی بود، گفت: فرد یا افرادی مشخصات، عکس خصوصی و شماره تلفن زنی را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر کرده و باعث هتک حرمت شاکیه شده بودند که با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز برخی روزنامه های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند. * شرق - گام بعدی مجلس چیست؟: 48 ساعت پایانی مهلت ارزی دولت

آمار جمعیت دانشجویی در سال تحصیلی جدید مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام آمار جمعیت دانشجویی و دانش آموختگی در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال باز هم یک سری صندلی خالی خواهیم داشت.

آخرین نرخ‌های رسمی و غیررسمی ارز در روزی که در بازار تهران هر یورو 3240 تومان مبادله شد قیمت دلار در بازار تهران به 2460 تومان رسید. به گزارش ایسنا، قیمت دلار امروز در بازار تهران به 2410 تومان رسیده است در حالی که بانک مرکزی همچنان قیمت دلار مرجع را 1226 تومان اعلام می‌کند.

ناطق‌نوری کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شود مسئول دفتر حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری اعلام کرد که وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، کاندیدا نمی‌شود.

آمار غرق شدگان در تابستان سال جاری از ابتدای تیرماه و شروع فصل تابستان تا 20 شهریور امسال، 203 مورد غرق شدگی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان ثبت شده که از این تعداد 186 نفر مرد و 17 نفر زن بودند. بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع غرق شدگی ها 132 نفر (123 مرد و نه زن) در استان مازندران، 55 نفر (49 مرد و شش زن) در استان گیلان و 16 نفر (14 مرد و دو زن) در استان گلستان بر اثر غرق شدگی جان باخته‌اند.

تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز با وجود این که بهای جهانی طلا دو درصد افزایش یافته و نسبت به فصل گذشته به بالاترین سطح خود طی شش ماه اخیر رسیده، التهاب در بازار داخلی طلا، سکه و ارز فروکش کرده است.

جزییات قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رویتزر گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ایران را به‌خاطر بی‌اعتنایی به درخواست‌ها برای توقف غنی‌سازی اورانیوم و رفع نکردن نگرانی‌ها درباره تحقیقاتی احتمالی پیرامون تسلیحات هسته‌یی که غرب مدعی آن است، سرزنش می‌کند.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز برخی روزنامه‌های صبح امروز «شنبه» کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

نامه خاتمی به دبیر کل کنفرانس اسلامیاگر آن روز که متعصب بداخلاقی مسأله آتش زدن قرآن کریم را به میان آورد به خاطر این جنایت با او برخورد می شد امروز شاهد آن نبودیم که با حمایت آشکار و اعلام شده پاره ای از صهیونیست ها فیلمی توهین آمیز نسبت به مقام منیع حضرت محمد مصطفی پیامبر عظیم الشأن اسلام ساخته شود

