سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار جدید ایران و شمال

ویژگی های مثبت اجلاس تهران یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: این اجلاس در روابط بین الملل می تواند نقش ما را فعال کند و اگر بتوانیم مواضعمان را خوب تبیین کنیم، ۱۲۰کشور جهان از آن دفاع خواهند کرد.
مرد زن نمای چت روم ها دستگیر شدرییس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری مرد زن نمایی که در فضای مجازی اقدام به اغفال دختری جوان و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی وی کرده بود، خبر داد.
هر آنچه در برنامه 90 دیشب گذشت برنامه 90 شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ نوید مظفری کارشناس داوری و محسن فروزان گلر باشگاه تراکتورسازی ، مهمان حضوری این برنامه بودند، سوال نظر سنجی برنامه 90 در شب گذشته به این صورت بود که کدام یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس برنده دربی 75 است . که 48 درصد تیم استقلال را برنده دیدار عنوان کردند و 40 درصد رای به برد پرسپولیس دادند .
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - رهبر معظم انقلاب: رفع نیازهای مناطق آسیب دیده استمرار یابد - محسن رضایی خبرداد: جزییات نامه وزرای سابق به رهبری - خوان مارتین نوازنده شهیر اسپانیایی: امیدوارم بار دیگر ایران را ببینم - مردم کنار هنرمندان برای یاری زلزله زدگان
3 شرط برای بازگشت اصلاح‌طلبان سعیدی تصریح کرد: با توجه به روحیات خاتمی، در برزخ قرار داشتن وی در فتنه 88 مشهود بود، البته ملاقات با جورج سورس و سپردن امور کشور به دست نااهلان در دوران حکومتش از نقاط ضعف و انحراف وی به شمار می‌رود که با عذرخواهی از ملت ایران و خودداری از تکرار اشتباهات گذشته، قابل اغماض خواهد بود.
احمدی نژاد: با انسانهای پستی روبرو هستیم رییس‌جمهور بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران پیشرفت صنایع دفاعی را برای کشورگشایی و تسلط بر سایر کشورها نمی‌خواهد، تصریح کرد. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد پس از رونمایی از شش دستاورد صنایع دفاعی کشور طی سخنانی در پاسخ به این سوال که چرا به صنایع دفاعی اهمیت می‌دهیم و چرا باید بخش عمده‌ای از توان کشور صرف بخش دفاعی می‌شود؟ گفت: صنعت دفاعی این سرزمین تلاش می‌کند، خود را برای دفاع از کیان انسانی و حقیقت انسان و کرامت و آزادگی انسان‌ها مجهز کند.
اسامی کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک پس از افتخارآفرینی ورزشکاران ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن اکنون نوبت به پارالمپیکی هاست که در این بازی‌ها پرچم ایران را به اهتزاز درآورند. به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 29 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 19 شهریور) در لندن برگزار خواهد شد. بیش از چهار هزار ورزشکار از 140 کشور جهان در این بازی ها شرکت خواهند داشت و ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در بازی های فوق حضور خواهد یافت.
اجلاس تهران، تحولی در دیپلماسی ایران بی‌گمان، اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران، دارای منافع بسیاری برای کشورمان خواهد بود، ولی آنچه لازم است حتما از آن پاسداری شود، دستاوردهای این همایش است که پس از برگزاری اجلاس، باید به ‌صورت کارگروه‌های تخصصی پیگیری شود و وزارت خارجه نیز در این زمینه برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد.
تورم تیرماه اعلام شد تورم نقطه به نقطه تیر ماه امسال توسط بانک مرکزی ۲۷.۰۶ درصد محاسبه شده است. به گزارش ایسنا، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (بر‌اساس سال پایه 100=1383) در تیر ماه امسال توسط بانک مرکزی 336.6 اعلام شده است.
رونـد صعـودی بـورس شـدت گـرفـت بورس تهران که از هفته گذشته رشد نسبی خود را آغاز کرده بود، به دلیل پایان ماه رمضان، رکود سنتی بورس و به کف رسیدن قیمت‌ها همچنین اجرای ابزار جدید فروش تبعی سهام به رشد خود شدت داد و با 134 واحد افزایش مواجه شد. شرکت‌های فلزی و پتروشیمی پیشرو معاملات امروز بودند و شرکت‌های گل گهر، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری غدیر موجب رسیدن شاخص به عدد 24 هزار و 279 واحد شدند.
چین و روسیه، آمریکا را تهدید به مقابله کردند یک روز پس از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی کم سابقه، هشدارهایی جدی را متوجه دولت سوریه نمود، چین و روسیه ضمن در پیش گرفتن موضعی شدید علیه این سخنان، نسبت به هر گونه مداخله نظامی در سوریه هشدار داده‌اند.
راز استقبال گرم ملک عبدالله از احمدی‌نژادهرچند سفر محمود احمدی‌نژاد به عربستان سعودی و شرکت وی در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود، رخدادهای چند روز اخیر نشان داده که این امر دارای پیامدهای جانبی متعددی نیز بوده است. از آن جمله می‌توان به پیامی ضمنی اشاره کرد که پادشاه عربستان برای مقامات رژیم اسرائیل فرستاده است.
130 کشته در تصادفات چند روز؛ حادثه یا سهل انگاری؟زمانی که افزایش جریمه های رانندگی اعمال شد، منتقدان این قانون، عمدتا از دو منظر به آن خرده می گرفتند؛ نخست آنکه جریمه های در نظر گرفته شده بسیار سنگین هستند و تناسبی با درآمد متوسط جامعه ندارند و بعد آنکه رویکرد افزایش جریمه را با توجه به فرهنگ ترافیکی رایج در کشورمان به مسکنی تشبیه می کردند که دیر یا زود اثرات آن تمام خواهد شد؛ آیا تلفات سنگین تعطیلات اخیر موید این دیدگاه هاست؟
دولت به تعهدات خود عمل نکرد عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از این که از سال ۸۴ تا به امروز تنها ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: دولت به مصوبه قانون برنامه پنجم مبنی بر ایجاد سالانه ۹۰۰ هزار فرصت شغلی عمل نکرد.
تعلل دولت بیکاری را افزایش داد دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اجرا نشدن برخی از مصوبات هیات دولت در سفرهای استانی گفت: عملیاتی شدن هر یک از مصوبات هیات دولت موجب ایجاد اشتغال برای هزاران نفر به ویژه در استان‌های محروم خواهد شد.
فاز دوم قانون هدفمندی چه زمانی اجرا می‌شود؟ یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها با تاخیر اجرایی خواهد شد.
فطریه میهمان بر عهده چه کسی است؟ می‌گویند شب عید فطر اگر کسی منزل شخصی میهمان باشد، زکات فطریه همه افراد منزل را باید صاحب خانه پرداخت کند! آیا این جمله صحت دارد و یا فقط یک عقیده عامیانه است که در میان مردم رواج یافته است؟
اسامی 120 کشور عضو جنبش غیر متعهدها جنبش غیر متعهدها در آغاز با حضور 29 کشور تاسیس شد و این کشورها همان کشورهایی بودند که برای نخستین بار کنفرانس کشورهای دو قاره آسیا و آفریقا را در آوریل 1955 در باندونگ اندونزی برگزار کردند که پس از برگزاری این کنفرانس، به عنوان اولین نشست منظم این جنبش نامیده شد.
قدرت نمایی شمالی ها مقابل سرخابی ها هفته پنجم لیگ بر‌تر دیشب با انجام چهار مسابقه در شهرهای گوناگون تمام شد. در این بازی‌ها در حساس ترین بازی تیمهای استقلال و ملوان به تساوی رسیدند تا انزلی چی ها به صدر جدول بروند . در ضمن پنجمین شکست متوالی ذوب‌آهن در پنج بازی آغازین لیگ برتر و شکست تیم پرسپولیس در رشت بسیار جالب توجه بود.
ورزشکار جوانمرد ایرانی، در صدر اخبار دنیارضا مددی که در سوئد زندگی می کند، ورزش کشتی را در غرب تهران و باشگاه باغ فیض، پایین تر از میدان پونک آغاز کرد. در نوجوانی به سوئد مهاجرت کرد و پس از چندسال حضور در تیم های کشتی آزاد و فرنگی این کشور، به ورزش های رزمی ترکیبی روی آورد و اینک عنوان نخست اروپا در رشته مهیج «میکس مارشال آرتس» (Mixed martial arts ) را در اختیار دارد.
کارگردان برجسته هالیوودی خودکشی کرد روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داد کارگردان برجسته هالیوود که فیلم "تاپ گان" از جمله کارهایش بود، با پریدن از روی پلی در سن پدرو واقع در ایالت کالیفرنیا خودکشی کرده است.
تعیین شاخص‌های رجل‌سیاسی برای انتخابات رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه نمایندگان در حال تعیین شاخص‌های رجل سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، گفت: بحث جنسیتی در تعیین رجل سیاسی مطرح نیست و زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند.
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد. دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها اظهار کرد: از 932 هزار و 463 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، حدود 752 هزار و 151 داوطلب انتخاب رشته کردند به عبارت دیگر 80،66 درصد داوطلبان انتخاب رشته کرده و 19،34 درصد داوطلبان انتخاب رشته نکردند.
اولین آمار فروش فیلم‌های اکران عید فطر «کلاه قرمزی و بچه ننه» در روز اول اکرانش در 9 سینما 42 میلیون تومان فروخت. علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اکران فیلم از پنج‌شنبه در سینماهای اریکه، فرهنگ، قدس، شکوفه،زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین آغاز شد که با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است
واکنش دمشق به تصمیم تازه اعراب وزیر امور خارجه سوریه تعلیق عضویت کشورش در سازمان همکاری اسلامی را اقدامی غیر قانونی توصیف کرد و آمریکا را راس توطئه چینی علیه دمشق دانست.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز روزنامه های صبح شنبه کشور عناوین مهم خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند. * جام جم - راهپیمایی میلیونی قدس؛ نماد پایداری و بیداری - حضور سرزده رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده - نمایش تیم ملی فوتبال انتقادها را افزایش داد
حضورسران 41 کشور در اجلاس عدم تعهد به گفته فرقانی 21 کشور نیز در سطح وزیران خارجه، 5 کشور در سطح فرستاده ویژه رئیس جمهور و دو کشور در سطح وزیر اما غیر از وزیر خارجه در این اجلاس حاضر خواهند شد.
واکنش‌تند بان‌کی‌مون به اظهارات احمدی‌نژاد در حالیکه دبیرکل سازمان ملل در مقابل تمامی اظهارات ضدایرانی صهیونیست‌ها سکوت پیشه کرده است، اظهارات رئیس‌جمهوری ایران در روز قدس را «فتنه‌انگیز» اعلام کرد.
ماجرای دستور ویژه احمدی‌نژاد به دولت پروژه های مهر ماندگار از جمله اقدامات دولتی است که از همان ابتدا انتقادات و واکنش های شدید نمایندگان را بر انگیخت و تا بدان جایی پیش رفت که امروز غلامرضا اسدالهی نماینده مجلس خبر از حساسیت ویژه مجلس در پی عدم تعلیق این پروژه ها می دهد.
حاشیه‌های دیدار احمدی نژاد با هنرمندان دیدار رئیس جمهور با هنرمندان حاشیه‌های مختلفی داشت؛ از حضور بازیگر شبیه احمدی‌نژاد و دفاع کارگردان فیلم «خصوصی» از فیلم جنجالی «لاله» گرفته تا خوش‌اشتهایی مهران رجبی برای خانه‌دار کردن بازیگران.
اعزام تکواندوکار مازندرانی به مسابقات جهانی کره رئیس اداره ورزش و جوانان میاندرود از اعزام مدافع عنوان قهرمانی جهان از این شهرستان به مسابقات جهانی کره جنوبی 2012 خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد آهنگری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به وجود ورزشکاران مستعد در رشته تکواندو، بخش هان مادانگ در میاندرود از اعزام علی یوسفی اسرمی ملی‌پوش رده سنی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی جهان خبر داد.
سخنرانی ابوترابی در سالروز رحلت آیت‌الله صالحی مازندرانیرئیس ستاد برگزاری یادواره آیت‌الله صالحی مازندرانی گفت: نائب رئیس اول هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم یازدهمین سالروز رحلت آیت‌الله صالحی مازندرانی است.
افتتاح 69 پروژه جهاد کشاورزی مازندران در هفته دولت رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در هفته دولت 69 پروژه خدماتی، زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی مازندران به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ابراز داشت: برای افتتاح این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 276 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
رئیس جدید شورای شهرستان نوشهر معرفی شد رئیس جدید شورای شهرستان نوشهر با برگزاری انتخابات بین اعضای شورای شهرستان مشخص و معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این انتخابات که ظهر امروز و با حضور شش عضو شورای شهرستان نوشهر برگزار شد، غلامرضا سعادتمند به عنوان رئیس شورای شهرستان نوشهر برگزیده شد.
پیکر عضو شورای شهر ساری فردا تشییع می‌شود پیکر عضو شورای اسلامی شهر ساری که به همراه دو فرزندش در دریای گهرباران میاندرود غرق شدند فردا از امامزاده یحیی ساری تشییع می‌شود. به گزارش سلام شمال سید علی بهروش عضو دو دوره اول و سوم شورای اسلامی شهر ساری بود.
غرق دو نفر در سواحل عباس‌آباد مازندران رئیس هیئت نجات غریق عباس‌آباد از غرق‌شدن دو نفر در سواحل دریای این شهرستان در تعطیلات اخیر خبر داد.
کاله به ظرفیت جذب 3 هزار تن شیر رسیده است استاندار مازندران گفت: شرکت کاله از یک بنگاه کوچک با دریافت سه لیتر شیر در روز امروز به کارخانه‌ای بزرگ تبدیل شده که ظرفیت جذب آن به 3 هزار تن شیر در روز رسیده است.
حضور یک ووشوکار مازندرانی در مسابقات آسیاییسرپرست هیئت ووشوی قائمشهر از حضور یک مازندرانی در مسابقات ووشو قهرمانی آسیا خبر داد.
بهشت ایران زمین برای گردشگران شهریور لحظه‌شماری می‌کندمازندران در روزهای آینده میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور به ویژه پایتخت می‌شود. به گزارش سلام شمال تعطیلات عیدسعید فطر، فرصت یک ماهه باقی مانده پایان به فصل تابستان و اعلام تعطیلی پنج روزه در تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد موجب خواهد شد تا مازندران شاهد اوج سفرهای تابستانی باشد.
جشن خرمن در رویان مازندران برگزار می‌شود جشن خرمن به مناسبت برداشت محصولات کشاورزی در رویان مازندران برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال سیدحسن موسوی دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: جشن‌ها و مناسبت‌های قومی، ملی و دینی فرصت مناسبی برای افزایش نشاط و شادابی در میان مردم است.
50 درصد صادرات مازندران را یک واحد تولیدی انجام می‌دهد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: حدود 50 درصد صادرات مازندران توسط شرکت کاله به دیگر کشورها انجام می‌شود.
2 مازندرانی به اردوی تیم ملی زیر 19 سال فوتبال دعوت شدند شقایق روزبهان و کوثر کمالی دو مازندرانی هستند که مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی زیر 19 سال فوتبال آنها را انتخاب کرد.
ساری قهرمان مسابقات بوکس مازندران شد رئیس کمیته اجرایی و ژوری مسابقات قهرمان بوکس مازندران از قهرمانی تیم ساری در مسابقات قهرمانی بوکس استان خبر داد.
مشکلات شهر بابل در رسانه‌ها انعکاس یابد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل گفت: چالش‌ها و مشکلات بابل به شکل مطلوبی در رسانه‌ها انعکاس یابد.
دست‌نشان گزینه اصلی سرمربیگری سایپا شمال مدیرعامل باشگاه سایپا شمال با اعلام اینکه تمرینات سایپا شمال به‌زودی آغاز می‌شود از دست‌نشان به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری سایپا شمال یاد کرد.
حضور 4 دانش‌آموز مازندرانی در تیم‌های ملی دانش‌آموزی رئیس آموزش و پرورش محمودآباد از حضور چهار دانش‌آموز محمودآبادی در تیم‌های ملی فوتبال و بسکتبال دانش‌آموزی خبر داد.
سیدعلی بهروش و دو فرزندش در دریا غرق شدند سیدعلی بهروش عضو شورای شهر ساری و دو فرزندش عصر امروز در دریای مازندران غرق شدند. به گزارش سلام شمال سید علی بهروش و دو فرزندش سید بنیامین و سید بهمن بهروش در دریای گوهرباران شهرستان میاندرود غرق شدند.
بوکس مازندران نیازمند امکانات و توجه بیشتر است رییس هیات بوکس مازندران گفت : مازندران استانی سرشاد از استعداد در رشته بوکس است اما تا زمانی که امکانات کافی برای توسعه این رشته فراهم نشود ، نمی توان از بوکسورهای استان انتظار مدال آوری در المپیک داشت .
حدود 12 هزار مازندرانی کارت اهداء عضو دریافت کردندمسئول اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،تعداد دریافت کنندگان کارت عضو در این استان را حدود 12 هزار نفر دانست وگفت: در سالهای اخیر تعداد کسانی که تمایل به اهداء عضو دارند ، افزایش یافته است .
استاندارمازندران باخانواده قهرمان المپیکی کشتی ایران دیدارکرد استاندار مازندران برای دومین بار در هفته گذشته با خانواده و قهرمان کشتی فرنگی درالمپیک لندن دیدار ودقایقی از نزدیک با این خانواده موفق آملی گفت و گو کرد.
ثبت نام مسابقات مدیحه‌سرایی ، اذان و ابتهال مازندران آغاز شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از آغاز کار ثبت نام علاقمندان به شرکت در مسابقات مدیحه‌سرایی ، همخوانی قرآن کریم ، اذان و ابتهال در دو بخش شهرستانی و استانی در این استان خبر داد.
مصرف بالای برق در مازندران، باعث ضعف در ولتاژ شبکه برق شده استمدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه اوج مصرف برق در مازندران، باعث ضعف در برخی از مناطق شبکه های ولتاژ برق شده است، گفت: در مرداد ماه جاری شاهد مصرف بالای برق در استان هستیم و تمام سعی و تلاش کارکنان این شرکت است تا شاهد خاموشی برق در این خطه نباشیم.
مسوولان برای تجهیز فرودگاه نوشهربه دستگاه کمک ناوبری همکاری کنندرییس فرودگاه نوشهرگفت : مسوولان نهادهای مرتبط زمینه را برای تجهیز فرودگاه نوشهر به دستگاه کمک ناوبری (V.O.R) دراین شهرستان غرب مازندران فراهم کنند.
شهرک صنعنتی نکا یکهزار فرصت شغلی ایجاد کرده است مدیر اجرایی شهرک شهید نظری نکا گفت: شهرک نکا حدود یکهزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. به گزارش سلام شمال 'محمد توکلی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرک صنعتی نکا با دارا بودن 35 واحد بهره‌بردار ،بیش از 809 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
انتقاد استاندارمازندران از اندکی تسهیلات اختصاصی به بخش تولیداستاندارمازندران ، از بانک ها در کمی تسهیلات اختصاصی به بخش تولید در این استان انتقاد کرد. به گزارش سلام شمال 'سیدعلی اکبرطاهایی' روز شنبه در نشست مشترک با تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با هیئت مدیره شرکت لبنی کاله آمل در مورد راهکارهای طرح های توسعه این شرکت نشست داشت،
برپایی نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بعد از 20 سال نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد مازندران برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ستاد اقامه نماز رهبری تاکید بر فعالیت‌های مسجد محوری داشتند، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مصوباتی را به این منظور اختصاص داد.
نمره مردودی به تلویزیون مازندران می‌دهم امام جمعه محمودآباد با انتقاد شدید از رسانه ملی در مازندران ابراز داشت: بنده نمره مردودی به سیمای مازندران می‌دهم. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی امام جمعه محمودآباد بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه از روز خبرنگار در 17 مرداد فاصله گرفتیم، گفت: به همین دلیل روز خبرنگار در محمودآباد از تب و تاب افتاده است.
مدیرعامل هلال احمر مازندران دچار سانحه رانندگی شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در مسیر جاده هراز دچار سانحه رانندگی شد. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور در حالی دچار سانحه شد که قصد داشت امروز برای شرکت در جلسه کاری از مازندران به سمت تهران سفر کند.
معرق‌کاری آیات وحی در شمال ایران آغاز شدششمین همایش استانی خوشنویسی "کتابت وحی" پس از اذان مغرب پنجشنبه شب تا وقت سحر صبح امروز همراه با رونمایی از قرآن خط نستعلیق و آغاز معرق کاری آیات کلام وحی در مازندران در حال برگزاری است.
موج دوم سرازیر شدن گردشگران به چالوس در پیش است رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس گفت: موج دوم تعطیلات و سرازیر شدن مسافران و گردشگران به شهر گردشگری چالوس در پیش است.
ورود یک میلیون مسافر به گیلان فرمانده پلیس راه گیلان از ورود بالغ بر یک میلیون مسافر به استان در تعطیلات اخیر خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود مسافران به گیلان اظهار کرد: در تعطیلات اخیر بالغ بر یک میلیون نفر مسافر وارد گیلان شدند.
افتتاح 426 پروژه عمرانی انزلی در هفته دولت فرماندار انزلی از بهره‌برداری 426 طرح و پروژه عمرانی این شهرستان در هفته دولت خبر داد. به گزارش سلام شمال سعادتمند داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات دولت است، اظهار کرد: در هفته دولت امسال 426 پروژه عمرانی در انزلی به بهره‌برداری می‌رسد که آغاز افتتاح آنها از دوم شهریور جاری است.
بارش شدید باران مسافران آستارا را غافلگیر کردبارش شدید باران که موجب آبگرفتگی معابر عمومی و خیابان‌های شهر آستارا شد، مردم و مسافران این شهرستان مرزی را غافلگیر کرد. به گزارش سلام شمال بارش شدید باران اوایل صبح امروز مردم و مسافران این شهرستان را غافلگیر کرد.
اجرای عملیات راهداری در راه‌های گیلان مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان از اجرای عملیات راهداری در سطح راه‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جمع راهدارهای استان با اشاره به پایان یافتن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با اتمام این ماه مرحله دوم سفرهای تابستانی آغاز شده و در این راستا ایمن‌سازی و افزایش سطح خدمات و سرویس‌دهی به مسافران از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد
اختصاص 131 میلیارد تومان به کشاورزی گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص 131 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار و 258 طرح کشاورزی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال اردشیر روحی پیش از ظهر امروز در جلسه طرح توسعه بخش کشاورزی گیلان اظهار کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در اقتصاد مقاومتی مهم و تاثیرگذار است.
رکود برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی 17 قرائت مجلسی قرآن در ماه رمضان خبر داد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن رکورد قابل توجهی داشته است.
تشکیل بانک اطلاعاتی طلاق در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از تشکیل بانک اطلاعاتی احصاء آمار خانواده‌های در معرض طلاق در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان 19 دستگاه را اعضای ثابت این کارگروه خواند و اظهار کرد: موضوع‌های مطرح شده در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان از طرف وزارت کشور در حال پیگیری است.
افتتاح 73 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افتتاح 73 پروژه عمرانی، تولیدی خدماتی این نهاد در هفته دولت امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی استان در هفته دولت اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته دولت امسال تعداد 73 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی جهاد کشاورزی استان به بهره‌برداری می‌رسد.
هواداران بهترین بازیکنان داماش بودند سرمربی داماش گیلان گفت: هواداران داماش 90 دقیقه تیم خود را عاشقانه تشویق کردند و بهترین بازیکنان ما بودند.
حاشیه های خواندنی دیدار داماش و پرسپولیسبا وجود اینکه 90 درصد جایگاه ورزشگاه عضدی رشت به هواداران داماش اختصاص دارد حضور آنها در این استادیوم پرشورتر بود و هزاران نفر داماش را تشویق کردند. به گزارش سلام شمال دیدار تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس تهران ورزشگاه شهید عضدی این شهر در دیدار دو تیم پرسپولیس و داماش شاهد حضور بسیار پرشور هواداران بود.
