سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار جدید ایران و شمال

اعلام زمان ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در فروردین ماه سال ۹۲ خبرداد.
قهوه موجب مثبت اندیشی می شود دانشمندان می گویند نوشیدن قهوه به خوش بینی کمک می کند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه روسی پراودا، دانشمندان آلمانی به این نتیجه رسیده اند که مصرف قهوه سرعت و دقت مغز در تشخیص کلمات با بار معنایی مثبت را افزایش می دهد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دولت آمریکا در اولین اقدام خود بعد از انتخاب مجدد باراک اوباما چهار مقام و پنج موسسه و نهاد ایرانی را تحریم کرد.
رضایی: فریب اوباما را نخوریم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "در ایران نوعی عدم توازن وجود دارد"، گفت: هدف اول از سند چشم‌انداز 1404 این بود که توازن میان زندگی و سیاست درست شود یعنی همانطور که کشور در بعد امنیتی، دفاعی و حکومتی به سرعت پیش رفته بود، زندگی نیز به همان سرعت بهبود یابد.
منتجب‌نیا: جریان اصلاحات باید بازنگری شود قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شکست انتخاباتی اصلاح طلبان بدون وحدت حتمی است، گفت: جریان اصلاحات باید یک بازنگری و بازشناسی شود، مسئولان هم باید آسیب‌شناسی کنندتا فضا بخوبی مدیریت شود و زمینه برای حضور اصلاح طلبان فراهم آید.
حق شناس: نظام به اصلاح طلبان نیاز دارد مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی مدعی شد پیش از آنکه اصلاح طلبان نیاز به حضور در عرصه سیاسی داشته باشند این نظام است که به آنها نیازدارد.
معنای تحریم‌های جدید آمریکا برای ایران چیست؟ باراک اوباما تنها پس از گذشت چند روز از انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، اقدام به وضع تحریم‌های جدید بر علیه ایران، این بار به بهانه‌های حقوق بشری کرده است. این در حالی است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در رسانه‌ها مطرح بود و بسیاری تصور می‌کردند باراک اوباما در صورت پیروزی در انتخابات، رویکردی جدید در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد.
تورمی که در مهرماه پشت سر گذاشتیم!بانک مرکزی نرخ تورم ماهیانه برای مهرماه را اعلام کرد که بر این اساس، در آمار بانک مرکزی این شاخص 0.9 درصد افزایش داشته است. این بیشترین جهش شاخص تورم ماهیانه از ابتدای سال جاری است. اما برای مصرف کننده رقم افزایش تورم بسیار بیشتر از این یک درصد است، است. بگذارید نگاهی دقیق‌تر به ماهیت رقم اعلامی بیندازیم.
جزئیات جدید از محدودیتهای صادراتی برای ۷۳ قلم کالامعاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به محدودیت های ایجاد شده توسط گمرک برای صادرات برخی کالاها که در فهرست ۵۲ قلم کالای اعلام شده توسط سازمان حمایت وجود نداشته اند تاکید کرد که با ابلاغیه جدید این مشکل برطرف می شود.
گفتگوی متفاوت با علی دایی در مورد فوتبال کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و بهترین گلزن جهان که حالا یکی از اعضای کمیته فنی فیفاست، در تازه ترین گفتگویش بدون آنکه به مسائل داخلی فوتبال ایران بپردازد، نحوه انتخاب بهترین های فوتبال جهان را تشریح کرده است.
شرایط مهیا شود خاتمی نامزد انتخابات می شود نماینده مجلس ششم گفت: معتقدم امثال آقای خاتمی و برخی دیگر افرادی هستند که اگر زمینه برای حضورشان در انتخابات مهیا باشد و حداقل هایی که درخواست کرده اند مهیا شود حتما به خاطر آرمانهایشان در انتخابات حضور پیدا می کنند.
واکنش تهران به سخنان نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن ادعاهای واهی و غیر واقعی نخست وزیر انگلیس در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه ابوظبی، این اظهارات را در مغایرت کامل با ماهیت صرفا صلح آمیز فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و یافته های آژانس بین المللی انرژی اتمی خواند.
توضیحات وکیل مدافع مهدی هاشمی درباره آخرین وضعیت وی وکیل مدافع مهدی هاشمی اتهامات مطرح شده علیه مهدی هاشمی در سایت های خبری مشرق و رجانیوز و خبرگزاری فارس را کذب محض و برای تحت فشار قرار دادن قوه قضاییه دانست.
مشروح مناظره پر از نکته و کنایه مطهری و زارعی مناظره علی مطهری و علی اصغر زارعی درباره سئوال از رئیس جمهور در شبکه سه تلویزیون برگزار شد.
وزرایی که به پاستور می اندیشند هفته گذشته فضای سیاسی کشور تحت تاثیر بحث و گفت وگوهای مخالفان و موافقان طرح سوال از رییس جمهور بود ولی این موضوع مانع فعالیت احزاب و شخصیت های سیاسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آتی و شوراها نشد.
یارانه‌ها باید از 45 هزار به 110 هزار تومان برای هر نفر افزایش یابد دبیر مجمع تشخیص تأکید کرد که یارانه نه تنها نباید قطع شود، بلکه باید اضافه هم بشود و در شرایط امروز با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، باید یارانه‌ها از 45 هزار به 110 هزار تومان برای هر نفر افزایش یابد.
ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری در فروردین ۹۲ مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در فروردین ماه سال ۹۲ خبرداد.