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری؛‌ فردا نتایج نهایی سومین آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری فردا اعلام می شود. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: داوطلبان برای مشاهده نتایج این آزمون به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه "عکس روستا" در روستاهای سوادکوه نمایشگاه عکس روستایی با عنوان (روستا در روستا) صبح امروز در روستای پاشاکلا از توابع شهرستان سوادکوه با حضور چشمگیر مردم چند روستا برگزار شد. به گزارش سلام شمال نمایشگاه عکس روستایی با عنوان (روستا در روستا) صبح امروز در روستای پاشاکلا از توابع شهرستان زیرآب با حضور چشمگیر مردم چند روستا برگزار شد.
امکانات ورزشی قائمشهر باید افزایش یابد نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم با اشاره به وجود قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی در قائمشهر گفت: امکانات ورزشی قائمشهر باید افزایش یابد.
اعزام مددجویان کمیته امداد مازندران به مشهد مقدس مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: در سال ‌جاری از سوی خیران تعدادی از خانواده‌های مددجوی کمیته امداد مازندران برای نخستین بار به مشهد مقدس اعزام شدند.
موسیقی مازندرانی به طالب جدید نیاز داردبزرگترین نوازنده تار ایران گفت: موسیقی مازندران به طالب آملی دیگر نیاز دارد و باید با این موسیقی خلاقانه‌تر برخورد شود. به گزارش سلام شمال محمدرضا لطفی بزرگترین نوازنده تار و سه تار ایرانی از اوایل هفته جاری برای نخستین بار در مازندران به اجرای برنامه پرداخت.
تجلیل از بهداد سلیمی و مجید لشگری در قائمشهر از بهداد سلیمی و مجید لشکری ، مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک 2012 لندن در قائمشهر تجلیل شد. به گزارش سلام شمال بعدازظهر امروز از دو قهرمان مدال آور قائمشهر در آوردگاه المپیک و پارالمپیک «بهداد سلیمی و مجید لشکری» با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده این دو قهرمان در سالن آمفی تئاتر شهرداری قائمشهر تجلیل به عمل آمد.
تاسیس بازار چه محلی در میاندرود فرماندار میاندرود از تاسیس بازارچه محلی در صورت استقبال بانوان میاندرودی از تولید صنایع دستی و غذاهای سنتی خبر داد.
20 مربی قرآنی مهر 91 جذب آموزش و پرورش می‌شوند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: 20مربی قرآنی از مهر 91 جذب آموزش و پرورش می‌شوند. به گزارش سلام شمال اکبر لطفی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش این شهرستان با گرامیداشت یاد هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس قدرت ایمان و اتحاد ملت ایران را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهانیان اثبات کرد.
سپاه کربلای مازندران 52 پروژه عمرانی افتتاح می‌کند رئیس ستاد هفته دفاع مقدس مازندران از افتتاح 52 پروژه عمرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد.
جایگاه فرهنگ اصیل مازندران در رسانه ملی خالی است امام جمعه بابلکنار با اشاره به اینکه جشنواره وارش بهترین جشنواره برای معرفی فرهنگ بومی مازندران است، گفت: جایگاه فرهنگ اصیل مازندران در رسانه ملی خالی است.
کشف 2 قبر متعلق به دور قاجار در مازندران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل از کشف دو کشف دو قبر متعلق به دوره قاجار در مسجد جامع این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس محمدرضا شیدفر عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه مسجد جامع آمل متعلق به قرن دوم هجری است، اظهار داشت: این مسجد حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است و در دوران‌های تاریخی تاریخ‌نویسان برای استناد به موارد مهم تاریخی مانند حکومت علویان به این مسجد اشاره می‌کردند.
دریاچه عباس‌آباد خودرو و سرنشینانش را بلعید یک خودروی نیسان به همراه سرنشینانش طعمه دریاچه عباس آباد بهشهر شد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، حوالی ساعت 5 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 30 شهریور ، یکی از کارکنان روابط عمومی فرمانداری بهشهر طی تماسی از حادثه‌ غرق‌شدن یک خودرو در دریاچه منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد خبر داد.
انتصاب مدیر کل آی تی استانداری گیلان سیده‌ ربابه سیدی مدیر کل جدید دفتر فناوری اطلاعات استانداری گیلان شد. جلسه تودیع و معارفه مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری گیلان در محل استانداری برگزار شد.
طبیعت زیبای روستای پابند بهشهر طبیعت زیبای روستای پابند بهشهر
آقای استاندار ؛ به آمار ساختگی برخی مدیرانتان اعتماد نکنید! آقای استاندار، روبروی استانداری که محل کار و زندگی شماست اصانلو محلّه است. با استانداری صد متر هم فاصله ندارد، 150سال پیش یک پدر آمرزیده که از بزرگان شهر واز صاحب منصبان لشکری هم بود به نام، محّمد صادق خان سرهنگ سوار اصانلو، آنروز راه رضای خدا برای مردم شهر حمام ساخت و آن را وقف کرد.
معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندرانهیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران اسامی منتخبان این جشنواره را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال از سوی داریوش مؤدبیان رئیس هئیت داوران بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران، اسامی منتخبان این جشنواره در مراسم اختتامیه که سه‌شنبه شب در ساری برگزار شد، اعلام شد.
آغاز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندراندر دومین روز از دهه کرامت، سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مرکز مازندران آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمال سومین جشنواره قصه گویی رضوی صبح امروز با حضور مهمانان خارجی از هشت کشور افغانستان، سوئد، اسپانیا، آلمان، روسیه، پاکستان، عراق و هندوستان در مرکز مازندران برگزار شد.
کمیته بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی رضوی تشکیل شد مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: کمیته بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی رضوی تشکیل شد. به گزارش سلام شمال قاسم عزیززاده‌گرجی صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با بیان اینکه جشنواره قصه‌گویی رضوی با اهداف و شیوه نامه‌های مهمی تعریف شده، اظهار داشت: ترویج فرهنگ منور رضوی، تجلیل از صاحبان آثار قصه‌گویی رضوی در زمینه شخصیت و سیره امام رضا(ع)، آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و شخصیت امام رضا از مهم‌ترین اهداف جشنواره قصه‌گویی رضوی است.
80 درصد کلاس‌های ششم ابتدایی نکا هوشمند شد مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت توجه به فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش، 80 درصد کلاس‌های پایه ششم ابتدایی این شهرستان هوشمند شد.
مدارس ششم ابتدایی مازندران تا 15 مهر هوشمند می‌شودمدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس ششم ابتدایی مازندران تا 15 مهر هوشمند می‌شود. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری ظهر امروز در مراسم جشن شکوفه و آغاز سال تحصیلی مدارس اول ابتدایی در مرکز استان مازندران و در مدرسه ابتدایی شاهد شهید مستشرق ساری با اشاره به هوشمندسازی بیشتر مدارس ششم ابتدایی استان مازندران اظهار داشت: همه مدارس پایه ششم غرب استان مازندران هوشمندسازی شد.
معلم حق‌التدریسی در آموزش و پرورش مازندران نداریم معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم حق‌التدریسی در آموزش و پرورش مازندران نداریم. به گزارش سلام شمال مصطفی عابدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران جمع کل دانش‌آموزان مازندران در سال تحصیلی جدید را حدود 438 هزار و 114 نفر اعلام کرد و بیان داشت: حدود 388 هزار و 574 دانش‌آموز در مدارس دولتی مازندران مشغول تحصیل هستند.
پرورش 2 هزار تن قارچ خوراکی در مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از 2 هزار تن قارچ خوراکی در 158 هزار 500 مترمربع در مازندران پرورش می‌یابد. به گزارش سلام شمال یحیی ابطالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: کمپوست مصرفی مازندران سالانه 13 هزار و 300 تن است.
برگزیدگان هفتمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به معرفی برگزیدگان هفتمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع)، گفت: بیش از 83 هزار دل‌نوشته محبان امام رضا(ع) به بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی مازندران راه یافته است.
نسبت تحصیل دانش‌آموزان نظری و مهارتی 50 درصدی می‌‌شود معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بر تغییر رویکردها در زمینه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای تاکید کرد و گفت: نسبت تحصیل دانش‌آموزان نظری و مهارتی تا پایان برنامه چهارم توسعه به سهم مساوی 50 درصد می‌رسد.
اجرای نمایش‌های خیابانی در ساری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزاری همایش جنگ نرم، اجرای نمایش‌های خیابانی و برگزاری عصر شعر و خاطره را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ساری برشمرد. به گزارش سلام شمال سید مهدی سعیدی ساروی صبح امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دفاع مقدس میراث گرانبها برای نظام اسلامی است، گفت: باید از ارزش‌های آن صیانت کنیم.
راه‌اندازی 300 پایگاه برای جشن عاطفه‌های مازندران معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: برای جشن عاطفه‌های امسال 300 پایگاه در میدان‌های اصلی شهری مازندران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.
بی‌اطلاعی اعضای شورای قائمشهر از هزینه‌های شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر از بی‌اطلاعی شورا از صرف هزینه‌ها و عدم اعلام حسابرسی سال 90 شهرداری قائمشهر و عدم تزریق پول به شورا اعلام نارضایتی کردند.
حضور 3 تیم مازندرانی در لیگ برتر کشتی آزاد قطعی شد رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور سه تیم از مازندران در فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال علی‌اصغر ثمربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: برای حضور در مسابقات امسال حضور هفت تیم قطعی شده که از این تعداد سه تیم از مازندران هستند.
دوچرخه‌سواران دنیا در مازندران 417 کیلومتر رکاب می‌زنند فرماندار ساری گفت: دوچرخه‌سواران در نوزدهمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری بین ‌المللی رده سنی جوانان، هفتم مهر ماه سال جاری در پنج مرحله، 417 کیلومتر رکاب می‌زنند.
صدا و سیما در برخی مناطق سوادکوه پوشش رسانه‌ای ندارد معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ای گفت: شبکه‌های صدا و سیما در برخی از مناطق سوادکوه دریافت نمی‌شود. به گزارش سلام شمال لهراسب رحمتی صبح امروز در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی سوادکوه با اشاره به پوشش ضعیف برخی از شبکه‌های صدا و سیما در سوادکوه، گفت: شبکه‌های صدا و سیما در برخی از مناطق سوادکوه دریافت نمی‌شود.
3 داور فوتبال مازندرانی به رقابت‌های بین‌المللی معرفی شدندسرپرست کمیته داوران هیئت فوتبال مازندران از حضور سه داور بین‌المللی در فوتبال کشور از حوزه مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: اسامی 34 داور و کمک داور فوتبال، فوتسال آقایان و بانوان فوتبال ایران از سوی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال مشخص شد که در این میان نام سه داور بین‌المللی مازندران به چشم می‌خورد.
زن و شوهر مجرم فضای سایبری رشت دستگیر شدند رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری زن و شوهر مجرم فضای سایبری رشت و انتشار دهنده تصاویر مبتذل در فیس‌بوک خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه پلیس فتای استان با اشاره به دستگیری زوج مذکور اظهار کرد: در راستای اهداف پلیس فتا و کاهش جرایم در فضای سایبری کارشناسان تیم رصد این پلیس با بررسی‌های شبانه‌روزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی زوجی را شناسایی کردند که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل در فیس بوک می‌کردند.
عرضه 15 طرح مانتوی اسلامی در نمایشگاه حجاب و عفاف رشت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از عرضه 15 طرح مانتوی اداری و شخصی در نمایشگاه «صدفی برای مروارید» رشت خبر داد.
نماینده ولی‌فقیه : مسئولان برای ترویج ورزش سرمایه‌گذاری کنندنماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از مسئولان خواست برای ایجاد فضا و ترویج ورزش سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند. به گزارش سلام شمال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان را ضروری دانست و اظهار کرد: برای ورزش باید بیشتر سرمایه‌گذاری شود.
1400 شغل در بخش کشاورزی گیلان ایجاد شد استاندار گیلان گفت: از محل توزیع اعتبارات طرح توسعه کشاورزی، برای یک‌هزار و 142 نفر در بخش کشاورزی 16 شهرستان استان شغل ایجاد شده است. به گزارش سلام شمال کیهان‌ هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار کرد: از 31 میلیارد تومان طرح توسعه کشاورزی مصوب بالغ بر 16 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش تولیدات دامی، مکانیزاسیون، باغبانی، صنایع، شیلات، دامپزشکی، ابریشم، زراعت و منابع طبیعی پرداخت شده است.
در روبار پسری قاتل پدرش شد فرمانده انتظامی رودبار از درگیری بین پدر و پسری در شهر بیجار رحمت‌آباد و بلوکات این شهرستان خبر داد و گفت: پدر در زیر ضربات مشت و لگد پسرش جان باخت.
خادمان آستان قدس رضوی وارد گیلان شدند کاروان خدام آستان قدس رضوی وارد گیلان شدند و به مدت سه روز در این استان می‌مانند. به گزارش سلام شمال کاروان خدام رضوی شامل چهار خادم، یک روحانی و یک نفر نماینده آستان قدس رضوی به مدت سه روز وارد گیلان شدند و نخستین حرکت خود را از این استان انجام می‌دهند.
طرح جامع شهر لاهیجان سال 92 اجرایی می‌شود رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه طرح جامع این شهر مراحل پایانی را طی می‌کند، گفت: این طرح سال آینده در لاهیجان اجرایی می‌شود. به گزارش سلام شمال جواد نجارتمیزکار عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و با قرائت بیانیه محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) اظهار کرد:
سالن 6 هزار نفری رشت افتتاح می‌شود مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از افتتاح سالن شش هزار نفری رشت و چهار هزار نفری لاهیجان با حضور وزیر ورزش خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح سالن‌های ورزشی رشت و لاهیجان اظهار کرد: افتتاح سالن 6 هزار نفری رشت و 4 هزار نفری لاهیجان در روز پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر ورزش و جوانان انجام می‌شود.
گیلان از استان‌های فرهنگی کشور است نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران گیلان گفت: گیلان با دارا بودن تعداد زیادی از نشریات، جزو استان‌های فرهنگی کشور است. به گزارش سلام شمال حسن کربلایی در جمع اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات گیلان و مدیران روزنامه‌های‌ استان اظهار کرد: وجود تعداد کثیر مطبوعات و نشریه در گیلان نشانه فرهنگی بودن و پویایی این استان است.
29 هزار دانش‌آموز کلاس اولی گیلان به مدرسه رفتند با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها تعداد 29 هزار و 332دانش‌آموز کلاس اولی گیلان راهی مدرسه شدند. به گزارش سلام شمال فتاح نیازی پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ شکوفه‌ها در مدرسه شاهد دختران این شهر مراسم جشن شکوفه‌ها را یکی از بهترین روزها برای نوآموزان دانست و اظهار کرد: بهترین و شیرین‌ترین خاطرات در مدارس رقم می‌خورد.
جشن بزرگ عاطفه‌ها در گیلان برگزار می‌شود مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از برگزاری جشن بزرگ و ملی عاطفه‌ها در روزهای پنجم، ششم و هفتم مهر امسال در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین علی‌محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عزت و شرف نظام اسلامی از دوران دفاع مقدس و حاصل خون‌های پاک است.
عقب‌ماندگی پارک‌موزه گیلان نتیجه بی‌توجهی مسئولان است فرمانده سپاه قدس گیلان عقب‌ماندگی پارک‌موزه دفاع مقدس گیلان را نتیجه بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان این استان عنوان کرد. به گزارش سلام شمال هامون محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت احداث پارک‌موزه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: نسل جدید باید شهدا را بشناسد.
پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در گیلان به اهتزاز در‌می‌آید مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از ورود کاروان زیرسایه خورشید در استان خبر داد و گفت: خدام رضوی پرچم بارگاه ملکوتی علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) را در گیلان به اهتزاز در می‌آورند.
برگزاری روز ملی دختران در رشت مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از برگزاری مراسم جشن ملی روز دختران در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال اسحاق معبود مژدهی در جمع خبرنگاران «جشن‌های زیر سایه خورشید» در رشت با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت کانون جوانان رضوی گیلان، اظهار کرد: در جشن‌های مذهبی معمولا شاهد آسیب و انحراف‌هایی هستیم که حتی مسئولان نیز قادر به برطرف کردن آن نیستند.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا تسریع یابد استاندار گیلان خواستار تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا شد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر یکشنبه در جریان بازدید از اسکله آستارا در جمع خبرنگاران و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: ایجاد اسکله آستارا موجب تحولی شگرف در حوزه اقتصادی استان و کشور می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر این اسکله فعالیت خود را آغاز کند.
اسکله آستارا موجب شکوفایی گیلان می‌شود فرماندار آستارا گفت: اسکله آستارا موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی گیلان و کشور می‌شود. به گزارش سلام شمالکیوان اسدپور در جریان بازدید استاندار گیلان از اسکله بندر این شهرستان اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی اسکله چند منظوره آستارا که از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به این شهرستان بوده و اکنون از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار است، به‌زودی افتتاح می‌شود.
راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری به منظور تسریع و تسهیل در امور این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی صبح امروز در جلسه هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار کرد: با راه‌اندازی این پنجره به منظور تسریع و تسهیل امور مراجعه کنندگان حوزه سرمایه‌گذاری، تمام بخش‌های مربوطه در این واحد متمرکز می‌شود.
قرار گرفتن بیمارستان شفت در لیست پروژه‌های مهر ماندگار فرماندار شفت گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شفت در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال جواد شفیعی‌ثابت پیش از ظهر امروز در جلسه فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 450 میلیون تومان برای ساخت بیمارستان 32 تختخوابی شفت هزینه شده است، اظهار کرد: این بیمارستان که مصوبه سفر هیئت دولت بوده، در لیست پروژه‌های مهر ماندگار کشور قرار گرفته است.
بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان احیا می‌شود مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از آغاز به‌کار احیای بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین عباس‌نژاد کارسیدانی پیش از ظهر امروز در جلسه اسناد و کتابخانه ملی استان احیای بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی گیلان را یکی از وظایف ذاتی این نهاد عنوان کرد.
هفته ناجا با شعار "سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما" آغاز می‌شودفرمانده انتظامی گیلان گفت: امسال برنامه‌های هفته ناجا با شعار «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما» آغاز می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز جلسه انتظامی استان در آستانه فرا رسیدن هفته ناجا از آمادگی پلیس گیلان برای به نمایش گذاشتن توانمندی و هوشمندی پلیس برای ارتقای امنیت در جامعه خبر داد.
مدیران گیلان انگیزه‌ای برای ساخت پارک‌موزه دفاع مقدس ندارند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نداشتن انگیزه بعضی از دست‌اندرکاران را از مشکلات ساخت پارک ‌موزه دفاع مقدس در این استان عنوان کرد.
برگزیدگان تئاتر استانی گیلان معرفی شدند بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی نفرات برتر در رشت به کار خود پایان داد. به گزارش سلام شمال آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی برگزیدگان و دریافت جوایز به کار خود پایان داد.
مشکلات اداری مانع از جذب سرمایه‌گذار در گیلان است استاندار گیلان گفت: به دلیل مشکلات اداری در گیلان سرمایه‌گذاران به خوبی جذب استان نمی‌شوند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان درباره ابعاد فرهنگی و هنری اقتصاد مقاومتی فعال و پویا اظهار کرد: مباحث فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است و باید طبق اصل 44 قانون اساسی به ایده‌پردازی و تبدیل ایده به موضوع عملی، ارتقای مشارکت دانشگاهیان و اهل فن، بومی‌سازی تکنولوژی، توجه به رونق تولیدات داخلی، ایجاد رقابت منطقی توجه کرد.
داماش و ملوان الگوی مناسب رقابت‌های ورزشی باشند استاندار گیلان گفت: تیم فوتیال داماش و ملوان باید الگوی مناسبی در رقابت‌های ورزشی باشند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در دیدار با مسئولان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی ورزش را بهترین بهانه برای جوانان دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندی طرفداران داماش و ملوان بندر انزلی و حتی سپیدرود بر کسی پوشیده نیست و این عشق و علاقه در راستای ارتقای ورزش گیلان بسیار تاثیرگذار است
گیلان میزبان همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی است رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان میزبانی این استان برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری خارجی را در 20 آبان امسال اعلام کرد. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با حضور اعضای هیئت امنای شهر صنعتی رشت و جمعی از کارآفرینان، از میزبانی گیلان در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی 20 آبان ماه سال جاری خبر داد.
رشد 12 درصدی راه‌های گیلان مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از رشد 12 درصدی راه‌های استان در هشت سال گذشته خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان با اشاره به رشد زیر ساخت‌های حمل و نقلی گیلان اظهار کرد: این درجه از رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌‌های قبل از دولت نهم بسیار رضایت‌بخش بوده است به طوری که تا هشت سال قبل گیلان آزادراه نداشت و اکنون 53 کیلومتر آزادراه دارد.
گلوگاه‌های آسیب سرمایه‌گذاری گیلان شناسایی می‌شوند مدیر کل بازرسی گیلان از شناسایی گلوگاه‌ها و تنگناهای آسیب سرمایه‌گذاری‌ در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و روسای سازمان‌های فعال در عرصه اقتصادی گیلان با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با ماهیت اقتصادی اظهار کرد: این نامگذاری‌ها نشانه اهمیت و ضرورت توجه به مقوله اقتصادی و نقش و رسالت مدیران و مسئولان نظام اسلامی در این راستا است.
ترویج بدحجابی در مکان فرهنگی رشت در مراسم نکوداشت هنرمند گیلانی از حضور افراد بدحجاب ممانعتی به عمل نیامد و ترویج بدحجابی در مکان فرهنگی ارشاد رشت به خوبی مشهود بود. به گزارش سلام شمال مراسم نکوداشت بازیگر و فیلم‌ساز جوان گیلانی در سالن وارش مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با حضور اصحاب هنر و جمع زیادی از مردم برگزار شد.
هزارمین اثر فرهنگی گیلان ثبت ملی شد معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه پیش از این 976 اثر فرهنگی استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود، ابراز کرد: مسجد قنبر آباد ماسوله، مسجد کشه‌سر ماسوله، مسجد جامع ماسوله، ساختمان جلوه رشت، مهمانپذیر بهار رشت، هتل فردوسی رشت و ساختمان تلگراف خانه قدیم رشت از جمله آثار ثبت ملی شده گیلان هستند. وی خانه دوزنده خو شکار لاهیجان، خانه ضیا ظریفی لاهیجان، حمام قرق تالش، خانه محمدی موزه میراث روستایی، عمارت قاسم اُف انزلی و محوطه باستانی شمشاد سرا رودسر را از دیگر آثار ثبت ملی گیلان عنوان کرد.
برداشت 6 هزار تن محصول گردو در گیلان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مقدار 6 هزار و 542 تن محصول گردو در استان برداشت شود. به گزارش سلام شمال مسعود الماسی صبح امروز در جلسه جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه 3 هزار و 637 هکتار اراضی گیلان زیر کشت درخت گردو است، اظهار کرد: از این مقدار، 2 هزار و 857 هکتار درخت بارور و بقیه نیز جوان و غیر بارور هستند.
مرکز خدمات سرمایه‎گذاری گلستان هفته آینده افتتاح می‎شود استاندار گلستان گفت: هفته آینده در گلستان شاهد افتتاح مرکز خدمات سرمایه‎گذاری خواهیم بود. به گزارش سلام شمال رضا غلامی ظهر امروز در پنجمین جلسه برنامه‎ریزی استان اظهار داشت: این مرکز تا سه روز دیگر تحویل داده می‎شود و در هفته آینده نیز افتتاح خواهد شد و ساختمان این مرکز نیز با همکاری شهرداری گرگان صورت گرفته است.
معافیت مالیاتی طرح‌های مسکن مهر در گنبد‌کاووس معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری گنبدکاووس با اشاره به معافیت مالیاتی طرح‌های مسکن مهر بر اجرای این معافیت در مورد پروژه‌های مسکن مهر این شهرستان همانند شهرهای دیگر استان تاکید کرد.
بخش خصوصی صنعت گردشگری کلاله را متحول می‌کند فرماندار شهرستان کلاله گفت: بدون شک بخش خصوصی صنعت گردشگری این شهرستان را متحول می‌کند. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: گروهی از سرمایه‎گذاران بخش خصوصی صبح امروز از مناطق دیدینی و جاذبه‎های طبیعی و گردشگری شهرستان دیدن کردند و قصد سرمایه‎گذاری در این بخش را دارند.
گلستان رتبه نخست تلفات موتورسواران را دارد مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: گلستان رتبه نخست تلفات موتورسواران را در سطح کشور دارد. به گزارش سلام شمال مهدی میقانی صبح امروز در گردهمایی ارتقای فرهنگ ایمنی تردد موتورسواران و عابرین پیاده در دهستان لیوان‌غربی اظهار داشت: نخستین گردهمایی ارتقای فرهنگی ایمنی تردد در 28 شهریور سال جاری در گلستان برگزار و پس از آن این گردهمایی‎ها تداوم پیدا کرد.
تجمع کارگران یک شرکت تولیدی در گرگان تعدادی از کارگران یک شرکت تولیدی در گرگان در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه از حقوق خود، خواستار توجه جدی مسئولان به این قشر آسیب‎پذیر شدند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس تجمع کارگران یک شرکت تولیدی قطعات صنعتی در حالی است که آنها از گرفتن هشت ماه حقوق خود محروم مانده‎اند و در این راستا کسی پاسخگوی آنها نیست.
جشنواره کشوری ادبیات داستانی بسیج در گلستان فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: چهارم مهرماه امسال جشنواره کشوری ادبیات داستانی بسیج در محل فرهنگسرای دفاع مقدس « تپه نورالشهدا» برگزار می‎شود.
برگزاری چهارمین جشنواره پویانمایی سراسری سیره‎رضوی در گلستان چهارمین جشنواره پویانمایی سراسری سیره‎رضوی در گلستان با حضور هنرمندان این حو‍‍‍‍زه برگزار شد. به گزارش سلام شمال معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره پویانمایی سراسری سیره‎رضوی اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت جشنواره‎های سیره رضوی در 31 استان کشور برگزار خواهد شد.
برگزاری پنجمین جشنواره «زیر سایه خورشید» در گلستان دبیر جشن زیر سایه خورشید در استان گلستان با اعلام برنامه‌های حضور کاروان رضوی در گلستان گفت: پنجمین جشنواره زیر سایه خورشید از دوم لغایت سوم مهر ماه در استان برگزار می‌شود.
سیلاب در گرگان 31 میلیارد تومان خسارت وارد کرد فرماندار گرگان گفت: سیلی که در شهرستان گرگان اتفاق افتاد در مرحله نخست 28 میلیارد و در مرحله دوم 3 میلیارد تومان خسارت وارد کرد. به گزارش سلام شمال جعفر گرزین بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: مردم و کشاورزان باید بعد از رفع خطر سیلاب به شرکت‎های بیمه‎ای مراجعه کنند.
گلستان 5 مهر ماه میزبان همایش میقات الرضا (ع) می‎شود رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: همایش بزرگ میقات الرضا (ع) چهارشنبه پنجم مهر ماه امسال با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و استانداری گلستان اجرا می‎شود.
دبیر جدید انجمن روزنامه‌نگاران گلستان معرفی می‌شود رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان گلستان با بیان اینکه استعفای دبیر سابق این تشکل مورد موافقت هیئت مدیره قرار گرفته است، از معرفی دبیر جدید این انجمن در آینده نزدیک خبر داد.
خط آهن گرگان - اینچه‌برون به‌زودی راه‌اندازی می‌شود سرپرست راه آهن شمال از راه‌اندازی خط راه‌آهن گرگان به مرز اینچه برون خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از اداره کل راه‌آهن شمال، یوسف گران‌پاشا اظهار داشت: با توجه به ایجاد خط راه آهن گرگان اینچه برون و با توجه به افزایش حجم بارهای ترانزیتی، خطوط داخلی ایستگاه های شمال کشور افزایش می‌یابد.
تجهیز کتابخانه بشارت گلستان به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی مدیرکل امور کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه بشارت گلستان در هفته کتاب امسال به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی مجهز می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم شمشیری در جمع مدیران کتابخانه‎های گلستان با بیان اینکه استان در زمینه تجهیز کتابخانه به سیستم شبانه‎روزی نسبت به سایر استان‎ها عقب است، اظهار داشت: 20 کتابخانه در استان‎های مختلف کشور به صورت شبانه‎روزی فعالیت می‎کنند و این طرح از ابتدای امسال در کشور کلید خورده و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.
افزایش 469 درصدی کشفیات مواد مخدر در گرگان فرمانده نیروی انتظامی گرگان از افزایش 469 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد عارف‌نژاد صبح امروز در جمع کارشناسان بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: گلستان به لحاظ استراتژیک یک استان استثنایی است.
برگزاری پنجمین جشنواره «زیر سایه خورشید» در گلستان دبیر جشن زیر سایه خورشید در استان گلستان با اعلام برنامه‌های حضور کاروان رضوی در گلستان گفت: پنجمین جشنواره زیر سایه خورشید از دوم لغایت سوم مهرماه در استان برگزار می‌شود.
انتقال دبیرخانه دائمی نمایش و رقابت ربات‎های نجاتگر به گلستاناستاندار گلستان از رئیس جمعیت هلال احمر ایران خواست تا به دلیل آسیب‎پذیری گلستان نسبت به حوادث و رخدادهای طبیعی، استقرار دبیرخانه دائمی این کنگره به گلستان اختصاص پیدا کند.
افتتاح نخستین کتابخانه مستقل آموزش ‎و پرورش گرگان رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان از افتتاح نخستین کتابخانه مستقل آموزش ‎و پرورش شهرستان گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید هادی حسینی عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین کتابخانه مستقل آموزش و پرورش در مدرسه سجادیه گرگان اظهار داشت: نخستین کتابخانه مستقل آموزش ‎و پرورش در دبستان سجادیه است که در مرکز شهر گرگان قرار گرفته و با مشارکت خیرین مورد افتتاح قرار می‎گیرد.
اردوگاه کشوری هلال احمر در دلند افتتاح شد عصر امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی اردوگاه کشوری سازمان هلال احمر افتتاح شد.
یک سوم سرنگ کشور از گلستان تامین می‎شود مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: یک سوم سرنگ کشور از گلستان تامین می‎شود و حتی صادرات در این زمینه نیز به کشورهای مختلف انجام می‌گیرد.
ساختمان حکیم میرفندرسکی هلال احمر گلستان افتتاح شد ساختمان حکیم میرفندرسکی هلال احمر گلستان و اردوگاه کشوری سازمان جوانان "مرحوم امیرمحمد قاسمی" با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از مدیران ارشد استانی، شهرستانی و اعضای جمعیت هلال احمر افتتاح شد.
افتتاح 3 هزار واحد مسکونی بهسازی شده در گلستان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان گلستان از افتتاح 3 هزار و 39 واحد مسکونی بهسازی شده بافت فرسوده استان در دهه فجر سال جاری خبر داد.
5 محصول واحدهای تولیدی گلستان ‌استاندارد ملی می‌گیرند‌ مسئول حوزه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: 25 محصول واحدهای تولیدی گلستان به مرحله اخذ استاندارد ملی رسید. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان، سید رضا مسلمی‎عقیلی اظهار داشت: این محصولات از محل اعتبارات نوسازی و تجدید ساختار صنایع به مرحله اخذ استاندارد ملی رسید.
فکر و فرهنگ دانشجو باید در دانشگاه ساخته شود معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه دانشگاه باید به حضور فرهنگی دانشجو بیندیشد گفت: دانشگاه محل انسان‎سازی است و باید فکر و فرهنگ دانشجو در آن ساخته شود.
ضرورت احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان در رامیان فرماندار رامیان گفت: این شهرستان با توجه به دارا بودن مناطق کوهستانی نیازمند احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان است. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در مراسم افتتاح اردوگاه کشوری هلال احمر که در شهر دلند از توابع شهرستان رامیان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق کوهستانی شهرستان رامیان به خاطر طبیعت بکر و زیبایی که دارد
پیشرفت 81 درصدی طرح آبرسانی به شهر گرگان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت 81 درصدی طرح آبرسانی به شهر گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر گرگان یکی از پروژه‌های بزرگ و ملی شرکت آب منطقه‌ای است که از سال 1374 شروع شده و تاکنون در بخش عملیات مطالعه و خدمات فنی و مهندسی 95 درصد، در بخش عملیات آبرسانی 80 درصد و در مجموع این طرح از لحاظ فیزیکی 81 درصد پیشرفت داشته است
زیرساخت‌های نگهداری گندم در گلستان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: زیرساخت‌های نگهداری و تبدیل گندم در استان در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‌پور اظهار داشت: بهبود کیفیت آرد و نان از خواسته‌های اصلی مردم است که در این خصوص با اطمینان می‌توان اعلام کرد با اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه گندم، آرد و نان شاهد افزایش کیفیت آرد و به تبع آن نان در سطح جامعه
فعالیت 1100 شبکه اعلام ثبت وقایع حیاتی در گلستان مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: یک‎هزار و 100 نقطه در گلستان از طریق شبکه اعلام نسبت به شناسایی و ثبت وقایع حیاتی فعالیت می‎کنند. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: شبکه اعلام برای نخستین بار در سال 1385 با عضویت دستگاه‎های مختلف و بر اساس ماده پنج قانون ثبت احوال شکل گرفته و به عنوان شبکه‎ای گسترده فعالیت می‎کند.
اعلام آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی در گلستان مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان گفت: آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی استان از سوی سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام شد.
1300 بهورز در 600 خانه بهداشت گلستان شاغل هستند رئیس مرکز بهداشت و درمان گلستان گفت: در استان گلستان یک‎هزار و 307 بهورز در 597 خانه بهداشت استان شاغل و مشغول به فعالیت هستند. به گزارش سلام شمال محمد نعیمی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: در زیرساخت‎های کشور آنچه که در برنامه‎ریزی مهم است و توجه خوبی نسبت به آن صورت گرفته در امر اطلاعات پایه است.
30 درصد جمعیت شهری گلستان در بافت فرسوده زندگی می‎کنند مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان گلستان گفت: 30 درصد جمعیت شهری استان گلستان در بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی این استان زندگی‎ می‎کنند.