تربیت بیش از 8 هزار حافظ قرآن در گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از تربیت 8 هزار و 176 حافظ قرآن این استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظ قرآن اظهار کرد: سهم سال 91 گیلان تربیت 8 هزار و 176 نفر است که تاکنون حدود 50 درصد از این مقدار ثبت نام کرده‌اند و بقیه نیز به‌زودی ثبت نام می‌کنند.
سند ملی توسعه منابع آب گیلان تهیه شد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سند ملی توسعه منابع آب گیلان در راستای تامین 5 میلیارد و 39 میلیون مترمکعب آب در افق 1404 در استان تهیه شده است.
مشاوران و مددکاران بهزیستی گیلان عازم اهر شدندسه گروه مشاوران، مددکاران و روان‌شناسان بهزیستی گیلان به مدت یک هفته عازم مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی شدند
کاهش 400 درصدی جرایم اجتماعی در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از کاهش 400 درصدی جرایم اجتماعی در سال گذشته در این استان خبر داد.
آماده‌باش مدیران برای ورود انبوه گردشگران به گیلان استاندار گیلان از آماده‌باش مدیران برای ورود انبوه گردشگران به دلیل تعطیلی تهران در اجلاس غیرمتعهدها به این استان خبر داد.
گیلان رتبه برتر کشور در اقدام‌های عفاف و حجاب را کسب کردمعاون سیاسی‌ امنیتی استاندار گیلان گفت: کسب رتبه برتر کشور در اقدام‌های عفاف و حجاب از آن گیلان شد. به گزارش سلام شمال غلامعلی رضوانی عصر شنبه در جمع مردم روزه‌دار این شهر با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ وجود دارد، اظهار کرد: در شهرستان‌ها متولی این امر فرمانداران هستند و باید مردم به آنها مراجعه کنند
تعداد پروازهای فرودگاه گیلان 11درصد در چهار ماه امسال افزایش یافت مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: در چهار ماه امسال، فرودگاه سردار حنگل رشت بر اساس شاخص های تعداد پرواز و مسافر به ترتیب 11و شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
فرماندار رشت: آزادگان سند افتخار ایران اسلامی هستند فرماندار رشت گفت: آزادگان اسطوره های صبر، استقامت و سند افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند. به گزارش سلام شمال 'سید ولی الله عظمتی' در مراسم تجلیل از همکاران آزاده فرمانداری شهرستان رشت اظهار کرد: آزادگان در زمان جنگ رسالت خود را به خوبی انجام دادند.
رشت قهرمان مسابقات جام رمضان هاپکیدو بانوان شدمسئول هماهنگی انجمن هاپکیدو ایران گفت: مسابقات جام رمضان هاپکیدو بانوان گیلان با قهرمانی تیم شهرستان رشت پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'علیرضا ایزدیار' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها که در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان در سالن آکادمی مرکزی هاپکیدو ایران و خاورمیانه رشت برگزار شد 184 نفر از شهرهای رشت، انزلی، خمام و آستانه اشرفیه حضور یافتند.
دعوت دو گیلانی به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال بانوان نایب رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: دو گیلانی به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال دعوت شدند. به گزارش سلام شمال 'پوران واحدی' عصر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: معصومه نوروزی و مقرب زاد حسینعلی بانوان گیلانی هستند که برای حضور در این اردو دعوت شده اند.
برگزاری مسابقه داماش گیلان با پرسپولیس در ورزشگاه عضدی رشتمسوول روابط عمومی باشگاه داماش گیلان گفت: طبق آخرین تصمیمات اعلام شده از سوی شورای تأمین استان، مسابقه این تیم با پرسپولیس، در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می شود.
انتخاب مخابرات گیلان بعنوان پایلوت برنامه تحول شرکت مخابرات ایرانشرکت مخابرات گیلان بعنوان پایلوت برنامه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران انتخاب شد. به گزارش سلام شمال مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان گفت : در راستای اجرای برنامه ' تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران ' فاز صفر این پروژه با حضور نمایندگان شرکت مخابرات ایران ، شرکت توسعه اعتماد مبین و شرکت مشاور سفرکام ( sofrecom ) در شرکت مخابرات گیلان کلید خورد .
مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود رشت معرفی شدمسوول روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت گفت: به پیشنهاد اعضای هیات مدیره و تایید دکتر 'سعید نجفی' مالک باشگاه سپیدرود رشت، مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی شد.
برگزاری همایش شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری همایش شبکه های پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در استان خبر داد.
مهار آتش جنگل‌های آستارا ادامه دارد معاون فرماندار آستارا گفت: مهار آتش در جنگل‌های آستارا در حال انجام است. به گزارش سلام شمال محمد رضا شهاب‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان اظهار کرد: آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی روستای تله‌خان پس از مهار اولیه از اواخر دیروز، بار دیگر امروز شعله‌ور شده و مناطق دیگری از جنگل‌های آستارا را در برگرفته است.
امام جمعه رشت:نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است امام جمعه رشت گفت: نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک و پیروزی با مردم فلسطین است. به گزارش سلام شمال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه یهودیان در دنیا سرگردان هستند، اظهار کرد: اروپاییان برای رهایی از رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند آن را در فلسطین جای دهند و یک حکومت اشغالی و جعلی برای آنها به وجود آوردند.
فرزندان دیار میرزاکوچک قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند فرزندان دیار گیل و دیلم و میرازکوچک خان با فریادهای ضد استکباری در راهپیمایی روز قدس تجلی حضور حماسی خود و قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند. به گزارش سلام شمال حضور حماسی مردم در روز قدس پیام عدالت‌خواهی و اقتدار ملتی است که همواره در دفاع از مظلومان جهان پیشگام هستند
پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان به مناسبت روز قدسنماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیامی مشترک به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس اعلام کردند: روز قدس تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی است.
مردم گیلان راهپیمایی روز قدس را از 48 نقطه برگزار می‌کنند رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از راهپیمایی روز قدس مردم از 48 نقطه به طرف میعادگاه‌های نماز جمعه در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران سازمان‌ها و نهادهای مختلف گیلان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی روز جهانی قدس را برای تمام مردم دنیا به یادگار گذاشتند.
آمادگی سازمان‌های مختلف گیلان برای حضوری گسترده در روز قدسسازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف گیلان با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای حضوری گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز قدس اعلام کرده‌اند. به گزارش سلام شمال در بیانیه نماینده مردم رشت در مجلس آمده است: در روز جمعه همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی با شکوه روز قدس شرکت کرده و با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم» سر می‌دهیم.
بیمارستان گنبدکاووس در ژورنال‌های معتبر پزشکی دنیا مطرح استفرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: نام بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس در ژورنال‌های معتبر پزشکی دنیا به عنوان یکی از سه مرکز اصلی بررسی بیماری‌های سرطان مری درج شده است.
بهره‌برداری 17 پروژه در راه و شهرسازی گلستانقائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بهره‌برداری از 17 پروژه عمرانی در بخش راه و شهرسازی استان همزمان با ایام هفته دولت آغاز می‌شود.
سهم صنعت گلستان از صندوق توسعه ملی محدود به 4 پروژه است رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: سهم گلستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت از صندوق توسعه ملی محدود به سه الی چهار پروژه است.
تأیید دولت و مجلس برای احداث موزه دفاع مقدس در گلستان طرح مطالعه و احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان در قانون بودجه سال 91 کل کشور دارای ردیف مستقل شده که این امر مهر تأییدی از سوی دولت و مجلس برای راه‌اندازی این مرکز فرهنگی در استان تلقی می‎شود.
برگزاری نشست با بانک‎های گلستان برای حمایت از تولید مدیرعامل شرکت دارویی کیمیا رشد گلستان خواستار برگزاری نشستی با بانک‎های استان در راستای حمایت از تولید شد. به گزارش سلام شمال حسین رحمانی صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: زمانی که امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد؛ بارقه‎ای از امید در دل تولیدکنندگان و صنعتگران به وجود آمد.
شمال شهرستان آق قلا به مجموعه سایت تحقیقاتی علوم تبدیل می شود فرماندار آق قلا با اشاره به راه اندازی ایستگاه شوری در این شهرستان گفت: شمال آق قلا به مجموعه سایت تحقیقاتی علوم تبدیل می شود. به گزارش سلام شمال 'حاجی گلدی کر' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهارداشت: به زودی با آغاز عملیات اجرایی ایستگاه شوری گلستان در آق قلا مجموعه سایت تحقیقاتی این شهرستان در شمال شهرستان آق قلا اجرایی خواهد شد.
نشست دبیران ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان گلستان نشست هم اندیشی با موضوع راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای اجرایی با حضور معاون ادارات و کارخانه ها و دبیران شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل استان گلستان برگزار شد.
همایش تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران عرصه وقف در گلستان آیین تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران عرصه وقف در گلستان با حضور حجت‎الاسلام محمدجواد رئوف‎سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
اعلام فراخوان شرکت در کارگاه روش های ریاضی در زمین شناسی دریاییفراخوان شرکت در کارگاه روش های ریاضی و مدل سازی در زمین شناسی دریایی، اعلام شد. این کارگاه از 18 تا 21 شهریور ماه 91 در مؤسسه ملی اقیانوس شناسی برگزار می شود.
تشکیل کمیته نظارت وکنترل ساختمان در کلیه شهرستان های گلستان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از تشکیل کمیته نظارت وکنترل ساختمان ها در کلیه شهرستان ها خبرداد. به گزارش سلام شمال در این خصوص از سوی مدیر کل راه وشهرسازی گلستان و در راستای تحقق ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، کمیته کنترل ونظارت ساختمان تا پایان سال 92 درکلیه شهرهای استان تشکیل شد.
ردیف های مشخصی برای بودجه های فرهنگی گلستان تعریف شده استعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس، ردیف های مشخصی برای بودجه های فرهنگی استان گلستان در بخش های مختلف تعریف شده است.
تشکیل گروه علمی زبان ، گویش و کتیبه ها در استان گلستان گروه علمی زبان، گویش و کتیبه ها در شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، به عنوان هشتمین گروه علمی شورای پژوهشی این اداره کل تشکیل شد.
کارگاه آموزشی 'آشنایی با فضای مجازی' برای نوجوانان گرگانی برگزار شدکارگاه آموزشی 'آشنایی با فضای مجازی' با حضور نوجوانان گرگانی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال بیش از 70 نفر از اعضای دختر و پسر مراکز فرهنگی هنری شهر گرگان طی دو روز در این کارگاه شرکت داشتند که با حضور کارشناس 'پلیس فتا' اعضای گرگانی کانون با محیط های مجازی و همچنین فضای تولید و مبادله اطلاعات آشنا شدند.
مدیرکل فرودگاه های گلستان منصوب شد با صدور حکمی از طرف رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، تیمور امیری به سمت مدیرکل فرودگاه های گلستان منصوب شد.
بازدید مدیر کل دیوان محاسبات گلستان از طرح های آبرسانی استان مدیر کل دیوان محاسبات گلستان به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از طرح آبرسانی به گرگان، سد و شبکه قره سو-زرینگل بازدید کرد.
مردم گلستان بار دیگر مظلومیت فلسطین را فریاد زدندبار دیگر در روز قدس مردم گلستان همزمان با سراسر ایران مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند. به گزارش سلام شمال بار دیگر روز قدس از راه رسید و گلستان ایران همچون دیگر استان‎های کشور برای اینکه مظلومیت مردم فلسطین را یک صدا فریاد بزنند در میادین شهرها حضور یافتند.
حضور دو گلستانی در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت:‌ جلیل ایمری و احمد ایری دو نماینده گلستان هستند که در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن حضور خواهند داشت.
برگزاری نخستین جلسه بزرگداشت ستاد هفته دفاع مقدس در گرگان نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی در استانداری گلستان برگزار شد.
راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان استاندار گلستان از راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست صمیمی و تخصصی جوانان فرهیخته استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه مسئولیت این کمیته به عهده سید روح‎الله حسینی رئیس حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان است اظهار داشت:
برگزاری نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال در نشستی که به منظور ارائه ایده‌ها و راهکارهای نخبگان جوان استان در استانداری گلستان شکل گرفت سبب شد تا بار دیگر فرهیختگان استان دور هم آیند و از خواسته‎ها و ایده‎هایشان بگویند
اسامی متقاضیان عضویت در خانه مطبوعات گلستانمدیر خانه مطبوعات استان گلستان نتایج مرحله اول بررسی پرونده‌ افراد متقاضی عضویت خانه مطبوعات استان گلستان اعلام شد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‎نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از فراخوان برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک از سوی خانه مطبوعات استان گلستان، علاقمندان زیادی برای عضویت در این تشکل اقدام کردند.
روزمرگی مهم‌ترین مشکل شهرداری ساری شهردار جدید ساری مهمترین دغدغه شهرداری ساری را روزمرگی دانست. به گزارش سلام شمال ملاقات عمومی با مردم باب جدیدی است که در سال‌های اخیر در دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و نیز در سطح استان‌ها اجرا شده است، این تدبیر به منظور رسیدگی دقیق به امور و دغدغه‌های مردم در هر دستگاه اجرایی است که همه اقشار جامعه به نحوی بتوانند بدون واسطه با مدیر و یا معاونان اداره‌ای ملاقات داشته باشند
صفدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان شدبا حکم معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور علی صفدری به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان منصوب شد.
راه‎اندازی سیستم دیتا سنتر در گلستان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور از راه‎اندازی سیستم دیتا سنتر گلستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
60 نقطه گلستان متصل به شبکه اینترنت هستند رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بیش از 60 نقطه گلستان متصل به شبکه اینترنت هستند و اکثر ادارات نیز از طریق فیبرنوری و بخشی نیز با ADSL از شبکه هوشمند بهره‎مند می‎شوند.
توسعه شبکه ملی کشور با محوریت دانشگاه جامع گلستاناستاندار گلستان از معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواست تا برای توسعه شبکه ملی کشور با محوریت دانشگاه جامع گلستان انعقاد قرارداد صورت پذیرد.
راه‎اندازی پایگاه مجازی خانه مطبوعات گلستان مدیرخانه مطبوعات استان گلستان از راه‎اندازی پایگاه مجازی خانه مطبوعات استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‌نیا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: وبلاگ‌خانه مطبوعات استان گلستان با هدف پل ارتباطی این خانه با اعضا راه‎اندازی شده است.
دارالقران گرگان تا پایان سال به‎ بهره‎برداری برسد استاندار گلستان گفت: 300 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه مدرسه دارالقرآن گرگان اختصاص داده شد و باید تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.
3200 یتیم گلستان حامی‌دار شدند مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در ایام لیالی قدر 3 هزار و 223 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گلستان دارای حامی شدند.
بسیاری از ادارات گلستان هیچ واکنشی به روز خبرنگار نداشتند مدیرخانه مطبوعات گلستان گفت: با گذشت چند روز از سپری شدن روز خبرنگار بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ترجیح دادند این روز را بدون هیچ واکنشی بگذرانند.

اخبار جدید ایران و شمال

اولین آمار فروش فیلم‌های اکران عید فطر «کلاه قرمزی و بچه ننه» در روز اول اکرانش در 9 سینما 42 میلیون تومان فروخت. علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اکران فیلم از پنج‌شنبه در سینماهای اریکه، فرهنگ، قدس، شکوفه،زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین آغاز شد که با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است
واکنش دمشق به تصمیم تازه اعراب وزیر امور خارجه سوریه تعلیق عضویت کشورش در سازمان همکاری اسلامی را اقدامی غیر قانونی توصیف کرد و آمریکا را راس توطئه چینی علیه دمشق دانست.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز روزنامه های صبح شنبه کشور عناوین مهم خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند. * جام جم - راهپیمایی میلیونی قدس؛ نماد پایداری و بیداری - حضور سرزده رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده - نمایش تیم ملی فوتبال انتقادها را افزایش داد
حضورسران 41 کشور در اجلاس عدم تعهد به گفته فرقانی 21 کشور نیز در سطح وزیران خارجه، 5 کشور در سطح فرستاده ویژه رئیس جمهور و دو کشور در سطح وزیر اما غیر از وزیر خارجه در این اجلاس حاضر خواهند شد.
واکنش‌تند بان‌کی‌مون به اظهارات احمدی‌نژاد در حالیکه دبیرکل سازمان ملل در مقابل تمامی اظهارات ضدایرانی صهیونیست‌ها سکوت پیشه کرده است، اظهارات رئیس‌جمهوری ایران در روز قدس را «فتنه‌انگیز» اعلام کرد.
ماجرای دستور ویژه احمدی‌نژاد به دولت پروژه های مهر ماندگار از جمله اقدامات دولتی است که از همان ابتدا انتقادات و واکنش های شدید نمایندگان را بر انگیخت و تا بدان جایی پیش رفت که امروز غلامرضا اسدالهی نماینده مجلس خبر از حساسیت ویژه مجلس در پی عدم تعلیق این پروژه ها می دهد.
حاشیه‌های دیدار احمدی نژاد با هنرمندان دیدار رئیس جمهور با هنرمندان حاشیه‌های مختلفی داشت؛ از حضور بازیگر شبیه احمدی‌نژاد و دفاع کارگردان فیلم «خصوصی» از فیلم جنجالی «لاله» گرفته تا خوش‌اشتهایی مهران رجبی برای خانه‌دار کردن بازیگران.
تولید داروی ضدباروری برای مردان متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کردند که نتایج آزمایش داروی ضد باروری بر روی مردان مثبت بوده است. به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند: پس از یک آزمایش موفقیت‌آمیز بر روی موش‌ها، یک گام دیگر در جهت دستیابی به داروی کاربردی ضد باروری برای مردان، نزدیکتر شده‌اند.
بهداد سلیمی هم پرسپولیسی شد! قوی‌ترین مرد جهان به تیم وزنه‌برداری پرسپولیس پیوست. به گزارش ایسنا، بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان و دارنده مدال طلای بازی‌های 2012 المپیک لندن پس از توافق با محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به تیم وزنه‌برداری این باشگاه پیوست.
نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره رویت هلال ‌ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر گزار شد، در ابتدا با اشاره به رؤیت هلال ماه شوال اظهار داشتند:‌ دراین باره، باید منتظر مشخص شدن نتیجه استهلال شویم، اگر هلال ماه رؤیت شود فردا عید و در غیر این صورت، یک روز بر روزه ماه مبارک رمضان افزوده می‌شود و پس‌فردا عید فطر خواهد بود و در آن حرفی نیست.
83 درصد داوطلبان انتخاب رشته کننده در کنکور امسال پذیرش می شوندمشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد از هر 100 داوطلب آزمون سراسری سال 1391 که فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند 83 نفر پذیرفته می شوند. به گزارش سلام شمال 'حسین توکلی' به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تعداد یک میلیون و 66 هزار و 274 داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند که از این تعداد، 932 هزار و 463 نفر در جلسه امتحان حاضر شدند و حدود 12 درصد داوطلبان نیز غایب بودند.
پاسخ ایران به هر گونه تجاوز اسرائیل «برق آسا و تکان دهنده» خواهد بود دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هر گونه ماجراجویی این رژیم علیه ایران با پاسخ تکان دهنده و برق آسای تهران مواجه خواهد شد.
اعلام رتبه بندی جدید دانشگاه های جهانسرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)از رتبه بندی جدید دانشگاههای جهان خبر داد و گفت: دانشگاه تهران رتبه مناسبی کسب کرده است. به گزارش سلام شمال جعفر مهراد رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه ژئوژیاتنگ واقع در شانگهای چین از سال 2004 میلادی بر اساس معیارها و شاخص های کاملا کمی، دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند.
قاتل دختر جوان خود را دار زد عامل قتل وقتی متوجه شد راز قتل دختر جوان پس از یک سال فاش شده است، پیش از حضور پلیس، خود را در باغی حلق آویز کرد.
آمارهای بانک مرکزی از حجم نقدینگی در حالی میزان نقدینگی در پایان خرداد ماه امسال به ۳۷۴ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در پایان سال گذشته ۳۵۲ هزار میلیارد تومان بود. مقایسه این آمارها حاکی از رشد ۲۲ هزار میلیارد تومانی (معادل ۶.۲۵ درصد) نقدینگی طی پایان سال گذشته تا پایان فصل نخست امسال بوده است.
۲ ایرانی جزو ۵۰۰ دانشمند برتر دنیا وضعیت داروسازی در حال حاضر در کشور بسیار خوب است و به لحاظ علمی از 500 دانشمند برتر دنیا دو تن ایرانی هستند که هر دو داروساز است و میزان تولید مقالات در عرصه داروسازی و شیمی بالاترین میزان در سطح کشور است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - رهبر معظم انقلاب: زائده جعلی صهیونیستی قطعا از صحنه جغرافیا محو خواهد شد - مشاور زنان رییس جمهوری: از سهمیه بندی جنسیتی دانشگاه ها بی اطلاعم - عفو 130 محکوم جرایم امنیتی - سوالات کنکور پرواز از قرنطینه تا جیب دلالان
آخرین وضعیت استخدام‌های دولتی به‌رغم برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های مختلف نتایج اعلام نشده و مشخص نیست که تکلیف استخدام نیروهای جدید در دستگاه‌های دولتی به چه صورت خواهد بود.
مرکز آمار : نرخ تورم به 26 درصد رسید مرکز آمار ایران شاخص تورم نقطه به نقطه در تیر ماه امسال را 26.2 درصد و تورم در دوازده ماه منتهی به تیر ماه سال 91 نسبت به دوره مشابه سال گذشته را 25.9 درصد اعلام کرد.
دفاع عسگر اولادی از هاشمی و ناطق نوری در چند روز گذشته فضای سیاسی کشور متاثر از سخنان جدید آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع انجمن روزنامه‌های غیر دولتی و یک مصاحبه و یک سخنرانی حجه الاسلام ناطق نوری در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا(ع) بوده است. حملات شدیدی که به این دو روحانی باسابقه شده است واکنش دفاعی برخی از چهره‌های سیاسی را سبب شده است.
میزان زکات فطره اعلام شد یت‌ الله العظمی "مکارم‌شیرازی"، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب مردم اعلام کرد. به گزارش سلام شمال مسئول دفتر مرجع تقلید آیت‌الله العظمی "مکارم‌شیرازی" اظهار داشت: با توجه به اهمیت زکات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از میزان آن، آیت‌الله "مکارم‌شیرازی"، میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب هر فرد تعیین کرد.
صعود ایران به رتبه 16 تولید علم جهان تولیدبیش از 19 هزار مقاله طی 7 ماه رکورد بی نظیری در تاریخ علم ایران است به نوشته روزنامه خراسان براساس گزارش پایگاه استنادی بین المللی «اسکوپوس»، ایران با تولید 19هزارو 559مقاله در 7 ماه نخست سال 2012 ، با یک پله صعود از جایگاه هفدهم تولید علم جهان به جایگاه شانزدهم تولید علم جهان صعود کرد.
احمدی‌نژاد اقتصاد را علم نمی‌داند؟ بی‌اغراق آنچه کشور را امروز با چنین شرایط بغرنجی مواجه کرده، بی‌اعتنایی بی‌منتهای رئیس‌جمهور و کابینه‌اش به نظرات علمی، تئوری‌های اقتصاد و حرف جوامع دانشگاهی است. اولین مشکلی که بر سر راه اقتصاد کشور وجود دارد این است که رئیس‌جمهور کشور اقتصاد را علم نمی‌داند. به همین دلیل وی به عنوان چهره اول کابینه و به تبع او بقیه چهره‌های اقتصادی دولت تصور می‌کنند هر تز و نوشته‌‌ای می‌تواند یک‌شبه تبدیل به طرح شود و فردایش میلیاردها تومان را راهی آن کنند تا به قول خودشان گره‌گشا باشد.
شگفت‌انگیزترین کشور در المپیک لندن نتایج تحقیق علمی یکی از محققان نیوزیلندی در خصوص انتظارات از کسب مدال توسط کشورهای مختلف در المپیک لندن نشان داد که ایران فراتر از حد انتظار ظاهر شده است.
لاریجانی: صدا و سیما مردم را آزرده نکند رئیس مجلس با اشاره به انتقاد نمایندگان از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار زلزله آذربایجان گفت: مسئولان صدا و سیما ‌دقت بیشتری در پخش برنامه‌ها کنند و شرایط آزردگی مردم را فراهم نکنند.