لیست تازه کالاهای ممنوع الورود به ایران فهرست 75 کالای وارداتی لوکس و غیرضرور که با تصویب جدید دولت، ثبت سفارش آنها متوقف شد، منتشر شد. حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه ثبت سفارش واردات کالاهای مشمول اولویت 9 و 10 (کالاهای لوکس و غیرضرور) فعلا متوقف شد، گفت: در حال بررسی این کالاها هستیم تا واردات آنها را تعیین تکلیف کنیم.
سیاست جدید اوباما در قبال ایران چگونه خواهد بود؟ با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب دوباره اوباما، سرانجام ماه‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره اینکه سکاندار جدید کاخ سفید چه کسی خواهد بود، به پایان رسید. با این حال، بحث درباره این که سیاست‌های اوباما در دوره جدید بر چه محورهایی استوار خواهد بود، تازه آغاز شده است. بی‌گمان، حوزه سیاست خارجی و موضوع ایران، یکی از مهمترین مباحث در این زمینه است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - ایران با پیروزی پر گل بر تاجیکستان به استقبال بازی با ازبکستان رفت/پیروزی روحیه‌بخش تیم ملی - هنرستان ها برای مقابله با بیکاری افزایش می یابد - سخنگوی شورای صنفی سینما می‌گوید این شورا با التماس برای اکران، فیلم پیدا می‌کند/آشفته‌ بازار اکران فیلم در سینما - فراکسیون اصولگرایان با صدور بیانیه‌ای به انتقاد از هیات رئیسه پرداخت/سوال از رئیس‌جمهور، جلسه مجلس را غیرعلنی کرد
نرخ تورم مهرماه اعلام شد بانک ‌مرکزی از افزایش نـرخ تـورم در دوازده ماهه منتهی به مهرماه امسال به 24.9 درصد خبر داد.
برترین تصاویر فضایی به انتخاب دانشمندانگروهی از دانشمندان، محققان و عکاسان نجوم جهان در طرح انتخاب برترین تصاویر فضایی شرکت کردند.
متن کامل گزارش تفریغ بودجه 89 در مجلس متن کامل گزارش تفریغ بودجه سال 1389 که خلاصه آن در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس توسط غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات قرائت شد انتشار یافت.
صعود 14پله ای تیم ملی فوتبال در رده‌بندی فیفا تیم ملی ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال ۱۴ پله صعود کرد. به گزارش فارس سایت فیفا امروز(چهارشنبه) تازه‌ترین رده‌بندی خود را در ماه میلادی گذشته (اکتبر) اعلام کرد و بر این اساس تیم تحت رهبری کارلوس کی‌روش با 611 امتیاز در رتبه 44 جهان جای گرفت. ایران در قاره آسیا پس از ژاپن (810 امتیاز)، کره جنوبی(728 امتیاز) و استرالیا(719 امتیاز) در رده چهارم ایستاد.
مهدوی‌کیا محبو‌ب‌ترین بازیکن فوتبال آسیا در نخستین مرحله انتخاب محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان ، مهدی مهدوی کیا در صدر بازیکنان آسیایی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال پس از پایان نخستین مرحله نظرسنجی درباره محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان مهدی مهدوی کیا را به عنوان محبوب‌ترین بازیکن آسیایی معرفی کرد. مهدوی کیا موفق شد در نخستین مرحله 80 هزار و 526 رای به خود اختصاص دهد.
آملی لاریجانی: ارتباط با آمریکا ساده نیست رییس قوه قضاییه استقلال قوای سه‌گانه به منظور استحکام ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی را بسیار ضروری دانست و گفت: اجرای عدالت از مسیر عمل به قانون می‌گذرد و همه باید در برابر ساختار جمهوری اسلامی و قانون اساسی تمکین کنند.
ناگفته‌هایی از زندگی شهید ‌طهرانی‌مقدم مستند «صعود» با نگاهی به زندگی علمی شهید حسن طهرانی‌مقدم، روایتی متفاوت از تاریخچه موشکی ایران خواهد داشت.
نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 91 نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1391 در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور؛ داوطلبان این آزمون می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org با دو روش «شماره پرونده و مشخصات فردی» و «شماره داوطلبی و مشخصات فردی» از نتیجه این آزمون آگاه شوند.
فعالیت 22 هزار مداح در کشور رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور گفت: هر چند به صورت دقیق آماری از مداحان کشور نداریم، اما بر اساس آخرین نظام‌نامه و سازماندهی صورت گرفته 22 هزار مداح در کشور فعالیت می‌کنند.
واکنش علی مطهری به اظهارات حداد عادل یک نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این‌که «مواضع آقای حداد درباره سوال از رییس‌جمهور با بیانیه فراکسیون اصول‌گرایان جور درنمی‌آید» گفت:در بیانیه می‌گویند ما تابع قانون هستیم و در مصاحبه می‌گویند تلاش می‌کنیم سوال را متوقف کنیم.
رتبه مازندران در کتابخوانی ۲۹ است مدیرکل کتابخانه‌های مازندران با باین اینکه ایران در بین 56 کشور مطرح در امر کتابخوانی رتبه 41 را دارد گفت: استان مازندران در سطح کشور رتبه ۲۹ را دارد. به گزارش سلام شمال محمد‌اسماعیل امامزاده در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز شهرستان چالوس افزود: شکل‌گیری کتابخانه‌ها به دلیل گرایش مسلمانان به امر کتابخوانی بود و نخستین کتابخانه‌ها به صورت خانگی توسط مسلمانان شکل گرفت.