اخبار جدید

عکس / نیکی کریمی، عزت الله انتظامی را در آغوش گرفت
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
خاتمی: می‌خواهیم جریان اصلاحات را نقد کنیم
جزییات دیدار اعضای خانه سینما و احمدی‌نژاد
افزایش طلاق و سن ازدواج در پایتخت
آخرین آمار از تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن
خـطـر ایـجـاد حـبـاب در بـازار بـورس
قیمت دلار و سکه در بازار
جزییات اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری
دانشجو : کف و سوت در شأن دانشگاه نیست
عکس / مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش نوشهر با حضور رهبری
اغفال دخترجوان و پخش تصاویر او در سایتهای مستهجن
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
آمار جمعیت دانشجویی در سال تحصیلی جدید
آخرین نرخ‌های رسمی و غیررسمی ارز
ناطق‌نوری کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شود
آمار غرق شدگان در تابستان سال جاری
تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز
جزییات قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
نامه خاتمی به دبیر کل کنفرانس اسلامی
اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری؛‌ فردا
بهداد سلیمی به عضویت مجمع خیران ماهک درآمد
هاشمی کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود
رنگارنگترین میوه جهان کشف شد +عکس
احتمال استیضاح وزیر علوم
مسئولیت جدید جاسبی با حکم احمدی نژاد
نتایج نهایی کنکور سراسری
مهمترین علل طلاق در کشور
اجرای 1800 طرح اشتغال در کمیته امداد گلستان

RSS Feed of this section

معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران
آغاز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران
کمیته بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی رضوی تشکیل شد
80 درصد کلاس‌های ششم ابتدایی نکا هوشمند شد
مدارس ششم ابتدایی مازندران تا 15 مهر هوشمند می‌شود
معلم حق‌التدریسی در آموزش و پرورش مازندران نداریم

RSS Feed of this section





اخبار جدید

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - مقام معظم رهبری: خورشید اسلام تانباکتر از گذشته همچنان خواهد درخشید - سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده «کهریزک»: «مرتضوی» به زودی دادگاه می رود - تایید و تکذیب راه اندازی «بورس ارز» - جلیلی و اشتون در «استانبول» ملاقات می کنند

خاتمی: می‌خواهیم جریان اصلاحات را نقد کنیم سیدمحمد خاتمی گفت: بعضی تندروی‌ها در دوران ما توقعاتی ایجاد کرد که در جریان اصلاحات نبود و عملی هم نبود، اما طرف مقابل را جری کرد که با جریان اصلاحات برخورد کنند. یعنی که طرف مقابل را عصبانی کرد در اتفاقات بعدی اثر گذاشت. الان هم ما می‌گوییم بیایید فضا را باز کنید؛ ما می‌خواهیم جریان اصلاحات را نقد کنیم.

جزییات دیدار اعضای خانه سینما و احمدی‌نژاد هیات مدیره‌ی خانه سینما با همراهی تعدادی دیگر از سینماگران، روز ملی سینما ـ 21 شهریور ماه ـ با رییس‌جمهور دیدار کردند اما در آن جلسه چه گذشته است؟

افزایش طلاق و سن ازدواج در پایتخت وزیر ورزش و جوانان از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در تهران خبر داد و گفت: در تعامل با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز سایتهای همسر گزینی داده شود.

آخرین آمار از تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن در بهار ۹۱، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۳۱.۲ درصد و متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی ۲۶.۵ درصد نسبت به بهار سال ۹۰ افزایش یافته است.

خـطـر ایـجـاد حـبـاب در بـازار بـورس مدیر عامل یک شرکت کارگزاری نسبت به افزایش بی رویه قیمت ها در بورس تهران هشدار داد و از مسوولان بورس خواست تا به این موضوع توجه کنند.

قیمت دلار و سکه در بازارجدول قیمت انواع سکه و ارز در ساعت ۱۴ بعدازظهر امروز دوشنبه در بازار تهران منتشر شد.

جزییات اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که با اتمام بررسی و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون، این قانون در انتخابات آینده ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

دانشجو : کف و سوت در شأن دانشگاه نیستکامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در جمع معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها با بیان اینکه در خانواده‌ها کنترل رفت و ‌آمد نشانه عدم اعتماد نبوده بلکه به معنی توجه و علاقه خانواده است، تصریح کرد: خانواده‌ها دانشجویان را در دانشگاه‌ به ما می‌سپارند لذا ما نیز باید توجه خود به آنها را افزایش داده و ارتباط با خانواده‌ها را گسترش دهیم.

عکس / مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش نوشهر با حضور رهبریعکس / مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش نوشهر با حضور رهبری

اغفال دخترجوان و پخش تصاویر او در سایتهای مستهجن ‌رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری فردی که با اغفال دختری در سایت‌های همسریابی، عکس و شماره تماس وی را در سایت‌های مستهجن منتشر کرده بود، خبرداد. به گزارش سلام شمال ، سرهنگ عرفانی با اشاره به پرونده انتشار عکس و شماره‌تلفن زنی در سایت‌های غیراخلاقی که در این پلیس فتا تحت بررسی بود، گفت: فرد یا افرادی مشخصات، عکس خصوصی و شماره تلفن زنی را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر کرده و باعث هتک حرمت شاکیه شده بودند که با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز برخی روزنامه های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند. * شرق - گام بعدی مجلس چیست؟: 48 ساعت پایانی مهلت ارزی دولت

آمار جمعیت دانشجویی در سال تحصیلی جدید مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام آمار جمعیت دانشجویی و دانش آموختگی در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال باز هم یک سری صندلی خالی خواهیم داشت.

آخرین نرخ‌های رسمی و غیررسمی ارز در روزی که در بازار تهران هر یورو 3240 تومان مبادله شد قیمت دلار در بازار تهران به 2460 تومان رسید. به گزارش ایسنا، قیمت دلار امروز در بازار تهران به 2410 تومان رسیده است در حالی که بانک مرکزی همچنان قیمت دلار مرجع را 1226 تومان اعلام می‌کند.

ناطق‌نوری کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شود مسئول دفتر حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری اعلام کرد که وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، کاندیدا نمی‌شود.

آمار غرق شدگان در تابستان سال جاری از ابتدای تیرماه و شروع فصل تابستان تا 20 شهریور امسال، 203 مورد غرق شدگی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان ثبت شده که از این تعداد 186 نفر مرد و 17 نفر زن بودند. بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع غرق شدگی ها 132 نفر (123 مرد و نه زن) در استان مازندران، 55 نفر (49 مرد و شش زن) در استان گیلان و 16 نفر (14 مرد و دو زن) در استان گلستان بر اثر غرق شدگی جان باخته‌اند.

تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز با وجود این که بهای جهانی طلا دو درصد افزایش یافته و نسبت به فصل گذشته به بالاترین سطح خود طی شش ماه اخیر رسیده، التهاب در بازار داخلی طلا، سکه و ارز فروکش کرده است.

جزییات قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رویتزر گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ایران را به‌خاطر بی‌اعتنایی به درخواست‌ها برای توقف غنی‌سازی اورانیوم و رفع نکردن نگرانی‌ها درباره تحقیقاتی احتمالی پیرامون تسلیحات هسته‌یی که غرب مدعی آن است، سرزنش می‌کند.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز برخی روزنامه‌های صبح امروز «شنبه» کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

نامه خاتمی به دبیر کل کنفرانس اسلامیاگر آن روز که متعصب بداخلاقی مسأله آتش زدن قرآن کریم را به میان آورد به خاطر این جنایت با او برخورد می شد امروز شاهد آن نبودیم که با حمایت آشکار و اعلام شده پاره ای از صهیونیست ها فیلمی توهین آمیز نسبت به مقام منیع حضرت محمد مصطفی پیامبر عظیم الشأن اسلام ساخته شود

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری؛‌ فردا نتایج نهایی سومین آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری فردا اعلام می شود. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: داوطلبان برای مشاهده نتایج این آزمون به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

بهداد سلیمی به عضویت مجمع خیران ماهک درآمد بهداد سلیمی با حضور در محل احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک و دیدار با کودکان سرطانی به عضویت این مجمع درآمد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی قهرمان طلایی وزنه‌برداری المپیک لندن ظهر امروز به ملاقات کودکان مبتلا به سرطان رفت و از بیمارستان در دست احداث فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان بازدید کرد.

هاشمی کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود دبیر شورای عالی جبهه ایستادگی با بیان اینکه تاریخ مصرف افرادی چون عبدالله نوری به پایان رسیده است، گفت: با توجه به اتفاقات سال 88 و عملکرد اصلاح‌طلبان در آن دوران، این گروه نمی‌تواند اعتماد مردم و نظام را به خود جلب کند و این نگرانی وجود دارد که اگر اینها به قدرت بازگردند، بخواهند اهداف فتنه 88 را پیگیری کنند.

رنگارنگترین میوه جهان کشف شد +عکس میوه جنگلی آفریقایی که از ظاهری بسیار متفاوت و زیبا برخوردار است به عنوان رنگارنگ‌ترین گونه زیستی که تا کنون در جهان کشف شده، معرفی شد.

احتمال استیضاح وزیر علوم به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، سرپرست دانشگاه رامین خوزستان با ارسال نامه ای اهانت آمیز به رئیس سازمان سنجش خواهان عدم پذیرش دانشجویان 3 استان در این دانشگاه شد.

مسئولیت جدید جاسبی با حکم احمدی نژاد رئیس جمهور با صدور حکمی، جاسبی را به عنوان عضو شورای اسلامی شدن دانشگاهها منصوب کرد. به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد با صدور این حکم که ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ 714 ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﯽ اﻧﻘﻼب ﻓﺮھﻨﮕﯽ درباره ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ ﺷﺪن داﻧﺸﮕﺎه‌ھ‌ﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزﺷﯽ است، عبدالله جاسبی را به عنوان یکی از اعضای این شورا منصوب کرد.

نتایج نهایی کنکور سراسریمشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی 588 هزار و 866 نفر به عنوان قبولی نهایی در رشته های متمرکز کنکور سراسری 91 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش منتشر شد.

مهمترین علل طلاق در کشور بنابر اعلام رییس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی ، مسائل «جنسی» و «اقتصادی» و «مداخلات» مهم‌ترین دلایل مطرح شده از سوی زوج‌های جوان متقاضی طلاق در مراکز مداخله به منظور کاهش طلاق، سازمان بهزیستی است.

اجرای 1800 طرح اشتغال در کمیته امداد گلستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در سال جاری یک هزار و 807 طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد گلستان اجرا شده است. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‌اکبری صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان اظهار داشت: در سال گذشته 5 هزار و 873 طرح اشتغال با اعتبار 221 میلیارد و 295 میلیون ریال برای خانواده‎های تحت حمایت این نهاد اجرا شده است.

مخالفت معاون استاندار گلستان با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی مخالفت معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک مکان خاص مخالفت کرد. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان اظهار داشت: ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک مکان، به لحاظ بحث مدیریتی و ترافیکی مشکل‎ساز خواهد بود.