جدول نرخ بیکاری در 43 کشور بررسی جدیدترین آمار مربوط به نرخ بیکاری در 43 کشور جهان از قاره های مختلف دنیا نشان می دهد که سایه بحران اقتصادیدر سالهای اخیر همچنان بر سر بخش‌های مختلف اقتصادی کشورهای قاره اروپا وجود دارد و باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی بی شماری شده است.
تهران گردی اکبر عبدی با لباس زنانه «‌اکبر عبدی» بازیگر طناز سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، خاطره‌ای از چگونگی حضور در فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به کارگردانی رضا عطاران را به شرح زیر نقل کرد:
تصاویری دیدنی از مراسم اختتامیه المپیک مراسم اختتامیه سی امین دوره المپیک شب گذشته در لندن برگزار شد تا بزرگترین رقابت ورزشی جهان پایان یابد و پرچم المپیک راهی ریودژانیرو شود.
اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده را برگزار می کند. به گزارش روابط عمومی این جشنواره ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه های مختلف دیجیتالی با محوریت خانواده فعالیت می کنند می توانند در این جشنواره مشارکت کنند.
محبوبیت ناگهانی یک ایرانی در دنیای مجازی فرود موفقیت‌آمیز کاوش‌گر ناسا بر مریخ نه تنها این سازمان را به دستاوردی مهم در زمینه فن‌آوری رساند، بلکه چهره‌ای کاملا جدید و غیرمتداول به ناسا بخشید و دانشمندان مسئول این پروژه را نیز تبدیل به ستارگان دنیای مدرن کرد.
بوکس مازندران نیازمند امکانات و توجه بیشتر است رییس هیات بوکس مازندران گفت : مازندران استانی سرشاد از استعداد در رشته بوکس است اما تا زمانی که امکانات کافی برای توسعه این رشته فراهم نشود ، نمی توان از بوکسورهای استان انتظار مدال آوری در المپیک داشت .
حدود 12 هزار مازندرانی کارت اهداء عضو دریافت کردندمسئول اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،تعداد دریافت کنندگان کارت عضو در این استان را حدود 12 هزار نفر دانست وگفت: در سالهای اخیر تعداد کسانی که تمایل به اهداء عضو دارند ، افزایش یافته است .
استاندارمازندران باخانواده قهرمان المپیکی کشتی ایران دیدارکرد استاندار مازندران برای دومین بار در هفته گذشته با خانواده و قهرمان کشتی فرنگی درالمپیک لندن دیدار ودقایقی از نزدیک با این خانواده موفق آملی گفت و گو کرد.
ثبت نام مسابقات مدیحه‌سرایی ، اذان و ابتهال مازندران آغاز شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از آغاز کار ثبت نام علاقمندان به شرکت در مسابقات مدیحه‌سرایی ، همخوانی قرآن کریم ، اذان و ابتهال در دو بخش شهرستانی و استانی در این استان خبر داد.
مصرف بالای برق در مازندران، باعث ضعف در ولتاژ شبکه برق شده استمدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه اوج مصرف برق در مازندران، باعث ضعف در برخی از مناطق شبکه های ولتاژ برق شده است، گفت: در مرداد ماه جاری شاهد مصرف بالای برق در استان هستیم و تمام سعی و تلاش کارکنان این شرکت است تا شاهد خاموشی برق در این خطه نباشیم.
مسوولان برای تجهیز فرودگاه نوشهربه دستگاه کمک ناوبری همکاری کنندرییس فرودگاه نوشهرگفت : مسوولان نهادهای مرتبط زمینه را برای تجهیز فرودگاه نوشهر به دستگاه کمک ناوبری (V.O.R) دراین شهرستان غرب مازندران فراهم کنند.
شهرک صنعنتی نکا یکهزار فرصت شغلی ایجاد کرده است مدیر اجرایی شهرک شهید نظری نکا گفت: شهرک نکا حدود یکهزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. به گزارش سلام شمال 'محمد توکلی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرک صنعتی نکا با دارا بودن 35 واحد بهره‌بردار ،بیش از 809 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
انتقاد استاندارمازندران از اندکی تسهیلات اختصاصی به بخش تولیداستاندارمازندران ، از بانک ها در کمی تسهیلات اختصاصی به بخش تولید در این استان انتقاد کرد. به گزارش سلام شمال 'سیدعلی اکبرطاهایی' روز شنبه در نشست مشترک با تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با هیئت مدیره شرکت لبنی کاله آمل در مورد راهکارهای طرح های توسعه این شرکت نشست داشت،
برپایی نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بعد از 20 سال نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد مازندران برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ستاد اقامه نماز رهبری تاکید بر فعالیت‌های مسجد محوری داشتند، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مصوباتی را به این منظور اختصاص داد.
نمره مردودی به تلویزیون مازندران می‌دهم امام جمعه محمودآباد با انتقاد شدید از رسانه ملی در مازندران ابراز داشت: بنده نمره مردودی به سیمای مازندران می‌دهم. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی امام جمعه محمودآباد بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه از روز خبرنگار در 17 مرداد فاصله گرفتیم، گفت: به همین دلیل روز خبرنگار در محمودآباد از تب و تاب افتاده است.
مدیرعامل هلال احمر مازندران دچار سانحه رانندگی شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در مسیر جاده هراز دچار سانحه رانندگی شد. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور در حالی دچار سانحه شد که قصد داشت امروز برای شرکت در جلسه کاری از مازندران به سمت تهران سفر کند.
معرق‌کاری آیات وحی در شمال ایران آغاز شدششمین همایش استانی خوشنویسی "کتابت وحی" پس از اذان مغرب پنجشنبه شب تا وقت سحر صبح امروز همراه با رونمایی از قرآن خط نستعلیق و آغاز معرق کاری آیات کلام وحی در مازندران در حال برگزاری است.
موج دوم سرازیر شدن گردشگران به چالوس در پیش است رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس گفت: موج دوم تعطیلات و سرازیر شدن مسافران و گردشگران به شهر گردشگری چالوس در پیش است.
بسیاری از ائمه جمعه از عملکرد صدا و سیمای مازندران گله‌ دارند مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران گفت: بسیاری از ائمه جمعه از عملکرد ضعیف صدا و سیمای مازندران گله‌مند هستند. به گزارش سلام شمال شکرالله رضازاده مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران پنجشنبه شب در هشتمین آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و خبرنگاران این شهرستان بیان داشت: این همایش اتفاق بسیار خوبی است که از فعالان عرصه اطلاع‌رسانی اعم از مدیران و مسئولان روابط عمومی ادارات برتر در کنار خبرنگاران تقدیر می‌شود که من تاکنون نظیر آن را در مازندران ندیدیم.
مردم ساری در صفوف راهپیمایی روز قدس حضور یافتند مردم ساری همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند. به گزارش سلام شمال مردم خداجوی ساری همزمان با مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند. زنان و مردان روزه دار شهرستان ساری مانند سال‌های گذشته در صفوف دشمن‌شکن راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم فلسطین، شرکت کردند.
کتابت نخستین قرآن به خط نستعلیق در مازندران پایان یافت خوشنویس مازندرانی که کل قرآن کریم را با خط نستعلیق کتابت کرد، گفت: یک سال برای کتابت کلام‌الله وحی با خط نستعیلق وقت گذاشتم و به یکی از بزرگ‌ترین آرزوی‌های زندگی‌ام دست یافتم.
قهرمان المپیک: وجود اسراییل در جهان مایه ننگ است قاسم رضایی قهرمان المپیک لندن در رشته کشتی وجود اسراییل در جهان را مایه ننگ دانست. به گزارش سلام شمال قاسم رضایی قهرمان کشتی مسابقات المپیک 2012 لندن در جمع راهپیمایان روز قدس شهرستان آمل که از مسجد امام رضا(ع) تا مصلی قدس این شهر برگزار شد با تاکید بر اینکه فرموده امام راحل درباره اسراییل هنوز حرف ماست، افزود: ما اسراییل را غده سرطانی می‌دانیم که باید از بین برود.
راه‌اندازی دوباره دفتر کنسولگری قزاقستان در مازندران رئیس اتاق بازرگانی مازندران از راه‌اندازی دوباره دفتر کنسولگری قزاقستان در مازندران خبر داد. غلامرضا عشریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری به برخی از مسایل و مشکلات مرتبط با اتاق بازرگانی مازندران پرداخت.
انتقاد مدیر کل آموزش و پرورش از تخلف محض مخابراتامیری در بخشی از سخنانش با اشاره به حساسیت‌های استاندار مازندران مبنی بر اینکه تلفن همراه موجب تهدید تربیتی دانش‌آموزان به ویژه در دوره راهنمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع سیم کارت رایگان تلفن همراه به دانش آموزان تخلف محض و آشکار است که مخابرات در این رابطه به صورت علنی اقدام کرده است.
70 درصد زندانیان در مازندران در سن جوانی هستند مدیرکل امور زندان‌های مازندران گفت: 70 درصد زندانیان در مازندران در سن جوانی به سر می‌برند. به گزارش سلام شمال علی اکبر غفاریان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد نظام اسلامی در زندان‌های با نگاه اصلاحی و تربیتی است، اظهار داشت: زندانی در گروه‌های مختلف سنی، جنسی و شخصیتی در زندان طبقه‌بندی می‌شود.
930 پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مازندران مستقر هستندمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: 930پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مازندران مستقر شد.
ادارات فناوری اطلاعات استان‌ها به‌زودی راه‌اندازی می‌شود معاون توسعه مدیریت و هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان شهریور امسال ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
تولید 13 درصد شیر مصرفی مازندران در آمل مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولید 13 درصد مصرفی مازندران در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال مرتضی امینی نیاکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با بیان اینکه در آمل بیش از 76 هزار و 535 تن شیر دامی تولید می‌شود، بیان کرد: 13درصد شیر استان مازندران در شهرستان آمل تولید و به مصرف می‌رسد.
850 مزرعه پرورش ماهی در مازندران مکانیزه شدمدیرکل شیلات مازندران گفت: 850 مزرعه پرورش ماهی مازندران مجهز به سیستم‌های مکانیزه شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران،‌ حسن حبیب‌نژاد در جلسه بررسی وضعیت آبزی‌پروری شیلات مازندران بیان داشت: 850 مزرعه پرورش ماهی مازندران مجهز به سیستم‌های مکانیزه است.
تشکیل نظام صنفی کشاورزی در مازندرانمدیرکل تعاون روستایی مازندران گفت: با تشکیل نظام صنفی کشاورزی در مازندران، واسطه‌های بخش کشاورزی حذف می‌شوند.
احداث بازارچه محصولات کشاورزی در بابلسر فرماندار بابلسر گفت: در رابطه با مکانی که برای احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی بابلسر در نظر گرفته شده، دقت شود تمام کارهای آن با مهندسی و نقشه راه همراه باشد.
مازندرانی‌ها نیمی از مدال‌های المپیک را کسب کردنداستاندار مازندران با اشاره به مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی در آوردگاه المپیک گفت: 50 درصد مدال‌های المپیک با همت و غیرت ورزشکاران مازندرانی، نصیب کاروان ایران شد.
ستاد ساماندهی تعاونی‌های مازندران تشکیل شدمدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ستاد ساماندهی تعاونی‌های مازندران تشکیل شد. به گزارش سلام شمال علی بابایی کارنامی امروز در حاشیه برنامه هفتگی ملاقات عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه امروز 51 نفر به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران مراجعه کردند، اظهار داشت: بیشترین مراجعه‌کننده برای بخش اشتغال، تسهیلات تعاونی‌ها و روابط کار
احتمال اعمال خاموشی برق در مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نسبت به افزایش بیش از حد دما، افزایش مصرف برق مشترکان مازندرانی و احتمال اعمال خاموشی هشدا داد.
آزادگان مازندرانی از روزهای اسارت می‌گویند به‌مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، همایش آزادگان مازندرانی فردا در منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر برگزار می‌شود.
تعداد پروازهای فرودگاه گیلان 11درصد در چهار ماه امسال افزایش یافت مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: در چهار ماه امسال، فرودگاه سردار حنگل رشت بر اساس شاخص های تعداد پرواز و مسافر به ترتیب 11و شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
فرماندار رشت: آزادگان سند افتخار ایران اسلامی هستند فرماندار رشت گفت: آزادگان اسطوره های صبر، استقامت و سند افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند. به گزارش سلام شمال 'سید ولی الله عظمتی' در مراسم تجلیل از همکاران آزاده فرمانداری شهرستان رشت اظهار کرد: آزادگان در زمان جنگ رسالت خود را به خوبی انجام دادند.
رشت قهرمان مسابقات جام رمضان هاپکیدو بانوان شدمسئول هماهنگی انجمن هاپکیدو ایران گفت: مسابقات جام رمضان هاپکیدو بانوان گیلان با قهرمانی تیم شهرستان رشت پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'علیرضا ایزدیار' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها که در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان در سالن آکادمی مرکزی هاپکیدو ایران و خاورمیانه رشت برگزار شد 184 نفر از شهرهای رشت، انزلی، خمام و آستانه اشرفیه حضور یافتند.
دعوت دو گیلانی به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال بانوان نایب رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: دو گیلانی به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال دعوت شدند. به گزارش سلام شمال 'پوران واحدی' عصر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: معصومه نوروزی و مقرب زاد حسینعلی بانوان گیلانی هستند که برای حضور در این اردو دعوت شده اند.
برگزاری مسابقه داماش گیلان با پرسپولیس در ورزشگاه عضدی رشتمسوول روابط عمومی باشگاه داماش گیلان گفت: طبق آخرین تصمیمات اعلام شده از سوی شورای تأمین استان، مسابقه این تیم با پرسپولیس، در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می شود.
انتخاب مخابرات گیلان بعنوان پایلوت برنامه تحول شرکت مخابرات ایرانشرکت مخابرات گیلان بعنوان پایلوت برنامه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران انتخاب شد. به گزارش سلام شمال مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان گفت : در راستای اجرای برنامه ' تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران ' فاز صفر این پروژه با حضور نمایندگان شرکت مخابرات ایران ، شرکت توسعه اعتماد مبین و شرکت مشاور سفرکام ( sofrecom ) در شرکت مخابرات گیلان کلید خورد .
مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود رشت معرفی شدمسوول روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت گفت: به پیشنهاد اعضای هیات مدیره و تایید دکتر 'سعید نجفی' مالک باشگاه سپیدرود رشت، مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی شد.
برگزاری همایش شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری همایش شبکه های پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در استان خبر داد.
مهار آتش جنگل‌های آستارا ادامه دارد معاون فرماندار آستارا گفت: مهار آتش در جنگل‌های آستارا در حال انجام است. به گزارش سلام شمال محمد رضا شهاب‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان اظهار کرد: آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی روستای تله‌خان پس از مهار اولیه از اواخر دیروز، بار دیگر امروز شعله‌ور شده و مناطق دیگری از جنگل‌های آستارا را در برگرفته است.
امام جمعه رشت:نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است امام جمعه رشت گفت: نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک و پیروزی با مردم فلسطین است. به گزارش سلام شمال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه یهودیان در دنیا سرگردان هستند، اظهار کرد: اروپاییان برای رهایی از رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند آن را در فلسطین جای دهند و یک حکومت اشغالی و جعلی برای آنها به وجود آوردند.
فرزندان دیار میرزاکوچک قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند فرزندان دیار گیل و دیلم و میرازکوچک خان با فریادهای ضد استکباری در راهپیمایی روز قدس تجلی حضور حماسی خود و قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند. به گزارش سلام شمال حضور حماسی مردم در روز قدس پیام عدالت‌خواهی و اقتدار ملتی است که همواره در دفاع از مظلومان جهان پیشگام هستند
پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان به مناسبت روز قدسنماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیامی مشترک به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس اعلام کردند: روز قدس تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی است.
مردم گیلان راهپیمایی روز قدس را از 48 نقطه برگزار می‌کنند رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از راهپیمایی روز قدس مردم از 48 نقطه به طرف میعادگاه‌های نماز جمعه در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران سازمان‌ها و نهادهای مختلف گیلان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی روز جهانی قدس را برای تمام مردم دنیا به یادگار گذاشتند.
آمادگی سازمان‌های مختلف گیلان برای حضوری گسترده در روز قدسسازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف گیلان با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای حضوری گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز قدس اعلام کرده‌اند. به گزارش سلام شمال در بیانیه نماینده مردم رشت در مجلس آمده است: در روز جمعه همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی با شکوه روز قدس شرکت کرده و با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم» سر می‌دهیم.
احداث نیروگاه زباله‌سوز رشت عملیاتی می‌شود معاون امور عمرانی استاندار گیلان از عملیاتی شدن احداث نیروگاه زباله‌سوز رشت با حضور معاون رئیس جمهور در هفته دولت امسال در این استان خبر داد.
انتخاب 100 طرح اقتصادی گیلان برای سرمایه‌گذاری معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: 100 طرح اقتصادی گیلان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 170 میلیون یورو در استان شناسایی و انتخاب شده است. به گزارش سلام شمال محمد حسین اصغریان پیش از ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذاری با جمعی از نمایندگان استان در محل سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: این نخستین نشست سرمایه‌گذاری با تعدادی از مجموع نمایندگان است.
آزادی 1126 زندانی جرایم غیرعمد در گیلان رئیس ستاد دیه زندانیان جرایم غیرعمد گیلان از آزادی یک‌هزار و 126 زندانی جرایم غیر عمد با محکومیت 78 میلیارد تومان در این استان خبر داد.
نفرات برتر مسابقات هاپکیدو جام رمضان معرفی شدند نفرات برتر مسابقات هاپکیدو جام رمضان در رده‌های سنی کودکان، نونهالان و نوجوانان در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مسئول هماهنگی انجمن هاپکیدو ایران عصر امروز در جریان معرفی برترین‌های رقابت‌های هاپکیدو جام رمضان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های انجمن هاپکیدو ایران و خاورمیانه انجام مسابقات جام رمضان است، اظهار کرد: این مسابقات هر سال در تمام استان‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود.
محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت آغاز شد مدیر کل فرودگاه گیلان صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل این شهر اظهار کرد: محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 31 میلیون ریال از محل استانی هزینه می‌شود.
اجرای 20 طرح امکان‌سنجی شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اجرای 20طرح پژوهشی و امکان‌سنجی این شرکت در سال جاری خبر داد.
ثبت‌نام مسابقات قرآنی در گیلان آغاز شدمدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز ثبت‌نام سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی صبح امروز در جلسه اداره کل اوقاف گیلان آغاز ثبت‌نام در سی‌و پنجمین مسابقات قرآنی را اعلام کرد
برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی علوم انسانی در دانشگاه گیلان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه خبر داد
افتتاح 200 کیلومتر راه روستایی گیلان در هفته دولتدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح بالغ بر 200کیلومتر راه روستایی استان در هفته دولت امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دولت امسال بیش از 200 کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 277 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
خبرنگاران گیلان رتبه‌بندی می‌شوند مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه خبرنگاران این استان رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: ویزیتورهای مطبوعات جزو خبرنگار نیستند و باید کارت بازاریاب رسانه دریافت کنند.
آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای گیلانمدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از برگزاری آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری خبر داد.
جذب 99.5 درصدی تسهیلات دریافتی بخش اشتغال گیلان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از جذب 99.5 درصدی اعتبارات دریافتی در بخش اشتغال استان در سال جاری خبر داد.
راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح راه‌آهن رشت ـ قزوین در خرداد سال 92 خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش سلام شمال حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت راه روستایی استان اظهار کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات راه روستایی گیلان 48 میلیارد تومان بوده اما مبلغ 13.5 میلیارد تومان معادل 28 درصد آن به گیلان اختصاص داده شده است.
دولت پرداخت وام بلاعوض به سیل‌زدگان گیلان را تصویب کرد استاندار گیلان گفت: هیئت دولت پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گیلان را تصویب کرد.
26 پروژه عمرانی ورزش گیلان آماده افتتاح است مدیر کل ورزش و جوانان گیلان 26 پروژه عمرانی این اداره کل را آماده افتتاح عنوان کرد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای 70 سال قدمت ورزشی است، اظهار کرد: این استان دارای 120 هزار ورزشکار سازمان‌یافته است.
تجلیل از آثار فاخر خبری روز قدس در گیلان مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان گفت: سه رسانه تولید کننده آثار فاخر خبری روز جهانی قدس در دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
شمال شهرستان آق قلا به مجموعه سایت تحقیقاتی علوم تبدیل می شود فرماندار آق قلا با اشاره به راه اندازی ایستگاه شوری در این شهرستان گفت: شمال آق قلا به مجموعه سایت تحقیقاتی علوم تبدیل می شود. به گزارش سلام شمال 'حاجی گلدی کر' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهارداشت: به زودی با آغاز عملیات اجرایی ایستگاه شوری گلستان در آق قلا مجموعه سایت تحقیقاتی این شهرستان در شمال شهرستان آق قلا اجرایی خواهد شد.
نشست دبیران ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان گلستان نشست هم اندیشی با موضوع راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای اجرایی با حضور معاون ادارات و کارخانه ها و دبیران شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل استان گلستان برگزار شد.
همایش تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران عرصه وقف در گلستان آیین تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران عرصه وقف در گلستان با حضور حجت‎الاسلام محمدجواد رئوف‎سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
اعلام فراخوان شرکت در کارگاه روش های ریاضی در زمین شناسی دریاییفراخوان شرکت در کارگاه روش های ریاضی و مدل سازی در زمین شناسی دریایی، اعلام شد. این کارگاه از 18 تا 21 شهریور ماه 91 در مؤسسه ملی اقیانوس شناسی برگزار می شود.
تشکیل کمیته نظارت وکنترل ساختمان در کلیه شهرستان های گلستان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از تشکیل کمیته نظارت وکنترل ساختمان ها در کلیه شهرستان ها خبرداد. به گزارش سلام شمال در این خصوص از سوی مدیر کل راه وشهرسازی گلستان و در راستای تحقق ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، کمیته کنترل ونظارت ساختمان تا پایان سال 92 درکلیه شهرهای استان تشکیل شد.
ردیف های مشخصی برای بودجه های فرهنگی گلستان تعریف شده استعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس، ردیف های مشخصی برای بودجه های فرهنگی استان گلستان در بخش های مختلف تعریف شده است.
تشکیل گروه علمی زبان ، گویش و کتیبه ها در استان گلستان گروه علمی زبان، گویش و کتیبه ها در شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، به عنوان هشتمین گروه علمی شورای پژوهشی این اداره کل تشکیل شد.
کارگاه آموزشی 'آشنایی با فضای مجازی' برای نوجوانان گرگانی برگزار شدکارگاه آموزشی 'آشنایی با فضای مجازی' با حضور نوجوانان گرگانی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال بیش از 70 نفر از اعضای دختر و پسر مراکز فرهنگی هنری شهر گرگان طی دو روز در این کارگاه شرکت داشتند که با حضور کارشناس 'پلیس فتا' اعضای گرگانی کانون با محیط های مجازی و همچنین فضای تولید و مبادله اطلاعات آشنا شدند.
مدیرکل فرودگاه های گلستان منصوب شد با صدور حکمی از طرف رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، تیمور امیری به سمت مدیرکل فرودگاه های گلستان منصوب شد.
بازدید مدیر کل دیوان محاسبات گلستان از طرح های آبرسانی استان مدیر کل دیوان محاسبات گلستان به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از طرح آبرسانی به گرگان، سد و شبکه قره سو-زرینگل بازدید کرد.
مردم گلستان بار دیگر مظلومیت فلسطین را فریاد زدندبار دیگر در روز قدس مردم گلستان همزمان با سراسر ایران مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند. به گزارش سلام شمال بار دیگر روز قدس از راه رسید و گلستان ایران همچون دیگر استان‎های کشور برای اینکه مظلومیت مردم فلسطین را یک صدا فریاد بزنند در میادین شهرها حضور یافتند.
حضور دو گلستانی در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت:‌ جلیل ایمری و احمد ایری دو نماینده گلستان هستند که در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن حضور خواهند داشت.
برگزاری نخستین جلسه بزرگداشت ستاد هفته دفاع مقدس در گرگان نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی در استانداری گلستان برگزار شد.
راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان استاندار گلستان از راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست صمیمی و تخصصی جوانان فرهیخته استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه مسئولیت این کمیته به عهده سید روح‎الله حسینی رئیس حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان است اظهار داشت:
برگزاری نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال در نشستی که به منظور ارائه ایده‌ها و راهکارهای نخبگان جوان استان در استانداری گلستان شکل گرفت سبب شد تا بار دیگر فرهیختگان استان دور هم آیند و از خواسته‎ها و ایده‎هایشان بگویند
اسامی متقاضیان عضویت در خانه مطبوعات گلستانمدیر خانه مطبوعات استان گلستان نتایج مرحله اول بررسی پرونده‌ افراد متقاضی عضویت خانه مطبوعات استان گلستان اعلام شد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‎نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از فراخوان برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک از سوی خانه مطبوعات استان گلستان، علاقمندان زیادی برای عضویت در این تشکل اقدام کردند.
روزمرگی مهم‌ترین مشکل شهرداری ساری شهردار جدید ساری مهمترین دغدغه شهرداری ساری را روزمرگی دانست. به گزارش سلام شمال ملاقات عمومی با مردم باب جدیدی است که در سال‌های اخیر در دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و نیز در سطح استان‌ها اجرا شده است، این تدبیر به منظور رسیدگی دقیق به امور و دغدغه‌های مردم در هر دستگاه اجرایی است که همه اقشار جامعه به نحوی بتوانند بدون واسطه با مدیر و یا معاونان اداره‌ای ملاقات داشته باشند
صفدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان شدبا حکم معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور علی صفدری به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان منصوب شد.
راه‎اندازی سیستم دیتا سنتر در گلستان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور از راه‎اندازی سیستم دیتا سنتر گلستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
60 نقطه گلستان متصل به شبکه اینترنت هستند رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بیش از 60 نقطه گلستان متصل به شبکه اینترنت هستند و اکثر ادارات نیز از طریق فیبرنوری و بخشی نیز با ADSL از شبکه هوشمند بهره‎مند می‎شوند.
توسعه شبکه ملی کشور با محوریت دانشگاه جامع گلستاناستاندار گلستان از معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواست تا برای توسعه شبکه ملی کشور با محوریت دانشگاه جامع گلستان انعقاد قرارداد صورت پذیرد.
راه‎اندازی پایگاه مجازی خانه مطبوعات گلستان مدیرخانه مطبوعات استان گلستان از راه‎اندازی پایگاه مجازی خانه مطبوعات استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‌نیا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: وبلاگ‌خانه مطبوعات استان گلستان با هدف پل ارتباطی این خانه با اعضا راه‎اندازی شده است.
دارالقران گرگان تا پایان سال به‎ بهره‎برداری برسد استاندار گلستان گفت: 300 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه مدرسه دارالقرآن گرگان اختصاص داده شد و باید تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.
3200 یتیم گلستان حامی‌دار شدند مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در ایام لیالی قدر 3 هزار و 223 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گلستان دارای حامی شدند.
بسیاری از ادارات گلستان هیچ واکنشی به روز خبرنگار نداشتند مدیرخانه مطبوعات گلستان گفت: با گذشت چند روز از سپری شدن روز خبرنگار بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ترجیح دادند این روز را بدون هیچ واکنشی بگذرانند.
عزم خیران گلستانی برای آزادی زندانیان نیازمند رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به عزم خیران گلستانی برای آزادی زندانیان نیازمند گفت: ایجاد فرهنگ احساس مسئولیت، مهمترین دستاورد برگزاری جشن‌های گلریزان است
شناسایی تمام واحدهای صنعتی راکد گلستان س سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تا پایان شهریورماه سال‎ جاری تمام واحدهای صنعتی راکد استان شناسایی می‎شود. به گزارش سلام شمال ناصر فخرموحدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: براساس طرحی که فعالیت آن از سوی سازمان بازرسی استان از حدود سه ماه پیش آغاز شده است تیمی متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، حوزه برنامه‌ریزی و بخش تولید و شهرستان‌ها از تمام واحدهای تولیدی بازدید خواهند کرد.
خانه‎های بهداشت گرگان به بهره‎برداری می‎رسند دبیر کمیته برنامه‎ریزی گرگان گفت: احداث و تکمیل خانه‎های بهداشت از مصوبات سفر هیئت دولت به گلستان است که به 8 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما با اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال به بهره‎برداری می‌رسد.
تمام شهرک‎ها و نواحی صنعتی گلستان آماده سرمایه‎گذاری است مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان با بیان اینکه کمبود زمین در استان وجود ندارد گفت: تمام شهرک‎ها و نواحی صنعتی گلستان آماده سرمایه‎گذاری است.
آغاز فاز اجرایی احداث گلخانه مدرن در گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است که دو گلخانه مدرن با استفاده از بهترین سازه‌ها در کشور عملیاتی شود که از شهریور سال جاری فاز اجرایی آن در روستای قربان‎آباد کلید خواهد خورد.

اخبار جدید ایران و شمال

اعلام رتبه بندی جدید دانشگاه های جهانسرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)از رتبه بندی جدید دانشگاههای جهان خبر داد و گفت: دانشگاه تهران رتبه مناسبی کسب کرده است. به گزارش سلام شمال جعفر مهراد رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه ژئوژیاتنگ واقع در شانگهای چین از سال 2004 میلادی بر اساس معیارها و شاخص های کاملا کمی، دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند.
قاتل دختر جوان خود را دار زد عامل قتل وقتی متوجه شد راز قتل دختر جوان پس از یک سال فاش شده است، پیش از حضور پلیس، خود را در باغی حلق آویز کرد.
آمارهای بانک مرکزی از حجم نقدینگی در حالی میزان نقدینگی در پایان خرداد ماه امسال به ۳۷۴ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در پایان سال گذشته ۳۵۲ هزار میلیارد تومان بود. مقایسه این آمارها حاکی از رشد ۲۲ هزار میلیارد تومانی (معادل ۶.۲۵ درصد) نقدینگی طی پایان سال گذشته تا پایان فصل نخست امسال بوده است.
۲ ایرانی جزو ۵۰۰ دانشمند برتر دنیا وضعیت داروسازی در حال حاضر در کشور بسیار خوب است و به لحاظ علمی از 500 دانشمند برتر دنیا دو تن ایرانی هستند که هر دو داروساز است و میزان تولید مقالات در عرصه داروسازی و شیمی بالاترین میزان در سطح کشور است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - رهبر معظم انقلاب: زائده جعلی صهیونیستی قطعا از صحنه جغرافیا محو خواهد شد - مشاور زنان رییس جمهوری: از سهمیه بندی جنسیتی دانشگاه ها بی اطلاعم - عفو 130 محکوم جرایم امنیتی - سوالات کنکور پرواز از قرنطینه تا جیب دلالان
آخرین وضعیت استخدام‌های دولتی به‌رغم برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های مختلف نتایج اعلام نشده و مشخص نیست که تکلیف استخدام نیروهای جدید در دستگاه‌های دولتی به چه صورت خواهد بود.
مرکز آمار : نرخ تورم به 26 درصد رسید مرکز آمار ایران شاخص تورم نقطه به نقطه در تیر ماه امسال را 26.2 درصد و تورم در دوازده ماه منتهی به تیر ماه سال 91 نسبت به دوره مشابه سال گذشته را 25.9 درصد اعلام کرد.
دفاع عسگر اولادی از هاشمی و ناطق نوری در چند روز گذشته فضای سیاسی کشور متاثر از سخنان جدید آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع انجمن روزنامه‌های غیر دولتی و یک مصاحبه و یک سخنرانی حجه الاسلام ناطق نوری در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا(ع) بوده است. حملات شدیدی که به این دو روحانی باسابقه شده است واکنش دفاعی برخی از چهره‌های سیاسی را سبب شده است.
میزان زکات فطره اعلام شد یت‌ الله العظمی "مکارم‌شیرازی"، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب مردم اعلام کرد. به گزارش سلام شمال مسئول دفتر مرجع تقلید آیت‌الله العظمی "مکارم‌شیرازی" اظهار داشت: با توجه به اهمیت زکات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از میزان آن، آیت‌الله "مکارم‌شیرازی"، میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب هر فرد تعیین کرد.
صعود ایران به رتبه 16 تولید علم جهان تولیدبیش از 19 هزار مقاله طی 7 ماه رکورد بی نظیری در تاریخ علم ایران است به نوشته روزنامه خراسان براساس گزارش پایگاه استنادی بین المللی «اسکوپوس»، ایران با تولید 19هزارو 559مقاله در 7 ماه نخست سال 2012 ، با یک پله صعود از جایگاه هفدهم تولید علم جهان به جایگاه شانزدهم تولید علم جهان صعود کرد.
احمدی‌نژاد اقتصاد را علم نمی‌داند؟ بی‌اغراق آنچه کشور را امروز با چنین شرایط بغرنجی مواجه کرده، بی‌اعتنایی بی‌منتهای رئیس‌جمهور و کابینه‌اش به نظرات علمی، تئوری‌های اقتصاد و حرف جوامع دانشگاهی است. اولین مشکلی که بر سر راه اقتصاد کشور وجود دارد این است که رئیس‌جمهور کشور اقتصاد را علم نمی‌داند. به همین دلیل وی به عنوان چهره اول کابینه و به تبع او بقیه چهره‌های اقتصادی دولت تصور می‌کنند هر تز و نوشته‌‌ای می‌تواند یک‌شبه تبدیل به طرح شود و فردایش میلیاردها تومان را راهی آن کنند تا به قول خودشان گره‌گشا باشد.
شگفت‌انگیزترین کشور در المپیک لندن نتایج تحقیق علمی یکی از محققان نیوزیلندی در خصوص انتظارات از کسب مدال توسط کشورهای مختلف در المپیک لندن نشان داد که ایران فراتر از حد انتظار ظاهر شده است.
لاریجانی: صدا و سیما مردم را آزرده نکند رئیس مجلس با اشاره به انتقاد نمایندگان از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار زلزله آذربایجان گفت: مسئولان صدا و سیما ‌دقت بیشتری در پخش برنامه‌ها کنند و شرایط آزردگی مردم را فراهم نکنند.
جدول نرخ بیکاری در 43 کشور بررسی جدیدترین آمار مربوط به نرخ بیکاری در 43 کشور جهان از قاره های مختلف دنیا نشان می دهد که سایه بحران اقتصادیدر سالهای اخیر همچنان بر سر بخش‌های مختلف اقتصادی کشورهای قاره اروپا وجود دارد و باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی بی شماری شده است.
تهران گردی اکبر عبدی با لباس زنانه «‌اکبر عبدی» بازیگر طناز سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، خاطره‌ای از چگونگی حضور در فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به کارگردانی رضا عطاران را به شرح زیر نقل کرد:
تصاویری دیدنی از مراسم اختتامیه المپیک مراسم اختتامیه سی امین دوره المپیک شب گذشته در لندن برگزار شد تا بزرگترین رقابت ورزشی جهان پایان یابد و پرچم المپیک راهی ریودژانیرو شود.
اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده را برگزار می کند. به گزارش روابط عمومی این جشنواره ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه های مختلف دیجیتالی با محوریت خانواده فعالیت می کنند می توانند در این جشنواره مشارکت کنند.
محبوبیت ناگهانی یک ایرانی در دنیای مجازی فرود موفقیت‌آمیز کاوش‌گر ناسا بر مریخ نه تنها این سازمان را به دستاوردی مهم در زمینه فن‌آوری رساند، بلکه چهره‌ای کاملا جدید و غیرمتداول به ناسا بخشید و دانشمندان مسئول این پروژه را نیز تبدیل به ستارگان دنیای مدرن کرد.
نـرخ تـــــــورم تیــر ماه اعلام شد اداره آمار بانک ‌مرکزی اعلام کرد:نـرخ تـــــــورم در تیــر ماه 1391 معــــادل 22.9درصد است . به گزارش ایسنا، خلاصه نتایج به دست‌آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر‌اساس سال پایه 100=1383 در تیرماه 1391 به شرح زیر است:
«ویندوز آبی» کلید خورد در حالی که استفاده از سیستم عامل های دارای کدِ منبع باز (Open Source)، روز به روز با اقبال تعداد بیشتری از کاربران مواجه می شود، خالقان ویندوز هم سعی دارند که محصولی متناسب با نیاز روز به بازار عرضه کنند.
فاز دوم هدفمندی یارانه دیگر اجرا نمی‌شود در مجلس تلاش خواهیم کرد که بودجه واقع‌بینانه باشد. برابری درآمد و هزینه یک اصل قابل ‌قبول در بودجه‌ریزی است که دولت باید آن‌ را در بودجه‌ریزی لحاظ کند. متأسفانه در سال‌های اخیر چندان به این اصل توجه نشده است.
عسگراولادی: انتخابات، رقابتی باشد نه حذفی عسگراولادی با بیان اینکه "امام(ره) و مقام معظم رهبری از ما وحدت و یکپارچگی می‌خواهند"، تصریح کرد: شأن انتخابات، رقابتی بودن است اما نباید در پی حذف یکدیگر باشیم. هر کسی باید مثبت‌های نامزد مورد نظر خود در انتخابات را بگوید و دیگران را حذف نکند.
خاتمی: به سخنان اخیر رهبری بیشتر توجه شود خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه و حزب‌الله وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان عنوان داشت: دولت آمریکا موج جدید تحریم‌ها علیه شرکت نفتی "سیترول" سوریه را که واردکننده بنزین به ایران است، آغاز کرده است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - تظاهرات مردم ترکیه علیه کلینتون و اردوغان - خروج امن اسد در مقابل کناره گیری از قدرت - بانک ملی صدرنشین مجموع کل سپرده ها و تسهیلات اعطایی شد - اوجی: آمادگی کامل شرکت گاز برای تامین سوخت زمستانی کشور - مدیر عامل بانک توسعه تعاون: کاهش وثایق بانکی برای تعاونگران - بیات خبرداد: اولتیماتوم دولت به پتروشیمی های بدهکار
هشدار ناطق‌نوری درباره زدوبند و فامیل بازی‌ رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که در مراسم شب احیا در حرم مطهر علی بن‌ موسی‌الرضا (ع) سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت عدل و اقامه عدالت در مدیریت یک جامعه، به تاکیدات حضرت علی (ع) در ارتباط با مساله عدالت اشاره کرد و افزود: وقتی مردم ببینند قانون نسبت به همه یکسان است و آنچه که در جامعه حاکم است، قانون است استواری‌شان بر آرمان‌ها و انقلاب افزون‌تر می‌شود . زد و بندها،‌ فامیل بازی، همشهری‌گری، رفاقت‌بازی و مسائل این‌چنینی باعث می‌شود که مردم دلزده شوند.
علت قطع سخنرانی ناطق نوری از سیما در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف با سخنرانی حجت الاسلام ناطق‌نوری برگزار شد، عده ای که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
سلیمی در جمع "ترین"های المپیک با انجام مسابقات شب گذشته پرش با نیزه، دارندگان عنوان قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین رکوردهای المپیک 2012 لندن مشخص شدند.
خبر تلخ برای کشتی ایران مصدومیت رضا یزدانی جدی است و پزشک تیم ملی خبر از پارگی رباط زانوی او می‌دهد. دکتر رامین امیرساسان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایسنا به لندن، اظهار کرد: رضا یزدانی که شانس کسب مدال در رقابتهای المپیک لندن در وزن 96 کیلوگرم را داشت در مرحله نیمه نهایی این مسابقات در برابر حریف اوکراینی خود به دلیل پارگی رباط صلیبی زانو از راه یافتن به مرحله فینال این مسابقات بازماند.
انتقاد آیت‌الله مکارم‌ از ریخت و پاش‌ در ورزش آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: متاسفانه به تبعیت از غرب ریخت و پاش‌های زیادی در ورزش کشور صورت می‌گیرد و حقوق‌های کلانی به ورزشکاران داده می‌شود.
راه‌اندازی دوباره دفتر کنسولگری قزاقستان در مازندران رئیس اتاق بازرگانی مازندران از راه‌اندازی دوباره دفتر کنسولگری قزاقستان در مازندران خبر داد. غلامرضا عشریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری به برخی از مسایل و مشکلات مرتبط با اتاق بازرگانی مازندران پرداخت.
انتقاد مدیر کل آموزش و پرورش از تخلف محض مخابراتامیری در بخشی از سخنانش با اشاره به حساسیت‌های استاندار مازندران مبنی بر اینکه تلفن همراه موجب تهدید تربیتی دانش‌آموزان به ویژه در دوره راهنمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع سیم کارت رایگان تلفن همراه به دانش آموزان تخلف محض و آشکار است که مخابرات در این رابطه به صورت علنی اقدام کرده است.
70 درصد زندانیان در مازندران در سن جوانی هستند مدیرکل امور زندان‌های مازندران گفت: 70 درصد زندانیان در مازندران در سن جوانی به سر می‌برند. به گزارش سلام شمال علی اکبر غفاریان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد نظام اسلامی در زندان‌های با نگاه اصلاحی و تربیتی است، اظهار داشت: زندانی در گروه‌های مختلف سنی، جنسی و شخصیتی در زندان طبقه‌بندی می‌شود.
930 پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مازندران مستقر هستندمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: 930پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مازندران مستقر شد.
ادارات فناوری اطلاعات استان‌ها به‌زودی راه‌اندازی می‌شود معاون توسعه مدیریت و هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان شهریور امسال ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
تولید 13 درصد شیر مصرفی مازندران در آمل مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولید 13 درصد مصرفی مازندران در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال مرتضی امینی نیاکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با بیان اینکه در آمل بیش از 76 هزار و 535 تن شیر دامی تولید می‌شود، بیان کرد: 13درصد شیر استان مازندران در شهرستان آمل تولید و به مصرف می‌رسد.
850 مزرعه پرورش ماهی در مازندران مکانیزه شدمدیرکل شیلات مازندران گفت: 850 مزرعه پرورش ماهی مازندران مجهز به سیستم‌های مکانیزه شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران،‌ حسن حبیب‌نژاد در جلسه بررسی وضعیت آبزی‌پروری شیلات مازندران بیان داشت: 850 مزرعه پرورش ماهی مازندران مجهز به سیستم‌های مکانیزه است.
تشکیل نظام صنفی کشاورزی در مازندرانمدیرکل تعاون روستایی مازندران گفت: با تشکیل نظام صنفی کشاورزی در مازندران، واسطه‌های بخش کشاورزی حذف می‌شوند.
احداث بازارچه محصولات کشاورزی در بابلسر فرماندار بابلسر گفت: در رابطه با مکانی که برای احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی بابلسر در نظر گرفته شده، دقت شود تمام کارهای آن با مهندسی و نقشه راه همراه باشد.
مازندرانی‌ها نیمی از مدال‌های المپیک را کسب کردنداستاندار مازندران با اشاره به مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی در آوردگاه المپیک گفت: 50 درصد مدال‌های المپیک با همت و غیرت ورزشکاران مازندرانی، نصیب کاروان ایران شد.
ستاد ساماندهی تعاونی‌های مازندران تشکیل شدمدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ستاد ساماندهی تعاونی‌های مازندران تشکیل شد. به گزارش سلام شمال علی بابایی کارنامی امروز در حاشیه برنامه هفتگی ملاقات عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه امروز 51 نفر به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران مراجعه کردند، اظهار داشت: بیشترین مراجعه‌کننده برای بخش اشتغال، تسهیلات تعاونی‌ها و روابط کار
احتمال اعمال خاموشی برق در مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نسبت به افزایش بیش از حد دما، افزایش مصرف برق مشترکان مازندرانی و احتمال اعمال خاموشی هشدا داد.
آزادگان مازندرانی از روزهای اسارت می‌گویند به‌مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، همایش آزادگان مازندرانی فردا در منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر برگزار می‌شود.
دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران را‌ه‌اندازی می‌شود رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اعلام معرفی عیسی‌نیا به عنوان مسئول دفتر وزارت امور خارجه در مازندران از راه‌‌اندازی این دفتر در شهریورماه امسال در این استان خبر داد.
مازندران استان برتر قرآنی کشور شد مدیر دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران از انتخاب استان مازندران برای هشتمین بار به عنوان استان برتر قرآنی کشور خبر داد.
زندگینامه شهدای دانشجوی مازندران کتاب می‌شودمسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران از چاپ زندگینامه شهدای دانشجوی مازندران خبر داد.
تفحص از استانداری مازندران دلایل عقب‌ماندگی‌ها را مشخص می‌‌کندنایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، گفت: طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران برای این است که بدانیم مثلا در حوزه پروژه‌های عمرانی چرا عقب‌ماندگی داریم.
مسیرهای راهپیمایی روز قدس در مازندران اعلام شدمسیر‌های راهپیمایی روز قدس در مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال برای حضور پرشور مردم مازندران در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران ، مسیرهای راهپیمایی در شهرهای مختلف استان اعلام شد.
ساری میزبان سمپوزیوم اهدای عضو ایران و اسپانیا نخستین سمپوزیوم مشترک ایران و اسپانیا با موضوع پیوند اعضا، شهریور ماه سال جاری در ساری برگزار می‌شود.
مجلسی‌ها و خبرنگاران مازندرانی نشست فصلی برگزار کنندرئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران، گفت: برای رسیدگی بهتر به مشکلات استان لازم است تا نمایندگان مجلس و خبرنگاران، نشست فصلی برگزار کنند.
کشتی‌گیر طلایی ایران : آمل به تیم کشتی نیاز دارد قاسم رضایی کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک 2012 لندن از ناداوری‌ها و از نیاز شهرستان آمل به داشتن یک تیم کشتی فرنگی می‌گوید. به گزارش سلام شمال قاسم رضایی کشتی‌گیر ارزشمند تیم ملی ایران در المپیک 2012 لندن است.
آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب می‌کنند مربی سازنده قهرمان وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن گفت: آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب می‌کنند. به گزارش سلام شمالنقش مربیان سازنده و کلیدی که سالیان سال در تربیت و پرورش ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی زحمت و تلاش مستمر و منظم دارند بر روی سکوهای مدال‌آوری بیش از هر جای دیگری به چشم می‌آید.
نخبگی بابلی‌ها در کنکور و المپیک لندن ارزشمند است فرماندار بابل گفت: کسب رتبه برتر سه دانش‌آموز بابلی در کنکور و راهیابی سه ورزشکار به المپیک نشان داد جوانان امروز از دیروزی‌ها برجسته‌‌تر هستند.
تقدیر جانانه آملی‌ها از طلایی 96 مردم و مسئولان شهرستان آمل در تقدیر از قهرمانی قاسم رضایی کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم ایران در المپیک لندن وی را هدیه باران کردند.
وزیر نفت از پرسنل بیمارستان زیرآب در مازندران تقدیر کرد در راستای نجات جان پرسنل حادثه دیده شرکت گاز مازندران وزیر نفت از پرسنل بیمارستان شهدای زیرآب در شهرستان سوادکوه تقدیر کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، در مراسمی با اهدای لوح تقدیر، رستم قاسمی وزیر نفت از زحمات پرسنل بیمارستان شهدای زیرآب در شهرستان سوادکوه به دلیل نجات جان پرسنل حادثه دیده شرکت گاز مازندران تقدیر شد
تنکابن در پروژه‌های مهر ماندگار سهمی ندارد امام جمعه تنکابن گفت: از 38 پروژه مهر ماندگار استان مازندران، سهم تنکابن صفر است. به گزارش سلام شمالحجت‌الاسلام سید داوود شاهچراغی امام جمعه تنکابن صبح امروز در جلسه شورای اداری تنکابن با بیان اینکه عمر ودیعه‌ای خداوندی است که به انسان بخشیده شده تا از آن به ‌نحو شایسته‌ای بهره‌گیری شود،
سامانه هوشمند پرداخت صدقه در مازندران راه‌اندازی شد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت صدقه با شماره ثابت 4050 در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه این طرح به منظور تسهیل و تسریع در پرداخت صدقه از سوی مردم استان راه‌اندازی شد، ابراز داشت: پرداخت صدقه تلفنی 4050 بدون پیش شماره و از طریق تلفن ثابت میسر است
فاز 2 و 3 آزادراه شمال 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد استاندار مازندران با اشاره به بودجه 4 هزار میلیارد تومانی وزارت راه گفت: آزادراه تهران - شمال فقط در فاز 2 و 3 نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
مشکلات زیربنایی غرب مازندران حل شود نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات زیربنایی غرب مازندران حل شود.