عزاداری سالار شهیدان به نحو شایسته‌ای برگزار شود خطیب جمعه ساری گفت: جوانان در برگزاری عزاداری سالار شهیدان نقش پر رنگی داشته باشند و به نحو شایسته‌ای این عزاداری را برگزار کنند. به گزارش سلام شمال آیت‌الله نورالله طبرسی، ظهر امروز در خطبه پر فیض نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه حکومت جهانی واحد در اختیار حضرت ولی عصر(عج) است، اظهار داشت: حکومت امام زمان(عج) جهانی است.
برگزاری همایش برگ‌ریزان با نام «ولگشن»همایش برگ‌ریزان مازندران با نام محلی «ولگشن» در محمودآباد برگزار شد. به گزارش سلام شمال همایش ولگشن (برگ‌ریزان مازندران) به مناسب روز مازندران شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان و استقبال پرشور مردم در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
مازندران دارای گسل خطرآفرین البرز و خزر است رئیس بنیاد مسکن شهرستان نکا با بیان اینکه ایران جزو چهار کشور پرحادثه جهان است، گفت: مازندران دارای دو گسل خطرآفرین البرز و خزر است که نیاز به طراحی خاص ساخت‌وساز را در مناطق مختلف بیشتر می‌کند.
25 آذرماه مشعل گاز در پل سفید مازندران روشن می‌شود نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار و عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: 25 آذرماه مشعل گاز در شهر پل سفید روشن می‌شود. به گزارش سلام شمال کمال علیپور در جلسه بررسی گازرسانی به شهر پل سفید سوادکوه با تاکید بر اینکه باید از مدیران پرتلاش و متعهد تقدیر کرد، گفت: مدیر ارشد گاز مازندران از مدیران پرکار و توانمند استانی است.
خدمات پزشکی به دورترین نقاط مازندران رسیده است رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اکنون به دورترین نقاط استان رسیده است و در این رابطه مشکلی در خدمات‌رسانی بهداشت و درمان استان نداریم.
کمک 2 میلیارد ریالی خیران نکایی به امور سلامت مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا از کمک دو میلیارد و 250 میلیون ریالی خیران نکایی به سلامت شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل محمودیان در دومین جلسه مجمع خیرین سلامت شهرستان نکا در سالن فرمانداری این شهرستان گفت: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت همه‌جانبه در امر سلامت و بهداشت این شهرستان بوده‌ایم.
کسب رتبه نخست اقتصاد سلامت توسط بیمارستان امام علی(ع) رئیس بیمارستان امام علی آمل از کسب رتبه نخست این بیمارستان در بخش اقتصاد سلامت در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال مهرداد جوادیان پنجشنبه شب در جلسه اعتباربخشی به این بیمارستان گفت: بیمارستان امام علی یک مجموعه درمانی است و بسیاری از مشکلات بیمارستان هم به دلیل توام بودن امر درمان و آموزش و پژوهش است.
مازندران مجری شعرخوانی رضوی شد مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: مازندران مجری جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی شد. به گزارش سلام شمالقاسم عزیززاده‌گرجی در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون با بیان اینکه جشنواره‌های رضوی در کانون پرورش فکری از هشت جشنواره به 14 جشنواره ارتقا یافت، اظهار داشت: با توجه به جابه‌جایی چهار جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به کانون پرورش فکری استان اصفهان واگذار شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران منصوب شد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با حضور سردار باقرزاده معرفی شد. به گزارش سلام شمال سردار سید محمد باقرزاده مسئول قرارگاه پارک موزه مازندران و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین دوران دفاع مقدس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که بخشی از این نشست به منظور مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد
49 هزار بازنشسته مازندران زیر پوشش بیمه عمر هستند رئیس سازمان بازنشستگی مازندران گفت: 49 هزار بازنشسته مازندران زیر پوشش بیمه عمر هستند. به گزارش سلام شمال حمیدرضا خانپور در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه دستگاه‌های اجرایی مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بازنشستگان را سکانداران هدایت و تربیت جامعه به ویژه فرهیختگان دانست و اظهار اشت: سازمان‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی با دارا بودن بیشترین نیروی انسانی نقش حساسی در تربیت جسم و روح نسل جامعه برعهده دارند.
نمایشگاه مردم‌شناسی در قائمشهر گشایش یافت رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر و جویبار گفت: نمایشگاه آثار باستانی و مردم‌شناسی ویژه روز مازندران به مدت پنج روز در قائمشهر گشایش یافت.
راه‌اندازی دانشگاه داروسازی در مازندران تصویب شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: راه‌اندازی رشته دکتری داروسازی در آمل به تایید و تصویب نهایی وزارت بهداشت رسیده است.
اجرای مناسبات پروازی از مازندران به کشورهای حاشیه خزر استاندار مازندران گفت: با تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، مناسبات پروازی از مازندران به کشورهای حاشیه خزر انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری مازندران برگزار شد، تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را در حوزه تقویت
اجرای طرح ویژه عاشورایی در 288 امامزاده مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در دهه اول ماه محرم طرح ویژه بصیرت عاشورایی در 288 امامزاده استان مازندران با حضور سخنرانان، مبلّغان و مداحان برگزار می‌شود.
شهادت همرزم شهید چمران در مازندرانبا شهادت جانباز سیدمحمد سیدطالبی مرکز دیار علویان بوی شهادت گرفت. به گزارش سلام شمال پیکر پاک سرهنگ پاسدار سیدمحمد سیدطالبی که دو شب گذشته به جمع همرزمان شهیدش پیوست امروز در بین حزن و اندوه مردم مرکز استان مازندران تشییع شد.
راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در مازندرانبا حضور معاون وزیر امور خارجه در مازندران دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران راه‌اندازی شد. به گزارش سلام شمال حسن قشقاوی ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در مازندران اظهار داشت: تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه باعث بین‌المللی کردن استان می‌شود.
تدوین واژه‌نامه 12 جلدی در مازندران رئیس هیئت مدیره خیران کتابخانه‌ساز مازندران از تدوین و آماده‌سازی واژه‌نامه 12 جلدی از لغات مازندرانی خبر داد و گفت: حدود 700 هزار لغت مازندرانی در این فرهنگ‌نامه آورده شده است.
33 جلد کتاب‌ شناخت‌نامه مازندران رونمایی شد مدیر حوزه هنری مازندران گفت: ‌فاز نخست مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در 33 جلد منتشر و رونمایی شد. به گزارش سلام شمال نبی‌الله خدابخشی صبح امروز در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران، اظهار داشت:‌ برای ادامه روند پیشرفت، باید افتخارات گذشتگان را شناسایی کنیم.
اعزام 4 مازندرانی به مسابقات دو و میدانی استانبول دارنده عنوان برتر مسابقات دو و میدانی بین‌المللی امارات و فرانسه از اعزام 4 مازندرانی به مسابقات بین‌المللی دو و میدانی استانبول خبر داد. به گزارش سلام شمال دونده مازندرانی دارنده عنوان برتر مسابقات دو و میدانی بین‌المللی امارات و فرانسه از اعزام 4 مازندرانی به مسابقات بین‌المللی دو و میدانی استانبول خبر داد.
فضای پژوهشی کشور به نفع مازندران نیستعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: در فضای پژوهشی کشور نگاه‌ها اینگونه است که اگر بخواهیم راجع به مازندران حرف بزنیم، ما را بایکوت می‌کنند.
عباس رحیمی عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد با حکم رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور عباس رحیمی رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری منصوب شد. به گزارش سلام شمال طی حکمی از سوی حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور عباس رحیمی رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران به عضویت هیئت رئیسه این فدراسیون منصوب شد.
صادرات 59 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 59 هزار و 216 تن محصولات کشاورزی از مازندران به کشورهای هدف خبر داد.
دفتر وزارت امور خارجه در مازندران فردا راه‌اندازی می‌شود معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران از راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران فردا با حضور معاون وزیر امور خارجه خبر داد. به گزارش سلام شمال ولی‌الله فرزانه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران ظهر امروز در شانزدهمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران از راه‌اندازی مرکز آموزش اتاق بازرگانی مازندران خبر داد.
نخستین بازی رایانه‌ای ضد فیلم موهن پیامبر رونمایی شد دانشجویان مازندرانی برای نخستین بار در کشور بازی رایانه‌ای ضد فیلم موهن جسارت به ساحت پیامبر اسلام را ساختند. به گزارش سلام شمال شامگاه سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازی رایانه‌ای ضد فیلم موهن پیامبر (ص) در دانشگاه مازندران رونمایی شد.
فوتبال استقلال ساری متوقف شددر هفته هشتم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور ، شامگاه سه‌شنبه تیم استقلال ساری در حضور تماشاگرانش نتوانست از میزبانی خود سود ببرد. به گزارش سلام شمال در هفته هشتم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور شامگاه سه‌شنبه تیم استقلال ساری در حضور تماشاگرانش نتوانست از میزبانی خود سود ببرد و در برابر مهمان آبادانی خود متوقف شد.
حضور 4 فوتبالیست زن مازندرانی در اردوی تیم ملی نایب رئیس کمیته بانوان هیئت فوتبال مازندران از حضور چهار بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی فوتبال زیر 14 سال بانوان کشورمان خبر داد. به گزارش سلام شمال فاطمه بوداغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در نخستین اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زیر 14 سال بانوان کشورمان از سوی مربیان تیم 40 بازیکن به اردو دعوت شدند که از این تعداد چهار بازیکن از مازندران هستند.
وجود 7 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در نکا رئیس اداره ورزش و جوانان نکا با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان گفت: شهرستان نکا 7 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد. به گزارش سلام شمال حسین بریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: بیمه ورزشی، ملاک تعداد ورزشکاران سازمان یافته است و همه ورزشکاران باید در این رابطه بیمه ورزشی باشند.
کانون‌های منطقه‌ای والیبال در مازندران راه‌اندازی شود مربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشور با اشاره به ضعف والیبال مازندران در رده‌های پایه گفت: کانون‌های منطقه‌ای والیبال در مازندران راه‌اندازی شود.
صادرات مازندران به 223 میلیون دلار رسید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران ارزش اقلام صادراتی استان را در 7 ماه نخست امسال 223 میلیون دلار برشمرد. به گزارش سلام شمال مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در شانزدهمین همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده مازندران با گرامیداشت نامگذاری سال تولید ملی بیان داشت: برای به روز کردن امر صادرات صبح امروز مرکز آموزش در محل اتاق بازرگانی مازندران افتتاح شده است.
برخورد ناشایست با نیروهای شرکتی گیلان بی‌انصافی است امام جمعه موقت رشت با انتقاد از تعدیل نیروهای شرکتی، برخورد ناشایست با آنها را بی‌انصافی خواند و گفت: حتی در زمان بردگی هم برخوردهای ناشایست با برده‌ها صورت نمی‌گرفت. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلام‌رضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را همزمان با دهه نخست این ماه عنوان کرد.