نسبت تحصیل دانش‌آموزان نظری و مهارتی 50 درصدی می‌‌شود معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بر تغییر رویکردها در زمینه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای تاکید کرد و گفت: نسبت تحصیل دانش‌آموزان نظری و مهارتی تا پایان برنامه چهارم توسعه به سهم مساوی 50 درصد می‌رسد.
اجرای نمایش‌های خیابانی در ساری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزاری همایش جنگ نرم، اجرای نمایش‌های خیابانی و برگزاری عصر شعر و خاطره را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ساری برشمرد. به گزارش سلام شمال سید مهدی سعیدی ساروی صبح امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دفاع مقدس میراث گرانبها برای نظام اسلامی است، گفت: باید از ارزش‌های آن صیانت کنیم.
راه‌اندازی 300 پایگاه برای جشن عاطفه‌های مازندران معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: برای جشن عاطفه‌های امسال 300 پایگاه در میدان‌های اصلی شهری مازندران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.
بی‌اطلاعی اعضای شورای قائمشهر از هزینه‌های شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر از بی‌اطلاعی شورا از صرف هزینه‌ها و عدم اعلام حسابرسی سال 90 شهرداری قائمشهر و عدم تزریق پول به شورا اعلام نارضایتی کردند.
حضور 3 تیم مازندرانی در لیگ برتر کشتی آزاد قطعی شد رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور سه تیم از مازندران در فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال علی‌اصغر ثمربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: برای حضور در مسابقات امسال حضور هفت تیم قطعی شده که از این تعداد سه تیم از مازندران هستند.
دوچرخه‌سواران دنیا در مازندران 417 کیلومتر رکاب می‌زنند فرماندار ساری گفت: دوچرخه‌سواران در نوزدهمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری بین ‌المللی رده سنی جوانان، هفتم مهر ماه سال جاری در پنج مرحله، 417 کیلومتر رکاب می‌زنند.
صدا و سیما در برخی مناطق سوادکوه پوشش رسانه‌ای ندارد معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ای گفت: شبکه‌های صدا و سیما در برخی از مناطق سوادکوه دریافت نمی‌شود. به گزارش سلام شمال لهراسب رحمتی صبح امروز در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی سوادکوه با اشاره به پوشش ضعیف برخی از شبکه‌های صدا و سیما در سوادکوه، گفت: شبکه‌های صدا و سیما در برخی از مناطق سوادکوه دریافت نمی‌شود.
3 داور فوتبال مازندرانی به رقابت‌های بین‌المللی معرفی شدندسرپرست کمیته داوران هیئت فوتبال مازندران از حضور سه داور بین‌المللی در فوتبال کشور از حوزه مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: اسامی 34 داور و کمک داور فوتبال، فوتسال آقایان و بانوان فوتبال ایران از سوی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال مشخص شد که در این میان نام سه داور بین‌المللی مازندران به چشم می‌خورد.
برپایی نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی از دفاع مقدس در بابل فرمانده سپاه ناحیه بابل برپایی یادواره شهدا، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و عکس از هشت سال دفاع مقدس و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و بصیرتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
سند همکاری سرمایه‌گذاری دریاچه ولشت مازندران امضا شد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران اعلام کرد: برای سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری دریاچه ولشت با شهرداری مرزن‌‌آباد سند همکاری امضا شد.
راه‌‌اندازی خانه تخصصی پینگ‌پنگ در مازندران رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از راه‌اندازی خانه تخصصی پینگ‌پنگ این استان در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس زعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: سالن اختصاصی پینگ‌پنگ در ساری مرحله پایانی افتتاح را سپری می‌کند و به زودی در حضور مسئولان ورزش استان و شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
مسابقات والیبال جوانان کشور در بابلسر برگزار می‌شود رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر گفت: مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان کشور به میزبانی شهرستان بابلسر برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال انصار آری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی کشور از 31 شهریور تا ششم مهر به میزبانی بابلسر در سالن شهید اسماعیل‌زاده این شهرستان برگزار می‌شود.
اعزام هیئت اقتصادی و تجاری مازندران به ارمنستان معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از حضور هیئت اقتصادی و تجاری مازندران در کشور ارمنستان خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه این هیئت متشکل از جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان و مدیران تشکل‌های تولیدی و صادراتی و اقتصادی است به سرپرستی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران انجام شد.
قرارداد 39 واحد صنعتی راکد مازندران فسخ شد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از فسخ قرارداد 39 واحد راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی استان در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران،‌ عباسعلی وفایی‌نژاد اظهار داشت: تعدادی از متقاضیان در سال‌‌های گذشته در شهرک‌های صنعتی مازندران زمین برای فعالیت صنعتی در اختیار گرفتند که پس از اتمام زمان تعهد اقدامی برای ایجاد واحد صنعتی انجام نشد.
گزارش تصویری مراسم تحلیف دانش آموختگی افسری نیروی دریایی ارتش مراسم دانش آموختگی دانشگاه های افسری ارتش و دانشگاه امام خمینی (ره) نیروی دریایی روز دوشنبه با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب برگزار شد
فعالیت رسمی 9 گروه تئاتر مرکز مازندران به ثبت رسیدرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با بیان اینکه 22 گروه تئاتر در شهرستان ساری فعالیت می‌کنند، متذکر شد: از این میان، 9 گروه در طرح استقرار گروه‌های نمایشی کشور به ثبت رسید.
افتتاح مراکز استعدادیابی باشگاه نساجی در شهرهای مازندران مدیر آکادمی و استعدادیابی باشگاه نساجی مازندران از افتتاح چند شعبه استعدادیابی باشگاه نساجی در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمالدر حکمی از سوی احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی نساجی قائمشهر ، سید سعید کاظمی به عنوان مدیر آکادمی و استعدادیابی این باشگاه مردمی انتخاب شد.
شرایط تکمیل ظرفیت در دانشگاه آزاد آمل تشریح شدشرایط و فرصت تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی اعلام شد. به گزارش سلام شمال رئیس اداره روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: داوطلبان حاضر در جلسه آزمون رشته‌های غیرپزشکی و علوم پزشکی سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی اعم از قبولی یا مردودی تا اول مهرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته‌های این واحد دانشگاهی اقدام کنند.
اعزام 53 هزار زائر مازندرانی برای حج عمره مدیر حج و زیارت استان مازندران گفت: ثبت‌نام جدید برای حج تمتع انجام نمی‌شود. به گزارش سلام شمال حبیب الله ساداتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: امسال حدود 3 هزار و 460 نفر از مازندران به حج تمتع اعزام می‌شوند.
90 درصد از قهرمانان ورزشی مازندران از روستا هستند رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری شهرستان بابلسر گفت: حدود 90 درصد از ورزشکاران و قهرمانان مازندران از جغرافیای روستا هستند. به گزارش سلام شمال زین‌العابدین بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: ورزش‌های بومی محلی از جمله تفریحات جذاب و پرطرفدار مردم روستاها و عشایر است که قدمت برخی از این ورزش‌ها در کشورمان به 2 هزار و 500 سال پیش باز می‌گردد.
خیران مدرسه‌ساز 36 میلیارد تومان تعهد کردندمدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال جاری را 36 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 40 درصد تعهدات خیران مدرسه‌ساز مازندران تحقق یافت.
راه ارتباطی 15 روستا در جویبار همچنان قطع است راه ارتباطی 15 روستا به دلیل تخریب پل تاریخی در شهرستان جویبار همچنان مسدود است. به گزارش سلام شمال پل تاریخی سیکاپل یکی از پل‌های قاجاری شهرستان جویبار است که در سال 86 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ملی‌پوشان مازندرانی در چین 2 مدال کسب کردند رئیس هیئت قایقرانی مازندران از کسب دو مدال نقره و برنز توسط ملی‌پوشان مازندرانی در رقابت‌های روئینگ قهرمانی جوانان آسیا در چین خبر داد. به گزارش سلام شمال محمود نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: این رقابت‌ها که به میزبانی کشور چین در حال برگزاری است در روز نخست با درخشش قایقران ملی‌پوش جوان مازندرانی همراه بود.
سمینار هاری در پژوهشکده شمال کشور برگزار می‌شود به مناسبت روز جهانی هاری، سینمار یک روزه هاری 12 مهر ماه به میزبانی انستیتو پاستور شمال ایران در آمل برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال مشاور بهداشتی استاندار مازندران و نماینده سابق سازمان بهداشت جهانی در مدیترانه شرقی صبح امروز در کمیته استانی مبارزه هاری در پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور با اشاره به اینکه مساله هاری یکی از مسائل مهم درگیر در جامعه است، اظهار داشت: برای ریشه‌کن کردن این امر در ایران باید همکاری‌های بین بخشی ایجاد شود.
سریال وقوع سیل در میاندرودمشکل جاری‌شدن سیل مربوط به امروز و دیروز نیست و مسئولان برای یک مرتبه از مناطق سیل زده بازدید می‌کنند و می‌روند، این ماییم که باید خود را برای سیل بعدی آماده کنیم. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس «سیل» واژه‌ای که هیچگاه بدون خسارت و نابودی، مرگ و ویرانی نبوده است. این پدیده طبیعی هر بار به دلیلی و در منطقه‌ای واقع می‌شود اما این بار با نابودی و خسارت در میاندرود همراه بود.
قائمشهر قهرمان مسابقات اسکیت مازندران شد دبیر هیئت اسکیت مازندران گفت: قائمشهر قهرمان ششمین دوره مسابقات اسکیت سرعت پسران مازندران شد. به گزارش سلام شمال تیرگری از قهرمانی مقتدرانه قائمشهر در ششمین دوره مسابقات اسکیت سرعت پسران مازندران خبر داد.
مرکز مازندران 641 هکتار بافت فرسوده دارد مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان مازندران گفت: مرکز استان مازندران 641 هکتار بافت فرسوده دارد. به گزارش سلام شمال مهدی حدادیان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان مازندران ظهر امروز در نشستی با مهدی عبوری شهردار ساری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان را نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی عنوان کرد و بیان داشت: شرکت عمران و مسکن سازان استان مازندران از سال 1384 در مازندران شروع به فعالیت کرد.
اجرای طرح‌های هادی مازندران 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در بحث اجرای طرح هادی به طور میانگین برای هر روستا حدود 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در مجموع به 300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در استان نیازمندیم.
فوتی‌های تصادف رانندگی در مازندران به 7700 نفر رسید مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد: فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در هفت سال گذشته در مازندران به 7 هزار و 730 نفر رسید. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی با بیان آمار 7 هزار و 730 نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی از سال 1384 تا 1390 در مازندران بیان داشت: از این تعداد سال 84 با یک‌هزار و 479 نفر بیشترین تعداد فوتی و سال گذشته با 892 نفر کمترین تعداد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را داشته است که کاهش معادل 40 درصدی را نشان می‌دهد.
جشنواره تئاتر مازندران به روز دوم رسیدبیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران از 26 تا 28 شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران در حال برگزاری است.
پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در گیلان به اهتزاز در‌می‌آید مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از ورود کاروان زیرسایه خورشید در استان خبر داد و گفت: خدام رضوی پرچم بارگاه ملکوتی علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) را در گیلان به اهتزاز در می‌آورند.
برگزاری روز ملی دختران در رشت مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از برگزاری مراسم جشن ملی روز دختران در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال اسحاق معبود مژدهی در جمع خبرنگاران «جشن‌های زیر سایه خورشید» در رشت با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت کانون جوانان رضوی گیلان، اظهار کرد: در جشن‌های مذهبی معمولا شاهد آسیب و انحراف‌هایی هستیم که حتی مسئولان نیز قادر به برطرف کردن آن نیستند.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا تسریع یابد استاندار گیلان خواستار تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا شد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر یکشنبه در جریان بازدید از اسکله آستارا در جمع خبرنگاران و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: ایجاد اسکله آستارا موجب تحولی شگرف در حوزه اقتصادی استان و کشور می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر این اسکله فعالیت خود را آغاز کند.
اسکله آستارا موجب شکوفایی گیلان می‌شود فرماندار آستارا گفت: اسکله آستارا موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی گیلان و کشور می‌شود. به گزارش سلام شمالکیوان اسدپور در جریان بازدید استاندار گیلان از اسکله بندر این شهرستان اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی اسکله چند منظوره آستارا که از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به این شهرستان بوده و اکنون از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار است، به‌زودی افتتاح می‌شود.
راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری به منظور تسریع و تسهیل در امور این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی صبح امروز در جلسه هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار کرد: با راه‌اندازی این پنجره به منظور تسریع و تسهیل امور مراجعه کنندگان حوزه سرمایه‌گذاری، تمام بخش‌های مربوطه در این واحد متمرکز می‌شود.
قرار گرفتن بیمارستان شفت در لیست پروژه‌های مهر ماندگار فرماندار شفت گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شفت در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال جواد شفیعی‌ثابت پیش از ظهر امروز در جلسه فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 450 میلیون تومان برای ساخت بیمارستان 32 تختخوابی شفت هزینه شده است، اظهار کرد: این بیمارستان که مصوبه سفر هیئت دولت بوده، در لیست پروژه‌های مهر ماندگار کشور قرار گرفته است.
بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان احیا می‌شود مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از آغاز به‌کار احیای بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین عباس‌نژاد کارسیدانی پیش از ظهر امروز در جلسه اسناد و کتابخانه ملی استان احیای بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی گیلان را یکی از وظایف ذاتی این نهاد عنوان کرد.
هفته ناجا با شعار "سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما" آغاز می‌شودفرمانده انتظامی گیلان گفت: امسال برنامه‌های هفته ناجا با شعار «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما» آغاز می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز جلسه انتظامی استان در آستانه فرا رسیدن هفته ناجا از آمادگی پلیس گیلان برای به نمایش گذاشتن توانمندی و هوشمندی پلیس برای ارتقای امنیت در جامعه خبر داد.
مدیران گیلان انگیزه‌ای برای ساخت پارک‌موزه دفاع مقدس ندارند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نداشتن انگیزه بعضی از دست‌اندرکاران را از مشکلات ساخت پارک ‌موزه دفاع مقدس در این استان عنوان کرد.
برگزیدگان تئاتر استانی گیلان معرفی شدند بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی نفرات برتر در رشت به کار خود پایان داد. به گزارش سلام شمال آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی برگزیدگان و دریافت جوایز به کار خود پایان داد.
مشکلات اداری مانع از جذب سرمایه‌گذار در گیلان است استاندار گیلان گفت: به دلیل مشکلات اداری در گیلان سرمایه‌گذاران به خوبی جذب استان نمی‌شوند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان درباره ابعاد فرهنگی و هنری اقتصاد مقاومتی فعال و پویا اظهار کرد: مباحث فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است و باید طبق اصل 44 قانون اساسی به ایده‌پردازی و تبدیل ایده به موضوع عملی، ارتقای مشارکت دانشگاهیان و اهل فن، بومی‌سازی تکنولوژی، توجه به رونق تولیدات داخلی، ایجاد رقابت منطقی توجه کرد.
داماش و ملوان الگوی مناسب رقابت‌های ورزشی باشند استاندار گیلان گفت: تیم فوتیال داماش و ملوان باید الگوی مناسبی در رقابت‌های ورزشی باشند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در دیدار با مسئولان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی ورزش را بهترین بهانه برای جوانان دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندی طرفداران داماش و ملوان بندر انزلی و حتی سپیدرود بر کسی پوشیده نیست و این عشق و علاقه در راستای ارتقای ورزش گیلان بسیار تاثیرگذار است
گیلان میزبان همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی است رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان میزبانی این استان برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری خارجی را در 20 آبان امسال اعلام کرد. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با حضور اعضای هیئت امنای شهر صنعتی رشت و جمعی از کارآفرینان، از میزبانی گیلان در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی 20 آبان ماه سال جاری خبر داد.
رشد 12 درصدی راه‌های گیلان مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از رشد 12 درصدی راه‌های استان در هشت سال گذشته خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان با اشاره به رشد زیر ساخت‌های حمل و نقلی گیلان اظهار کرد: این درجه از رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌‌های قبل از دولت نهم بسیار رضایت‌بخش بوده است به طوری که تا هشت سال قبل گیلان آزادراه نداشت و اکنون 53 کیلومتر آزادراه دارد.
گلوگاه‌های آسیب سرمایه‌گذاری گیلان شناسایی می‌شوند مدیر کل بازرسی گیلان از شناسایی گلوگاه‌ها و تنگناهای آسیب سرمایه‌گذاری‌ در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و روسای سازمان‌های فعال در عرصه اقتصادی گیلان با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با ماهیت اقتصادی اظهار کرد: این نامگذاری‌ها نشانه اهمیت و ضرورت توجه به مقوله اقتصادی و نقش و رسالت مدیران و مسئولان نظام اسلامی در این راستا است.
ترویج بدحجابی در مکان فرهنگی رشت در مراسم نکوداشت هنرمند گیلانی از حضور افراد بدحجاب ممانعتی به عمل نیامد و ترویج بدحجابی در مکان فرهنگی ارشاد رشت به خوبی مشهود بود. به گزارش سلام شمال مراسم نکوداشت بازیگر و فیلم‌ساز جوان گیلانی در سالن وارش مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با حضور اصحاب هنر و جمع زیادی از مردم برگزار شد.
هزارمین اثر فرهنگی گیلان ثبت ملی شد معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه پیش از این 976 اثر فرهنگی استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود، ابراز کرد: مسجد قنبر آباد ماسوله، مسجد کشه‌سر ماسوله، مسجد جامع ماسوله، ساختمان جلوه رشت، مهمانپذیر بهار رشت، هتل فردوسی رشت و ساختمان تلگراف خانه قدیم رشت از جمله آثار ثبت ملی شده گیلان هستند. وی خانه دوزنده خو شکار لاهیجان، خانه ضیا ظریفی لاهیجان، حمام قرق تالش، خانه محمدی موزه میراث روستایی، عمارت قاسم اُف انزلی و محوطه باستانی شمشاد سرا رودسر را از دیگر آثار ثبت ملی گیلان عنوان کرد.
برداشت 6 هزار تن محصول گردو در گیلان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مقدار 6 هزار و 542 تن محصول گردو در استان برداشت شود. به گزارش سلام شمال مسعود الماسی صبح امروز در جلسه جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه 3 هزار و 637 هکتار اراضی گیلان زیر کشت درخت گردو است، اظهار کرد: از این مقدار، 2 هزار و 857 هکتار درخت بارور و بقیه نیز جوان و غیر بارور هستند.
راه‌اندازی دومین بندر اقتصادی گیلان در آستارا ناظر گمرکات گیلان از راه‌اندازی دومین بندر اقتصادی استان در آستارا خبر داد و گفت: آستارا یکی از تاثیرگذارترین بندر کشور است. به گزارش سلام شمال پرویز تقوی پیش از ظهر امروز در جلسه گمرک این شهرستان با اشاره به ویژگی‌های گمرک آستارا اظهار کرد:
حضور بسکتبالیست گیلان در رقابت‌های کاپ آسیا رئیس هیئت بسکتبال گیلان از حضور «اصغر کاردوست» بسکتبالیست استان به همراه 11 بازیکن دیگر کشور درچهارمین دوره مسابقات کاپ آسیا خبر داد. به گزارش سلام شمال طاهره ذین‌جنابی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت بسکتبال استان با اشاره به حضور یک بسکتبالیست گیلانی در رقابت‌های کاپ آسیا، اظهار کرد: بسکتبالیست گیلانی برای شرکت در کاپ آسیایی به ژاپن اعزام شد.
برگزاری آزمون 7 رشته حرفه‌ مهندسی در گیلان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان از برگزاری آزمون ورود حرفه‌ای و کاردان‌های فنی و معماران تجربی هفت رشته مهندسی در تاریخ 30 و 31 شهریور جاری خبر داد.
85 درصد اعتبارات گیلان در تهران متمرکز است استاندار گیلان گفت: 85 درصد اعتبارات گیلان در تهران متمرکز است که باید با همراهی نمایندگان این بودجه را جذب کرد. به گزارش سلام شمال کیهان ‌هاشم‌نیا در جریان نشست چهار ساعته با نمایندگان گیلان در مجلس مهم‌ترین مسایل استان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
صدور مجوز ورود 50 هزار تن برنج خارجی به گیلان نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از صدور مجوز ورود 50 هزار تن برنج خارجی به گیلان خبر داد و گفت: 500 تن برنج مازندران در گیلان توزیع شده است. به گزارش سلام شمال محمدحسین قربانی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اظهار کرد: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران رویداد عظیم سیاسی در کشور بود و وزارت امور خارجه در این زمینه تلاش بسیار کرده است.
حوزه فرهنگی گیلان نیازمند نقشه راه کاربردی استمسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان با بیان ضرورت انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی گیلان گفت: حوزه فرهنگی استان نیازمند نقشه راه کاربردی است.
انتقاد از تودیع معاون سیاسی گیلان بدون معرفی جانشین معاون سابق سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: برگزاری مراسم تودیع معاون سیاسی‌ امنیتی گیلان تا زمانی که جانشینی برای این پست حساس تعیین نشده، ضرورتی نداشت.
سرعت رشد و توسعه گیلان با همدلی و همکاری مسئولان رئیس شورای شهرستان رشت گفت: همدلی و همکاری مسئولان موجب تسریع در توسعه گیلان می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت همدلی و وحدت مسئولان در اجرای کارها، اظهار کرد: اگر تمام مسئولان استان با همدلی و همکاری به انجام وظیفه‌های خود بپردازند شاهد سرعت یافتن در توسعه استان می‌شویم.
افتتاح 15 نمایشگاه پاییزه در گیلان معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 15 نمایشگاه پاییزه در شهرستان‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید زیرک ظهر امروز در جریان افتتاح ششمین نمایشگاه پاییزه این شهر با اشاره به اینکه این نمایشگاه در راستای سیاست‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شده است، اظهار کرد: هر ساله در ایام پاییز نمایشگاه‌هایی در سطح کشور توسط این وزارتخانه دایر می‌شود.
همایش بزرگ بسیجیان در آستارا برگزار می‌شود فرمانده سپاه ناحیه آستارا از برگزاری همایش بزرگ بسیجیان با عنوان «شجره صالحین» به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمدرضا منشوری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در جمع مدیران اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‎های فرهنگی است که در سطح کشور تاثیر بسزایی در بین آحاد ملت به ویژه نسل جوان دارد.
ساخت بندر در تالش استاندار گیلان از ساخت بندر به‌زودی در تالش خبر داد و گفت: ساخت بندر تالش از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان وزارت خارجه را تنظیم کننده روابط ایران در سطح بین‌المللی دانست و اظهار کرد: بخش دیپلماسی نگاه به درون مغفول مانده است.
برگزاری ویژه‌برنامه شهید نامجو در بندر انزلی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه شهید نامجو وزیر اسبق دفاع در 5 مهر ماه سال جاری در بندر انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد عبدالله‌پور در جلسه شورای اداری گیلان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدا و جانبازانی است که تمام هستی خود را فدا کردند.
خط آهن گرگان - اینچه‌برون به‌زودی راه‌اندازی می‌شود سرپرست راه آهن شمال از راه‌اندازی خط راه‌آهن گرگان به مرز اینچه برون خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از اداره کل راه‌آهن شمال، یوسف گران‌پاشا اظهار داشت: با توجه به ایجاد خط راه آهن گرگان اینچه برون و با توجه به افزایش حجم بارهای ترانزیتی، خطوط داخلی ایستگاه های شمال کشور افزایش می‌یابد.
تجهیز کتابخانه بشارت گلستان به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی مدیرکل امور کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه بشارت گلستان در هفته کتاب امسال به سیستم کتابخانه شبانه‎روزی مجهز می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم شمشیری در جمع مدیران کتابخانه‎های گلستان با بیان اینکه استان در زمینه تجهیز کتابخانه به سیستم شبانه‎روزی نسبت به سایر استان‎ها عقب است، اظهار داشت: 20 کتابخانه در استان‎های مختلف کشور به صورت شبانه‎روزی فعالیت می‎کنند و این طرح از ابتدای امسال در کشور کلید خورده و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.
افزایش 469 درصدی کشفیات مواد مخدر در گرگان فرمانده نیروی انتظامی گرگان از افزایش 469 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد عارف‌نژاد صبح امروز در جمع کارشناسان بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: گلستان به لحاظ استراتژیک یک استان استثنایی است.
برگزاری پنجمین جشنواره «زیر سایه خورشید» در گلستان دبیر جشن زیر سایه خورشید در استان گلستان با اعلام برنامه‌های حضور کاروان رضوی در گلستان گفت: پنجمین جشنواره زیر سایه خورشید از دوم لغایت سوم مهرماه در استان برگزار می‌شود.
انتقال دبیرخانه دائمی نمایش و رقابت ربات‎های نجاتگر به گلستاناستاندار گلستان از رئیس جمعیت هلال احمر ایران خواست تا به دلیل آسیب‎پذیری گلستان نسبت به حوادث و رخدادهای طبیعی، استقرار دبیرخانه دائمی این کنگره به گلستان اختصاص پیدا کند.
افتتاح نخستین کتابخانه مستقل آموزش ‎و پرورش گرگان رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان از افتتاح نخستین کتابخانه مستقل آموزش ‎و پرورش شهرستان گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید هادی حسینی عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین کتابخانه مستقل آموزش و پرورش در مدرسه سجادیه گرگان اظهار داشت: نخستین کتابخانه مستقل آموزش ‎و پرورش در دبستان سجادیه است که در مرکز شهر گرگان قرار گرفته و با مشارکت خیرین مورد افتتاح قرار می‎گیرد.
اردوگاه کشوری هلال احمر در دلند افتتاح شد عصر امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی اردوگاه کشوری سازمان هلال احمر افتتاح شد.
یک سوم سرنگ کشور از گلستان تامین می‎شود مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: یک سوم سرنگ کشور از گلستان تامین می‎شود و حتی صادرات در این زمینه نیز به کشورهای مختلف انجام می‌گیرد.
ساختمان حکیم میرفندرسکی هلال احمر گلستان افتتاح شد ساختمان حکیم میرفندرسکی هلال احمر گلستان و اردوگاه کشوری سازمان جوانان "مرحوم امیرمحمد قاسمی" با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از مدیران ارشد استانی، شهرستانی و اعضای جمعیت هلال احمر افتتاح شد.
افتتاح 3 هزار واحد مسکونی بهسازی شده در گلستان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان گلستان از افتتاح 3 هزار و 39 واحد مسکونی بهسازی شده بافت فرسوده استان در دهه فجر سال جاری خبر داد.
5 محصول واحدهای تولیدی گلستان ‌استاندارد ملی می‌گیرند‌ مسئول حوزه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: 25 محصول واحدهای تولیدی گلستان به مرحله اخذ استاندارد ملی رسید. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان، سید رضا مسلمی‎عقیلی اظهار داشت: این محصولات از محل اعتبارات نوسازی و تجدید ساختار صنایع به مرحله اخذ استاندارد ملی رسید.
فکر و فرهنگ دانشجو باید در دانشگاه ساخته شود معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه دانشگاه باید به حضور فرهنگی دانشجو بیندیشد گفت: دانشگاه محل انسان‎سازی است و باید فکر و فرهنگ دانشجو در آن ساخته شود.
ضرورت احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان در رامیان فرماندار رامیان گفت: این شهرستان با توجه به دارا بودن مناطق کوهستانی نیازمند احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان است. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در مراسم افتتاح اردوگاه کشوری هلال احمر که در شهر دلند از توابع شهرستان رامیان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق کوهستانی شهرستان رامیان به خاطر طبیعت بکر و زیبایی که دارد
پیشرفت 81 درصدی طرح آبرسانی به شهر گرگان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت 81 درصدی طرح آبرسانی به شهر گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر گرگان یکی از پروژه‌های بزرگ و ملی شرکت آب منطقه‌ای است که از سال 1374 شروع شده و تاکنون در بخش عملیات مطالعه و خدمات فنی و مهندسی 95 درصد، در بخش عملیات آبرسانی 80 درصد و در مجموع این طرح از لحاظ فیزیکی 81 درصد پیشرفت داشته است
زیرساخت‌های نگهداری گندم در گلستان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: زیرساخت‌های نگهداری و تبدیل گندم در استان در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‌پور اظهار داشت: بهبود کیفیت آرد و نان از خواسته‌های اصلی مردم است که در این خصوص با اطمینان می‌توان اعلام کرد با اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه گندم، آرد و نان شاهد افزایش کیفیت آرد و به تبع آن نان در سطح جامعه
فعالیت 1100 شبکه اعلام ثبت وقایع حیاتی در گلستان مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: یک‎هزار و 100 نقطه در گلستان از طریق شبکه اعلام نسبت به شناسایی و ثبت وقایع حیاتی فعالیت می‎کنند. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: شبکه اعلام برای نخستین بار در سال 1385 با عضویت دستگاه‎های مختلف و بر اساس ماده پنج قانون ثبت احوال شکل گرفته و به عنوان شبکه‎ای گسترده فعالیت می‎کند.
اعلام آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی در گلستان مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان گفت: آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی استان از سوی سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام شد.
1300 بهورز در 600 خانه بهداشت گلستان شاغل هستند رئیس مرکز بهداشت و درمان گلستان گفت: در استان گلستان یک‎هزار و 307 بهورز در 597 خانه بهداشت استان شاغل و مشغول به فعالیت هستند. به گزارش سلام شمال محمد نعیمی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: در زیرساخت‎های کشور آنچه که در برنامه‎ریزی مهم است و توجه خوبی نسبت به آن صورت گرفته در امر اطلاعات پایه است.
30 درصد جمعیت شهری گلستان در بافت فرسوده زندگی می‎کنند مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان گلستان گفت: 30 درصد جمعیت شهری استان گلستان در بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی این استان زندگی‎ می‎کنند.
انجام سیستم مدیریت مشارکتی آب در گلستان مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان گفت: اجرای طرح‎های آب و خاک و استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام است که به صورت پایلوت در استان انجام می‌شود.
پدر شهید احمدی‎روشن در گرگان تجلیل شد از پدر شهید احمدی‎روشن دانشمند هسته‎ای ایران طی مراسمی در گرگان تجلیل شد. به گزارش سلام شمال رحیم احمدی‎روشن در جمع جوانان و دانشجویان استان گلستان اظهار داشت: آینده مصطفی احمدی‎روشن در چهره همه جوانان و نوجوانان متبلور است و نسل جوان باید راه شهدای هسته‎ای که اعتلای این نظام بوده را دنبال کنند.
آغاز صدور کارت ملی هوشمند گلستانی‎ها مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: با فراهم شدن زیرساخت‎ها صدور کارت ملی هوشمند را تا پایان امسال و آغاز سال جدید فراهم خواهیم کرد. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با اتمام این پروژه ارائه خدمت به مردم تسهیل یافته و تنها از یک محور ارائه خدمات انجام می‎شود.
گزارش تصویری مزرعه گل آفتابگردان در گلستان گل آفتابگردان , تصویر گل , مزارع آفتابگردان + مزرعه گل آفتابگردان , گزارش تصویری , تصاویر گلستان
برگزاری 1000 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از برگزاری بیش از هزار برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی کمیته‎های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اظهار داشت: با آغاز هفته دفاع مقدس از تاریخ 31 شهریور ماه و با رژه نیروهای مسلح از مقابل تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در میدان بسیج گرگان، بیش از یک هزار برنامه متنوع مرتبط در استان گلستان اجرا خواهد شد.
نصب ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در گرگان مدیر کل زیست محیط استان گلستان گفت: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در سال جاری خریداری و به زودی در مرکز استان نصب خواهد شد. به گزارش سلام شمال محمد ممشلی عصر امروز در جمع مدیران ادارات محیط زیست استان با بیان اینکه واحدهای بزرگ استان به صورت دوره‌ای پایش و رصد می‌شوند اظهار داشت: دفتر تخصصی ارزیابی زیست محیطی در تهران و سازمان مرکزی محیط زیست مستقر است و مواردی که از سوی سازمان به اداره کل (استان) اعلام می‌شود، به واحدهای مشمول ارزیابی، برای اجرا ابلاغ می‌گردد.
استقرار 150 پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه‌ها مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: 150 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‌اکبری صبح امروز در جمع مدیران ادارات کمیته امداد استان اظهار داشت: هر سال در ایام سال تحصیلی برگزاری جشن عاطفه‎ها را در سراسر کشور شاهد هستیم.
فرهنگ گرگانی‎ها در سطح کشور کم‎نظیر است شهردار گرگان گفت: فرهنگ و رفتار اجتماعی مردم گرگان در سطح کشور کم‎نظیر است. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با اشاره به فرهنگ غنی مردم گرگان اظهار داشت: فرهنگ و رفتار اجتماعی مردم گرگان در سطح کشور مثال‎زدنی است و باید روز به روز بر غنای آن بیفزاییم تا به سمت تعالی پیش رویم.
طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت:‌ طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اجرای طرح پزشک خانواده را لازم‎الاجرا دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح ملی است اجرای این طرح نگاه سیستم بهداشتی گذشته کشور را از بیمار و بیمار‎محوری را به سلامت‎محوری تغییر داد.
طلاق در گلستان کاهش یافت؛ جمعیت افزایش یافت مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از کاهش طلاق در این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که با افزایش جمعیت در استان مواجهیم. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه روند ازدواج و طلاق در گلستان کاهشی بوده است اظهار داشت: آمار و ارقام ازدواج و طلاق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در زمینه ازدواج 11 هزار و 198 و تعداد یک‎هزار و 129 واقعه طلاق در گلستان ثبت شده است که نشان می‎دهد با کاهش ازدواج و طلاق در استان مواجه بوده‎ایم.
طرح پزشک خانواده از 10 مهر در گلستان اجرایی می‌‌شودرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت:‌ طرح پزشک خانواده از 10 مهر در استان گلستان اجرا خواهد شد. به گزارش سلام شمال عبدالله عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و اعضای کارگروه برگزار شد اظهار داشت: این طرح مهم که قطعا به سلامت جامعه کمک خواهد کرد در شهرهای بالای 20 هزار نفر اجرا خواهد شد.