راه ساری مدعی لیگ برتر فوتسال می‌شود مدیرعامل تیم فوتسال راه ساری پس از شکست تیمش مقابل صبای قم گفت: یقین دارم روزهای خوبی در انتظار تیم فوتسال راه ساری است و این تیم به جمع مدعیان لیگ در هفته‌های آینده باز می‌گردد.
مردم گیلان راهپیمایی روز قدس را از 48 نقطه برگزار می‌کنند رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از راهپیمایی روز قدس مردم از 48 نقطه به طرف میعادگاه‌های نماز جمعه در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران سازمان‌ها و نهادهای مختلف گیلان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی روز جهانی قدس را برای تمام مردم دنیا به یادگار گذاشتند.
آمادگی سازمان‌های مختلف گیلان برای حضوری گسترده در روز قدسسازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف گیلان با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای حضوری گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز قدس اعلام کرده‌اند. به گزارش سلام شمال در بیانیه نماینده مردم رشت در مجلس آمده است: در روز جمعه همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی با شکوه روز قدس شرکت کرده و با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم» سر می‌دهیم.
احداث نیروگاه زباله‌سوز رشت عملیاتی می‌شود معاون امور عمرانی استاندار گیلان از عملیاتی شدن احداث نیروگاه زباله‌سوز رشت با حضور معاون رئیس جمهور در هفته دولت امسال در این استان خبر داد.
انتخاب 100 طرح اقتصادی گیلان برای سرمایه‌گذاری معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: 100 طرح اقتصادی گیلان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 170 میلیون یورو در استان شناسایی و انتخاب شده است. به گزارش سلام شمال محمد حسین اصغریان پیش از ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذاری با جمعی از نمایندگان استان در محل سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: این نخستین نشست سرمایه‌گذاری با تعدادی از مجموع نمایندگان است.
آزادی 1126 زندانی جرایم غیرعمد در گیلان رئیس ستاد دیه زندانیان جرایم غیرعمد گیلان از آزادی یک‌هزار و 126 زندانی جرایم غیر عمد با محکومیت 78 میلیارد تومان در این استان خبر داد.
نفرات برتر مسابقات هاپکیدو جام رمضان معرفی شدند نفرات برتر مسابقات هاپکیدو جام رمضان در رده‌های سنی کودکان، نونهالان و نوجوانان در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مسئول هماهنگی انجمن هاپکیدو ایران عصر امروز در جریان معرفی برترین‌های رقابت‌های هاپکیدو جام رمضان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های انجمن هاپکیدو ایران و خاورمیانه انجام مسابقات جام رمضان است، اظهار کرد: این مسابقات هر سال در تمام استان‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود.
محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت آغاز شد مدیر کل فرودگاه گیلان صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل این شهر اظهار کرد: محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 31 میلیون ریال از محل استانی هزینه می‌شود.
اجرای 20 طرح امکان‌سنجی شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اجرای 20طرح پژوهشی و امکان‌سنجی این شرکت در سال جاری خبر داد.
ثبت‌نام مسابقات قرآنی در گیلان آغاز شدمدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز ثبت‌نام سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی صبح امروز در جلسه اداره کل اوقاف گیلان آغاز ثبت‌نام در سی‌و پنجمین مسابقات قرآنی را اعلام کرد
برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی علوم انسانی در دانشگاه گیلان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه خبر داد
افتتاح 200 کیلومتر راه روستایی گیلان در هفته دولتدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح بالغ بر 200کیلومتر راه روستایی استان در هفته دولت امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دولت امسال بیش از 200 کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 277 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
خبرنگاران گیلان رتبه‌بندی می‌شوند مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه خبرنگاران این استان رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: ویزیتورهای مطبوعات جزو خبرنگار نیستند و باید کارت بازاریاب رسانه دریافت کنند.
آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای گیلانمدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از برگزاری آموزش 500 مهماندار حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری خبر داد.
جذب 99.5 درصدی تسهیلات دریافتی بخش اشتغال گیلان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از جذب 99.5 درصدی اعتبارات دریافتی در بخش اشتغال استان در سال جاری خبر داد.
راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح راه‌آهن رشت ـ قزوین در خرداد سال 92 خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش سلام شمال حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت راه روستایی استان اظهار کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات راه روستایی گیلان 48 میلیارد تومان بوده اما مبلغ 13.5 میلیارد تومان معادل 28 درصد آن به گیلان اختصاص داده شده است.
دولت پرداخت وام بلاعوض به سیل‌زدگان گیلان را تصویب کرد استاندار گیلان گفت: هیئت دولت پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گیلان را تصویب کرد.
26 پروژه عمرانی ورزش گیلان آماده افتتاح است مدیر کل ورزش و جوانان گیلان 26 پروژه عمرانی این اداره کل را آماده افتتاح عنوان کرد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای 70 سال قدمت ورزشی است، اظهار کرد: این استان دارای 120 هزار ورزشکار سازمان‌یافته است.
تجلیل از آثار فاخر خبری روز قدس در گیلان مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان گفت: سه رسانه تولید کننده آثار فاخر خبری روز جهانی قدس در دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
استقرار 3 پایگاه ارائه خدمات در طرح پزشک خانواده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در طرح پزشک خانواده به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت حوزه شهری یک مرکز بهداشتی و درمانی مجری برنامه است و سه پایگاه خدمات پزشک خانواده مستقر می‌شود.
آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان انتخاب شد رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از انتخاب آثار برگزیده حضور در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد نجار تمیزکار عصر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با اشاره به ارسال آثار برتر در جشنواره تئاتر شهروند اظهار کرد: در پایان مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعداد 100 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آثار برگزیده توسط هیئت بازبینی اعلام شد.
مشارکت گیلانی‌ها در احداث صحن فاطمه (س) در نجف رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان از ساخت صحن معظم فاطمه (س) با مشارکت گیلانی‌ها در کنار بارگاه ملکوتی علی (ع) در نجف اشرف خبر داد.
23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل مجهز شدند رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز 23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل خبر داد و گفت: چهار بیمارستان دیگر در آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.
صدور روادید سرمایه‌گذاران خارجی در گیلان استاندار گیلان از امکان صدور روادید برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی از طریق زمینی، دریایی و هوایی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان اظهار کرد: سایت‌های همایش مذکور برای ارتباط با سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا ایجاد شده است.
سند توسعه اشتغال روستاهای گیلان تکمیل می‌شود معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از تکمیل سند اشتغال روستاهای این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حسین اصغریان در جلسه مشترک کار گروه اشتغال استان و شهرستان در سالن فرمانداری صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری امام علی(ع) اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به ویژه ایام لیالی قدر فرصت غنی برای توسل به درگاه ایزد منان و راز و نیاز با معبود خویش است.
مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت تعیین شد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تعیین مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعلام مسیرهای تعیین شده در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: به منظور پاسداشت یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و برای تمهید مقدمات برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس مسیرهای راهپیمایی این روز در رشت اعلام شد.
ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمالسعید رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه نحوه برگزاری نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار کرد: در این همایش 20 فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری منطقه عرضه می‌شود.
فعالیت 11 خانه عالم در انزلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی از فعالیت 11 خانه عالم در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم عاشوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران
فعالیت بیش از 6 هزار راننده حرفه‌ای در گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فعالیت 6 هزار و 526 راننده حرفه‌ای در 121 شرکت مسافری استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت حمل و نقل را یکی از شاخص‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری خواند و اظهار کرد: این صنعت شریان حیاتی کشور بوده و از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است.
عملیات اجرای طرح بزرگراه ساحلی سال آینده آغاز می شود معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای طرح کنارگذر (بزرگراه ) ساحلی از آستارا تا گرگان را یکی از اولویت های اصلی وزارت راه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این طرح بزرگ سال آینده آغاز شود.
رقابت های شطرنج جام رمضان در آستارا پایان یافت رقابت های شطرنج جام رمضان با مشخص شدن نفرات قهرمان در محل کانون شطرنج اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا پایان یافت. به گزارش سلام شمال رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا چهارشنبه شب در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات به مدت یک هفته و در هفت دور به روش سوئیسی برگزار شد.
راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان استاندار گلستان از راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست صمیمی و تخصصی جوانان فرهیخته استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه مسئولیت این کمیته به عهده سید روح‎الله حسینی رئیس حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان است اظهار داشت:
برگزاری نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال در نشستی که به منظور ارائه ایده‌ها و راهکارهای نخبگان جوان استان در استانداری گلستان شکل گرفت سبب شد تا بار دیگر فرهیختگان استان دور هم آیند و از خواسته‎ها و ایده‎هایشان بگویند
اسامی متقاضیان عضویت در خانه مطبوعات گلستانمدیر خانه مطبوعات استان گلستان نتایج مرحله اول بررسی پرونده‌ افراد متقاضی عضویت خانه مطبوعات استان گلستان اعلام شد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‎نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از فراخوان برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک از سوی خانه مطبوعات استان گلستان، علاقمندان زیادی برای عضویت در این تشکل اقدام کردند.
روزمرگی مهم‌ترین مشکل شهرداری ساری شهردار جدید ساری مهمترین دغدغه شهرداری ساری را روزمرگی دانست. به گزارش سلام شمال ملاقات عمومی با مردم باب جدیدی است که در سال‌های اخیر در دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و نیز در سطح استان‌ها اجرا شده است، این تدبیر به منظور رسیدگی دقیق به امور و دغدغه‌های مردم در هر دستگاه اجرایی است که همه اقشار جامعه به نحوی بتوانند بدون واسطه با مدیر و یا معاونان اداره‌ای ملاقات داشته باشند
صفدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان شدبا حکم معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور علی صفدری به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان منصوب شد.
راه‎اندازی سیستم دیتا سنتر در گلستان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور از راه‎اندازی سیستم دیتا سنتر گلستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
60 نقطه گلستان متصل به شبکه اینترنت هستند رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بیش از 60 نقطه گلستان متصل به شبکه اینترنت هستند و اکثر ادارات نیز از طریق فیبرنوری و بخشی نیز با ADSL از شبکه هوشمند بهره‎مند می‎شوند.
توسعه شبکه ملی کشور با محوریت دانشگاه جامع گلستاناستاندار گلستان از معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواست تا برای توسعه شبکه ملی کشور با محوریت دانشگاه جامع گلستان انعقاد قرارداد صورت پذیرد.
راه‎اندازی پایگاه مجازی خانه مطبوعات گلستان مدیرخانه مطبوعات استان گلستان از راه‎اندازی پایگاه مجازی خانه مطبوعات استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‌نیا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: وبلاگ‌خانه مطبوعات استان گلستان با هدف پل ارتباطی این خانه با اعضا راه‎اندازی شده است.
دارالقران گرگان تا پایان سال به‎ بهره‎برداری برسد استاندار گلستان گفت: 300 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه مدرسه دارالقرآن گرگان اختصاص داده شد و باید تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.
3200 یتیم گلستان حامی‌دار شدند مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در ایام لیالی قدر 3 هزار و 223 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گلستان دارای حامی شدند.
بسیاری از ادارات گلستان هیچ واکنشی به روز خبرنگار نداشتند مدیرخانه مطبوعات گلستان گفت: با گذشت چند روز از سپری شدن روز خبرنگار بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ترجیح دادند این روز را بدون هیچ واکنشی بگذرانند.
عزم خیران گلستانی برای آزادی زندانیان نیازمند رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به عزم خیران گلستانی برای آزادی زندانیان نیازمند گفت: ایجاد فرهنگ احساس مسئولیت، مهمترین دستاورد برگزاری جشن‌های گلریزان است
شناسایی تمام واحدهای صنعتی راکد گلستان س سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تا پایان شهریورماه سال‎ جاری تمام واحدهای صنعتی راکد استان شناسایی می‎شود. به گزارش سلام شمال ناصر فخرموحدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: براساس طرحی که فعالیت آن از سوی سازمان بازرسی استان از حدود سه ماه پیش آغاز شده است تیمی متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، حوزه برنامه‌ریزی و بخش تولید و شهرستان‌ها از تمام واحدهای تولیدی بازدید خواهند کرد.
خانه‎های بهداشت گرگان به بهره‎برداری می‎رسند دبیر کمیته برنامه‎ریزی گرگان گفت: احداث و تکمیل خانه‎های بهداشت از مصوبات سفر هیئت دولت به گلستان است که به 8 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما با اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال به بهره‎برداری می‌رسد.
تمام شهرک‎ها و نواحی صنعتی گلستان آماده سرمایه‎گذاری است مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان با بیان اینکه کمبود زمین در استان وجود ندارد گفت: تمام شهرک‎ها و نواحی صنعتی گلستان آماده سرمایه‎گذاری است.
آغاز فاز اجرایی احداث گلخانه مدرن در گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است که دو گلخانه مدرن با استفاده از بهترین سازه‌ها در کشور عملیاتی شود که از شهریور سال جاری فاز اجرایی آن در روستای قربان‎آباد کلید خواهد خورد.
توسعه کشت جاتروفا به اشتغالزایی در گلستان کمک می‎کند رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: توسعه و کشت گیاه جاتروفا در گلستان به اشتغالزایی مستقیم، غیرمستقیم و فصلی در استان کمک می‎کند.
افتتاح 62 پروژه ورزشی در گلستان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از افتتاح 62 پروژه ورزشی استان تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال قربان‎علی پاشا در جمع مدیران استان اظهار داشت: وظیفه اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان تامین زیرساخت‎های مناسب برای ورزش بوده که بحمدالله این اقدام در دولت نهم و دهم در گلستان به خوبی محقق شده است.
پروژه آب شیرین‎کن در 4 شهر گلستان اجرا می‎شود مدیر‌عامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان گفت: برای چهار شهر استان پروژه آب شیرین‎کن در دست مطالعه قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر علیمرادی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سه پروژه مطالعاتی آب شیرین‌کن در چهار شهر استان گلستان در دست مطالعه قرار دارد.
مراسم انس با قرآن در آزادشهر برگزار شدمراسم انس با قرآن با حضور سیدمحمدعلی راشد محمود، قاری برجسته مصری در امامزادگان آقا امام آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم که با استقبال خوب مردم مؤمن شهرستان آزادشهر، شهرها و روستاهای همجوار برگزار ‌شد، علاوه بر این قاری مصری، حاجی حسنی از قاریان بین‌المللی کشورمان به همراه ادریس خجم‌لی از قاریان اهل‌سنت گلستانی به قرائت قرآن پرداختند.
استاندار: مشکلات مسکن مهر گلستان رفع می شود استاندار گلستان با اشاره به مشکلات موجود در پروژه های مسکن مهر کردکوی و فجر 3 گفت: پس از سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان، جلساتی برای بررسی مشکلات در تهران و گرگان برگزار شد و اکنون این موانع در حال رفع شدن است.
مراکز درمانگاهی استان گلستان گواهی نامه بین المللی IMS دریافت کردند مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان اعلام کرد: برای اولین بار در کشور، مراکز درمانگاهی تامین اجتماعی استان، موفق به دریافت گواهی نامه بین المللی IMS از شرکت 'توف اینتر سرت' آلمان شدند.
مرحله دوم رقابت های بسکتبال جام رمضان گرگان به پایان رسید مرحله دوم رقابت های بسکتبال جام رمضان گرگان، شب گذشته به پایان رسید و چهره چهار تیم راه یافته به دیدارهای مرحله نیمه نهایی، مشخص شد.
برگزاری نشست توسعه کشاورزی شهرستان گرگان فرماندار گرگان در بیستمین نشست توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: باید تلاش کنیم تا از 192 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، سهم بزرگی را به گرگان اختصاص دهند.
اختراع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان ثبت شد اختراع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، به ثبت رسید و گواهی نامه ثبت اختراع دریافت کرد.
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در لشکر 30 گرگانمحفل انس با قرآن کریم عصر امروز با حضور قاری برتر کشور مصر در مسجد امام محمد باقر (ع) لشکر 30 گرگان برگزار شد.
بهره‌برداری از مسکن ‎مهر گرگان تا پایان سال جاری نماینده تعاونی‎های مسکن مهر شهرستان گرگان گفت: پروژه مسکن‎مهر گرگان در زمان تعهد شده و در بهمن‎ ماه سال ‎جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
ثبت 3 تعاونی فراگیر ملی در گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت سه تعاونی فراگیر ملی در استان خبر داد و گفت: عملکرد گلستان در بخش ثبت تعاونی فراگیر ملی که 70 درصدِ سه دهک درآمد پایین جامعه را تشکیل می‎دهند ثبت سه تعاونی است.
بهره‎برداری 110 پروژه گازرسانی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در هفته دولت 110 پروژه گازرسانی در این استان مورد بهره‎برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت تعداد 110 پروژه گازرسانی در سطح استان با اعتبار 165 میلیارد و 600 میلیون ریال مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار جدید ایران و شمال

صعود ایران به رتبه 16 تولید علم جهان تولیدبیش از 19 هزار مقاله طی 7 ماه رکورد بی نظیری در تاریخ علم ایران است به نوشته روزنامه خراسان براساس گزارش پایگاه استنادی بین المللی «اسکوپوس»، ایران با تولید 19هزارو 559مقاله در 7 ماه نخست سال 2012 ، با یک پله صعود از جایگاه هفدهم تولید علم جهان به جایگاه شانزدهم تولید علم جهان صعود کرد.
احمدی‌نژاد اقتصاد را علم نمی‌داند؟ بی‌اغراق آنچه کشور را امروز با چنین شرایط بغرنجی مواجه کرده، بی‌اعتنایی بی‌منتهای رئیس‌جمهور و کابینه‌اش به نظرات علمی، تئوری‌های اقتصاد و حرف جوامع دانشگاهی است. اولین مشکلی که بر سر راه اقتصاد کشور وجود دارد این است که رئیس‌جمهور کشور اقتصاد را علم نمی‌داند. به همین دلیل وی به عنوان چهره اول کابینه و به تبع او بقیه چهره‌های اقتصادی دولت تصور می‌کنند هر تز و نوشته‌‌ای می‌تواند یک‌شبه تبدیل به طرح شود و فردایش میلیاردها تومان را راهی آن کنند تا به قول خودشان گره‌گشا باشد.
شگفت‌انگیزترین کشور در المپیک لندن نتایج تحقیق علمی یکی از محققان نیوزیلندی در خصوص انتظارات از کسب مدال توسط کشورهای مختلف در المپیک لندن نشان داد که ایران فراتر از حد انتظار ظاهر شده است.
لاریجانی: صدا و سیما مردم را آزرده نکند رئیس مجلس با اشاره به انتقاد نمایندگان از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار زلزله آذربایجان گفت: مسئولان صدا و سیما ‌دقت بیشتری در پخش برنامه‌ها کنند و شرایط آزردگی مردم را فراهم نکنند.
جدول نرخ بیکاری در 43 کشور بررسی جدیدترین آمار مربوط به نرخ بیکاری در 43 کشور جهان از قاره های مختلف دنیا نشان می دهد که سایه بحران اقتصادیدر سالهای اخیر همچنان بر سر بخش‌های مختلف اقتصادی کشورهای قاره اروپا وجود دارد و باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی بی شماری شده است.
تهران گردی اکبر عبدی با لباس زنانه «‌اکبر عبدی» بازیگر طناز سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، خاطره‌ای از چگونگی حضور در فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به کارگردانی رضا عطاران را به شرح زیر نقل کرد:
تصاویری دیدنی از مراسم اختتامیه المپیک مراسم اختتامیه سی امین دوره المپیک شب گذشته در لندن برگزار شد تا بزرگترین رقابت ورزشی جهان پایان یابد و پرچم المپیک راهی ریودژانیرو شود.
اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده را برگزار می کند. به گزارش روابط عمومی این جشنواره ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه های مختلف دیجیتالی با محوریت خانواده فعالیت می کنند می توانند در این جشنواره مشارکت کنند.
محبوبیت ناگهانی یک ایرانی در دنیای مجازی فرود موفقیت‌آمیز کاوش‌گر ناسا بر مریخ نه تنها این سازمان را به دستاوردی مهم در زمینه فن‌آوری رساند، بلکه چهره‌ای کاملا جدید و غیرمتداول به ناسا بخشید و دانشمندان مسئول این پروژه را نیز تبدیل به ستارگان دنیای مدرن کرد.
نـرخ تـــــــورم تیــر ماه اعلام شد اداره آمار بانک ‌مرکزی اعلام کرد:نـرخ تـــــــورم در تیــر ماه 1391 معــــادل 22.9درصد است . به گزارش ایسنا، خلاصه نتایج به دست‌آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر‌اساس سال پایه 100=1383 در تیرماه 1391 به شرح زیر است:
«ویندوز آبی» کلید خورد در حالی که استفاده از سیستم عامل های دارای کدِ منبع باز (Open Source)، روز به روز با اقبال تعداد بیشتری از کاربران مواجه می شود، خالقان ویندوز هم سعی دارند که محصولی متناسب با نیاز روز به بازار عرضه کنند.
فاز دوم هدفمندی یارانه دیگر اجرا نمی‌شود در مجلس تلاش خواهیم کرد که بودجه واقع‌بینانه باشد. برابری درآمد و هزینه یک اصل قابل ‌قبول در بودجه‌ریزی است که دولت باید آن‌ را در بودجه‌ریزی لحاظ کند. متأسفانه در سال‌های اخیر چندان به این اصل توجه نشده است.
عسگراولادی: انتخابات، رقابتی باشد نه حذفی عسگراولادی با بیان اینکه "امام(ره) و مقام معظم رهبری از ما وحدت و یکپارچگی می‌خواهند"، تصریح کرد: شأن انتخابات، رقابتی بودن است اما نباید در پی حذف یکدیگر باشیم. هر کسی باید مثبت‌های نامزد مورد نظر خود در انتخابات را بگوید و دیگران را حذف نکند.
خاتمی: به سخنان اخیر رهبری بیشتر توجه شود خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه و حزب‌الله وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان عنوان داشت: دولت آمریکا موج جدید تحریم‌ها علیه شرکت نفتی "سیترول" سوریه را که واردکننده بنزین به ایران است، آغاز کرده است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - تظاهرات مردم ترکیه علیه کلینتون و اردوغان - خروج امن اسد در مقابل کناره گیری از قدرت - بانک ملی صدرنشین مجموع کل سپرده ها و تسهیلات اعطایی شد - اوجی: آمادگی کامل شرکت گاز برای تامین سوخت زمستانی کشور - مدیر عامل بانک توسعه تعاون: کاهش وثایق بانکی برای تعاونگران - بیات خبرداد: اولتیماتوم دولت به پتروشیمی های بدهکار
هشدار ناطق‌نوری درباره زدوبند و فامیل بازی‌ رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که در مراسم شب احیا در حرم مطهر علی بن‌ موسی‌الرضا (ع) سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت عدل و اقامه عدالت در مدیریت یک جامعه، به تاکیدات حضرت علی (ع) در ارتباط با مساله عدالت اشاره کرد و افزود: وقتی مردم ببینند قانون نسبت به همه یکسان است و آنچه که در جامعه حاکم است، قانون است استواری‌شان بر آرمان‌ها و انقلاب افزون‌تر می‌شود . زد و بندها،‌ فامیل بازی، همشهری‌گری، رفاقت‌بازی و مسائل این‌چنینی باعث می‌شود که مردم دلزده شوند.
علت قطع سخنرانی ناطق نوری از سیما در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف با سخنرانی حجت الاسلام ناطق‌نوری برگزار شد، عده ای که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
سلیمی در جمع "ترین"های المپیک با انجام مسابقات شب گذشته پرش با نیزه، دارندگان عنوان قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین رکوردهای المپیک 2012 لندن مشخص شدند.