قاتل فراری در رشت دستگیر شد پلیس گیلان اعلام کرد: قاتل فراری پس از شش ماه و قبل از ارتکاب جرم دیگری، در رشت دستگیر شد. به گزارش سلام شمال به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس گیلان، قاتل فراری که پس از 6 ماه برای ارتکاب جرم دیگری به رشت آمده بود با تیزبینی پلیس این شهرستان دستگیر شد.
فعالیت 112 دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های گیلان مسئول بسیج دانشجویی گیلان از فعالیت 112 دفتر و پایگاه بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا ملک‌علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: همه به ویژه دانشجویان بسیجی باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
هتاک اینترنتی در رشت دستگیر شد رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمد خانی در جلسه پلیس فتای استان گیلان با اشاره به دستگیری یک مجرم اینترنتی در این شهر اظهار کرد: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر اینکه از طریق اینترنت مورد هتک حیثیت قرار گرفته است، موضوع در دستور کار این پلیس گنجانیده شد.
گردشگری سلامت گیلان توسعه می‌یابد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از توسعه گردشگری سلامت و ایجاد نمایندگی جذب گردشگری خارجی و سلامت استان در جمهوری آذربایجان خبر داد.
فعالیت 66 مرکز رادیولوژی در گیلان معاون درمان علوم پزشکی گیلان از فعالیت 66 مرکز رادیولوژی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مرتضی رهبر ‌در مراسم جشن روز جهانی رادیولوژی در سالن اجتماعات مرکز آموزشی الزهرا (س) این شهر نقش رادیولوژی و گروه پرتونگاری را بسیار مهم و چشمگیر خواند و اظهار کرد: رادیولوژی دارای پرسنلی فعال و موفق است و امسال نفر نخست فارغ‌التحصیل رادیولوژی کشور از دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.
شرکت‌های دولتی گیلان مشکل مدیریتی دارند نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی مشکل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت در گیلان را مدیریتی عنوان کرد. به گزارش سلام شمال محمود شکری، بعدازظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان تشکیل این ستاد را از اقدام‌های مناسب در کشور دانست و اظهار کرد: تولید ملی راه نجات کشور و مقابله با دشمن است.
اختصاص 160 میلیون یورو به 10 صنعت بزرگ گیلان استاندار گیلان از اختصاص 160 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی به 10 صنعت بزرگ در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان ظرفیت‌های ایجاد شده را همگام با توانمندی‌های استان دانست و اظهار کرد: صاحبان بنگاه‌های اقتصادی طرح‌هایی را آغاز کردند اما با توجه به افزایش نرخ کالا و ارز با مشکلاتی مواجه شدند.
چهارمین مجتمع بزرگ گردشگری کشور در رشت کلنگ‌زنی می‌شود معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: امروز چهارمین پروژه بزرگ گردشگری کشور با اعتبار 200 میلیارد تومان در رشت کلنگ‌زنی می‌شود.
آزادراه رشت ‌ـ قزوین بازگشایی نهایی شد لاین جنوب به شمال آزاد راه رشت ‌ـ قزوین که به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود، لحظاتی قبل بازگشایی شد. به گزارش سلام شمال رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان لحظاتی قبل در جریان بازگشایی مسیر مسدود شده آزاد راه رشت‌ ـ قزوین اظهار کرد: عملیات بازگشایی مسیر رانشی آزاد راه رشت‌ ـ قزوین در حد فاصل رودبار به امامزاده هاشم در منطقه خرشک از ساعت 17 روز گذشته آغاز و تا 16 عصر امروز ادامه یافت.
حضور قایقرانان گیلان در اردوی آب‌های آرام کشور رئیس هیئت قایقرانی گیلان گفت: شش گیلانی در دومین مرحله اردوی آب‌های آرام جوانان کشور در تهران حضور دارند. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی در جمع اعضای هیئت قایقرانی استان اظهار کرد: دومین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی آب‌های آرام مردان جوانان کشور در دریاچه آزادی در حال برگزاری است.
481 واحد صنعتی گلستان مشمول استاندارد اجباری می‌شوند مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: تا پایان سال جاری، تعداد 481 واحد صنعتی با 838 فرآورده، مشمول استاندارد اجباری و تحت نظارت این اداره کل قرار خواهند گرفت.
عضویت 37 هزار دانشجو در بسیج دانشجویی گیلان مسئول بسیج دانشجویی گیلان از عضویت 37 هزار دانشجو در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا ملک علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه رسالت تشکیل بسیج دانشجویی معطوف به چهار ماموریت است، اظهار کرد: یکی از دلایل تاسیس بسیج دانشجویی دفاع و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) در محیط دانشگاه بوده است.
تالاسمی جزو بیماری خاص ژنتیکی گیلان است معاون درمان علوم پزشکی گیلان از وجود یک‌هزار و 200 بیمار تالاسمی در استان خبر داد و گفت: تالاسمی جزو بیماری‌های خاص ژنتیکی گیلان و شمال کشور است.
زمین ساخت صنایع خودروسازی در گیلان تصویب شد دبیر ستاد معین صنعت، معدن و تجارت گیلان از تصویب تامین زمین مورد نیاز ساخت صنایع خودروسازی استان در این ستاد خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری پیش از ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان از اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای ارتقای جایگاه صنعت استان در ستاد معین خبر داد.