اخبار جدید ایران و شمال

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز برخی روزنامه های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند. * شرق - گام بعدی مجلس چیست؟: 48 ساعت پایانی مهلت ارزی دولت

آمار جمعیت دانشجویی در سال تحصیلی جدید مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام آمار جمعیت دانشجویی و دانش آموختگی در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال باز هم یک سری صندلی خالی خواهیم داشت.

آخرین نرخ‌های رسمی و غیررسمی ارز در روزی که در بازار تهران هر یورو 3240 تومان مبادله شد قیمت دلار در بازار تهران به 2460 تومان رسید. به گزارش ایسنا، قیمت دلار امروز در بازار تهران به 2410 تومان رسیده است در حالی که بانک مرکزی همچنان قیمت دلار مرجع را 1226 تومان اعلام می‌کند.

ناطق‌نوری کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شود مسئول دفتر حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری اعلام کرد که وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، کاندیدا نمی‌شود.

آمار غرق شدگان در تابستان سال جاری از ابتدای تیرماه و شروع فصل تابستان تا 20 شهریور امسال، 203 مورد غرق شدگی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان ثبت شده که از این تعداد 186 نفر مرد و 17 نفر زن بودند. بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع غرق شدگی ها 132 نفر (123 مرد و نه زن) در استان مازندران، 55 نفر (49 مرد و شش زن) در استان گیلان و 16 نفر (14 مرد و دو زن) در استان گلستان بر اثر غرق شدگی جان باخته‌اند.

تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز با وجود این که بهای جهانی طلا دو درصد افزایش یافته و نسبت به فصل گذشته به بالاترین سطح خود طی شش ماه اخیر رسیده، التهاب در بازار داخلی طلا، سکه و ارز فروکش کرده است.

جزییات قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رویتزر گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ایران را به‌خاطر بی‌اعتنایی به درخواست‌ها برای توقف غنی‌سازی اورانیوم و رفع نکردن نگرانی‌ها درباره تحقیقاتی احتمالی پیرامون تسلیحات هسته‌یی که غرب مدعی آن است، سرزنش می‌کند.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز برخی روزنامه‌های صبح امروز «شنبه» کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

نامه خاتمی به دبیر کل کنفرانس اسلامیاگر آن روز که متعصب بداخلاقی مسأله آتش زدن قرآن کریم را به میان آورد به خاطر این جنایت با او برخورد می شد امروز شاهد آن نبودیم که با حمایت آشکار و اعلام شده پاره ای از صهیونیست ها فیلمی توهین آمیز نسبت به مقام منیع حضرت محمد مصطفی پیامبر عظیم الشأن اسلام ساخته شود

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری؛‌ فردا نتایج نهایی سومین آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری فردا اعلام می شود. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: داوطلبان برای مشاهده نتایج این آزمون به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

بهداد سلیمی به عضویت مجمع خیران ماهک درآمد بهداد سلیمی با حضور در محل احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک و دیدار با کودکان سرطانی به عضویت این مجمع درآمد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی قهرمان طلایی وزنه‌برداری المپیک لندن ظهر امروز به ملاقات کودکان مبتلا به سرطان رفت و از بیمارستان در دست احداث فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان بازدید کرد.

هاشمی کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود دبیر شورای عالی جبهه ایستادگی با بیان اینکه تاریخ مصرف افرادی چون عبدالله نوری به پایان رسیده است، گفت: با توجه به اتفاقات سال 88 و عملکرد اصلاح‌طلبان در آن دوران، این گروه نمی‌تواند اعتماد مردم و نظام را به خود جلب کند و این نگرانی وجود دارد که اگر اینها به قدرت بازگردند، بخواهند اهداف فتنه 88 را پیگیری کنند.

رنگارنگترین میوه جهان کشف شد +عکس میوه جنگلی آفریقایی که از ظاهری بسیار متفاوت و زیبا برخوردار است به عنوان رنگارنگ‌ترین گونه زیستی که تا کنون در جهان کشف شده، معرفی شد.

احتمال استیضاح وزیر علوم به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، سرپرست دانشگاه رامین خوزستان با ارسال نامه ای اهانت آمیز به رئیس سازمان سنجش خواهان عدم پذیرش دانشجویان 3 استان در این دانشگاه شد.

مسئولیت جدید جاسبی با حکم احمدی نژاد رئیس جمهور با صدور حکمی، جاسبی را به عنوان عضو شورای اسلامی شدن دانشگاهها منصوب کرد. به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد با صدور این حکم که ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ 714 ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﯽ اﻧﻘﻼب ﻓﺮھﻨﮕﯽ درباره ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ ﺷﺪن داﻧﺸﮕﺎه‌ھ‌ﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزﺷﯽ است، عبدالله جاسبی را به عنوان یکی از اعضای این شورا منصوب کرد.

نتایج نهایی کنکور سراسریمشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی 588 هزار و 866 نفر به عنوان قبولی نهایی در رشته های متمرکز کنکور سراسری 91 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش منتشر شد.

مهمترین علل طلاق در کشور بنابر اعلام رییس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی ، مسائل «جنسی» و «اقتصادی» و «مداخلات» مهم‌ترین دلایل مطرح شده از سوی زوج‌های جوان متقاضی طلاق در مراکز مداخله به منظور کاهش طلاق، سازمان بهزیستی است.

اجرای 1800 طرح اشتغال در کمیته امداد گلستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در سال جاری یک هزار و 807 طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد گلستان اجرا شده است. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‌اکبری صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان اظهار داشت: در سال گذشته 5 هزار و 873 طرح اشتغال با اعتبار 221 میلیارد و 295 میلیون ریال برای خانواده‎های تحت حمایت این نهاد اجرا شده است.

مخالفت معاون استاندار گلستان با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی مخالفت معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک مکان خاص مخالفت کرد. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان اظهار داشت: ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک مکان، به لحاظ بحث مدیریتی و ترافیکی مشکل‎ساز خواهد بود.

نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزادنتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی امروز اعلام شد. به گزارش سلام شمال نتایج آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از امروز، 21 شهریورماه برروی پایگاه اعلام نتایج مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.com قرار گرفت.

قیمت برخی از خودروهای داخلیقیمت برخی از خودروهای داخلی

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - در گفت و گو با شرق؛ داریوش مهرجویی از «برزخ شک و یقین» می گوید - شاید مدیران همین دولت سکاندار دولت بعدی باشند - علی مطهری: از گذشته عبرت بگیریم

رتبه علمی ایران در منطقه و جهان براساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی اسکوپوس در هلند، ایران از نظر تولید علم درجهان در رتبه شانزدهم و در منطقه در جای نخست قرارگرفت.

علی مطهری: دولت برای انتخابات برنامه دارد فرزند شهید مطهری بر این باور است که رییس‌جمهور از مشایی دستور می‌گیرد و نمی‌تواند از فرامین او تمرد کند. علی مطهری در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: 90 درصد اصولگراها در سال 88 ادامه دولت احمدی‌نژاد را به صلاح نمی‌دانستند، اما آن چیزی را که صلاح می‌دانستند انجام ندادند.

آیا این «آخرین رئیس جمهوری» است؟ نزدیک یک سال پیش بود که رهبر انقلاب در سفر تاریخی به کرمانشاه، باب تغییر احتمالی نظام ریاستی کنونی به پارلمانی را گشود.بی گمان باز شدن این باب در پی تصمیمی آنی و سخنی فی البداهه نبوده است،بلکه محصول تاملات و رایزنی‌های گسترده و پخته ای بود که مسائل مبتلا به نظام و کشور از سالیان دور موجد آن گردیده است. مهم تر این که مقام معظم رهبری آن را به «آینده ای دور» حواله فرمودند. این به معنای دعوت نخبگان و صاحب نظران سیاسی برای به چالش کشیدن این بحث و شکافته شدن زوایا و خفایای آن از راه نقد و نظرهای گوناگون بوده است

عدم افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزادرئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام آخرین جزئیات شهریه این دانشگاه اعلام کرد که هیچ افزایش شهریه ای شامل دانشجویان ورودیهای سالهای گذشته این دانشگاه نمی شود.

پنجاه تصویر به یاد ماندنی پارا المپیکتصاویر ورزشی , عکس ورزشی , تصاویر پارا المپیک , المپیک , گزارش تصویری . www.salamshomal.ir

علیخانی: به برخی کارهای دولت مشکوکم نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم گفت: من به کارهای دولت مشکوکم و زمزمه‌هایی هم می‌شنوم مبنی بر اینکه نکند خدایی ناکرده برخی از آنها عمدی باشد. چراکه بانک مرکزی هر روز یک بخشنامه جدید اعلام می‌کند با این وضع باید منتظر روزی باشیم که دلار به بیش از این قیمت فعلی برسد. در واقع این تحفه‌ای است که دولت با برخی بی‌سیاستی و بی برنامگی‌هایش نصیب ما کرده است.

آزمون دکتری همچنان حاشیه‌ساز است انگار قرار نیست که قطار آزمون دکترای امسال، بی‌حاشیه و با سلامت به ایستگاه آخر برسد؛ همین چند ماه قبل بود که نزدیک 200 داوطلب آزمون دکتری، به نشانه اعتراض به نتایج اولیه این آزمون در مقابل ساختمان سازمان سنجش صف کشیدند؛ اعتراضی که در نهایت نتوانست مسوولان آموزش عالی کشور را وادار به تجدیدنظر در اعلام نتایج اولیه این آزمون کند و حالا این بار سازمان سنجش اعلام کرده است که برای بررسی بیشتر و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان، نتیجه نهایی این آزمون را با چند روز تاخیر در 26 شهریور امسال اعلام خواهد کرد.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه پارا المپیکتصاویر ورزشی , عکس ورزشی , تصاویر پارا المپیک + المپیک + گزارش تصویری , www.salamshomal.ir