خبر تلخ برای کشتی ایران مصدومیت رضا یزدانی جدی است و پزشک تیم ملی خبر از پارگی رباط زانوی او می‌دهد. دکتر رامین امیرساسان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایسنا به لندن، اظهار کرد: رضا یزدانی که شانس کسب مدال در رقابتهای المپیک لندن در وزن 96 کیلوگرم را داشت در مرحله نیمه نهایی این مسابقات در برابر حریف اوکراینی خود به دلیل پارگی رباط صلیبی زانو از راه یافتن به مرحله فینال این مسابقات بازماند.
انتقاد آیت‌الله مکارم‌ از ریخت و پاش‌ در ورزش آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: متاسفانه به تبعیت از غرب ریخت و پاش‌های زیادی در ورزش کشور صورت می‌گیرد و حقوق‌های کلانی به ورزشکاران داده می‌شود.
توصیه‌های میرزا جوادآقا ملکی‌تبریزی برای درک شب قدر همچنین آنچه از روایات ظاهر می‌شود، این است که برترین شب‌های قدر، شب بیست و سوم رمضان است که «لیله جهنی» نام دارد و آن شبی است که هر آنچه در آن مقدّر شود، تغییر نمی‌یابد و به قوت احتمال می‌رود که شب بیست و هفتم نیز از شب‌های قدر باشد و قوی‌ترین قول و روایت آن است که شبی که از هزار ماه برتر است، همان لیله جهنی است.
احداث ستاد مرزبانی گیلان در رشت فرمانده مرزبانی گیلان از خرید زمین در شهر رشت برای احداث ستاد مرزبانی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به 270 کیلومتر ساحل باز در گیلان اظهار کرد: 21 طرح سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان وجود دارد.
کشف یکی از بزرگترین اسرار کائنات درحالی که تئوری‌های فعلی بر رد امکان وجود ستارگان غول‌پیکر تأکید می‌کنند، دانشمندان موفق به شناسایی چهار ستاره‌ای شدند که این قوانین را بطور کلی نقض کرده‌اند. به گزارش ایسنا، در سال 2010 میلادی محققان ناسا موفق به کشف چهار ستاره غول پیکر در ابعاد 300 برابر خورشید شدند.
تصاویر: استقبال مردمی از وزنه برداران
نوبت درخشش کشتی گیران آزاد فرا رسید پس از درخشش بی نظیر کشتی فرنگی در المپیک لندن ، نوبت افتخارآفرینی‌ کشتی گیران آزاد کار فرا رسید ،عملکرد بسیار خوب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن این امیدواری را ایجاد کرده که آزادکاران هم بتوانند با درخشش در این رقابت‌ها تعداد مدال‌های طلای کاروان ورزش ایران را به بیش از شش مدال برسانند.
رکورد شکنی مجلس و دولت همزمان با المپیک افزایش نرخ تورم ماهیانه اولین خبر مهم اقتصادی در هفته ای که پشت سر گذاشتیم بود. اما مهمترین خبر اقتصادی هفته نبود. شاید مهمترین خبر اقتصادی در هفته گذشته همان رکورد شکنی دلار در پی تصمیمات ارزی دولت و مجلس بود که نهایتا بهای این ارز را به رقمی بی سابقه رساند.
توصیه شجونی به هاشمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم هیچ توقعی از هاشمی برای ورود به مسائل سیاسی را ندارند، گفت: من هر جای ایران که می‌روم، توقع مردم این است که هاشمی پسر و دخترش را تحویل قانون دهد.
افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی ایران واحد اطلاعات اکونومیست در جدیدترین گزارش خود از افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی ایران در سال‌های آتی خبر داد.
جدول توزیع مدال ها در پایان روز سیزدهم بازیهای المپیک 2012 آمریکا در پایان سیزدهمین روز مسابقات المپیک یک بار دیگر صدر جدول را از چین پس گرفت و با مجموع 90 مدال در جایگاه اول رتبه بندی توزیع مدال ها قرار گرفت. به گزارش سلام شمال پس از آمریکا، کشورهای چین، انگلیس، کره جنوبی و روسیه نیز رده های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند. جمهوری اسلامی ایران نیز که پنجشنبه شب یک مدال نقره در رقابت های تکواندو دریافت کرد، همچنان در ردیف چهاردهم جدول قرار دارد.
کشتی‌گیر طلایی ایران : آمل به تیم کشتی نیاز دارد قاسم رضایی کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک 2012 لندن از ناداوری‌ها و از نیاز شهرستان آمل به داشتن یک تیم کشتی فرنگی می‌گوید. به گزارش سلام شمال قاسم رضایی کشتی‌گیر ارزشمند تیم ملی ایران در المپیک 2012 لندن است.
آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب می‌کنند مربی سازنده قهرمان وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن گفت: آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب می‌کنند. به گزارش سلام شمالنقش مربیان سازنده و کلیدی که سالیان سال در تربیت و پرورش ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی زحمت و تلاش مستمر و منظم دارند بر روی سکوهای مدال‌آوری بیش از هر جای دیگری به چشم می‌آید.
نخبگی بابلی‌ها در کنکور و المپیک لندن ارزشمند است فرماندار بابل گفت: کسب رتبه برتر سه دانش‌آموز بابلی در کنکور و راهیابی سه ورزشکار به المپیک نشان داد جوانان امروز از دیروزی‌ها برجسته‌‌تر هستند.
تقدیر جانانه آملی‌ها از طلایی 96 مردم و مسئولان شهرستان آمل در تقدیر از قهرمانی قاسم رضایی کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم ایران در المپیک لندن وی را هدیه باران کردند.
وزیر نفت از پرسنل بیمارستان زیرآب در مازندران تقدیر کرد در راستای نجات جان پرسنل حادثه دیده شرکت گاز مازندران وزیر نفت از پرسنل بیمارستان شهدای زیرآب در شهرستان سوادکوه تقدیر کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، در مراسمی با اهدای لوح تقدیر، رستم قاسمی وزیر نفت از زحمات پرسنل بیمارستان شهدای زیرآب در شهرستان سوادکوه به دلیل نجات جان پرسنل حادثه دیده شرکت گاز مازندران تقدیر شد
تنکابن در پروژه‌های مهر ماندگار سهمی ندارد امام جمعه تنکابن گفت: از 38 پروژه مهر ماندگار استان مازندران، سهم تنکابن صفر است. به گزارش سلام شمالحجت‌الاسلام سید داوود شاهچراغی امام جمعه تنکابن صبح امروز در جلسه شورای اداری تنکابن با بیان اینکه عمر ودیعه‌ای خداوندی است که به انسان بخشیده شده تا از آن به ‌نحو شایسته‌ای بهره‌گیری شود،
سامانه هوشمند پرداخت صدقه در مازندران راه‌اندازی شد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت صدقه با شماره ثابت 4050 در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه این طرح به منظور تسهیل و تسریع در پرداخت صدقه از سوی مردم استان راه‌اندازی شد، ابراز داشت: پرداخت صدقه تلفنی 4050 بدون پیش شماره و از طریق تلفن ثابت میسر است
فاز 2 و 3 آزادراه شمال 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد استاندار مازندران با اشاره به بودجه 4 هزار میلیارد تومانی وزارت راه گفت: آزادراه تهران - شمال فقط در فاز 2 و 3 نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
مشکلات زیربنایی غرب مازندران حل شود نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات زیربنایی غرب مازندران حل شود.
راه ساری مدعی لیگ برتر فوتسال می‌شود مدیرعامل تیم فوتسال راه ساری پس از شکست تیمش مقابل صبای قم گفت: یقین دارم روزهای خوبی در انتظار تیم فوتسال راه ساری است و این تیم به جمع مدعیان لیگ در هفته‌های آینده باز می‌گردد.
استقبال مردمی از بهداد سلیمی در مازندران فرماندار قائمشهر گفت: ساعت 11 سه‌شنبه 24 مرداد ماه بهداد سلیمی از مسیر مصلای نماز جمعه قائمشهر تا ورزشگاه شهید وطنی مورد استقبال قرار می‌گیرد.
فعالیت 3 مرکز تحقیقاتی پزشکی در مازندران آغاز شد معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از موافقت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای آغاز فعالیت مراکز تحقیقاتی در سطح مازندران خبر داد.
ضریب بودجه‌ای شهرستان بابل افزایش یابدنماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ضریب بودجه‌ای شهرستان بابل افزایش یابد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام علی‌اکبر ناصری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل که با حضور استاندار و مدیران ستادی و اجرایی استان در مدرسه صدر بابل برگزار شد، اظهار داشت: باید ضریب اعتباری شهرستان بابل در برخورداری از بودجه‌ها نسبت به استان لحاظ شود.
کارگروه اضطراری جبران عقب‌ماندگی بابل تشکیل شود امام جمعه بابل گفت: قبل از حضور رئیس جمهور به استان، کارگروه اضطراری برای جبران عقب‌ماندگی پروژه‌های شهرستان بابل تشکیل شود.
83 درصد بودجه مازندران از اعتبارات ملی استاستاندار مازندران گفت: 83 درصد بودجه استان مازندران از اعتبارات ملی است. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل اظهار داشت: این دومین جلسه شورای اداری شهرستان بابل است که با ابتکار امام جمعه و همکاری فرماندار قبلی و فعلی شهرستان بابل به همراه مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان حضور می‌یابیم.
ارزش‌های کشتی ایران و مازندران به جهانیان نمایان شد استاندار مازندران در پیامی به مناسبت دستیابی کمیل قاسمی به مدال برنز المپیک گفت: کمیل قاسمی بار دیگر ارزش‌های کشتی ایران اسلامی و مازندران پهلوان‌پرور را به رخ جهانیان کشاند.
یادواره 222 شهید میاندرود شهریور برگزار می‌شود معاون فرماندار میاندرود از برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای میاندرود در شهریور ماه سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی شهدا و ایثارگران از برگزاری سیزدهمین یادواره 222 شهید این شهرستان خبر داد.
50 تن به ظرفیت تولید ماهی قزل آلای مازندران اضافه می‌شود مدیرکل شیلات مازندران گفت: 50 تن به ظرفیت تولید ماهی قزل آلا مازندران افزوده می‌شود. به گزارش سلام شمال حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابلسر اظهار داشت: هفته دولت، پروژه 3 هزار میلیون ریالی پرورش ماهی سردآبی قزل آلا در دابوشت آمل بهره‌برداری می‌شود.
لیگ فوتبال مازندران آغاز می‌شود دبیر هیئت فوتبال مازندران از آغاز لیگ برتر فوتبال مازندران 2 روز پس از عید فطر خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری لیگ فوتبال مازندران را از بهترین لیگ‌های کشور عنوان کرد و افزود: نیم فصل دوم لیگ فوتبال باشگاه‌های استان پس از ماه مبارک رمضان در رده‌های سنی مختلف دو روز پس از عید بزرگ فطر با انجام مسابقاتی از سر گرفته می‌شود
برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در بابلدبیر ستاد هفته گرامیداشت دفاع مقدس شهرستان بابل از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در بابل خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب را در مقابل تهدید دشمنان بیمه می‌کند.
صادرات گل و گیاه از مازندران به 2.5 میلیون دلار نزدیک شد معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات گل و گیاه از مازندران به 2.5 میلیون دلار نزدیک شد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از رشد 155 درصدی صادرات گل و گیاه مازندران طی چهار ماهه اول سال 91 خبر داد.
کلاردشت؛ شهری که در آن از "خبرنگار" تقدیر شداین روزها بازار تجلیل از خبرنگاران در شهرها و شهرستان‌های استان مازندران داغ است و هریک به نوعی ماجرایی دارد. به گزارش سلام شمال با فرارسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار برخی از مسئولان در سطوح مختلف برای ارج نهادن به زحمات یک ساله خبرنگاران در مراسم مختلف سعی در تجلیل آنها دارند و این مراسم‌ها هنوز در برخی از شهرهای مازندران ادامه دارد.
سرمایه‌گذار نخستین هتل 7 ستاره ایران درخواست غرامت کرد استاندار مازندران گفت: سرمایه‌گذار هتل سماموس از دولت برای واگذاری زمین‌های در اختیار درخواست غرامت کرد.
مسکن مهر آمل در مازندران جایگاه ممتازی دارد فرماندار آمل گفت: مسکن مهر آمل در مازندران جایگاه ممتازی دارد. به گزارش سلام شمال پیش از ظهر امروز وضعیت پیشرفت و چگونگی فعالیت مسکن مهر در آمل با حضور بابایی‌کارنامی مدیرکل کار، تعاون و رفاه مازندران، اسد مدیرکل راه و شهرسازی استان، رحیمی‌نژاد مدیر امور شعب بانک مسکن مازندران، مسئولان شهرستانی و نمایندگان تعاونی‌های مسکن مهر بررسی شد.
راهکارهای حضور مازندران در اکسپوی ایتالیا بررسی شد معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راهکارهای حضور برجسته استان مازندران در اکسپو 2015 میلان ایتالیا خبر داد. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مهدی گلچوب گفت: نمایشگاه جهانی اکسپو صحنه‌ای برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها است.
فعالیت 6100 داوطلب در هلال احمر آمل رئیس جمعیت هلال احمر آمل از فعالیت 6 هزار و 100 داوطلب در جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحمت‌الله مقصودلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: جمعیت هلال احمر در آمل توانسته از بین جوانان و نوجوانان داوطلبان زیادی را به خود جذب کند که در زمینه امورات فرهنگی، دینی و امداد و نجات فعالیت متنوعی دارند.
همایش کتابت وحی با حضور 100 خوشنویس مازندرانی همایش بزرگ «تجلی هنر در کتابت وحی» با حضور بیش از یکصد خوشنویس مازندرانی در خلیل‌شهر بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال همزمان با ماه مبارک رمضان، هنرمندان خوشنویس مازندرانی صبح امروز در جمعی صمیمی در مسجد جامع خلیل شهر بهشهر دور هم جمع شدند و به کتابت وحی پرداختند.
سلیمی موجب خشنودی رهبر انقلاب و ملت ایران شد استاندار مازندران گفت: مدال طلای بهداد سلیمی موجب خشنودی رهبر انقلاب و مردم ایران شد. به گزارش سلام شمالسیدعلی‌اکبر طاهایی امشب در دیدار با خانواده بهداد سلیمی با اشاره به اینکه پهلوانی و جوانمردی در ورزش ایران برگرفته از آموزه‌های مولا علی(ع) است، بیان داشت: افتخار ورزشکاران ایرانی این است که به ائمه اطهار توسل می‌کنند و نام مولا علی(ع) و فرزندانشان را همواره بر زبان می‌آورند.
استاندار مازندران با خانواده قاسم رضایی دیدار کرد استاندار مازندران با خانواده کشتی‌گیر طلایی آمل در المپیک 2012 در منزل قاسم رضایی دیدار کرد. به گزارش سلام شمال سید علی اکبر در دیدار با خانواده رضایی اظهار داشت: مدال طلای رضایی از باارزش‌ترین مدال‌های این المپیک به شمار می‌رفت.
ارائه 8 ‌هزار عنوان کتاب و نرم‌افزار در نمایشگاه قرآن مازندرانمعاون مالی ارشاد مازندران گفت: 5 ‌هزار عنوان کتاب و 3 ‌ هزار عنوان نرم‌افزار در نمایشگاه قرآن ارائه شده است. به گزارش سلام شمال سید اسماعیل احمدی بعدازظهر امروز در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مازندران ، اظهار داشت: افتتاحیه نمایشگاه قرآنی با شب قدر همزمان بود که این موضوع فتح‌البابی برای همه اهالی قرآن است که از این نمایشگاه بازدید کنند.
جذب 99.5 درصدی تسهیلات دریافتی بخش اشتغال گیلان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از جذب 99.5 درصدی اعتبارات دریافتی در بخش اشتغال استان در سال جاری خبر داد.
راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح راه‌آهن رشت ـ قزوین در خرداد سال 92 خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش سلام شمال حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت راه روستایی استان اظهار کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات راه روستایی گیلان 48 میلیارد تومان بوده اما مبلغ 13.5 میلیارد تومان معادل 28 درصد آن به گیلان اختصاص داده شده است.
دولت پرداخت وام بلاعوض به سیل‌زدگان گیلان را تصویب کرد استاندار گیلان گفت: هیئت دولت پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گیلان را تصویب کرد.
26 پروژه عمرانی ورزش گیلان آماده افتتاح است مدیر کل ورزش و جوانان گیلان 26 پروژه عمرانی این اداره کل را آماده افتتاح عنوان کرد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای 70 سال قدمت ورزشی است، اظهار کرد: این استان دارای 120 هزار ورزشکار سازمان‌یافته است.
تجلیل از آثار فاخر خبری روز قدس در گیلان مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان گفت: سه رسانه تولید کننده آثار فاخر خبری روز جهانی قدس در دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
استقرار 3 پایگاه ارائه خدمات در طرح پزشک خانواده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در طرح پزشک خانواده به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت حوزه شهری یک مرکز بهداشتی و درمانی مجری برنامه است و سه پایگاه خدمات پزشک خانواده مستقر می‌شود.
آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان انتخاب شد رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از انتخاب آثار برگزیده حضور در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد نجار تمیزکار عصر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با اشاره به ارسال آثار برتر در جشنواره تئاتر شهروند اظهار کرد: در پایان مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعداد 100 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آثار برگزیده توسط هیئت بازبینی اعلام شد.
مشارکت گیلانی‌ها در احداث صحن فاطمه (س) در نجف رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان از ساخت صحن معظم فاطمه (س) با مشارکت گیلانی‌ها در کنار بارگاه ملکوتی علی (ع) در نجف اشرف خبر داد.
23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل مجهز شدند رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز 23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل خبر داد و گفت: چهار بیمارستان دیگر در آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.
صدور روادید سرمایه‌گذاران خارجی در گیلان استاندار گیلان از امکان صدور روادید برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی از طریق زمینی، دریایی و هوایی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان اظهار کرد: سایت‌های همایش مذکور برای ارتباط با سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا ایجاد شده است.
سند توسعه اشتغال روستاهای گیلان تکمیل می‌شود معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از تکمیل سند اشتغال روستاهای این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حسین اصغریان در جلسه مشترک کار گروه اشتغال استان و شهرستان در سالن فرمانداری صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری امام علی(ع) اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به ویژه ایام لیالی قدر فرصت غنی برای توسل به درگاه ایزد منان و راز و نیاز با معبود خویش است.
مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت تعیین شد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تعیین مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعلام مسیرهای تعیین شده در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: به منظور پاسداشت یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و برای تمهید مقدمات برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس مسیرهای راهپیمایی این روز در رشت اعلام شد.
ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمالسعید رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه نحوه برگزاری نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار کرد: در این همایش 20 فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری منطقه عرضه می‌شود.
فعالیت 11 خانه عالم در انزلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی از فعالیت 11 خانه عالم در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم عاشوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران
فعالیت بیش از 6 هزار راننده حرفه‌ای در گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فعالیت 6 هزار و 526 راننده حرفه‌ای در 121 شرکت مسافری استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت حمل و نقل را یکی از شاخص‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری خواند و اظهار کرد: این صنعت شریان حیاتی کشور بوده و از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است.
عملیات اجرای طرح بزرگراه ساحلی سال آینده آغاز می شود معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای طرح کنارگذر (بزرگراه ) ساحلی از آستارا تا گرگان را یکی از اولویت های اصلی وزارت راه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این طرح بزرگ سال آینده آغاز شود.
رقابت های شطرنج جام رمضان در آستارا پایان یافت رقابت های شطرنج جام رمضان با مشخص شدن نفرات قهرمان در محل کانون شطرنج اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا پایان یافت. به گزارش سلام شمال رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا چهارشنبه شب در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات به مدت یک هفته و در هفت دور به روش سوئیسی برگزار شد.
اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اولویت کاری اوقاف گیلان است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان طرح تربیت حافظان قرآن کریم را از طرح های مهم نام برد و گفت: اجرای این طرح به عنوان اولویت کاری اوقاف گیلان به طور جدی پی گیری می شود.
نیروی انسانی برای پایه ششم ابتدایی در گیلان تامین شد معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: نیروی انسانی برای پایه ششم ابتدایی در اجرای نظام آموزشی 3-3- 6 در استان تامین شد.
تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشت از مرز 35 هزار نفر گذشتمسوول روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گیلان گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشت از مرز 35 هزار نفر گذشت.
دانشگاه پیام نور گیلان در نمایشگاه بین المللی قرآن غرفه برپا کرد رییس روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان گیلان از برپایی غرفه ای از سوی این دانشگاه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد
11 نفر در جاده های گیلان کشته شدند فرمانده پلیس راه گیلان گفت: طی سه روز گذشته، 47 فقره تصادف در جاده های استان رخ داده است که بر اثر این حوادث 37 نفر مجروح و 11 نفر کشته شدند.
قیمت سکه و طلا در بازار گیلان هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز 'پنجشنبه' در بازار استان گیلان در این ساعت، 765 هزار تومان فروخته شد که نسبت به دیروز در همین ساعت، چهار هزار تومان کاهش یافته است.
از ظرفیت نخبگان بسیجی برای توسعه و شکوفایی گیلان استفاده شود نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی برای توسعه و شکوفایی استان تأکید کرد.
حضور 110 سرمایه گذار در همایش بزرگ سرمایه گذاری گیلان قطعی شده استنماینده عالی دولت در گیلان گفت: حضور 110 سرمایه گذار در همایش بزرگ سرمایه گذاری در گیلان که آبان ماه سالجاری در زیباکنار برگزار می شود، قطعی شده است.
2 فرستنده دیجیتالی آستارا راه‌اندازی می‌شود معاون صدا و سیمای مرکز گیلان از نصب و راه‌اندازی دو فرستنده دیجیتالی برای پوشش برنامه‌های تلویزیونی ایران به‌زودی در آستارا خبر داد.
گیلان 10 هزار کارمند دارد معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان بر انضباط مالی دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: 178 میلیارد تومان سهم بودجه جاری گیلان برای 10 هزار کارمند است. به گزارش سلام شمال محمدحسین اصغریان در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به بالغ بر 101 هزار میلیارد تومان اعتبارات جاری کشور در سال 91 اظهار کرد: مبلغ 4 هزار میلیارد تومان سهم بودجه جاری استان‌ها است.
100 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیاباتی لاهیجان ارسال شد مدیر روابط عمومی سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ارسال 100 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
تغییر نام داماش به داماش صدرای گیلان مسئول روابط عمومی باشگاه داماش گیلان از تغییر نام این باشگاه به داماش صدرای گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی احمدی سراوانی در جریان برپایی ضیافت افطار در خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت، اظهار کرد: در مراسم شب قدر یک‌هزار نفر از نیازمندان اطعام می‌شوند.
اختصاص بیش از 5 میلیارد تومان به 29 پروژه عمرانی آستارا فرماندار آستارا از اختصاص 5 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای 29 پروژه عمرانی این شهرستان خبر داد.
خانه‎های بهداشت گرگان به بهره‎برداری می‎رسند دبیر کمیته برنامه‎ریزی گرگان گفت: احداث و تکمیل خانه‎های بهداشت از مصوبات سفر هیئت دولت به گلستان است که به 8 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما با اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال به بهره‎برداری می‌رسد.
تمام شهرک‎ها و نواحی صنعتی گلستان آماده سرمایه‎گذاری است مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان با بیان اینکه کمبود زمین در استان وجود ندارد گفت: تمام شهرک‎ها و نواحی صنعتی گلستان آماده سرمایه‎گذاری است.
آغاز فاز اجرایی احداث گلخانه مدرن در گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است که دو گلخانه مدرن با استفاده از بهترین سازه‌ها در کشور عملیاتی شود که از شهریور سال جاری فاز اجرایی آن در روستای قربان‎آباد کلید خواهد خورد.
توسعه کشت جاتروفا به اشتغالزایی در گلستان کمک می‎کند رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: توسعه و کشت گیاه جاتروفا در گلستان به اشتغالزایی مستقیم، غیرمستقیم و فصلی در استان کمک می‎کند.
افتتاح 62 پروژه ورزشی در گلستان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از افتتاح 62 پروژه ورزشی استان تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال قربان‎علی پاشا در جمع مدیران استان اظهار داشت: وظیفه اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان تامین زیرساخت‎های مناسب برای ورزش بوده که بحمدالله این اقدام در دولت نهم و دهم در گلستان به خوبی محقق شده است.
پروژه آب شیرین‎کن در 4 شهر گلستان اجرا می‎شود مدیر‌عامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان گفت: برای چهار شهر استان پروژه آب شیرین‎کن در دست مطالعه قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر علیمرادی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سه پروژه مطالعاتی آب شیرین‌کن در چهار شهر استان گلستان در دست مطالعه قرار دارد.
مراسم انس با قرآن در آزادشهر برگزار شدمراسم انس با قرآن با حضور سیدمحمدعلی راشد محمود، قاری برجسته مصری در امامزادگان آقا امام آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم که با استقبال خوب مردم مؤمن شهرستان آزادشهر، شهرها و روستاهای همجوار برگزار ‌شد، علاوه بر این قاری مصری، حاجی حسنی از قاریان بین‌المللی کشورمان به همراه ادریس خجم‌لی از قاریان اهل‌سنت گلستانی به قرائت قرآن پرداختند.
استاندار: مشکلات مسکن مهر گلستان رفع می شود استاندار گلستان با اشاره به مشکلات موجود در پروژه های مسکن مهر کردکوی و فجر 3 گفت: پس از سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان، جلساتی برای بررسی مشکلات در تهران و گرگان برگزار شد و اکنون این موانع در حال رفع شدن است.
مراکز درمانگاهی استان گلستان گواهی نامه بین المللی IMS دریافت کردند مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان اعلام کرد: برای اولین بار در کشور، مراکز درمانگاهی تامین اجتماعی استان، موفق به دریافت گواهی نامه بین المللی IMS از شرکت 'توف اینتر سرت' آلمان شدند.
مرحله دوم رقابت های بسکتبال جام رمضان گرگان به پایان رسید مرحله دوم رقابت های بسکتبال جام رمضان گرگان، شب گذشته به پایان رسید و چهره چهار تیم راه یافته به دیدارهای مرحله نیمه نهایی، مشخص شد.
برگزاری نشست توسعه کشاورزی شهرستان گرگان فرماندار گرگان در بیستمین نشست توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: باید تلاش کنیم تا از 192 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، سهم بزرگی را به گرگان اختصاص دهند.
اختراع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان ثبت شد اختراع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، به ثبت رسید و گواهی نامه ثبت اختراع دریافت کرد.
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در لشکر 30 گرگانمحفل انس با قرآن کریم عصر امروز با حضور قاری برتر کشور مصر در مسجد امام محمد باقر (ع) لشکر 30 گرگان برگزار شد.
بهره‌برداری از مسکن ‎مهر گرگان تا پایان سال جاری نماینده تعاونی‎های مسکن مهر شهرستان گرگان گفت: پروژه مسکن‎مهر گرگان در زمان تعهد شده و در بهمن‎ ماه سال ‎جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
ثبت 3 تعاونی فراگیر ملی در گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت سه تعاونی فراگیر ملی در استان خبر داد و گفت: عملکرد گلستان در بخش ثبت تعاونی فراگیر ملی که 70 درصدِ سه دهک درآمد پایین جامعه را تشکیل می‎دهند ثبت سه تعاونی است.
بهره‎برداری 110 پروژه گازرسانی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در هفته دولت 110 پروژه گازرسانی در این استان مورد بهره‎برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت تعداد 110 پروژه گازرسانی در سطح استان با اعتبار 165 میلیارد و 600 میلیون ریال مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.
راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون تحول عظیمی در اقتصاد گلستان استاستاندار گلستان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون تحول عظیمی در ترانزیت، اقتصاد و صادرات گلستان رقم می‌خورد.
گلستان خود را آماده حضور در نمایشگاه منگستائو می‎کند استاندار گلستان از صدور مجوز برای حضور تولیدکنندگان و تجار گلستانی در نمایشگاهی که در آذر ماه سال‎ جاری در منگستائو کشور قزاقستان برگزار می‎شود از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
آرمان‌های وحدت‌طلبانه نظام در گلستان تحقق یافت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در دیدار رؤسای کمیته‌های 22 گانه طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی اهل سنت اظهار داشت: دین مبین اسلام بر دوری از نفاق و تفرقه تاکید فراوان داشته و آن را عامل نابودی جامعه و حکومت‌ها می‌داند.
رشد 8 درصدی جذب سرمایه‎گذاری در گلستانمدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان از افزایش هشت درصدی جذب سرمایه‎گذاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال نیما بیرودیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: رشد 16 درصدی اشتغال نیز در گلستان نسبت به سال گذشته به وجود آمده که این مهم نشان‎دهنده رشد سرمایه‎گذاری در استان است.
راه‎اندازی سایت الکترونیکی برای تسهیل سرمایه‎گذاری در گلستان مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان گفت: به منظور رصد و تسهیل فعالیت‎های سرمایه‎گذاران اقدام به راه‎اندازی سایت الکترونیکی در سال جاری کرده‎ایم.
اجرای طرح پزشک خانواده در گرگان نیازمند 2500 پزشک استمعاون فرماندار گرگان گفت: باید تلاش کنیم از 2 هزار و 500 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان بهره‌مند شویم. به گزارش سلام شمال محمدحسن غریب صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: بر اساس آئین‎نامه و دستورالعمل باید طرح پزشک خانواده را از اول دی‌ ماه عملیاتی کنیم.
اختصاص 4 میلیارد ریال برای احداث پارک موزه دفاع مقدس دبیر کمیته برنامه‎ریزی شهرستان گرگان از اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال برای احداث پارک موزه دفاع مقدس گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا نورانی صبح امروز در جلسه ابلاغ اعتبارات تملک‌ و دارایی شهرستان گرگان اظهار داشت: میزان تخصیص اعتبارات در بخش شهرداری گرگان 160 میلیون تومان، شهرداری سرخنکلاته 80 میلیون تومان و شهرداری جلین نیز 85 میلیون تومان است.
سهم گرگان در اعتبارات تملک و دارایی 23 میلیارد تومان استمعاون عمرانی فرماندار شهرستان گرگان گفت: سهم گرگان در اعتبارات تملک و دارایی 23 میلیارد تومان است. به گزارش سلام شمال سلیمان توشنی ظهر امروز در جلسه ابلاغ اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرگان اظهار داشت: اعتبارات تملک و دارایی بین 30 دستگاه اجرایی شهرستان گرگان توزیع شد.
76 درصد روستاییان گلستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: 76 درصد از خانواده‌های روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند. به گزارش سلام شمال رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: تاکنون همه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان با اعتبار 90 میلیارد تومان اجرایی شده است.
گلستان میزبان همایش ملی تفرجگاه‌هاست معاون امور عمرانی استاندار گلستان از میزبانی این استان در همایش ملی «تفرجگاه‌ها، نظم و امنیت» از سوی نیروی انتظامی کشور خبر داد.
حضور 19 دهیار برتر گلستان در المپیاد علمی دهیاران مدیرکل امور روستایی استاندار گلستان گفت: 19 دهیار برتر استان به نمایندگی از گلستان در المپیاد علمی دهیاران کشور در کرج شرکت می‌کنند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی اظهار داشت: به منظور تقویت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به دلیل درآمدزایی و نیز خدمات‌رسانی بهینه به مردم، 36 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.
احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای گلستان مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان از احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاها با همکاری ادارات کل دفتر فنی و مدیریت بحران استان خبر داد.
آغاز ویرایش اطلاعات فردی روحانیون اهل سنت گلستانمعاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: تمامی مدرسان، طلاب و روحانیون اهل سنت که کارت خدمات (شهریه) دریافت کرده‌اند، باید نسبت به ویرایش اطلاعات فردی خود در سیستم "نام" اقدام کنند.
تعداد پزشکان عمومی گرگان پاسخگوی نیاز طرح پزشک خانواده نیست رئیس مرکز بهداشت گرگان گفت: تعداد پزشکان عمومی این شهرستان پاسخگوی نیاز مردم در طرح پزشک خانواده نیست و این خلأ باید برطرف شود. به گزارش سلام شمال محمد بهلول ظهر امروز در جلسه اجرای طرح پزشک خانواده در گرگان اظهار داشت: از تعداد 630 پزشک عمومی که عضو سازمان نظام پزشکی هستند تنها 235 نفر از پزشکان عمومی در حوزه گرگان و آق‎قلا دارای پروانه فعالیتند

اخبار جدید ایران و شمال

عسگراولادی: انتخابات، رقابتی باشد نه حذفی عسگراولادی با بیان اینکه "امام(ره) و مقام معظم رهبری از ما وحدت و یکپارچگی می‌خواهند"، تصریح کرد: شأن انتخابات، رقابتی بودن است اما نباید در پی حذف یکدیگر باشیم. هر کسی باید مثبت‌های نامزد مورد نظر خود در انتخابات را بگوید و دیگران را حذف نکند.
خاتمی: به سخنان اخیر رهبری بیشتر توجه شود خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه و حزب‌الله وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان عنوان داشت: دولت آمریکا موج جدید تحریم‌ها علیه شرکت نفتی "سیترول" سوریه را که واردکننده بنزین به ایران است، آغاز کرده است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - تظاهرات مردم ترکیه علیه کلینتون و اردوغان - خروج امن اسد در مقابل کناره گیری از قدرت - بانک ملی صدرنشین مجموع کل سپرده ها و تسهیلات اعطایی شد - اوجی: آمادگی کامل شرکت گاز برای تامین سوخت زمستانی کشور - مدیر عامل بانک توسعه تعاون: کاهش وثایق بانکی برای تعاونگران - بیات خبرداد: اولتیماتوم دولت به پتروشیمی های بدهکار
هشدار ناطق‌نوری درباره زدوبند و فامیل بازی‌ رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که در مراسم شب احیا در حرم مطهر علی بن‌ موسی‌الرضا (ع) سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت عدل و اقامه عدالت در مدیریت یک جامعه، به تاکیدات حضرت علی (ع) در ارتباط با مساله عدالت اشاره کرد و افزود: وقتی مردم ببینند قانون نسبت به همه یکسان است و آنچه که در جامعه حاکم است، قانون است استواری‌شان بر آرمان‌ها و انقلاب افزون‌تر می‌شود . زد و بندها،‌ فامیل بازی، همشهری‌گری، رفاقت‌بازی و مسائل این‌چنینی باعث می‌شود که مردم دلزده شوند.
علت قطع سخنرانی ناطق نوری از سیما در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف با سخنرانی حجت الاسلام ناطق‌نوری برگزار شد، عده ای که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
سلیمی در جمع "ترین"های المپیک با انجام مسابقات شب گذشته پرش با نیزه، دارندگان عنوان قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین رکوردهای المپیک 2012 لندن مشخص شدند.
خبر تلخ برای کشتی ایران مصدومیت رضا یزدانی جدی است و پزشک تیم ملی خبر از پارگی رباط زانوی او می‌دهد. دکتر رامین امیرساسان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایسنا به لندن، اظهار کرد: رضا یزدانی که شانس کسب مدال در رقابتهای المپیک لندن در وزن 96 کیلوگرم را داشت در مرحله نیمه نهایی این مسابقات در برابر حریف اوکراینی خود به دلیل پارگی رباط صلیبی زانو از راه یافتن به مرحله فینال این مسابقات بازماند.
انتقاد آیت‌الله مکارم‌ از ریخت و پاش‌ در ورزش آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: متاسفانه به تبعیت از غرب ریخت و پاش‌های زیادی در ورزش کشور صورت می‌گیرد و حقوق‌های کلانی به ورزشکاران داده می‌شود.
توصیه‌های میرزا جوادآقا ملکی‌تبریزی برای درک شب قدر همچنین آنچه از روایات ظاهر می‌شود، این است که برترین شب‌های قدر، شب بیست و سوم رمضان است که «لیله جهنی» نام دارد و آن شبی است که هر آنچه در آن مقدّر شود، تغییر نمی‌یابد و به قوت احتمال می‌رود که شب بیست و هفتم نیز از شب‌های قدر باشد و قوی‌ترین قول و روایت آن است که شبی که از هزار ماه برتر است، همان لیله جهنی است.
احداث ستاد مرزبانی گیلان در رشت فرمانده مرزبانی گیلان از خرید زمین در شهر رشت برای احداث ستاد مرزبانی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به 270 کیلومتر ساحل باز در گیلان اظهار کرد: 21 طرح سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان وجود دارد.
کشف یکی از بزرگترین اسرار کائنات درحالی که تئوری‌های فعلی بر رد امکان وجود ستارگان غول‌پیکر تأکید می‌کنند، دانشمندان موفق به شناسایی چهار ستاره‌ای شدند که این قوانین را بطور کلی نقض کرده‌اند. به گزارش ایسنا، در سال 2010 میلادی محققان ناسا موفق به کشف چهار ستاره غول پیکر در ابعاد 300 برابر خورشید شدند.
تصاویر: استقبال مردمی از وزنه برداران
نوبت درخشش کشتی گیران آزاد فرا رسید پس از درخشش بی نظیر کشتی فرنگی در المپیک لندن ، نوبت افتخارآفرینی‌ کشتی گیران آزاد کار فرا رسید ،عملکرد بسیار خوب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن این امیدواری را ایجاد کرده که آزادکاران هم بتوانند با درخشش در این رقابت‌ها تعداد مدال‌های طلای کاروان ورزش ایران را به بیش از شش مدال برسانند.
رکورد شکنی مجلس و دولت همزمان با المپیک افزایش نرخ تورم ماهیانه اولین خبر مهم اقتصادی در هفته ای که پشت سر گذاشتیم بود. اما مهمترین خبر اقتصادی هفته نبود. شاید مهمترین خبر اقتصادی در هفته گذشته همان رکورد شکنی دلار در پی تصمیمات ارزی دولت و مجلس بود که نهایتا بهای این ارز را به رقمی بی سابقه رساند.
توصیه شجونی به هاشمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم هیچ توقعی از هاشمی برای ورود به مسائل سیاسی را ندارند، گفت: من هر جای ایران که می‌روم، توقع مردم این است که هاشمی پسر و دخترش را تحویل قانون دهد.
افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی ایران واحد اطلاعات اکونومیست در جدیدترین گزارش خود از افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی ایران در سال‌های آتی خبر داد.
جدول توزیع مدال ها در پایان روز سیزدهم بازیهای المپیک 2012 آمریکا در پایان سیزدهمین روز مسابقات المپیک یک بار دیگر صدر جدول را از چین پس گرفت و با مجموع 90 مدال در جایگاه اول رتبه بندی توزیع مدال ها قرار گرفت. به گزارش سلام شمال پس از آمریکا، کشورهای چین، انگلیس، کره جنوبی و روسیه نیز رده های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند. جمهوری اسلامی ایران نیز که پنجشنبه شب یک مدال نقره در رقابت های تکواندو دریافت کرد، همچنان در ردیف چهاردهم جدول قرار دارد.
تصاویر: شب رویایی ایرانی ها در المپیک در شب رویایی ایرانی ها در المپیک کشورمان صاحب چهار مدال طلا و نقره شد. قاسم رضایی در کشتی فرنگی و بهداد سلیمی در وزنه برداری طلا گرفتند و سجاد انوشیروانی در وزنه برداری و احسان حدادی در پرتاب دیسک نقره ای شدند.
بهداد سلیمی: قوی‌ترین مرد جهان نیستم! قوی‌ترین مرد جهان پس از کسب نخستین نشان طلایش در بازی‌های المپیک می‌گوید که به همراه سجاد انوشیروانی برای ثبت این افتخار زحمت، درد و زجر زیادی کشیده است و خدا را شاکر است که توانسته با این موفقیت دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند.
یارانه نقدی مردادماه واریز شد یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر بامداد امروز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. بیش از 74 میلیون ایرانی یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی - فاز اول هدفمندی یارانه‌ها- را دریافت می‌کنند.
جزئیات مصوبات دیشب شورای پول و اعتبار قرار بر این بود که در مجموع 2 هزار میلیارد تومان به این خودروسازان اختصاص یابد، که بر این اساس، قرار شد که 1000 میلیارد تومان در این مرحله اختصاص یابد و 1000 میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش سهام مازاد آنها تامین شود.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - ظرفیت و رشته های کنکور سراسری 91 افزایش یافت - گرامیداشت روز خبرنگار با حضور رییس جمهور - رئیس مجلس: آمریکا مسئول جنایت علیه زائران ایرانی در سوریه است
صعود دو پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا تیم ملی ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال با 2 پله صعود در مکان چهل و هشتم جهان قرار گرفت. به گزارش ایسنا، در جدیدترین رده‌بندی فیفا تیم ملی ایران با 590 امتیاز پایین‌تر از تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی ایستاده است. پس از تیم ملی ایران هم تیم‌های ازبکستان، چین، اردن، عراق، کره شمالی و عمان رده‌های پنجم تا دهم برترین تیم‌های آسیایی را از آن خود کرده‌اند.
جدیدترین کارنامه علمی ایران رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت تولید علم در جهان، به تشریح جدیدترین کارنامه ایران درباره انتشار مقالات علمی پرداخت و گفت: انتشار اخبار نادرست دراین زمینه موجب برنامه ریزی و سیاستگذاری نادرست می شود.
اظهارات اردوغان درباره ایران نخست‌وزیر ترکیه گفت که ترکیه همواره و در شرایط سخت در کنار ایران بوده و تا آخر نیز از موضوع هسته‌یی این کشور حمایت کرده است.
تقویم آزمون دکتری 92 منتشر شد سازمان سنجش آموزش کشور بدین‌وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون از طریق سایت این سازمان به صورت الکترونیکی از روز جمعه 3 آذر آغاز و در روز چهارشنبه 8 آذر پایان می‌پذیرد.
نباید اجازه دهیم فضای اقتصادی کشور متشنج شود رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: نباید اجازه دهیم فضای اقتصادی کشور متشنج شود. به گزارش سلام شمالحجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری بامداد امروز در مراسم احیای شب قدر در مصلی نماز جمعه امام خمینی(ره) مرکز مازندران، به عظمت شب‌های قدر پرداخت و اظهار داشت: اگر تنها شیعه علی (ع) باشیم، دوستداری این امام همام را بر زبان جاری کنیم و رهرو واقعی خاندان اهل بیت (ع) نباشیم از شیعیان نیستیم.
27 هزار واحد مسکن مهر مازندران به بهره‌برداری می‌رسد مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران از بهره‌برداری 27 هزار واحد مسکن مهر در سال جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران‌ سید عباس رهگشای گفت:‌ برنامه‌ریزی برای تامین مسکن برای همه اقشار جامعه به ویژه گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر، از مهم‌ترین اولویت‌ها و وظایف دولت‌ها محسوب می‌شود.
ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرکز توسعه قرآنی به معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد ارتقاء پیدا کرد. به گزارش سلام شمال سید‌محمود حسینی لحظاتی قبل در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه قرآنی بخش رساتخیز قرآنی ایجاد می‌شود اظهار کرد: تمام این فعالیت‌ها برای جلب توجه بیشتر مردم به محتوای قرآن است.
فعالیت 3 مرکز تحقیقاتی پزشکی در مازندران آغاز شد معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از موافقت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای آغاز فعالیت مراکز تحقیقاتی در سطح مازندران خبر داد.
ضریب بودجه‌ای شهرستان بابل افزایش یابدنماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ضریب بودجه‌ای شهرستان بابل افزایش یابد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام علی‌اکبر ناصری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل که با حضور استاندار و مدیران ستادی و اجرایی استان در مدرسه صدر بابل برگزار شد، اظهار داشت: باید ضریب اعتباری شهرستان بابل در برخورداری از بودجه‌ها نسبت به استان لحاظ شود.
کارگروه اضطراری جبران عقب‌ماندگی بابل تشکیل شود امام جمعه بابل گفت: قبل از حضور رئیس جمهور به استان، کارگروه اضطراری برای جبران عقب‌ماندگی پروژه‌های شهرستان بابل تشکیل شود.
83 درصد بودجه مازندران از اعتبارات ملی استاستاندار مازندران گفت: 83 درصد بودجه استان مازندران از اعتبارات ملی است. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل اظهار داشت: این دومین جلسه شورای اداری شهرستان بابل است که با ابتکار امام جمعه و همکاری فرماندار قبلی و فعلی شهرستان بابل به همراه مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان حضور می‌یابیم.
ارزش‌های کشتی ایران و مازندران به جهانیان نمایان شد استاندار مازندران در پیامی به مناسبت دستیابی کمیل قاسمی به مدال برنز المپیک گفت: کمیل قاسمی بار دیگر ارزش‌های کشتی ایران اسلامی و مازندران پهلوان‌پرور را به رخ جهانیان کشاند.
یادواره 222 شهید میاندرود شهریور برگزار می‌شود معاون فرماندار میاندرود از برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای میاندرود در شهریور ماه سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی شهدا و ایثارگران از برگزاری سیزدهمین یادواره 222 شهید این شهرستان خبر داد.
50 تن به ظرفیت تولید ماهی قزل آلای مازندران اضافه می‌شود مدیرکل شیلات مازندران گفت: 50 تن به ظرفیت تولید ماهی قزل آلا مازندران افزوده می‌شود. به گزارش سلام شمال حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابلسر اظهار داشت: هفته دولت، پروژه 3 هزار میلیون ریالی پرورش ماهی سردآبی قزل آلا در دابوشت آمل بهره‌برداری می‌شود.
لیگ فوتبال مازندران آغاز می‌شود دبیر هیئت فوتبال مازندران از آغاز لیگ برتر فوتبال مازندران 2 روز پس از عید فطر خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری لیگ فوتبال مازندران را از بهترین لیگ‌های کشور عنوان کرد و افزود: نیم فصل دوم لیگ فوتبال باشگاه‌های استان پس از ماه مبارک رمضان در رده‌های سنی مختلف دو روز پس از عید بزرگ فطر با انجام مسابقاتی از سر گرفته می‌شود
برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در بابلدبیر ستاد هفته گرامیداشت دفاع مقدس شهرستان بابل از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در بابل خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب را در مقابل تهدید دشمنان بیمه می‌کند.
صادرات گل و گیاه از مازندران به 2.5 میلیون دلار نزدیک شد معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات گل و گیاه از مازندران به 2.5 میلیون دلار نزدیک شد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از رشد 155 درصدی صادرات گل و گیاه مازندران طی چهار ماهه اول سال 91 خبر داد.
کلاردشت؛ شهری که در آن از "خبرنگار" تقدیر شداین روزها بازار تجلیل از خبرنگاران در شهرها و شهرستان‌های استان مازندران داغ است و هریک به نوعی ماجرایی دارد. به گزارش سلام شمال با فرارسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار برخی از مسئولان در سطوح مختلف برای ارج نهادن به زحمات یک ساله خبرنگاران در مراسم مختلف سعی در تجلیل آنها دارند و این مراسم‌ها هنوز در برخی از شهرهای مازندران ادامه دارد.
سرمایه‌گذار نخستین هتل 7 ستاره ایران درخواست غرامت کرد استاندار مازندران گفت: سرمایه‌گذار هتل سماموس از دولت برای واگذاری زمین‌های در اختیار درخواست غرامت کرد.
مسکن مهر آمل در مازندران جایگاه ممتازی دارد فرماندار آمل گفت: مسکن مهر آمل در مازندران جایگاه ممتازی دارد. به گزارش سلام شمال پیش از ظهر امروز وضعیت پیشرفت و چگونگی فعالیت مسکن مهر در آمل با حضور بابایی‌کارنامی مدیرکل کار، تعاون و رفاه مازندران، اسد مدیرکل راه و شهرسازی استان، رحیمی‌نژاد مدیر امور شعب بانک مسکن مازندران، مسئولان شهرستانی و نمایندگان تعاونی‌های مسکن مهر بررسی شد.
راهکارهای حضور مازندران در اکسپوی ایتالیا بررسی شد معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راهکارهای حضور برجسته استان مازندران در اکسپو 2015 میلان ایتالیا خبر داد. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مهدی گلچوب گفت: نمایشگاه جهانی اکسپو صحنه‌ای برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها است.