ارائه خدمات اینترنتی در 37 کتابخانه گیلان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به استفاده از رایانه و اینترنت در فضای کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: خدمات اینترنتی در 37 کتابخانه گیلان ارائه می‌شود.
حاشیه‌های حضور عباسی در دانشگاه گیلان رئیس مرکز دکترینال در پاسخ به سئوال یک دانشجوی دانشگاه گیلان از حال و احوال اسفندیار مشایی اظهار بی‌اطلاعی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایش شمارش معکوس برای آرماگدون با حضور حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال و با همت بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار شد.
تمام معاملات دولتی دستگاه‌های اجرایی گیلان نظارت می‌شود مدیرکل بازرسی گیلان از بازرسی، رصد و نظارت دقیق بر تمام معاملات دولتی دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدحمید حسینی در جمع کارشناسان و بازرسان اداره کل بازرسی استان نظارت دقیق بر معاملات دستگاه‌های دولتی گیلان را در راستای تقویت نظارت و پیشگیری از بروز تخلف در روند اداری دستگاه‌های اجرایی استان ذکر کرد.
تصاویر/ مراسم سنتی انار چینی در روستای ˈانبوه رودبارˈمراسم سنتی انار چینی در روستای ˈانبوه رودبارˈ استان گیلان که از رسوم سنتی و تاریخی این روستا است هر ساله با حضور اهالی برگزار می شود.
گله‌مندی دینداران از دعوت بعضی افراد در صدا و سیمای گیلان مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: دینداران از دعوت بعضی از اساتید و روحانیون در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان گله‌مند هستند. به گزارش سلام شمال محسن نصرپور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به محتوای برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان، اظهار کرد: تلاش می‌شود از نظر ارزشمند و هدایت‌های مدبرانه آیت‌الله قربانی در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان استفاده شود.
حضور 2 گیلانی در تیم ملی واترپلو دو گیلانی به همراه تیم ملی واترپلوی کمتر از 18 سال ایران در تهران اردو زدند. به گزارش سلام شمال در نخستین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی، ادریس رنجبر و محمدسالمی از گیلان به همراه 18 ورزشکار کشور زیر نظر کادر فنی در استخر سه‌گانه شهید شیرودی تهران تمرین می‌کنند.
برگزاری جشنواره‌های بومی‌محلی در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری جشنواره‌های بومی‌محلی و همایش‌های ورزش همگانی از 17آبان جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در جلسه ورزش و جوانان استان با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ورزشی اظهار کرد: به منظور ایجاد شادابی و نشاط در جامعه از 17 آبان به مدت چهار روز جشنواره‌های بومی و محلی و همایش‌های ورزش همگانی در رشته‌های متنوع برگزار می‌شود.
انزلی میزبان روئینگ بانوان کشور است رئیس هیئت قایقرانی گیلان از برگزاری دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان از 16 آبان جاری در انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی در حاشیه بازدید از پایگاه قهرمانی سنگاچین این شهرستان اظهار کرد: دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان کشورمان از 16 آبان جاری در بندرانزلی آغاز می‌شود و تا سوم آذر ادامه می‌یابد.
خرید آثار هنری امر به معروف توسط ارشاد گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از خرید آثار هنری امر به معروف در قالب فیلم کوتاه، نماهنگ و ... توسط این اداره کل خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به فعالیت‌های منسجم و مستمر در ستاد احیای استان اظهار کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان برنامه‌های مستمری را در حال اجرا دارد.
وضعیت بازار و سواحل گیلان مطلوب نیست دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به همکاری مردم در اجرای این فریضه اشاره کرد و گفت: وضعیت بازار و سواحل گیلان هنوز مطلوب نیست. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم اظهار کرد: دهه نخست ماه محرم احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
آزمایشگاه سیتوژنتیک پزشکی گیلان راه‌اندازی شد نخستین آزمایشگاه سیتوژنتیک پزشکی شمال کشور در گیلان راه‌اندازی شد. به گزارش سلام شمال مسئول فنی آزمایشگاه سیتوژنتیک پزشکی گیلان ظهر امروز در جریان راه‌اندازی آزمایشگاه مذکور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزمایشگاه برای نخستین بار در شمال کشور است که در گیلان راه‌اندازی شده و استان‌های مازندران، گلستان، اردبیل، گیلان و... را زیرپوشش قرار می‌دهد.
گیلان استان برتر در نظم و امنیت است فرمانده انتظامی گیلان گفت: گیلان از استان‌های برتر کشور در نظم و امنیت است. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت امنیت را یکی از ضروری‌ترین نیاز بشریت دانست و اظهار کرد: عرصه امنیت یکی از نیازهای اصلی جامعه است و دولت‌ها و حکومت‌ها دارای دو وظیفه ایجاد امنیت و اجرای عدالت هستند.
افزایش 57 درصدی ماندگاری گردشگر در گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش بالغ بر 57 درصدی ماندگاری گردشگر در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه جایگاه صنعت گردشگری استان در مسیر توسعه قرار گرفته است، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت‌ها ماندگاری گردشگران در استان رشد داشته است.
ستاره‌های مهدهای کودک گیلان افزایش می‌یابد مدیرکل بهزیستی گیلان از افزایش مهدهای کودک سه ستاره استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ستاره‌دار شدن مهدهای کودک را یکی از شاخص‌های ارزیابی آنها و تعیین میزان شهریه دانست و اظهار کرد: نرخ‌های شهریه‌های مهدهای کودک طبق ستاره‌ها مشخص می‌شود که از 33 تا 92 هزار تومان است.