گزارش تصویری آلودگی زیست محیطی سواحل خزر دریای خزر , سواحل خزر , آلودگی زیست محیطی , تصاویر خزر , گزارش تصویری , اخبار شمال
اعزام 34 هزار دانش‌آموز مازندرانی به اردوهای راهیان نور دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: پیش‌بینی اعزام 34 هزار دانش‌آموز مازندرانی به راهیان نور در دستور کار قرار گرفت. به گزارش سلام شمال احمد الماس‌پور بعدازظهر امروز در همایش کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهیختگان با محوریت راهیان نور درس آمادگی دفاعی که در سالن همایش‌های غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد با بیان اینکه از سال 89 دانش‌آموزان به صورت سازماندهی شده به راهیان نور اعزام شدند،
حضور دائمی فرهنگیان در اردوهای راهیان نور مدیر آموزش و پرورش مازندران گفت: تمام فرهنگیان در سال جاری نیز به عنوان سربازان فرهنگی در اجرای برنامه‌های راهیان نور فعالیت می‌کنند. به گزارش سلام شمالمحمدعلی امیری بعدازظهر امروز در همایش کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهیختگان با محوریت راهیان نور درس آمادگی دفاعی که در سالن همایش‌های غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحول درس آمادگی دفاعی و رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با دفاع مقدس اردوهای راهیان نور تاثیر به‌سزای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
ساری میزبان رقابت‌های هندبال نوجوانان مازندران شد رئیس هیئت هندبال مازندران گفت: مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان مازندران دوشنبه هفته جاری به میزبانی ساری برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال خسرو ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل بیان داشت: مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان مازندران دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود و تا چهار روز ادامه می‌یابد.
120 مدرسه بابل تخریبی است مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: 120 مدرسه در بابل تخریبی بوده و نیاز به تجدید بنا دارد که در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه برای دانش‌آموزان خطرساز است.
استقرار 36 پایگاه در جشن عاطفه‌ها در استان مازندران مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساری گفت: 36 پایگاه جمع‌آوری هدایای مردمی جشن عاطفه‌ها در مرکز مازندران مستقر می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، قنبر بریمانی از برگزاری جشن عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس در شهرستان ساری خبر داد و اظهار داشت: این جشن در تمامی مدرسه‌های حوزه شهرستان ساری برگزار می‌شود.
نخستین جشنواره قرآن در مازندران شروع شد نخستین جشنواره قرآن یادواره امام هادی(ع) ویژه کانون‌های دائم در معاونت فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار شنبه شب شروع به کار کرد. به گزارش سلام شمال نخستین جشنواره قرآن یادواره امام هادی(ع) ویژه کانون‌های دایم در معاونت فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار شروع به کار کرد.
کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در مازندران برگزار می‌شود عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبیولوژیکی با حضور مهمانانی از سراسر کشور به میزبانی مازندران و همکاری سپاه پاسداران استان برگزار می‌شود.
مازندران میزبان مرحله نهایی لیگ دسته یک کشتی آزاد شد دبیر هیئت کشتی مازندران از میزبانی شهرستان بابل در مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه‌های کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در شهرستان ساری از میزبانی شهرستان بابل در مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه‌های کشور خبر داد.
80 درصد مددجویان مازندران جذب بازار کار شدند مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه پنج هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی از کمیته امداد داریم، گفت: 80 درصد مددجویان کمیته امداد که در مقطع دانشگاهی تحصیلی کردند جذب بازار کار شدند.
برخی‌ها قصد تضعیف سرمربی نساجی مازندران را دارند مدیرعامل تیم نساجی مازندران گفت: بعضی‌ها قصد تضعیف سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران را دارند. به گزارش سلام شمال احمد سعادتمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قائمشهر گفت: دشمنان نساجی منتظر هستند در این تیم اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد تا شروع به انتقاد و ایراد گرفتن کنند.
دانشگاه‌های مازندران هتاکی به پیامبر اسلام را محکوم کردند دانشگاه‌های مازندران در بیانیه‌ای هتاکی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کردند. به گزارش سلام شمال دانشگاه‌های مازندران با صدور بیانیه‌ای هتاکی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام را محکوم کردند.
سیل در ساری قربانی گرفت سیل جان جوانی را در روستای «کردمیر» شهرستان ساری گرفت به گزارش سلام شمال به نقل از فارس در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران سیل جان جوانی را در روستای «کردمیر» شهرستان ساری گرفت.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران بر اساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی ، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز یکشنبه تاریخ 26/6/91 تا روز سه شنبه تاریخ 28/6/91 به شرح زیر پیش بینی می شود . ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
گزارش تصویری عیادت بهداد سلیمی از کودکان سرطانی در ساری بهداد سلیمی , کودکان سرطانی , مجمع خیرین , ماهک , گزارش تصویری , اخبار مازندران
جزئیات معافیت تحصیلی دانش‌آموزان معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: حداکثر مهلت مجاز برای برخورداری از معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا پایان 20 سالگی است.
اهدای کمک هزینه جهیزیه به 111 زوج مددجوی نکا رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا گفت: در شش ماهه نخست امسال 111 فقره کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد نکا تدارک و به آنان تحویل شده است.
مازندران 26 هزار تکواندوکار سازماندهی ‌شده دارد رئیس هیئت تکواندو شهرستان نکا گفت: در استان مازندران 26 هزار تکواندوکار به صورت سازماندهی شده فعالیت دارند. به گزارش سلام شمال محسن رمدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا بیان داشت: در استان مازندران 26 هزار تکواندوکار به صورت سازماندهی شده فعالیت دارند که سهم شهرستان نکا بیش از یک‌هزار نفر است.
جشنواره تئاتر مازندران از فردا آغاز می‌شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ماراتن سه روزه گروه‌های برتر تئاتر استان مازندران از فردا آغاز می‌شود. به گزارش سلام شمال عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت نمایش راه یافته به مرحله نهایی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران، برای کسب عناوین برتر و راهیابی به جشنواره منطقه‌ای و بین‌المللی تئاتر فجر از صبح فردا 26 شهریور به مدت سه روز در ساری به رقابت می‌پردازند.
صدر جدول لیگ برتر فوتبال مازندران حساس‌تر شد رئیس سازمان لیگ هیئت فوتبال مازندران گفت: با تساوی تیم صدرنشین رقابت در صدر جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان مازندران حساس‌تر شد. به گزارش سلام شمال جمشید پازوکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های مازندران با انجام شش بازی همزمان در شهرهای مختلف استان برگزار شد که 23 بار توپ وارد دروازه حریفان شد.
لیگ برتر والیبال ساحلی راه‌اندازی می‌شود مسئول کمیته والیبال ساحلی کشور با اعلام اینکه به دنبال برگزاری لیگ برتر والیبال ساحلی هستیم، از برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان والیبال ساحلی کشور اواخر شهریور ماه به میزبانی ارومیه خبر داد.
بهره‌برداری از سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت در مازندران مدیر کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: تا پایان سالجاری، سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت در محور‌های بزرگراهی استان مازندران به بهره برداری خواهد رسید.
معرفی مسئولان جبهه حامیان ولایت در دو شهر مازندران دبیر جبهه حامیان ولایت مازندران از معرفی مسئولان شورای جبهه حامیان ولایت در شهرهای زیرآب و شیرگاه مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال کوروش گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به لزوم گسترش بیش از پیش فعالیت‌های جبهه حامیان ولایت در شهرها و روستاهای مازندران با هدف ایجاد وحدت بین همه حول محور ولایت، از معرفی مسئولان این جبهه در شهرهای زیرآب و شیرگاه مازندران خبر داد.
دفتر نمایندگی وزارت خارجه هفته آینده در ساری افتتاح می‌شودمعاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه هفته آینده در ساری راه‌اندازی می‌شود. به گزارش سلام شمال حسن قشقاوی در حاشیه یادواره شهدای سنگچال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه تاکنون 16 دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: مازندران به عنوان هفدهمین استان دارای دفتر نمایندگی خواهد شد.
بداقبالی نساجی در گام نخست نساجی مازندران در هفته نخست لیگ آزادگان در برابر ابومسلم خراسان با بداقبالی مواجه شد تا هواداران این تیم ریشه‌دار همچنان چشم انتظار باقی بمانند. به گزارش سلام شمال دیدار حساس نساجی مازندران و ابومسلم مشهد در ورزشگاه 15 هزار نفری شهدای ساری برگزار شد.
جنگ شادی سواحل مازندران در محمودآباد پایان یافت مراسم اختتامیه برنامه فرهنگی ساحل پاک ویژه سواحل مازندران با حضور معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور در محمودآباد برگزار شد. به گزارش سلام شمال مراسم اختتامیه برنامه های فرهنگی سپاه مازندران ویژه سواحل با حضور بهروز اثباتی معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور و دیگر مسئولین استان و شهرستان ظهر امروز در پارک ملت این شهرستان برگزار شد.
مازندرانی‌ها تحرکات علیه جهان اسلام را محکوم کردند مردم ولایتمدار مازندران، ظهر امروز در حضوری گسترده اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ع) را محکوم کردند. به گزارش سلام شمال مردم سرزمین علویان همپای سایر مسلمان جهان پس از اقامه نماز جمعه خشم و انزجار خود را اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلام اعلام کردند.
سرگردانی هنرجویان از تعلل در فنی و حرفه‌ای ساری پس از گذشت سه ماه از برگزاری یک آزمون با اشتباهات تایپی و انشایی متعدد، هنوز خبری از صدور گواهینامه‌ها نیست. به گزارش سلام شمال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با هدف والای تربیت نیروهای فنی و ماهر حدود چهار دهه پیش تاسیس شد و در این سال‌ها خصوصا در سال‌های پس از انقلاب و جنگ تحمیلی و همزمان با نیاز کشور به توسعه توانست با تربیت افراد جویای کار و بی‌تخصص، از آنان کارگرانی متخصص و در برخی موارد کارفرمایان و یا تعمیرکاران مجرب بسازد.
پذیرش دانشجو مرکز علمی کاربردی حج و زیارت در مازندرانمدیر حج و زیارت استان مازندران از احداث مرکز آموزشی و فرهنگی10 هکتاری در چپکرود جویبار خبر داد و گفت: مرکز آموزشی علمی کاربردی حج در مازندران دانشجو پذیرفت.
ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی قائمشهر تجلیل می‌شوند فرماندار قائمشهر از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک در پنج‌شنبه هفته آینده در سالن آمفی‌تئاتر قائمشهر خبر داد.
مشکلات اداری مانع از جذب سرمایه‌گذار در گیلان است استاندار گیلان گفت: به دلیل مشکلات اداری در گیلان سرمایه‌گذاران به خوبی جذب استان نمی‌شوند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان درباره ابعاد فرهنگی و هنری اقتصاد مقاومتی فعال و پویا اظهار کرد: مباحث فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است و باید طبق اصل 44 قانون اساسی به ایده‌پردازی و تبدیل ایده به موضوع عملی، ارتقای مشارکت دانشگاهیان و اهل فن، بومی‌سازی تکنولوژی، توجه به رونق تولیدات داخلی، ایجاد رقابت منطقی توجه کرد.
داماش و ملوان الگوی مناسب رقابت‌های ورزشی باشند استاندار گیلان گفت: تیم فوتیال داماش و ملوان باید الگوی مناسبی در رقابت‌های ورزشی باشند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در دیدار با مسئولان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی ورزش را بهترین بهانه برای جوانان دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندی طرفداران داماش و ملوان بندر انزلی و حتی سپیدرود بر کسی پوشیده نیست و این عشق و علاقه در راستای ارتقای ورزش گیلان بسیار تاثیرگذار است
گیلان میزبان همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی است رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان میزبانی این استان برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری خارجی را در 20 آبان امسال اعلام کرد. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با حضور اعضای هیئت امنای شهر صنعتی رشت و جمعی از کارآفرینان، از میزبانی گیلان در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی 20 آبان ماه سال جاری خبر داد.
رشد 12 درصدی راه‌های گیلان مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از رشد 12 درصدی راه‌های استان در هشت سال گذشته خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان با اشاره به رشد زیر ساخت‌های حمل و نقلی گیلان اظهار کرد: این درجه از رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌‌های قبل از دولت نهم بسیار رضایت‌بخش بوده است به طوری که تا هشت سال قبل گیلان آزادراه نداشت و اکنون 53 کیلومتر آزادراه دارد.
گلوگاه‌های آسیب سرمایه‌گذاری گیلان شناسایی می‌شوند مدیر کل بازرسی گیلان از شناسایی گلوگاه‌ها و تنگناهای آسیب سرمایه‌گذاری‌ در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و روسای سازمان‌های فعال در عرصه اقتصادی گیلان با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با ماهیت اقتصادی اظهار کرد: این نامگذاری‌ها نشانه اهمیت و ضرورت توجه به مقوله اقتصادی و نقش و رسالت مدیران و مسئولان نظام اسلامی در این راستا است.
ترویج بدحجابی در مکان فرهنگی رشت در مراسم نکوداشت هنرمند گیلانی از حضور افراد بدحجاب ممانعتی به عمل نیامد و ترویج بدحجابی در مکان فرهنگی ارشاد رشت به خوبی مشهود بود. به گزارش سلام شمال مراسم نکوداشت بازیگر و فیلم‌ساز جوان گیلانی در سالن وارش مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با حضور اصحاب هنر و جمع زیادی از مردم برگزار شد.
هزارمین اثر فرهنگی گیلان ثبت ملی شد معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه پیش از این 976 اثر فرهنگی استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود، ابراز کرد: مسجد قنبر آباد ماسوله، مسجد کشه‌سر ماسوله، مسجد جامع ماسوله، ساختمان جلوه رشت، مهمانپذیر بهار رشت، هتل فردوسی رشت و ساختمان تلگراف خانه قدیم رشت از جمله آثار ثبت ملی شده گیلان هستند. وی خانه دوزنده خو شکار لاهیجان، خانه ضیا ظریفی لاهیجان، حمام قرق تالش، خانه محمدی موزه میراث روستایی، عمارت قاسم اُف انزلی و محوطه باستانی شمشاد سرا رودسر را از دیگر آثار ثبت ملی گیلان عنوان کرد.
برداشت 6 هزار تن محصول گردو در گیلان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مقدار 6 هزار و 542 تن محصول گردو در استان برداشت شود. به گزارش سلام شمال مسعود الماسی صبح امروز در جلسه جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه 3 هزار و 637 هکتار اراضی گیلان زیر کشت درخت گردو است، اظهار کرد: از این مقدار، 2 هزار و 857 هکتار درخت بارور و بقیه نیز جوان و غیر بارور هستند.
راه‌اندازی دومین بندر اقتصادی گیلان در آستارا ناظر گمرکات گیلان از راه‌اندازی دومین بندر اقتصادی استان در آستارا خبر داد و گفت: آستارا یکی از تاثیرگذارترین بندر کشور است. به گزارش سلام شمال پرویز تقوی پیش از ظهر امروز در جلسه گمرک این شهرستان با اشاره به ویژگی‌های گمرک آستارا اظهار کرد:
حضور بسکتبالیست گیلان در رقابت‌های کاپ آسیا رئیس هیئت بسکتبال گیلان از حضور «اصغر کاردوست» بسکتبالیست استان به همراه 11 بازیکن دیگر کشور درچهارمین دوره مسابقات کاپ آسیا خبر داد. به گزارش سلام شمال طاهره ذین‌جنابی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت بسکتبال استان با اشاره به حضور یک بسکتبالیست گیلانی در رقابت‌های کاپ آسیا، اظهار کرد: بسکتبالیست گیلانی برای شرکت در کاپ آسیایی به ژاپن اعزام شد.
برگزاری آزمون 7 رشته حرفه‌ مهندسی در گیلان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان از برگزاری آزمون ورود حرفه‌ای و کاردان‌های فنی و معماران تجربی هفت رشته مهندسی در تاریخ 30 و 31 شهریور جاری خبر داد.
85 درصد اعتبارات گیلان در تهران متمرکز است استاندار گیلان گفت: 85 درصد اعتبارات گیلان در تهران متمرکز است که باید با همراهی نمایندگان این بودجه را جذب کرد. به گزارش سلام شمال کیهان ‌هاشم‌نیا در جریان نشست چهار ساعته با نمایندگان گیلان در مجلس مهم‌ترین مسایل استان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
صدور مجوز ورود 50 هزار تن برنج خارجی به گیلان نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از صدور مجوز ورود 50 هزار تن برنج خارجی به گیلان خبر داد و گفت: 500 تن برنج مازندران در گیلان توزیع شده است. به گزارش سلام شمال محمدحسین قربانی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اظهار کرد: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران رویداد عظیم سیاسی در کشور بود و وزارت امور خارجه در این زمینه تلاش بسیار کرده است.
حوزه فرهنگی گیلان نیازمند نقشه راه کاربردی استمسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان با بیان ضرورت انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی گیلان گفت: حوزه فرهنگی استان نیازمند نقشه راه کاربردی است.
انتقاد از تودیع معاون سیاسی گیلان بدون معرفی جانشین معاون سابق سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: برگزاری مراسم تودیع معاون سیاسی‌ امنیتی گیلان تا زمانی که جانشینی برای این پست حساس تعیین نشده، ضرورتی نداشت.
سرعت رشد و توسعه گیلان با همدلی و همکاری مسئولان رئیس شورای شهرستان رشت گفت: همدلی و همکاری مسئولان موجب تسریع در توسعه گیلان می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت همدلی و وحدت مسئولان در اجرای کارها، اظهار کرد: اگر تمام مسئولان استان با همدلی و همکاری به انجام وظیفه‌های خود بپردازند شاهد سرعت یافتن در توسعه استان می‌شویم.