فعالیت 6100 داوطلب در هلال احمر آمل رئیس جمعیت هلال احمر آمل از فعالیت 6 هزار و 100 داوطلب در جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحمت‌الله مقصودلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: جمعیت هلال احمر در آمل توانسته از بین جوانان و نوجوانان داوطلبان زیادی را به خود جذب کند که در زمینه امورات فرهنگی، دینی و امداد و نجات فعالیت متنوعی دارند.
همایش کتابت وحی با حضور 100 خوشنویس مازندرانی همایش بزرگ «تجلی هنر در کتابت وحی» با حضور بیش از یکصد خوشنویس مازندرانی در خلیل‌شهر بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال همزمان با ماه مبارک رمضان، هنرمندان خوشنویس مازندرانی صبح امروز در جمعی صمیمی در مسجد جامع خلیل شهر بهشهر دور هم جمع شدند و به کتابت وحی پرداختند.
سلیمی موجب خشنودی رهبر انقلاب و ملت ایران شد استاندار مازندران گفت: مدال طلای بهداد سلیمی موجب خشنودی رهبر انقلاب و مردم ایران شد. به گزارش سلام شمالسیدعلی‌اکبر طاهایی امشب در دیدار با خانواده بهداد سلیمی با اشاره به اینکه پهلوانی و جوانمردی در ورزش ایران برگرفته از آموزه‌های مولا علی(ع) است، بیان داشت: افتخار ورزشکاران ایرانی این است که به ائمه اطهار توسل می‌کنند و نام مولا علی(ع) و فرزندانشان را همواره بر زبان می‌آورند.
استاندار مازندران با خانواده قاسم رضایی دیدار کرد استاندار مازندران با خانواده کشتی‌گیر طلایی آمل در المپیک 2012 در منزل قاسم رضایی دیدار کرد. به گزارش سلام شمال سید علی اکبر در دیدار با خانواده رضایی اظهار داشت: مدال طلای رضایی از باارزش‌ترین مدال‌های این المپیک به شمار می‌رفت.
ارائه 8 ‌هزار عنوان کتاب و نرم‌افزار در نمایشگاه قرآن مازندرانمعاون مالی ارشاد مازندران گفت: 5 ‌هزار عنوان کتاب و 3 ‌ هزار عنوان نرم‌افزار در نمایشگاه قرآن ارائه شده است. به گزارش سلام شمال سید اسماعیل احمدی بعدازظهر امروز در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مازندران ، اظهار داشت: افتتاحیه نمایشگاه قرآنی با شب قدر همزمان بود که این موضوع فتح‌البابی برای همه اهالی قرآن است که از این نمایشگاه بازدید کنند.
رسانه‌های برتر ستاد نماز جمعه مازندران تجلیل شدند سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران به اتفاق جمعی از اصحاب رسانه در مازندران مورد تجلیل ستاد نماز جمعه مرکز مازندران قرار گرفتند. به گزارش سلام شمال به مناسبت روز خبرنگار، جمعی از فعالان رسانه مازندران مورد تجلیل قرار گرفتند. محمدعلی فتح‌الهی معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز مازندران، حسین قبادی، حجت باباپور، تقی مسلمی، زینب نجاتی و عباس نوائیان از عوامل خبری و اطلاع رسانی در واحد اطلاعات و اخبار رسانه ملی بودند که در این مراسم تجلیل شدند.
صنایع کشتارگاهی مازندران حمایت می‌شوند استاندار مازندران گفت: صنایع کشتارگاهی در مازندران حمایت می‌شوند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید علی اکبر طاهایی در نشستی با انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک روزه استان با اشاره به ظرفیت مناسب برای توسعه صنعت طیور و تقویت تولید آن در استان اظهار داشت: تشکل‌های صنفی تولیدکننده مرغ از فرصتی که دولت برای حضور فعال آنها در این صنعت فراهم کرد، به نحو مطلوب بهره‌گیری کنند
پیگیر خواهرخواندگی مازندران با کشورهای حاشیه خزر هستیم مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: انعقاد قرارداد خواهرخواندگی شهرهای مازندران با کشورهای حاشیه خزر در حال پیگیری است. به گزارش سلام شمال سید علی حجازی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران به مناسبت روز خبرنگار با تقدیر از زحمات خبرنگاران در مازندران، اظهار داشت: خبرنگاران بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی کشور هستند.
بابل دارای ذخایر ارزشمند علمی ، فرهنگی و ورزشی در سطح کشور است شهردار بابل کسب رتبه های برتر کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان بابلی را افتخاری بزرگ دانست و گفت : بابل همواره به عنوان یکی از شهرهای مهم دارای ذخائر علمی ، فرهنگی و ورزشی در کشور بوده و این نشان دهنده استعداد ذاتی فرزندان این مرز و بوم است.
معوقات بانک های مازندران رو به افزایش است دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران از تداوم روند افزایشی معوقات بانک های استان خبر داد و گفت : هم اکنون 11 بانک دولتی و نیمه خصوصی استان 21 هزار میلیارد ریال معوقه دارند.
380 کیلومتر راه در قالب طرح های ملی در مازندران در دست ساخت است معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:380 کیلومتر راه در قالب طرح های ملی در مازندران در دست است که بخش زیادی از آن بزرگراه و آزادراه محسوب می شود.
تیم رباتیک دانشکده فنی محمودآباد در کشور سوم شدند رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران محمودآباد از کسب مقام سوم تیم رباتیک این دانشکده در مسابقات کشوری خبر داد. به گزارش سلام شمالاز شهرستان محمودآباد، سیدسیف‌الله مسلمی در جمع خبرنگاران بیان داشت: قطعا همه سازمان‌های دولتی یک رسالت ذاتی در مباحث فرهنگی دارند که ما نیز به عنوان یک نهاد آموزشی سهم بسزایی در این مهم برعهده داریم.
شرایط حضور سرمایه‌گذار فولاد در مازندران فراهم است مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به حضور و آمادگی سرمایه‌گذار سرمایه‌گذار فولاد در مازندران اعلام کرد: کل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده برای شهرک‌های صنعتی مازندران 110 میلیارد تومان است.
صادرات ادوات کشاورزی مازندران به کشورهای آفریقایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از صادرات بیش از 168 هزار دلار انواع ادوات کشاورزی مازندران به کشورهای آفریقایی خبر داد.
ورزشکاران المپیکی مازندران تجلیل می‌شوند معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: از تمامی ورزشکاران مدال‌آور و بدون مدال مازندرانی با حضور مسئولان مختلف سیاسی ورزشی تجلیل می‌شود.
رقابت 2 بوکسور مازندرانی در ترکیه رئیس هیئت بوکس مازندران از رقابت دو بوکسور مازندرانی در مسابقات بین‌المللی جام احمد کومرت ترکیه خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر 14 ملی‌پوش بوکس در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارند که دو بوکسور از مازندران هستند.
آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان انتخاب شد رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از انتخاب آثار برگزیده حضور در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد نجار تمیزکار عصر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با اشاره به ارسال آثار برتر در جشنواره تئاتر شهروند اظهار کرد: در پایان مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعداد 100 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آثار برگزیده توسط هیئت بازبینی اعلام شد.
مشارکت گیلانی‌ها در احداث صحن فاطمه (س) در نجف رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان از ساخت صحن معظم فاطمه (س) با مشارکت گیلانی‌ها در کنار بارگاه ملکوتی علی (ع) در نجف اشرف خبر داد.
23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل مجهز شدند رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز 23 بیمارستان گیلان به سیستم استریل خبر داد و گفت: چهار بیمارستان دیگر در آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.
صدور روادید سرمایه‌گذاران خارجی در گیلان استاندار گیلان از امکان صدور روادید برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی از طریق زمینی، دریایی و هوایی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان اظهار کرد: سایت‌های همایش مذکور برای ارتباط با سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا ایجاد شده است.
سند توسعه اشتغال روستاهای گیلان تکمیل می‌شود معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از تکمیل سند اشتغال روستاهای این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حسین اصغریان در جلسه مشترک کار گروه اشتغال استان و شهرستان در سالن فرمانداری صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری امام علی(ع) اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به ویژه ایام لیالی قدر فرصت غنی برای توسل به درگاه ایزد منان و راز و نیاز با معبود خویش است.
مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت تعیین شد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تعیین مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعلام مسیرهای تعیین شده در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: به منظور پاسداشت یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و برای تمهید مقدمات برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس مسیرهای راهپیمایی این روز در رشت اعلام شد.
ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد 20 فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمالسعید رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه نحوه برگزاری نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار کرد: در این همایش 20 فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری منطقه عرضه می‌شود.
فعالیت 11 خانه عالم در انزلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی از فعالیت 11 خانه عالم در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم عاشوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران
فعالیت بیش از 6 هزار راننده حرفه‌ای در گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فعالیت 6 هزار و 526 راننده حرفه‌ای در 121 شرکت مسافری استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت حمل و نقل را یکی از شاخص‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری خواند و اظهار کرد: این صنعت شریان حیاتی کشور بوده و از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است.
عملیات اجرای طرح بزرگراه ساحلی سال آینده آغاز می شود معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای طرح کنارگذر (بزرگراه ) ساحلی از آستارا تا گرگان را یکی از اولویت های اصلی وزارت راه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این طرح بزرگ سال آینده آغاز شود.
رقابت های شطرنج جام رمضان در آستارا پایان یافت رقابت های شطرنج جام رمضان با مشخص شدن نفرات قهرمان در محل کانون شطرنج اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا پایان یافت. به گزارش سلام شمال رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا چهارشنبه شب در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات به مدت یک هفته و در هفت دور به روش سوئیسی برگزار شد.
اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اولویت کاری اوقاف گیلان است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان طرح تربیت حافظان قرآن کریم را از طرح های مهم نام برد و گفت: اجرای این طرح به عنوان اولویت کاری اوقاف گیلان به طور جدی پی گیری می شود.
نیروی انسانی برای پایه ششم ابتدایی در گیلان تامین شد معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: نیروی انسانی برای پایه ششم ابتدایی در اجرای نظام آموزشی 3-3- 6 در استان تامین شد.
تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشت از مرز 35 هزار نفر گذشتمسوول روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گیلان گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشت از مرز 35 هزار نفر گذشت.
دانشگاه پیام نور گیلان در نمایشگاه بین المللی قرآن غرفه برپا کرد رییس روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان گیلان از برپایی غرفه ای از سوی این دانشگاه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد
11 نفر در جاده های گیلان کشته شدند فرمانده پلیس راه گیلان گفت: طی سه روز گذشته، 47 فقره تصادف در جاده های استان رخ داده است که بر اثر این حوادث 37 نفر مجروح و 11 نفر کشته شدند.
قیمت سکه و طلا در بازار گیلان هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز 'پنجشنبه' در بازار استان گیلان در این ساعت، 765 هزار تومان فروخته شد که نسبت به دیروز در همین ساعت، چهار هزار تومان کاهش یافته است.
از ظرفیت نخبگان بسیجی برای توسعه و شکوفایی گیلان استفاده شود نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی برای توسعه و شکوفایی استان تأکید کرد.
حضور 110 سرمایه گذار در همایش بزرگ سرمایه گذاری گیلان قطعی شده استنماینده عالی دولت در گیلان گفت: حضور 110 سرمایه گذار در همایش بزرگ سرمایه گذاری در گیلان که آبان ماه سالجاری در زیباکنار برگزار می شود، قطعی شده است.
2 فرستنده دیجیتالی آستارا راه‌اندازی می‌شود معاون صدا و سیمای مرکز گیلان از نصب و راه‌اندازی دو فرستنده دیجیتالی برای پوشش برنامه‌های تلویزیونی ایران به‌زودی در آستارا خبر داد.
گیلان 10 هزار کارمند دارد معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان بر انضباط مالی دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: 178 میلیارد تومان سهم بودجه جاری گیلان برای 10 هزار کارمند است. به گزارش سلام شمال محمدحسین اصغریان در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به بالغ بر 101 هزار میلیارد تومان اعتبارات جاری کشور در سال 91 اظهار کرد: مبلغ 4 هزار میلیارد تومان سهم بودجه جاری استان‌ها است.
100 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیاباتی لاهیجان ارسال شد مدیر روابط عمومی سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ارسال 100 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
تغییر نام داماش به داماش صدرای گیلان مسئول روابط عمومی باشگاه داماش گیلان از تغییر نام این باشگاه به داماش صدرای گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی احمدی سراوانی در جریان برپایی ضیافت افطار در خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت، اظهار کرد: در مراسم شب قدر یک‌هزار نفر از نیازمندان اطعام می‌شوند.
اختصاص بیش از 5 میلیارد تومان به 29 پروژه عمرانی آستارا فرماندار آستارا از اختصاص 5 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای 29 پروژه عمرانی این شهرستان خبر داد.
انجام 138 سورتی پرواز در فرودگاه رشت سرپرست حج فرودگاه سردارجنگل رشت از پایان عملیات حج عمره در این فرودگاه با انجام 138 سورتی پرواز رفت و برگشت و اعزام بالغ بر 17 هزار زائر گیلانی به سرزمین وحی خبر داد.
مرکز آموزش هتل‌داری آستارا راه‌اندازی می‌شود سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آستارا از راه‌اندازی مرکز آموزش هتل‌داری این شهرستان برای نخستین‌بار در گیلان خبر داد.
معرفی مدیرعامل جدید شیر پگاه گیلان«سید جعفر میر» با حکم مدیرعامل صنایع شیر ایران ، مدیرعامل جدید شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان معرفی شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شیر پگاه گیلان اظهار کرد: طی حکمی از طرف مدیرعامل صنایع شیر ایران سید جعفر میر مدیرعامل جدید شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان منصوب شد.
افزایش صادرات و کاهش واردات در گیلان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش صادرات حجمی و ریالی و کاهش واردات در سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری پیش از ظهر امروز در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از طرح‌های توسعه‌ای صنعتی استان در شهر صنعتی این شهر اظهار کرد: ادغام دو وزارتخانه صنعت و معدن و بازرگانی اتفاق بسیار خوبی به منظور هماهنگی بین تولید و بازار است.
راه‌اندازی مرکز نگهداری زنان معتاد در گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به‌زودی مرکز نگهداری زنان معتاد در این استان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش سلام شمال ارسلان داداشی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: 21 مصوبه در کمیته درمان استان به تصویب رسیده است.
اقدام‌های امنیتی سواحل گیلان تشدید می‌شود فرمانده انتظامی گیلان از تشدید اقدام‌های امنیتی سواحل استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی پیش از ظهر امروز در نشست ساماندهی سواحل گیلان بر تشدید اقدام‌های امنیتی برای برطرف کردن ناهنجاری‌ها در سواحل استان تاکید کرد.
آغاز فاز اجرایی احداث گلخانه مدرن در گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است که دو گلخانه مدرن با استفاده از بهترین سازه‌ها در کشور عملیاتی شود که از شهریور سال جاری فاز اجرایی آن در روستای قربان‎آباد کلید خواهد خورد.
توسعه کشت جاتروفا به اشتغالزایی در گلستان کمک می‎کند رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: توسعه و کشت گیاه جاتروفا در گلستان به اشتغالزایی مستقیم، غیرمستقیم و فصلی در استان کمک می‎کند.
افتتاح 62 پروژه ورزشی در گلستان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از افتتاح 62 پروژه ورزشی استان تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال قربان‎علی پاشا در جمع مدیران استان اظهار داشت: وظیفه اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان تامین زیرساخت‎های مناسب برای ورزش بوده که بحمدالله این اقدام در دولت نهم و دهم در گلستان به خوبی محقق شده است.
پروژه آب شیرین‎کن در 4 شهر گلستان اجرا می‎شود مدیر‌عامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان گفت: برای چهار شهر استان پروژه آب شیرین‎کن در دست مطالعه قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر علیمرادی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سه پروژه مطالعاتی آب شیرین‌کن در چهار شهر استان گلستان در دست مطالعه قرار دارد.
مراسم انس با قرآن در آزادشهر برگزار شدمراسم انس با قرآن با حضور سیدمحمدعلی راشد محمود، قاری برجسته مصری در امامزادگان آقا امام آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم که با استقبال خوب مردم مؤمن شهرستان آزادشهر، شهرها و روستاهای همجوار برگزار ‌شد، علاوه بر این قاری مصری، حاجی حسنی از قاریان بین‌المللی کشورمان به همراه ادریس خجم‌لی از قاریان اهل‌سنت گلستانی به قرائت قرآن پرداختند.
استاندار: مشکلات مسکن مهر گلستان رفع می شود استاندار گلستان با اشاره به مشکلات موجود در پروژه های مسکن مهر کردکوی و فجر 3 گفت: پس از سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان، جلساتی برای بررسی مشکلات در تهران و گرگان برگزار شد و اکنون این موانع در حال رفع شدن است.
مراکز درمانگاهی استان گلستان گواهی نامه بین المللی IMS دریافت کردند مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان اعلام کرد: برای اولین بار در کشور، مراکز درمانگاهی تامین اجتماعی استان، موفق به دریافت گواهی نامه بین المللی IMS از شرکت 'توف اینتر سرت' آلمان شدند.
مرحله دوم رقابت های بسکتبال جام رمضان گرگان به پایان رسید مرحله دوم رقابت های بسکتبال جام رمضان گرگان، شب گذشته به پایان رسید و چهره چهار تیم راه یافته به دیدارهای مرحله نیمه نهایی، مشخص شد.
برگزاری نشست توسعه کشاورزی شهرستان گرگان فرماندار گرگان در بیستمین نشست توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: باید تلاش کنیم تا از 192 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، سهم بزرگی را به گرگان اختصاص دهند.
اختراع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان ثبت شد اختراع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، به ثبت رسید و گواهی نامه ثبت اختراع دریافت کرد.
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در لشکر 30 گرگانمحفل انس با قرآن کریم عصر امروز با حضور قاری برتر کشور مصر در مسجد امام محمد باقر (ع) لشکر 30 گرگان برگزار شد.
بهره‌برداری از مسکن ‎مهر گرگان تا پایان سال جاری نماینده تعاونی‎های مسکن مهر شهرستان گرگان گفت: پروژه مسکن‎مهر گرگان در زمان تعهد شده و در بهمن‎ ماه سال ‎جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
ثبت 3 تعاونی فراگیر ملی در گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت سه تعاونی فراگیر ملی در استان خبر داد و گفت: عملکرد گلستان در بخش ثبت تعاونی فراگیر ملی که 70 درصدِ سه دهک درآمد پایین جامعه را تشکیل می‎دهند ثبت سه تعاونی است.
بهره‎برداری 110 پروژه گازرسانی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در هفته دولت 110 پروژه گازرسانی در این استان مورد بهره‎برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت تعداد 110 پروژه گازرسانی در سطح استان با اعتبار 165 میلیارد و 600 میلیون ریال مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.
راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون تحول عظیمی در اقتصاد گلستان استاستاندار گلستان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون تحول عظیمی در ترانزیت، اقتصاد و صادرات گلستان رقم می‌خورد.
گلستان خود را آماده حضور در نمایشگاه منگستائو می‎کند استاندار گلستان از صدور مجوز برای حضور تولیدکنندگان و تجار گلستانی در نمایشگاهی که در آذر ماه سال‎ جاری در منگستائو کشور قزاقستان برگزار می‎شود از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
آرمان‌های وحدت‌طلبانه نظام در گلستان تحقق یافت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در دیدار رؤسای کمیته‌های 22 گانه طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی اهل سنت اظهار داشت: دین مبین اسلام بر دوری از نفاق و تفرقه تاکید فراوان داشته و آن را عامل نابودی جامعه و حکومت‌ها می‌داند.
رشد 8 درصدی جذب سرمایه‎گذاری در گلستانمدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان از افزایش هشت درصدی جذب سرمایه‎گذاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال نیما بیرودیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: رشد 16 درصدی اشتغال نیز در گلستان نسبت به سال گذشته به وجود آمده که این مهم نشان‎دهنده رشد سرمایه‎گذاری در استان است.
راه‎اندازی سایت الکترونیکی برای تسهیل سرمایه‎گذاری در گلستان مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان گفت: به منظور رصد و تسهیل فعالیت‎های سرمایه‎گذاران اقدام به راه‎اندازی سایت الکترونیکی در سال جاری کرده‎ایم.
اجرای طرح پزشک خانواده در گرگان نیازمند 2500 پزشک استمعاون فرماندار گرگان گفت: باید تلاش کنیم از 2 هزار و 500 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان بهره‌مند شویم. به گزارش سلام شمال محمدحسن غریب صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: بر اساس آئین‎نامه و دستورالعمل باید طرح پزشک خانواده را از اول دی‌ ماه عملیاتی کنیم.
اختصاص 4 میلیارد ریال برای احداث پارک موزه دفاع مقدس دبیر کمیته برنامه‎ریزی شهرستان گرگان از اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال برای احداث پارک موزه دفاع مقدس گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا نورانی صبح امروز در جلسه ابلاغ اعتبارات تملک‌ و دارایی شهرستان گرگان اظهار داشت: میزان تخصیص اعتبارات در بخش شهرداری گرگان 160 میلیون تومان، شهرداری سرخنکلاته 80 میلیون تومان و شهرداری جلین نیز 85 میلیون تومان است.
سهم گرگان در اعتبارات تملک و دارایی 23 میلیارد تومان استمعاون عمرانی فرماندار شهرستان گرگان گفت: سهم گرگان در اعتبارات تملک و دارایی 23 میلیارد تومان است. به گزارش سلام شمال سلیمان توشنی ظهر امروز در جلسه ابلاغ اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرگان اظهار داشت: اعتبارات تملک و دارایی بین 30 دستگاه اجرایی شهرستان گرگان توزیع شد.
76 درصد روستاییان گلستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: 76 درصد از خانواده‌های روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند. به گزارش سلام شمال رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: تاکنون همه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان با اعتبار 90 میلیارد تومان اجرایی شده است.
گلستان میزبان همایش ملی تفرجگاه‌هاست معاون امور عمرانی استاندار گلستان از میزبانی این استان در همایش ملی «تفرجگاه‌ها، نظم و امنیت» از سوی نیروی انتظامی کشور خبر داد.
حضور 19 دهیار برتر گلستان در المپیاد علمی دهیاران مدیرکل امور روستایی استاندار گلستان گفت: 19 دهیار برتر استان به نمایندگی از گلستان در المپیاد علمی دهیاران کشور در کرج شرکت می‌کنند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی اظهار داشت: به منظور تقویت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به دلیل درآمدزایی و نیز خدمات‌رسانی بهینه به مردم، 36 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.
احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای گلستان مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان از احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاها با همکاری ادارات کل دفتر فنی و مدیریت بحران استان خبر داد.
آغاز ویرایش اطلاعات فردی روحانیون اهل سنت گلستانمعاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: تمامی مدرسان، طلاب و روحانیون اهل سنت که کارت خدمات (شهریه) دریافت کرده‌اند، باید نسبت به ویرایش اطلاعات فردی خود در سیستم "نام" اقدام کنند.
تعداد پزشکان عمومی گرگان پاسخگوی نیاز طرح پزشک خانواده نیست رئیس مرکز بهداشت گرگان گفت: تعداد پزشکان عمومی این شهرستان پاسخگوی نیاز مردم در طرح پزشک خانواده نیست و این خلأ باید برطرف شود. به گزارش سلام شمال محمد بهلول ظهر امروز در جلسه اجرای طرح پزشک خانواده در گرگان اظهار داشت: از تعداد 630 پزشک عمومی که عضو سازمان نظام پزشکی هستند تنها 235 نفر از پزشکان عمومی در حوزه گرگان و آق‎قلا دارای پروانه فعالیتند
تمهیدات لازم برای نقاط حادثه‎خیز سیل در گرگان اندیشیده نشد رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان گفت: تکرار خسارات سیل اخیر، درست در محل تخریب سیل‌های سال گذشته رخ داده که این امر بیانگر عدم اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان برای نقاط حادثه‎خیز است.
تولید یک میلیون تن گندم در گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سال زراعی امسال یک میلیون تن گندم در گلستان تولید شد. به گزارش سلام شمال سیدنصیر سیدمحمدی بعد از ظهر امروز در مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: خوشبختانه با تنظیم سند تنظیم بازار محصولات کشاورزی، فعالیت‎های خوبی در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.