اجرای نخستین جشنواره خانوادگی بازی‌های بومی مازندران رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران گفت: در آینده‌ای نزدیک نخستین جشنواره خانوادگی بازی‌های بومی محلی مسئولان ورزشی استان را در یکی از شهرستان‌های غرب مازندران برگزار کند.
افزایش ازدواج زنان گلستانی با اتباع بیگانهمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: 50 درصد اتباع خارجی در گلستان دارای مدرک معتبر هستند. به گزارش سلام شمال مهدی دهرویه در جمع کارشناسان معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان اظهار داشت: به منظور سازماندهی اتباع غیرقانونی در گلستان به آنها مهلت داده شد تا مدارک قانونی دریافت کنند اما تنها 50 درصد آنها تن به این قضیه داده و دارای پاسپورت و روادید معتبر هستند.
برگزاری نخستین رزمایش جنگ سایبری در دانشگاه‎های گلستان مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان از برگزاری نخستین رزمایش جنگ سایبری در دانشگاه‎های استان گلستان همزمان با هفته بسیج خبر داد. به گزارش سلام شمال علی لشکربلوکی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: رزمایش جنگ سایبری برای نخستین بار از سوی بسیج دانشجویی استان طراحی شده و در این حوزه سعی خواهیم کرد تا به صورت تخصصی از دانشگاه علمی کاربردی نیز کمک بگیریم.
گلستان میزبان نمایشگاه کتاب می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: استان گلستان به زودی میزبان نمایشگاه کتاب می‎شود. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: دو تاریخ پیشنهادی برای نمایشگاه کتاب یکی 20 آذر و دیگری در 15 دی‎ ماه سال‎ جاری پیش‎بینی شده است که علت این تعلل به خاطر بحث مکان برگزاری نمایشگاه است.
گلستان میزبان بخش نقاشی جشنواره ملی یادمان ولایت می‎شود مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان گفت: جشنواره ملی یادمان ولایت در استان کرمان جنوبی برگزار می‌شود و گلستان میزبان بخش نقاشی این جشنواره خواهد بود.
ایستگاه‎های مطالعه در گلستان راه‎اندازی می‎شود مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان گفت: همزمان با هفته کتاب ایستگاه‎های مطالعه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‎های اجرایی در گلستان راه‎اندازی می‎شود.
تصویب 40 طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در گلستاناستاندار گلستان گفت: تعداد 40 طرح از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی که دارای مجوز از صنایع و معادن است با تسهیلات 21 میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان به تصویب رسید.
گلستان رتبه دوم ازدواج با اتباع خارجی را داردمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: گلستان پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را از نظر ازدواج با اتباع خارجی در کشور دارد. به گزارش سلام شمال مهدی دهرویه صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در گلستان ازدواج با اتباع خارجی است که این ازدواج‎ها کاملا غیرقانونی هستند.
70 هکتار از اراضی گلستان زیرکشت زعفران رفت استاندار گلستان گفت: نزدیک به 70 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیرکشت زعفران رفته و بیش از 50 هکتار آن به بار نشسته است. به گزارش سلام شمال جواد قناعت ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به اینکه زعفران محصول پرطرفدار در بازارهای جهانی است لذا باید به خوبی از این فرصت استفاده کنیم و به سمت افزایش سطح زیرکشت این محصول اقدام شود.
آغاز دوره‎های جدید آموزشی برای دهیاران گلستان مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان از آغاز دوره‎های جدید آموزشی دهیاران استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی گفت: این دوره‎ها با هدف ارتقای دانسته‎های دهیاران، افزایش کارآیی‎های آنان و آشنایی با جدیدترین آئین‎نامه‎ها و دستورالعمل‎ها برگزار می‎شود.
راهکارهای شناخت ماهی سالم از فاسد ماهی یکی از غذاهای سالم و بسیار مفید است و مصرف آن برای هر گروه سنی توصیه شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، نخستین شاخصه اصلی برای شناسایی ماهی سالم و تازه بوی آن است.
8 هزار فرصت شغلی گلستان را اتباع خارجی هدر می‌دهند مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: 8 هزار فرصت شغلی توسط اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در گلستان اشغال شده که آمار قابل توجهی است.
8463 گلستانی برای تشکیل تعاونی در سامانه رصد ثبت‎نام کردند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت‎نام 8 هزار و 463 متقاضی برای تشکیل تعاونی در سامانه رصد خبر داد. به گزارش سلام شمال حسینعلی خواجه‎مظفری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بیشترین متقاضی برای تشکیل تعاونی در شهرستان گرگان و کمترین متقاضی مربوط به شهرستان کردکوی بوده است.
500 برنامه متنوع همزمان با هفته کتاب در گلستان اجرا می‎شود مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان گلستان گفت: در هفته کتاب 500 برنامه متنوع با همکاری دستگاه‎های اجرایی در گلستان اجرا می‎شود.
برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم در گلستان رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری دومین دوره مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم در آستانه فرا رسیدن محرم‌الحرام در مدارس علمیه استان خبر داد.
برگزاری یادواره شهدای اهل سنت گنبدکاووس معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: یادواره شهدای اهل‌سنت گنبدکاووس در مصلی بزرگ اهل سنت این شهرستان برگزار می‌شود.
سومین جشنواره سراسری وقف در گلستان برگزار می‎شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری "وقف چشمه همیشه جاری" در گلستان خبر داد.