افتتاح 15 نمایشگاه پاییزه در گیلان معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 15 نمایشگاه پاییزه در شهرستان‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید زیرک ظهر امروز در جریان افتتاح ششمین نمایشگاه پاییزه این شهر با اشاره به اینکه این نمایشگاه در راستای سیاست‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شده است، اظهار کرد: هر ساله در ایام پاییز نمایشگاه‌هایی در سطح کشور توسط این وزارتخانه دایر می‌شود.
همایش بزرگ بسیجیان در آستارا برگزار می‌شود فرمانده سپاه ناحیه آستارا از برگزاری همایش بزرگ بسیجیان با عنوان «شجره صالحین» به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمدرضا منشوری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در جمع مدیران اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‎های فرهنگی است که در سطح کشور تاثیر بسزایی در بین آحاد ملت به ویژه نسل جوان دارد.
ساخت بندر در تالش استاندار گیلان از ساخت بندر به‌زودی در تالش خبر داد و گفت: ساخت بندر تالش از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان وزارت خارجه را تنظیم کننده روابط ایران در سطح بین‌المللی دانست و اظهار کرد: بخش دیپلماسی نگاه به درون مغفول مانده است.
برگزاری ویژه‌برنامه شهید نامجو در بندر انزلی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه شهید نامجو وزیر اسبق دفاع در 5 مهر ماه سال جاری در بندر انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد عبدالله‌پور در جلسه شورای اداری گیلان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدا و جانبازانی است که تمام هستی خود را فدا کردند.
گزارش تصویری کشاورزان گیلانی و برداشت برنجکشاورزان گیلانی از زمان کاشت تا برداشت تمام اندوخته خود را صرف به ثمر رساندن محصول برنج می کنند، اما چندسالی است واردات برنج خارجی سایه سیاه خود را بر دسترنج این قشر زحمتکش افکنده
توزیع 11 هزار جلد کتاب درسی در صومعه‌سرا مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از توزیع 11 هزار و 713 جلد کتاب درسی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی این شهرستان خبر داد.
1100 دانش‌آموز فومنی کلاس اولی هستند رئیس آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه 14 هزار و 400 دانش‌آموز این شهرستان سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند، گفت: یک‌هزار و 100 دانش‌آموز فومنی کلاس اولی هستند.
چاپ 6 مقاله فناوری نانو واحد لنگرود در ژورنال‌های بین‌المللیرئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود از چاپ شش مقاله در زمینه فناوری نانوی این دانشگاه در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی با نمایه ISI خبر داد.
طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس گیلان آغاز شد در آستانه سال تحصیلی جدید طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس گیلان با حضور یک‌هزار و 140 بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و افتخاری آغاز شد. به گزارش سلام شمال معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صبح امروز در جریان آغاز طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس اظهار کرد: در این طرح 240 نفر از بازرسان سازمان و اصناف به همراه بالغ بر 900 نفر از ناظران افتخاری مشارکت دارند.
تالاب انزلی و کوشیرو ژاپن خواهرخوانده شدند معاون استاندار گیلان گفت: خواهرخواندگی تالاب انزلی با تالاب کوشیرو ژاپن انجام شده و تجربیات این تالاب به انزلی منتقل می‌شود. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های احیای تالاب انزلی اظهار کرد: تاکنون احداث پنج رسوب‌گیر در رودخانه‌های منتهی به تالاب به صورت پایلوت انجام شده اما پروژه‌های اساسی هنوز آغاز نشده است.
جشنواره ورزش پهلوانی در رشت برگزار شد به مناسبت گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران جشنواره ورزش پهلوانی در محل زورخانه پوریای ولی رشت برگزار شد. به گزارش سلام شمال بسیج ورزشکاران سپاه قدس گیلان به مناسبت گرامیداشت روز قشر بسیج ورزشکاران و به منظور تجلیل از قهرمانان بسیجی نخبه با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان اقدام به برگزاری جشنواره ورزش پهلوانی در محل زورخانه پوریای ولی رشت کرد.
ساخت هتل 5 ستاره با ظرفیت گردشگری روستایی و کشاورزی در گیلان استاندار گیلان گفت: تاکنون برای ساخت تنها هتل پنج ستاره با ظرفیت گردشگری روستایی و کشاورزی در گیلان 100 میلیارد ریال هزینه شده است. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جریان بازدید از تنها هتل پنج ستاره با ظرفیت گردشگری روستایی و کشاورزی گیلان در این شهرستان اظهار کرد: برای این پروژه توسعه گردشگری که بر محور کشاورزی و استفاده از ظرفیت روستاهاست تاکنون 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
گیلان قهرمان کاراته سبک ایشین ریو کشور شد تیم کاراته گیلان در رقابت‌های کاراته سبک «ایشین ریو» کشور در لاهیجان قهرمان شد. به گزارش سلام شمال تیم کاراته گیلان در رقابت‌های کاراته سبک «ایشین ریو» کشور در لاهیجان قهرمانی این دوره را از آن خود کرد.
پیشرفت پروژه‌های مهر ماندگار گیلان وجدآور است استاندار گیلان از افتتاح سد شهربیجار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: آمار پیشرفت پروژه‌های مهر ماندگار در گیلان وجدآور است. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های مهر ماندگار گیلان اظهار کرد: مهم‌ترین فعالیت استان تامین منابع استانی، ملی و از ردیف‌های متمرکز برای اتمام پروژه‌های مهر ماندگار است.
پیشرفت 81 درصدی طرح آبرسانی به شهر گرگان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت 81 درصدی طرح آبرسانی به شهر گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر گرگان یکی از پروژه‌های بزرگ و ملی شرکت آب منطقه‌ای است که از سال 1374 شروع شده و تاکنون در بخش عملیات مطالعه و خدمات فنی و مهندسی 95 درصد، در بخش عملیات آبرسانی 80 درصد و در مجموع این طرح از لحاظ فیزیکی 81 درصد پیشرفت داشته است
زیرساخت‌های نگهداری گندم در گلستان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: زیرساخت‌های نگهداری و تبدیل گندم در استان در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‌پور اظهار داشت: بهبود کیفیت آرد و نان از خواسته‌های اصلی مردم است که در این خصوص با اطمینان می‌توان اعلام کرد با اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه گندم، آرد و نان شاهد افزایش کیفیت آرد و به تبع آن نان در سطح جامعه
فعالیت 1100 شبکه اعلام ثبت وقایع حیاتی در گلستان مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: یک‎هزار و 100 نقطه در گلستان از طریق شبکه اعلام نسبت به شناسایی و ثبت وقایع حیاتی فعالیت می‎کنند. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: شبکه اعلام برای نخستین بار در سال 1385 با عضویت دستگاه‎های مختلف و بر اساس ماده پنج قانون ثبت احوال شکل گرفته و به عنوان شبکه‎ای گسترده فعالیت می‎کند.
اعلام آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی در گلستان مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان گفت: آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی استان از سوی سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام شد.
1300 بهورز در 600 خانه بهداشت گلستان شاغل هستند رئیس مرکز بهداشت و درمان گلستان گفت: در استان گلستان یک‎هزار و 307 بهورز در 597 خانه بهداشت استان شاغل و مشغول به فعالیت هستند. به گزارش سلام شمال محمد نعیمی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: در زیرساخت‎های کشور آنچه که در برنامه‎ریزی مهم است و توجه خوبی نسبت به آن صورت گرفته در امر اطلاعات پایه است.
30 درصد جمعیت شهری گلستان در بافت فرسوده زندگی می‎کنند مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان گلستان گفت: 30 درصد جمعیت شهری استان گلستان در بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی این استان زندگی‎ می‎کنند.
انجام سیستم مدیریت مشارکتی آب در گلستان مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان گفت: اجرای طرح‎های آب و خاک و استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام است که به صورت پایلوت در استان انجام می‌شود.
پدر شهید احمدی‎روشن در گرگان تجلیل شد از پدر شهید احمدی‎روشن دانشمند هسته‎ای ایران طی مراسمی در گرگان تجلیل شد. به گزارش سلام شمال رحیم احمدی‎روشن در جمع جوانان و دانشجویان استان گلستان اظهار داشت: آینده مصطفی احمدی‎روشن در چهره همه جوانان و نوجوانان متبلور است و نسل جوان باید راه شهدای هسته‎ای که اعتلای این نظام بوده را دنبال کنند.
آغاز صدور کارت ملی هوشمند گلستانی‎ها مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: با فراهم شدن زیرساخت‎ها صدور کارت ملی هوشمند را تا پایان امسال و آغاز سال جدید فراهم خواهیم کرد. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با اتمام این پروژه ارائه خدمت به مردم تسهیل یافته و تنها از یک محور ارائه خدمات انجام می‎شود.
گزارش تصویری مزرعه گل آفتابگردان در گلستان گل آفتابگردان , تصویر گل , مزارع آفتابگردان + مزرعه گل آفتابگردان , گزارش تصویری , تصاویر گلستان
برگزاری 1000 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از برگزاری بیش از هزار برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی کمیته‎های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اظهار داشت: با آغاز هفته دفاع مقدس از تاریخ 31 شهریور ماه و با رژه نیروهای مسلح از مقابل تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در میدان بسیج گرگان، بیش از یک هزار برنامه متنوع مرتبط در استان گلستان اجرا خواهد شد.
نصب ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در گرگان مدیر کل زیست محیط استان گلستان گفت: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در سال جاری خریداری و به زودی در مرکز استان نصب خواهد شد. به گزارش سلام شمال محمد ممشلی عصر امروز در جمع مدیران ادارات محیط زیست استان با بیان اینکه واحدهای بزرگ استان به صورت دوره‌ای پایش و رصد می‌شوند اظهار داشت: دفتر تخصصی ارزیابی زیست محیطی در تهران و سازمان مرکزی محیط زیست مستقر است و مواردی که از سوی سازمان به اداره کل (استان) اعلام می‌شود، به واحدهای مشمول ارزیابی، برای اجرا ابلاغ می‌گردد.
استقرار 150 پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه‌ها مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: 150 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‌اکبری صبح امروز در جمع مدیران ادارات کمیته امداد استان اظهار داشت: هر سال در ایام سال تحصیلی برگزاری جشن عاطفه‎ها را در سراسر کشور شاهد هستیم.
فرهنگ گرگانی‎ها در سطح کشور کم‎نظیر است شهردار گرگان گفت: فرهنگ و رفتار اجتماعی مردم گرگان در سطح کشور کم‎نظیر است. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با اشاره به فرهنگ غنی مردم گرگان اظهار داشت: فرهنگ و رفتار اجتماعی مردم گرگان در سطح کشور مثال‎زدنی است و باید روز به روز بر غنای آن بیفزاییم تا به سمت تعالی پیش رویم.
طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت:‌ طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اجرای طرح پزشک خانواده را لازم‎الاجرا دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح ملی است اجرای این طرح نگاه سیستم بهداشتی گذشته کشور را از بیمار و بیمار‎محوری را به سلامت‎محوری تغییر داد.
طلاق در گلستان کاهش یافت؛ جمعیت افزایش یافت مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از کاهش طلاق در این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که با افزایش جمعیت در استان مواجهیم. به گزارش سلام شمال سیف‎الله ابوترابی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه روند ازدواج و طلاق در گلستان کاهشی بوده است اظهار داشت: آمار و ارقام ازدواج و طلاق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در زمینه ازدواج 11 هزار و 198 و تعداد یک‎هزار و 129 واقعه طلاق در گلستان ثبت شده است که نشان می‎دهد با کاهش ازدواج و طلاق در استان مواجه بوده‎ایم.
طرح پزشک خانواده از 10 مهر در گلستان اجرایی می‌‌شودرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت:‌ طرح پزشک خانواده از 10 مهر در استان گلستان اجرا خواهد شد. به گزارش سلام شمال عبدالله عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و اعضای کارگروه برگزار شد اظهار داشت: این طرح مهم که قطعا به سلامت جامعه کمک خواهد کرد در شهرهای بالای 20 هزار نفر اجرا خواهد شد.
پرداخت 46 میلیارد ریال کمک بلاعوض به زوج‎های جوان گلستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: 46 میلیارد و 111 میلیون ریال کمک بلاعوض به زوج‎های جوان تحت حمایت این نهاد اهدا شد. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‎اکبری عصر دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: در سال گذشته 283 میلیارد و 819 میلیون ریال وجه نقد بابت حقوق ماهیانه خانواده‎های زیر پوشش کمیته امداد گلستان پرداخت شده است.
افتتاح سد دانشمند موجب تحول و شکوفایی منطقه می‎شود وزیر نیرو در گرگان گفت: افتتاح سد دانشمند موجب تحول و شکوفایی منطقه خواهد شد. به گزارش سلام شمال محمد نامجو در مراسم افتتاح از سد دانشمند اظهار داشت: اهمیت افتتاح سد دانشمند به این خاطر است که این پروژه در منطقه کم آب انجام می‎شود.
برج قابوس یادگاری از تمدن اسلامی و شاهکار معماری کشور است استاندار گلستان گفت: گنبد قابوس که اکنون ثبت جهانی آن را جشن می‌گیریم یادگاری از تمدن اسلامی و شاهکار معماری کشور است. به گزارش سلام شمال جواد قناعت امشب در مراسم جشن ثبت برج قابوس که با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد اظهار داشت: در طول دولت نهم و دهم 2 هزار اثر تاریخی قابلیت ثبت دارند که 607 اثر ثبت ملی شد و 15 اثر در حال گذراندن ثبت ملی هستند.
موجودیت برج قابوس با هزاران سند معتبر به اثبات رسیدرئیس جمهور گفت: هزاران سند معتبر برای اثبات موجودیت فرهنگی برج قابوس در فهرست جهانی یونسکو ارائه شد. به گزارش سلام شمال محمود احمدی‌نژاد در مراسم جشن ثبت جهانی برج قابوس در جمع مردم گنبد کاووس اظهار داشت:‌ ارزش جهانی برج قابوس با امضای دانشمندان و متخصصان جهان ثبت و امضا شد.
دریای خزر ظرفیت مهمی برای توسعه گلستان استنماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از دریای خزر به عنوان ظرفیت و فرصتی مهم برای توسعه گلستان استفاده شود. به گزارش سلام شمال از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، عیسی امامی در نشست با مدیرکل شیلات گلستان به همراه معاونان وی اظهار داشت: موضوع شیلات و حفاظت از گونه‌های آبزیان دریای خزر همانند حفاظت از جنگل است
روحیه بسیجی برای نجات وضعیت صنعت گلستان نیاز است رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: برای نجات وضعیت صنعت و تولید استان روحیه بسیجی نیاز است. به گزارش سلام شمال رمضان بهرامی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: در حال حاضر این خانه برای رفع مشکلات یک هزار و 200 واحد تولیدی استان در کارگروه‌ها و کمیسیون مرتبط با صنعت و معدن به صورت کارشناسی و تخصصی حضور فعال دارند.
بهره‎مندی 52 هزار خانوار گلستانی از خدمات کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: 52 هزار و 862 خانوار گلستانی به طور دائم از خدمات کمیته امداد امام استفاده می‎کنند. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‎اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: در حال حاضر 52 هزار و 862 خانوار گلستانی با جمعیت 101 هزار و 313 نفر خدمات این نهاد را به صورت دائم دریافت می‎کنند.
تمرین همزیستی 22 مدیر شیعه و سنی در گلستان مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: 22 مدیر شیعه و سنی گلستانی در کنار یکدیگر تمرین همزیستی و تقویت هر چه بیشتر را همصدا شدند. به گزارش سلام شمال مهدی شیخی عصر امروز در همایش کارگزارن زیارتی استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد اظهار داشت: گلستان با دارا بودن ویژگی‎های خاص از وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در کنار یکدیگر برخوردار است و در حج نیز این قضیه استمرار دارد.
60درصد ماهی قزل‌آلای گلستان در علی‌آبادکتول تولید می‌شود مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در حال حاضر شهرستان علی‌آبادکتول 60 درصد تولید ماهی قزل‌آلای استان را به عهده دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‌اکبر پاسندی اظهار داشت: شهرستان علی‌آبادکتول با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب مانند آب‌بندان‌ها و چاه‌های کشاورزی و همچنین استخرهای چند منظوره یکی از مناطق مستعد پرورش آبزیان در استان گلستان است.
دانشکده تحصیلات تکمیلی تعاون در گلستان راه‌اندازی می‌شود مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دانشکده تحصیلات تکمیلی تعاون در گلستان برای نخستین‎بار در کشور تاسیس و راه‎اندازی می‎شود.
پذیرش دانشجوی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی گلستان بر اساس نظام جدید سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استانی گلستان گفت: از مهر ماه سال جاری پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پودمانی این دانشگاه بر اساس نظام جدید است. به گزارش سلام شمال حسین مؤمنی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس این نظام جدید، آموزش مهارت و فناوری در قالب دوره‎های کاردانی حرفه‎ای و کاردانی فنی انجام خواهد شد.
انتقاد دادستان گرگان از نحوه انتقال خودروها به پارکینگدادستان عمومی و انقلاب گرگان ضمن انتقاد از نحوه انتقال خودروها به پارکینگ گفت: مسئولان در حفظ و نگهداری خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی تلاش کنند.
تاکید دادستان گرگان بر تعیین جغرافیای جرم دادستان عمومی و انقلاب گرگان بار دیگر بر تعیین جغرافیای جرم در مرکز استان تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در نشست با فرمانده انتظامی و رؤسای کلانتری‌های گرگان که در محل این دادسرا برگزار شد، با بیان اینکه در این نقشه محدوده وقوع جرائم به تفکیک مشخص می‌شود، اظهار داشت: پس از تدوین این نقشه، علل وقوع جرم نیز در این محدوده‌ها ریشه‌یابی می‌شود.

اخبار جدید ایران و شمال

هاشمی کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود
رنگارنگترین میوه جهان کشف شد +عکس
احتمال استیضاح وزیر علوم
مسئولیت جدید جاسبی با حکم احمدی نژاد
نتایج نهایی کنکور سراسری
مهمترین علل طلاق در کشور
اجرای 1800 طرح اشتغال در کمیته امداد گلستان
مخالفت معاون استاندار گلستان با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی
نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
قیمت برخی از خودروهای داخلی
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
رتبه علمی ایران در منطقه و جهان
علی مطهری: دولت برای انتخابات برنامه دارد
آیا این «آخرین رئیس جمهوری» است؟
عدم افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد
پنجاه تصویر به یاد ماندنی پارا المپیک
علیخانی: به برخی کارهای دولت مشکوکم
آزمون دکتری همچنان حاشیه‌ساز است
گزارش تصویری مراسم اختتامیه پارا المپیک
تاکید قرائتی بر راه اندازی ازدواج موقت
ضرورت اقدام عاجل ارزی از سوی دولت
ادعاهای جدید «یوکیا آمانو» علیه ایران
احمدی نژاد : من نگفتم قیمت ارز کاهش می یابد
هاشمی ‌: برگزاری انتخابات آزاد باعث افزایش اعتماد مردم خواهد شد
محورهای اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی
باهنر: مصلحت نیست هاشمی وارد میدان ریاست جمهوری شود
سبقت ارز و دلار در بازار
راه‎اندازی سیستم پیامکی «‌زائر حج‌» برای نخستین بار
صورت حشرات از نمای نزدیک / تصاویر
تصویر / استخر شیشه ای معلق درطبقه 24‎

RSS Feed of this section

ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی قائمشهر تجلیل می‌شوند
اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان‌های مازندران
گزارش تصویری یادواره سرداران و 1100 شهید ساری
تماس 260 هزار شهروند با پلیس مازندران
جانباز مازندرانی به خیل شهادت پیوست
راهیابی 3 گروه‌ نمایشی مازندران به جشنواره «تئاتر ماه»

RSS Feed of this section