250 عضو هیئت علمی در دانشگاه گلستان فعال هستند رئیس دانشگاه گلستان از فعالیت 100 عضو هیئت علمی ثابت و شاغل و 150 عضو هیئت علمی حق التدریس در این دانشگاه خبر داد. عباس قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، تعداد دانشجویان دانشگاه را سه هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانشجو در مقاطع مختلف از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری مشغول تحصیل هستند.
زعفران وامنان آزادشهر گردشگری منطقه را توسعه می‎دهد مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: زعفران وامنان آزادشهر فرصتی برای توسعه گردشگری است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در حال حاضر محصول زعفران در 60 هکتار از اراضی روستای وامنان شهرستان آزادشهر تولید می‎شود.
صدور 7000 کارت سلامت شغلی برای رانندگان گلستانی معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان از صدور نزدیک به 7 هزار کارت سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل برون‌شهری در استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان، ابوالفضل صفری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه تعداد 6 هزار و 715 کارت صحت و سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در مراکز مجاز و ذی‌صلاح ارائه‌دهنده خدمات طب کار استان گلستان صادر شد.
صدور 2170 کارت شناسایی صنایع دستی در گلستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از صدور 2 هزار و 176 کارت شناسایی و 16 پروانه تولید در نیمه نخست امسال خبر داد.
گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد. به گزارش سلام شمالرحمت‎الله نوروزی ظهر امروز در جمع کارکنان کارخانه سیگارت‎سازی شهرستان قرق اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده متاسفانه شاهد واردات گندم 800 تومانی به کشور و خرید 420 تومانی همین محصول از کشاورزان داخلی هستیم مگر کشاورزان ما زحمت نمی‎کشند که باید با خرید پایین محصول خود مواجه شوند.
نخستین جشنواره نفس در گلستان برگزار شد به مناسبت عید غدیر و دهه ولایت نخستین جشنواره نفس در گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال به منظور یادمان اهداکنندگان عضو پس از مرگ مغزی از خانواده‎های آنان عصر امروز در سالن ورزشی امام رضا(ع) شهرستان گرگان تجلیل شد.
میانگین اهداء عضو در گلستان 4 و در کشور 5.7 در میلیون نفر است معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: میانگین اهداء عضو در گلستان طی شش ماهه سال‎جاری چهار در میلیون و این میزان در کشور 5.7 در میلیون است.
سهم گلستان در بخش کشاورزی 23 درصد است نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم گلستان در بخش کشاورزی 23 درصد است، در حالی که بالغ بر 80 الی 90 درصد درآمد استان متکی به کشاورزی است. به گزارش سلام شمال عیسی امامی ظهر امروز در جمع کارکنان کارخانه سیگارت‎سازی شهرستان قرق اظهار داشت: فضای گلستان از لحاظ صنعتی کردن باز شده و ممنوعیت و محدودیت آن در این زمینه برداشته شد اما متاسفانه باید گفت این استان فقیر و محروم است.
4 پروژه دخانی در گلستان تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسندمعاون تولید مجتمع دخانیات استان گلستان گفت: تا پایان سال جاری چهار پروژه دخانی در استان تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسند. به گزارش سلام شمال حسن شرفی امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه کارخانه سیگارت‎سازی قرق در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یک پروژه مشارکتی با شرکت خارجی TRD در مازندران و یک پروژه نیز در راستای تکمیل و نوسازی خطوط تولیدی ارومیه و خوی را خواهیم داشت.
آیت‌الله طاهری‌گرگانی ستاره استرآبادحضرت آیت‌الله سیدحبیب‌الله طاهری گرگانی فرزند مرحوم سید کاظم در سال 1309 هجری شمسی در گرگان متولد شد او نبیره مرحوم حاج سید طاهر معروف است که در جریان انقلاب مشروطه با مرحوم شیخ فضل‌الله نوری هم‌صدا شد.
55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان گفت: 55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود. به گزارش سلام شمال نادعلی کهنسال عصر امروز امروز در مراسم افتتاح پروژه کارخانه سیگارت‎سازی قرق اظهار داشت: در سالی که به "تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" به فرمایش مقام معظم رهبری مزین شده، گلستان با توجه به اقلیم مناسب یکی از مهمترین مناطق برای کشت توتون در کشور است.
افتتاح مرکز تداوم تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی شهید طاهری در گلستان مرکز تداوم تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی شهید محمد طاهر طاهری سپاه نینوا گلستان عصرامروز با حضور حجت‎الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) گرگان افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان عصر امروز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این مرکز با هدف برخورداری کارکنان
توزیع 300 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی گلستان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با آخرین تصمیم رئیس جمهور به تازگی اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان به منظور توسعه بخش کشاورزی برای استان گلستان توزیع شد.
افتتاح پایگاه اطفاء حریق شمال کشور در گرگان ظهر امروز پایگاه اطفاء حریق شمال کشور با حضور چهار معاون وزیر، استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی در گرگان افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: افتتاح پایگاه اطفاء حریق شمال کشور همزمان با اجرای مانور استانی اعضای کارگروه اطفاء حریق با حضور معاون ‌وزیر و رئیس‌سازمان‌ مدیریت ‌بحران ‌وزارت‌ کشور، معاون ‌امداد و نجات‌ هلال‌احمر کشور، رئیس ‌سازمان ‌فنی‌ و حرفه‌ای‌ کشور، استاندار گلستان و تعدادی از مدیران استان آغاز می‎شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد