سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار جدید

نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب رییس جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب با تقدیر از توجه هوشمندانه ایشان به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در شرایط خطیر کنونی، اظهار داشت: دولت ضمن استقبال کامل از این تذکر به موقع، مانند همیشه تمام هم خود را مصروف خدمتگزاری بی منت و پافشاری بر اصول و ارزش های انقلاب و صیانت از حقوق اساسی ملت خواهد کرد .
وزیر اقتصاد: کاهش نرخ ارز ادامه می‌یابد وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز کاهش یافته و روند کاهش آن ادامه پیدا می‌کند. سید‌شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد این که آیا قیمت ارز کاهش خواهد یافت، گفت: نرخ ارز کاهش یافته و روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند.
مناظره اصغرزاده و شریعتمداری درباره دولت ابراهیم اصغرزاده سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام در بخشی از این مناظره در پاسخ به اظهارات شریعتمداری درباره اسناد دو بار دیدار خاتمی و سورس گفت:« این اسناد را از کجای خود در می‌آورید؟ می‌توانید همین فردا هم بگوئید احمدی‌نژاد با فلانی دیدار کرد!»
روند نزولی قیمت طلا و ارز تداوم می‌یابد رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه روند نزولی قیمت طلا و ارز تداوم دارد، گفت: قیمت سکه در بازار فعلی واقعی است.
امامان، غدیر را چگونه روایت کرده اند؟ 18 ذی الحجه، روزی است که پیامبر، ولی و جانشین خود را انتخاب کرد. امامی که بعد از او، فرزندانش ولی مسلمانان شدند. روایت هایی از ائمه معصومین(علیهم السلام) درباره اهمیت روز غدیر را در زیر می خوانید.
قتل وحشیانه زن ایرانی در آلمان به گزارش رسانه‌های آلمان یک زن ایرانی در آپارتمانش از سوی فردی ناشناس به شدت مورد تهاجم قرار گرفته و برخی از اندام‌های بدنش بریده شده‌اند. پلیس دختر کوچک این زن را با دست و پای بسته در آپارتمان پیدا کرده است.
دستگیری مادری به اتهام قتل پنج فرزندش پلیس لهستان از دستگیری مادری به اتهام قتل پنج فرزند نوزادش خبر داد. بنابر اعلام پلیس لهستان این زن پس از به قتل رساندن فرزندانش، جسد آنان را در باغچه و بخش‌های دیگر خانه‌اش دفن کرده بود.
آخرین آمار بیسوادی در کشور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به آخرین آمار بیسوادی در کشور اشاره کرد و گفت: 9 میلیون و 719 هزار نفر در کشور، خود را بیسواد مطلق اعلام کردند.
برترین‌های نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها برترین‌های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها در بخش کتاب سال مطبوعات ایران، غرفه‌ها و مسابقه عکاسی شهروندی معرفی شدند. به گزارش مهر، مراسم پایانی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها عصر امروز شنبه 13 آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی وی و جمعی از مهمانان خارجی و داخلی این نمایشگاه در محوطه انتهایی سالن شبستان در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.
ایرانی‌ها در جمع برترین‌های کاراته جهان فدراسیون جهانی کاراته پیش از آغاز رقابتهای قهرمانی جهان در پاریس فرانسه، تازه ترین رده بندی را اعلام کرد که براساس آن دو نماینده کاراته ایران نیز در جمع سه نفر برتر وزن‌های منهای 67 و منهای 84 کیلوگرم قرار دارند.
تکذیب همه شایعات یارانه‌ای مقامات ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی هرگونه تصمیم درخصوص افزایش یا قطع یارانه‌های نقدی را تکذیب کردند. به گزارش همشهری سیدشمس‌الدین حسینی افزایش مبلغ یارانه نقدی را تکذیب و محمدرضا فرزین توقف پرداخت این مبلغ را رد کرد. نکته مشترک در این اظهارات، عدم‌تصمیم دولت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی است که البته پیش از این توسط مجلس به قانون تبدیل شده بود.
افزایش واکنش های بین المللی به خشونت آل خلیفه در بحرین تنها چند روز پس از اینکه دولت بحرین قانون ممنوعیت هرگونه تظاهرات و گردهمایی مردمی در این کشور را به تصویب رساند، امواج تازه ای از قیام های مردمی از پایتخت این کشور آغاز شده است. این در حالی است که نهادهای بین المللی نیز بالاخره اقدام به محکوم کردن رژیم آل خلیفه کرده اند.
۱۰ عکس ماکرو برتر سال ۲۰۱۲ ۱۰ عکس ماکرو برتر سال ۲۰۱۲
تصاویر: طوفان سندی با آمریکا چه کرد؟ سواحل آمریکا , طوفان سندی , توفان سندی , حوادث جهان , تصاویر توفان سندی , عکس توفان سندی
جذب 1200 عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد مدیرکل انتصاب‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال‌ جاری 1200 عضو جدید هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی، دانشگاه آزاد جذب می‌شوند. به گزارش سلام شمال مسعود بنی‌اسد پیش‌ازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد واحد تنکابن افزود: امروز برخود می‌بالیم که دانشگاه آزاد توانسته است به عنوان یک فرصت بزرگ آموزشی پژوهشی کشور در سطوح بین‌المللی مطرح شود.
افزایش 50 تومانی قیمت کرایه تاکسی در ساریرئیس بازرسی سازمان تاکسی‌رانی شهر ساری از افزایش 50 تومانی قیمت کرایه تاکسی از هفته آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال منصور کاوه رئیس بازرسی سازمان تاکسیرانی شهر ساری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: طی جلسات برگزار شده سازمان تاکسیرانی شهر ساری با شهردار، فرماندار و استاندار مازندران قرار است از هفته آینده قیمت کرایه تاکسی این شهر
25 تصویر از توفان سندی در آمریکا سندی بزرگترین توفان تاریخ در اقیانوس اطلس است که سواحل آمریکا را درنوردیده است.
ادعای دانشمندان در حل فرضیه جهان شبیه سازی شده این پرسش که آیا ما در یک جهان واقعی زندگی می کنیم یا یک جهان شبیه سازی شده، برای قرنهای متمادی ذهن فلاسفه را بخود مشغول داشته و اکنون فیزیکدانان دانشگاه بن آلمان بر این باورند که توانسته اند راهی را برای آزمایش این نظریه شناسایی کنند.
سئوال از رئیس جمهور با ۸۳ امضا تحویل هیات رئیسه مجلس شد یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به اعتقاد من بر اساس ماده ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور می تواند از زندان اوین سرزده بازدید کند.
هیچ کس حق ندارد سند چشم انداز را شوخی تلقی کند همه شاهد بودند که ناتو در سوریه از جمهوری اسلامی ایران شکست خورد ، ولی دولتمردان در تنظیم زندگی مردم و قیمت های ارز و مرغ مانده اند که این دو حوزه باید متعادل شده و هر دو با هم پیشرفت کنند.
احمدی‌نژاد:در جلسه سوال از رئیس جمهور ناگفته ها را می گویم‬ عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک هیئت رئیسه این فراکسیون با رئیس جمهور گفت: در این جلسه احمدی نژاد اعلام کرد که سئوال از رئیس جمهور را فرصتی برای بیان حرف های نگفته می داند.
باید اخلاقیات و باورهای صدمه دیده مردم اصلاح شود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام اسلامی و ساختار آن مورد حمایت و علاقه مردم است.
نظر مطهری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات و بازدید رییس جمهور از اوین نماینده مردم تهران در مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را در مجموع مفید ارزیابی کرد و در عین حال گفت که با بخش های از این مصوبه مخالف است.
رفتارهای اخیر مجلس، خودکشی سیاسی بود رفتار نادرستی که امروز در مجلس رخ می دهد، اعتماد بی جای برخی از همکاران به هم است. متأسفانه در مجلس، افرادی احساسی شروع به جمع آوری امضا می کنند و برخی دیگر به دلیل بعضی رفاقت ها، رودربایستی ها و برخی در اثر بعضی فشار ها و گا ه «به برخی معاملات، یکسری امضا جمع کرده و دوباره به دلیل برخی ساخت و پاخت ها و معاملات پشت پرده، شروع به بازپس گیری امضا از نمایندگان می کنند.
ایران به هر تهاجمی پاسخی پشیمان کننده خواهد داد وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران به هر تهاجمی پاسخی پشیمان کننده خواهد داد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی قدرت جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف مشاهده کرده و به آن آگاهی دارد لذا این قدرت را در خود نمی بیند که علیه کشورمان اقدام احمقانه ای انجام دهد.
خودکفایی ایران در ساخت انواع موشک‌ برادر شهید تهرانی مقدم گفت: برادرم به من می‌گفت باید کاری کنیم که رهبری همیشه پر قدرت باشند و آن زمان که دستاورد او بهره‌برداری شد، رهبری با قدرت به دشمن گفتند که جواب تهدید را با تهدید می‌دهیم.
تصاویر زیبا از روز عرفه و شب عید قربان در مکه مکرمهتصاویری زیبا ببینید از روز عرفه و شب عید قربان در مکه مکرمه که مصادف با روز و شب پنج‌شنبه گذشته بود. روز عرفه , عید قربان , مکه مکرمه , مسجدالحرام , تصاویر خانه خدا , حج تمتع
قیمت طلا و سکه و نرخ ارز۴ یورو به پوند ۰٫۸۰۳۷ ۵ ین به دلار ۰٫۰۱۲۶ ۶ یورو به دلار ۱٫۲۹۳۹ ۷ پوند به دلار ۱٫۶۱۰۷ ۸ دلار-ملی ۱۲۲۶۰ ۹ یورو-ملی ۱۵۱۱۰
توبه لاریجانی از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ! رییس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در واکنش به احتمال رییس‌جمهور شدنش در آینده تنها به بیان عبارت (استغفرالله، اشتباه دریافت کردید، سوال بعدی را بپرسید) بسنده کرد.
حدادیان: احمدی‌نژاد صبر کند با هم به زندان اوین برویم سعید حدادیان از مداحان تهران که هفته گذشته با شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی دادگاهی شد در مراسم روز «عرفه» خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: «شما که اینقدر اصرار داری زندان اوین بروی، صبر کن دادگاه ما تمام شود با هم برویم.»
مازندران همچنان در خطر سرطانمازندران در حالی بیشترین تعداد بیماران سرطانی را دارد که فقط برای زنده‌نگه داشتن یک بیمار سرطانی به کمک 100 میلیون تومانی نیاز است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس سرطان یکی از بیماری‌‌های شایع و در حال گسترش در دنیا است.
2 کوهنورد در ارتفاعات مازندران مفقود شدند دو کوهنورد و گردشگر از روز گذشته در ارتفاعات الیمستان بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل مفقود شدند. به گزارش سلام شمال عضو شورای اداری شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان کرد: این دو گردشگر که بدون اطلاع مقامات محلی به ارتفاعات الیسمتان این بخش صعود کرده بودند نتوانستند راه بازگشت را پیدا کنندد و بیش از 48 ساعت در این کوه‌ها سرگردان شدند.
همایش بین‌المللی علامه محمدتقی آملی در قم برگزار می‌شود فرماندار آمل گفت: همایش بین‌المللی علامه شیخ محمدتقی آملی این عالم وارسته جهان اسلام سال 92 در قم برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال یدالله اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل ابراز داشت: غدیر برای همه بشریت چراغ راه است که در آن مقام نبوت با ولایت اتصال یافته است.
آغاز ساماندهی گلزار شهدای روستای نمونه مازندران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار از ساماندهی گلزار شهدای روستای نمونه مازندران در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فریدونکنار گفت: پس از اجرای طرح سپاس بیشتر به دنبال ترویج عمومی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم که با وجود فعالیت‌های گسترده خواستار افزایش برنامه‌ریزی‌ها و عملیاتی شدن آن هستیم و جوانان باید وارد عرصه شده و فعالیت کنند.
استمداد شناگران قائمشهر از وزیر ورزش رئیس هیئت شنای قائمشهر به علت توجه به وضعیت شنای قائمشهر از وزیر ورزش و جوانان استمداد طلبید. به گزارش سلام شمال ناصر علی‌ن‍ژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر بیان داشت: تیم شنای شهرستان قائمشهر در طول سه سال گذشته به عنوان تیم منتخب استان حائز رتبه اول این رقابت‌ها شد.
نوشاد عالمیان قهرمان تور جهانی پینگ‌‌ پنگ آلمان شد نفر اول پینگ ‌پنگ ایران در دیدار نهایی رده سنی امیدهای تور جهانی آلمان موفق شد حریف مصری خود را شکست داده و به عنوان قهرمانی دست یابد. به گزارش سلام شمال نوشاد عالمیان از ایران و عمر عصار از مصر در دیدار نهایی رده سنی امید تور جهانی پینگ‌ پنگ آلمان امشب برابر هم به میدان رفتند که در این مصاف، نماینده کشورمان موفق شد با نتیجه 4 بر 2 حریف خود را شکست داده و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
300 کشتی‌گیر شمالی در مازندران روی تشک می‌روندبیش از 300 کشتی‌گیر آزاد کار از پنج استان شمالی صبح جمعه 12 آبان در شرقی‌ترین شهرستان مازندران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به گزارش سلام شمال وزن‌کشی کشتی‌گیران شرکت‌کننده در نخستین دوره مسابقات کشتی جام شهدای گلوگاه به پایان رسید.
راه‌اندازی بازار روس‌ها در رویان مازندران شهردار رویان راه‌اندازی بازار روس‌ها در شهر رویان را به عنوان قطب اقتصادی این شهر ذکر کرد. به گزارش سلام شمال در آستانه عید غدیرخم با حضور فرزانه معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران، فرماندار نور و دیگر مسئولان شهری و شهرستانی پل بزرگ و خیابان انقلاب در شهر رویان بهره‌برداری شد.
یادمان جشن شب نیما در مازندران رونمایی شد از بنر و پوستر فاخر، ادبی و هنری سومین جشن شب نیما در نوشهر رونمایی شد. به گزارش سلام شمال عصر روز پنجشنبه طی مراسمی از بنر 12 مترمربعی و پوستر افتتاحیه سومین مراسم جشن شب نیما رونمایی شد.
شهرداری مازندران سالانه 300 میلیارد تومان درآمد دارند معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: 56 شهرداری استان مازندران سالانه حدود 300 میلیارد تومان درآمد دارند. به گزارش سلام شمال سیف‌الله فرزانه پنجشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از پروژه پل و خیابان انقلاب رویان بیان داشت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به‌دلیل محرومیت زدایی از روستاها رویکرد دولت‌ها توسعه روستایی بود و 60 درصد اعتبارات در روستاها هزینه می‌شد.
کد نمایندگی انحصاری بیمه دانا به مازندران واگذار شد رئیس هیئت مدیره سهام عدالت مازندران گفت: کد نمایندگی انحصاری بیمه دانا به مازندران واگذار شد. به گزارش سلام شمال منصور احمدی کلاریجانی شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش دو روزه شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با حضور مدیران 31 شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌های سراسر کشور در متل بانک کشاورزی برگزار شد.
ساماندهی شرکت‌های تعاونی غیرفعال در مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به وجود بیش از 12 هزار تعاونی در استان به صورت فعال، نیمه فعال و راکد، گفت: با تشکیل ستادی در حال بررسی مشکلات و ساماندهی این شرکت‌ها هستیم.
صحن امامزاده یحیی ساری آماده بهره‌برداری است شهردار ساری گفت: در آستانه عید غدیرخم صحن امامزاده یحیی شهرستان ساری به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش سلام شمال مهدی عبوری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداری منطقه یک شهرداری ساری با تبریک اعیاد قربان و غدیر به شهروندان ساروی، دهه امامت و ولایت را گرامی داشت.
ساری باید با مراکز استان‌های بزرگ قابل مقایسه باشد شهردار ساری با اشاره به اینکه ساری نباید با شهرهای همجوار و درجه چهار تا 10 مقایسه شود، گفت: ساری باید به حدی توسعه یابد که با مراکز استان‌های بزرگ همچون اصفهان، مشهد و تبریز قابل مقایسه باشد.
مفاهیم غدیر در دانشگاه‌ها و مدارس بازگو شود امام جمعه آمل گفت: فلسفه غدیر، اهمیت و ارزش والای این واقعه عظیم بیش از گذشته در مواد درسی دانشگاه‌ها، حوزه و مدارس به چشم آید و گنجانده شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان که با راهپیمایی پرشور 13 آبان همراه بود، در بین نمازگزاران مصلای قدس بیان داشت: باید پوشش تقوا در بین مومنان جسم و جان‌شان را در برگیرد.
دولت به وعده‌هایش در قبال سیل‌زدگان مازندران عمل کند نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه امیدواریم وعده‌هایی که دولت به سیل‌زدگان داد، عملی شود، افزود: مردم هم از این انتظار خارج شوند و وعده تسهیلاتی که داده شد زودتر به این مردم پرداخت شود.
صالحی شهردار چالوس معرفی شدرئیس شورای اسلامی شهر چالوس از انتخاب ایوب صالحی به‌عنوان شهردار چالوس خبر داد. به گزارش سلام شمال محمداسماعیل نعمت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: در پی استعفای عباس ندرلو از سمت شهردار چالوس که برخلاف میل باطنی تمام اعضا و با توجه به مشکلات شخصی ایشان مورد موافقت قرار گرفت، اعضای شورا با گزینه جدید وارد مذاکره شده و همگی روی گزینه جدید نظر مثبت داشتند.
45 درصد بیماران بستری سرطانی تهران مازندرانی هستند عضو هیئت مدیره مجمع خیران بیمارستان سرطانی شمال ایران (ماهک) با اشاره به اینکه 45 درصد از بیماران بیمارستان محک تهران، مراجعه‌کنندگانی از مازندران هستند، گفت: این آمار بسیار نگران و ناراحت‌کننده است.
آغاز مانور بزرگ پدافند غیرعامل در مازندرانصبح امروز مانور بزرگ پدافند غیرعامل مازندران در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل آغاز شد. به گزارش سلام شمال یدالله اکبرزاده فرماندار آمل در حاشیه آغاز این مانور در گفت وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در این رزمایش یک واحد صنعتی مورد بمب‌گذاری و حمله تروریستی عوامل خرابکاری قرار می‌گیرد، یادآور شد: براساس سناریو، بلافاصله موضوع بمب‌گذاری و حمله تروریستی به پلیس 110 اطلاع داده می‌شود.
2500 میلیارد ریال در بورس مازندران داد و ستد شد مدیر بورس منطقه‌ای مازندران ارزش ریالی معاملات در تالار بورس مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از 2 هزار و 535 میلیارد ریال عنوان کرد. به گزارش سلام شمال علی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در مورد اقدامات انجام شده در بورس مازندران طی یک هفته کاری بورس استان اظهار داست: طی پنج روز معاملات بورس در مازندران حدود 58 میلیون و 411 هزار و 117 هزار سهم به مبلغ بیش از 88 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای مازندان داد و ستد شد.
پژوهشکده غدیر در بابل احداث می‌شوددبیر بنیاد غدیر بابل گفت: به زودی پژوهشکده غدیر از سوی موسسه بین‌المللی غدیر در بابل احداث می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام بزرگ مهدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر بابل از سال 71 فعالیت خود را آغاز و به مدت 20 سال زیر نظر مرحوم حجت‌الاسلام هادی روحانی قرار داشته و در حال حاضر زیر نظر فرزندش حجت الاسلام حسن روحانی مشغول فعالیت فرهنگی و قرآنی است.
سگی با نژاد آلمانی در مازندران 11 قلو زائید در پدیده‌ای نادر سگی در شهرستان آمل مازندران 11 قلو زائید. به گزارش سلام شمال عزیزالله لطفی صاحب این سگ بیان داشت: از پنج سال گذشته یک جفت سگ گرگی از نژاد "دوبرمن" آلمان را برای نگهبانی و حفاظت از محیط کارم تهیه کردم.
وبلاگ‌‌نویسان برتر مازندران معرفی شدند برگزیدگان وبلاگ‌نویسان مازندران در دومین جشنواره سایت و وبلاگ‌نویسی مبین در آمل معرفی شدند. به گزارش سلام شمال معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در این جشنواره با اشاره به اینکه دشمنان ارزش‌های دینی ایران را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: برای همین افرادی که دغدغه فرهنگی و ارزشی دارند نیاز است در عرصه مجازی وارد شوند.
2 میلیون مازندرانی سهام عدالت گرفتندرئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران گفت: بیش از دو میلیون نفر در مازندران از سهام عدالت بهره مند شدند. به گزارش سلام شمال محمود شعبان زاده ظهر امروز در سمینار سراسری شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت کشور با گرامیداشت ایام ولایت و امامت اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی سهام عدالت در واقع توزیع ثروت است و برگه این سهام فقط یک بار توزیع شده و امکان مجدد آن وجود ندارد.
توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در مازندرانتوزیع سیم‌ کارت‌های دانش‌آموزی در حالی در برخی از پست بانک‌های مازندران ادامه دارد که بارها از طرف مسئولان در مورد توزیع این سیم کارت اعلام ممنوعیت شد. به گزارش سلام شمال توزیع سیم‌ کارت‌های دانش آموزی در حالی در برخی از پست بانک‌های مازندران ادامه دارد که بارها از طرف مسئولان در مورد توزیع این سیم کارت اعلام ممنوعیت شد.
سیل ویرانگر مازندران/ اقدامات و نیازها خبرنگاران و مدیران مازندرانی با حضور در منطقه‌ سیل‌زده مازندران واقع در شهرستان بهشهر یک بار دیگر به عمق حادثه و خسارت‌های ان پرداختند به گزارش سلام شمال به نقل از فارس خبرنگاران مرکز استان از مناطق سیل‌زده بهشهر بازدید کردند.
وجود 1600 کیلومتر رودخانه پرخطر در مازندراناستاندار مازندران گفت: 4 هزار کیلومتر نهر و رودخانه در مازندران داریم که یک‌هزار و 600 کیلومتر آن از رودخانه‌های پرخطر هستند. به گزارش سلام شمال سید علی اکبر طاهایی بامداد امروز در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان پیرامون سیل مازندران با محوریت بهشهر اظهار داشت: 4 هزار کیلومتر نهر و رودخانه در استان داریم که یک‌هزار و 600 کیلومتر آن از رودخانه‌های پرخطر هستند.
برگزاری آیین بزرگداشت روز مازندران در تمام شهرهای طبرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای آیین بزرگداشت روز مازندران در تمام شهرهای این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: جشن بزرگ روز مازندران عصر چهاردهم آبان در مرزن‌آباد چالوس برگزار می‌شود.
اجرای خطبه‌خوانی غدیر در حسینیه کربلای مازندران جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ساری گفت: به مناسبت عید غدیر مراسم خطبه‌خوانی در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال عسگری جعفری صبح امروز در همایش سفیران کار و تلاش با محوریت اردوهای جهادی و حلقه‌های صالحین حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) که در سالن فتح‌المبین سپاه ساری برگزار شد، غدیر را اندیشه و تفکر و استراتژی تعیین‌کننده برای مسلمانان جهان دانست.
تعریض خیابان امامزاده عباس ساری به‌زودی آغاز می‌شود شهردار ساری گفت: پروژه تعریض خیابان امامزاده عباس(ع) ساری به‌زودی آغاز می‌شود و تا قبل از اربعین سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مهدی عبوری در جلسه هیئت مدیره خیران بقاع‌سازان شهرستان ساری در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری با اشاره به تعریض خیابان امامزاده یحیی ساری گفت: یک اتفاق خوب در ساری افتاده که با تعریض خیابان منتهی به امامزاده یحیی حدود 800 متر به صحن امامزاده یحیی اضافه شده است.
انفجار ترافیک در رشت نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با وجود احداث چندین تقاطع همسطح و غیرهمسطح ترافیک رشت هنوز حالت انفجاری دارد و نتوانسته‌ایم بار ترافیکی را از این شهر خارج کنیم. به گزارش سلام شمال محمد حسن عاقل‌منش در حاشیه جشن بزرگ ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر در جمع خبرنگاران وضعیت شهرداری رشت را روند عادی خواند و اظهار کرد: برخی مشکلات مالی ناخواسته در این نهاد ایجاد شده است.
احداث پارکینگ طبقاتی در 9 نقطه پرترافیک رشت شهردار رشت از پیش‌بینی 9 نقطه پرترافیک این شهر برای احداث پارکینگ طبقاتی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی ثابت‌قدم در حاشیه برگزاری جشن بزرگ ولایت در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر خم رویکرد شهرداری را نگاه نرم‌افزاری دانست و اظهار کرد: این نگاه در راستای ارائه خدمات بهتر است.
فریاد مرگ بر آمریکا در آسمان گیلان طنین‌انداز شد فریاد مرگ آمریکا و مرگ بر صهیونیسم با حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان در آسمان گیلان طنین‌انداز شد. به گزارش سلام شمال 13 آبان روز وقایع مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که سه رویداد مهم تبعید امام راحل، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر سفارت آمریکا در آن به وقوع پیوست.
اختلافات علنی سران نظام دل مردم ایران را به درد می‌آورد امام جمعه آستارا گفت: طرح علنی اختلافات بین سران نظام دل مردم ایران را به درد می‌آورد و موجب امیدواری دشمنان قسم خورده نظام می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: واقعه مهم و حساسی که در روز 18 ذیحجه سال دهم هجرت صورت گرفت موجب شد تا مسلمانان هر ساله آن را بزرگ‌ترین عید خود بدانند و جشن بگیرند.
مولدسازی ماهیان بومی در تالاب انزلی استاندار گیلان از مولدسازی ماهیان بومی و بررسی امکان پرورش کپورماهیان در حوزه تالاب انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در نشست ستاد راهبردی تالاب انزلی اظهار کرد: سال گذشته تعداد 11 پروژه با اعتبار 8 میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی آغاز شده است.
پرداخت مطالبات چایکاران 72 ساعته می‌شود استاندار گیلان گفت: در تلاش هستیم تا از سال آینده مطالبات چایکاران پس از 72 ساعت پرداخت شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در کارگروه چای و برنج این شهرستان با بیان اینکه پرداخت مطالبات چایکاران بیشتر از حد به تاخیر افتاده است، اظهار کرد: باقیمانده 20 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران مربوط به سهم کارخانه‌دار است که کارخانه‌داران نیز تا زمان به فروش رفتن محصولات خود مطالبات را پرداخت نمی‌کنند و این موضوع موجب تاخیر در پرداخت بدهی چایکاران شده است.
احداث 10 کارخانه چای سبز در گیلان رئیس سازمان چای ایران از احداث 10 کارخانه چای سبز از سال 89 تاکنون در گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی محرر در جلسه ستاد راهبردی چای گیلان متوسط باغ‌های چای برای کشاورزان را 6 دهم هکتار دانست و اظهار کرد: کشاورز، کارخانه‌دار و بازار باید از چای سود ببرند.
85 درصد مساجد گیلان امام جماعت ندارد استاندار گیلان با تاکید بر توسعه حوزه‌های علمیه در نقاط مختلف استان گفت: 85 درصد مساجد گیلان روحانی و امام جماعت ندارد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه جدید حوزه علمیه فاطمیه (س) این شهرستان حوزه‌های علمیه را مدرسه عشق نامید و اظهار کرد: طلاب سربازان امام عصر (عج) هستند.
استاندار گیلان: چای گیلان به روسیه رسید استاندار گیلان چای تولید ایران را ارگانیک خواند و گفت: صادرات چای گیلان به روسیه آغاز شد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی چای این شهرستان با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه این ستاد اظهار کرد: نرخ برگ سبز چای باید مناسب با اداره زندگی خانوار روستایی باشد.
گیلان نیازمند 3 هزار طلبه خواهر است معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: گیلان نیازمند 3 هزار طلبه خواهر است که امیدواریم با همکاری مدیران و مسئولان نیاز استان برآورده شود.
تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در گیلان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی به‌زودی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی تیزهوش تابان در همایش ملی صادرات با تبریک این روز به تجار و بازرگانان گیلان اظهار کرد: اهمیت و جایگاه صادرات غیر نفتی سبب عزت نفس و غرور ملی است.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا و لاهیجان استاندار گیلان از تصویب ایجاد منطقه اقتصادی در آستارا و لاهیجان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در همایش روز ملی صادرات با تبریک این روز به خط‌شکنان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: صادرکنندگان جهادگران میدان اقتصادی هستند.
افزایش 68 درصدی تجارت چمدانی در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 68 درصدی تجارت چمدانی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری در همایش روز ملی صادرات با اشاره به هجمه سنگین استعمارگران با اعمال تحریم‌ها علیه ایران
وضعیت رشت با نیم ساعت بارندگی بحرانی می‌شود رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: وضعیت رشت با نیم ساعت بارندگی بحرانی می‌شود که باید مسئولان ارشد استان این معضل را بررسی کنند.
راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه تا پایان سال جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران از مستعد بودن گیلان در زمینه صادرات غیرنفتی خبر داد و اظهار کرد: گیلان به لحاظ قرار گرفتن در شرایط خاص و منحصر به‌فرد جغرافیایی و نزدیکی به کشورهای آسیای میانه، قفقاز، روسیه، آذربایجان و... دارای موقعیت بسیار مناسب در صادرات محصولات غیرنفتی است.
فردوسی‌پور علاقه دارد چهره‌ای زشت از رشت نشان ‌دهد مدیر روابط عمومی باشگاه داماش گیلان با انتقاد از برنامه نود، گفت: فردوسی‌پور علاقه زیادی دارد که چهره‌ای زشت از رشت نشان دهد. به گزارش سلام شمال علی احمدی‌سراوانی عصر امروز در باشگاه داماش گیلان از برنامه این هفته 90 به شدت انتقاد کرد و در واکنش به این برنامه، اظهار کرد: فردوسی‌پور هر زمان که یک اتفاق منفی در رشت رخ می‌دهد زمان بسیاری از برنامه خود را به داماش اختصاص می‌دهد اما کافی است که یک حرکت خوبی در رشت رخ دهد تا وی با یک آیتم 30 ثانیه‌ای از بازی داماش سر و ته آن را درآورد.
شناسایی 48 نقطه حادثه‌خیز در رشت رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت از شناسایی 48 نقطه حادثه‌خیز در این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال محسن پورفخریان بعداز ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه 48 نقطه حادثه‌خیز در شهر رشت شناسایی شده است، اظهار کرد: در این نقاط برای تامین امنیت شهروندان نیاز به اجرای پل عابر پیاده بوده و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است.
نخستین پرواز بازگشت حجاج گیلانی بر زمین نشست نخستین پرواز بازگشت حجاج گیلانی در فرودگاه سردار جنگل رشت بر زمین نشست. به گزارش سلام شمال نخستین پرواز بازگشت حجاج گیلانی دقایقی قبل در فرودگاه سردار جنگل رشت بر زمین نشست.
جشن بزرگ ولایت در رشت برگزار می‌شود مدیر امور بین‌الملل شهرداری رشت از برگزاری جشن بزرگ ولایت از طرف شورا و شهرداری این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا حسنی ظهر امروز در جلسه شهرداری این شهر با تبریک عید فرخنده غدیر اظهار کرد: در آستانه عید بزرگ ولایت برای نخستین بار مراسم تجلیل از سادات شهرداری و همچنین سادات خبرنگار با حضور مسئولان برگزار می‌شود.
رئیس اداره محیط زیست آستارا مدیر نمونه گیلان شد رئیس اداره محیط زیست آستارا از طرف کمیته تحول اداری و بهره‌وری گیلان مدیر نمونه استان شد. به گزارش سلام شمال ساسان اکبری‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به فصل ممنوعیت شکار اظهار کرد: فصل شکار پرندگان از مهر امسال با بخشنامه‌ صادره از طرف سازمان مرکزی آغاز شده که در این بخشنامه تعداد روزهای شکار مشخص می‌شود.
پرندگان مهاجر به تدریج وارد گیلان می‌شوند مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان درباره تاخیر در ورود پرندگان مهاجر به استان گفت: موج اصلی مهاجرت پرندگان از پایان آبان و یا اواسط آذر انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس ظهر امروز در جلسه حفاظت محیط زیست با اعلام مهاجرت پرندگان به گیلان اظهار کرد: امسال مراحل مهاجرت پرندگان تفاوت چندانی با سال‌های پیش نداشت و این فرایند بی‌نظیر طبیعی همچنان ادامه دارد.
بانک ژن قرقاول در گیلان ایجاد می‌شود رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از ایجاد زیرساخت‌های بانک ژن قرقاول برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال پرندگان مهاجر به دلیل موقعیت ویژه در زنجیره‌های غذایی نقش بسیار موثری در پایداری اکوسیستم دارند و به دلیل تغذیه از گیاهان و جانوران می‌توانند موجب تعادل بار آلی و رسوب‌گذاری طبیعی و تالاب‌ها شوند به طوری که اکنون یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مطلوب بودن و سلامت زیستگاه‌های تالابی وجود پرندگان مهاجر است.
سنجش سلامت 30 هزار نوآموز گیلانی مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از سنجش سلامت 30 هزار و 627 نفر نوآموز آماده ورود به مدرسه در استان خبر داد و گفت: این طرح با موفقیت پایان یافته است.
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های گیلان فرمانده پلیس راه گیلان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام تعطیلات عید غدیر در محور رشت‌ ـ قزوین و بالعکس و آستارا به اردبیل از 11 تا 13 آبان جاری خبر داد.
شهردار رشت زمان نهایی پایان پیاده‌‌راه‌سازی رشت را اعلام کند رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ضرورت دارد شهردار رشت زمان نهایی اتمام پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان علم‌الهدی این شهر را به اطلاع شهروندان برساند. به گزارش سلام شمال محمود مباحی عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به جابه‌جایی ایستگاه‌های اتوبوس شرکت واحد از مکان‌های قبلی اظهار کرد: جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس باید با بررسی دقیق‌تر و نظرسنجی از شهروندان و ساکنان آن محدوده انجام شود.
سرورالدین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد محمدحسین سرورالدین رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با حفظ سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد. به گزارش سلام شمال پس از مدت‌ها کش و قوس‌های زیاد درباره انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، امروز محمد حسین سرورالدین با حفظ سمت سرپرست این دانشگاه شد.
بازدید وزیر راه از سایت مسکن مهر رشت سایت مسکن مهر رشت مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت. به گزارش سلام شمال علی نیکزاد لحظاتی پیش از مسکن مهر رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند احداث آن قرار گرفت.
تحصیل 2 هزار دانشجو در پیام‌نور لنگرود رئیس دانشگاه پیام‌نور لنگرود از تحصیل دو هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال فریبرز احمدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام‌نور این شهرستان با احتساب دانشجویان جدید حدود دو هزار نفر است، اظهار کرد: تعداد رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته به حدود 20 رشته می‌رسد.
انجام مانور پدافند غیرعامل در 33 منطقه گیلان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مانور پدافند غیرعامل در 33 منطقه و شهر گیلان انجام شد. ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به روز بسیج دانش‌آموزی و روز پدافند غیرعامل اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به اجرای این برنامه‌ها شده‌اند.
گزارش تصویری جشن خرمن در گیلانجشن خرمن ˈگیلان + تصاویر جشن خرمن ˈگیلان + عکس جشن خرمن ˈگیلان + اخبار گیلان
4 پروژه دخانی در گلستان تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسندمعاون تولید مجتمع دخانیات استان گلستان گفت: تا پایان سال جاری چهار پروژه دخانی در استان تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسند. به گزارش سلام شمال حسن شرفی امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه کارخانه سیگارت‎سازی قرق در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یک پروژه مشارکتی با شرکت خارجی TRD در مازندران و یک پروژه نیز در راستای تکمیل و نوسازی خطوط تولیدی ارومیه و خوی را خواهیم داشت.
آیت‌الله طاهری‌گرگانی ستاره استرآبادحضرت آیت‌الله سیدحبیب‌الله طاهری گرگانی فرزند مرحوم سید کاظم در سال 1309 هجری شمسی در گرگان متولد شد او نبیره مرحوم حاج سید طاهر معروف است که در جریان انقلاب مشروطه با مرحوم شیخ فضل‌الله نوری هم‌صدا شد.
55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان گفت: 55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود. به گزارش سلام شمال نادعلی کهنسال عصر امروز امروز در مراسم افتتاح پروژه کارخانه سیگارت‎سازی قرق اظهار داشت: در سالی که به "تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" به فرمایش مقام معظم رهبری مزین شده، گلستان با توجه به اقلیم مناسب یکی از مهمترین مناطق برای کشت توتون در کشور است.
افتتاح مرکز تداوم تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی شهید طاهری در گلستان مرکز تداوم تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی شهید محمد طاهر طاهری سپاه نینوا گلستان عصرامروز با حضور حجت‎الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) گرگان افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان عصر امروز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این مرکز با هدف برخورداری کارکنان
توزیع 300 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی گلستان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با آخرین تصمیم رئیس جمهور به تازگی اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان به منظور توسعه بخش کشاورزی برای استان گلستان توزیع شد.
افتتاح پایگاه اطفاء حریق شمال کشور در گرگان ظهر امروز پایگاه اطفاء حریق شمال کشور با حضور چهار معاون وزیر، استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی در گرگان افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: افتتاح پایگاه اطفاء حریق شمال کشور همزمان با اجرای مانور استانی اعضای کارگروه اطفاء حریق با حضور معاون ‌وزیر و رئیس‌سازمان‌ مدیریت ‌بحران ‌وزارت‌ کشور، معاون ‌امداد و نجات‌ هلال‌احمر کشور، رئیس ‌سازمان ‌فنی‌ و حرفه‌ای‌ کشور، استاندار گلستان و تعدادی از مدیران استان آغاز می‎شود.
حضور طلاب گلستانی در مسابقات ورزشی حوزه‌های علمیه کشور مسئول روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان از حضور طلاب این استان در نخستین دوره مسابقات ورزشی طلاب سراسر کشور که در تهران برگزار می‎شود، خبر داد.
تلفات مشکوک به بیماری در بخش شیلاتمدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران گلستان گفت: وجود تلفات‎هایی مشکوک به بیماری موجب صید پیش از موعد مقرر و خسارت‎های سنگین به پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‎آبی در سالیان اخیر شده که هنوز عامل بیماری مشخص نیست.
نفت و گاز و حدود آبی مهمترین دلایل مناقشه بین‎المللی دریای خزر سخنران ویژه دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر، نفت و گاز و حدود آبی را مهمترین دلایل مناقشه بین‎المللی دریای خزر عنوان کرد. به گزارش سلام شمال ابوالقاسم کمالی در دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است به سه مسئله اصلی مناقشات بین‎المللی دریای خزر اشاره کرد و گفت: منابع نفت و گاز، تهدید حدود آبی سطح و بستر دریا همچنین دسترسی به آب‎های بین‎المللی توسط کانال‎ها و نیز سهم صید و صیادی این کشورها از مهمترین دلایل مناقشات بین‎المللی است.
گلستان جایگاه دوم شیلات را در کشور داراست مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران سهامی خاص گفت: گلستان با 31.7 درصد صید و استحصال ماهیان خاویاری رتبه دوم کشور را در زمینه شیلات کسب کرده است.
90 درصد ماهیان خاویاری مختص دریای خزر است یک استاد دانشگاه در استان گلستان گفت: 90 درصد ماهیان خاویاری مختص دریای خزر است. به گزارش سلام شمال ابوالقاسم کمالی عصر امروز در دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار داشت: صید بی‎رویه ماهیان خاویاری و سایر منابع زیستی تا مرحله‎ای رسیده که متخصصان شیلاتی به منظور بازیافت جمعیت زیستی ماهیان خاویاری، صید آن را ممنوع اعلام کرده است.
درخواست قزاقستان برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه گرگان رئیس دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر گفت: ظرفیت‎های شیلاتی گلستان سبب شده تا درخواست کشور قزاقستان را برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه در مقاطع کارشناسی‎ارشد و دکترای رشته شیلات داشته باشیم.
ارسال 567 مقاله به دومین همایش ملی دریای خزر دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر گفت: تعداد کل مقاله‎های دریافتی به این همایش 567 عدد بود که 50 مقاله غیرمرتبط با حوزه دریای خزر بوده است.
رهایی سرمایه‌گذاران از کاغذبازی‌های اداری در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران، گرفتار شدن در فرآیند کاغذبازی‌های اداری است از دستگاه‌های متولی قوانین دست و پاگیر را شناسایی و راهکارهای مناسب برای حل آن به مراجع ذیصلاح ارائه دهند.
ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب‎های گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب‎های بین‎المللی آلاگل، آلماگل، آجی‎گل و گمیشان استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گلستان، محمد ممشلی اظهار داشت: در آستانه فصل پائیز و شروع سرما، زیستگاه‎های آبی استان گلستان پذیرای صدها گونه از پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی است که از نیم‌کره شمالی و نقاط مختلف سردسیر برای زمستان‎گذرانی به این مناطق زیبا پناه می‎آورند.
پیمانکاران گلستانی رونق اجرای پروژه‎های عمرانی را خواستار شدند رئیس انجمن صنفی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی استان در نامه‎ای به استاندار گلستان راهکارهایی را در راستای برون‎رفت از مشکلات فعلی جامعه پیمانکاران استان و رونق مجدد چرخه اجرای پروژه‌های عمرانی ارائه کرد.
حداقل‎های شهرسازی در برخی بافت‎های فرسوده گرگان رعایت نشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: متأسفانه در حاشیه شهر شاهد بافت‎های فرسوده هستیم که حتی حداقل‎های اصول شهرسازی در آنها رعایت نشده است.
افزایش بی‎سابقه قیمت مصالح در گلستانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی استان گلستان، اسماعیل مقصودلو اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها، تحریم‎ها و نوسانات شدید قیمت ارز باعث افزایش 100 تا 300 درصدی قیمت مصالح طی ماه‎های اخیر شده و این شرایط پیمانکاران پروژه‎های عمرانی را متضرر و در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
راه‎اندازی مجتمع آموزشی سما و زبانکده سما در گرگان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: مجتمع آموزشی سما و زبانکده سما به صورت متمرکز در گرگان راه‎اندازی شد.
استفاده از تکنولوژی هسته‎ای برای تولید 4 رقم پنبه جدید در گلستان رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور از تولید چهار رقم پنبه جدید در گلستان با استفاده از تکنولوژی هسته‎ای خبر داد. به گزارش سلام شمال قربانعلی روشنی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در 100 هزار هکتار از مزارع کشور پنبه کشت می‎شود و پیش‎بینی‎ها حاکی از آن است که سطح تولید این محصول به 200 تن برسد.
بارندگی‌ها همچنان امنیت روانی گرگانی‎ها را به خطر می‎اندازدبارش شدید عصر امروز در گرگان باز هم موجب آب‌گرفتگی خیابان‎های شده است و مدت‎هاست که با کوچک‎ترین بارندگی‌ها در مرکز گلستان امنیت روانی مردم به خطر می‎افتد. به گزارش سلام شمال بارندگی شدید باران از ساعت 15 امروز در شهر گرگان آغاز شده و موجب آب‌گرفتگی معابر این شهر شده و تا زمان مخابره این خبر رعد و برق و بارش باران به صورت پراکنده در حال باریدن است.
70 درصد هتل‎های گلستان آماده استانداردسازی استعلی مومنی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: حدود 20 هتل در سطح استان در حال ساخت است که شامل هتل‎های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره هستند.
ایجاد 3200 فرصت شغلی برای اعضای نظام مهندسی کشاورزی گلستان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 3 هزار و 200 فرصت شغلی برای اعضای نظام مهندسی کشاورزی گلستان فراهم شده است.
احمدی فرماندار جدید گرگان شد ظهر فردا طی مراسمی با حضور مقامات استانی جعفر گرزین فرماندار سابق گرگان تودیع و حیدرعلی احمدی به عنون فرماندار جدید این شهرستان معارفه خواهد شد. به گزارش سلام شمال آیین تودیع و معارفه فرماندار گرگان فردا دوشنبه هشتم مهر ماه ساعت 12.30 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد گرگان رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‎های آزاد اسلامی آبان و آذر ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‎شود.
استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در شهرداری گرگان شهردار گرگان گفت: مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استاندارد بین‌المللی OHSAS 18001:2700 در شهرداری گرگان مستقر می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: در راستای تحقق یکی از استراتژی‌های مهم این شهرداری در چشم‌انداز 15 ساله توسعه شهر در افق 1404 و برای دستیابی به یک سازمان متعالی با کارکنانی که سرمایه آن محسوب می‌شوند، شهرداری گرگان اقدام به استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استاندارد بین‌المللی OHSAS 18001:2700 کرده است.
جابجایی و تغییر فرمانداران در گلستان کلید خورد جابجایی و تغییر فرمانداران مناطق مختلف در استان گلستان کلید خورد. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، با جابجایی فرماندران دو شهرستان گمیشان و بندرگز در غرب گلستان، طرح تغییر مدیران ارشد سیاسی در مناطق مختلف گلستان اجرایی شد.
اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای احداث آب‎بندان در گلستان استاندار گلستان از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار استانی از محل اعتبارات خاص برای احداث آب‎بندان در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعد از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: در بودجه سال 1391 مبلغ 150 میلیارد ریال مصوبات خاص برای گلستان در نظر گرفته شد که از این میزان 30 میلیارد ریال در اختیار ما است و از 120 میلیارد ریال باقیمانده 40 میلیارد ریال به احداث آب‎بندان‎ها اختصاص یافت که 30 میلیارد ریال در اختیار آب منطقه‎ای و 10 میلیارد ریال به جهاد کشاورزی استان تعلق یافت.
80 درصد کشاورزان گلستان مالکیت خرده‎پا دارند نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به 80 درصد کشاورزان گلستانی مالکیت خرده‎پا دارند و این مهم یکی از محدودیت‎های اصلی در توسعه کشاورزی به شمار می‎رود.
صعود 14 پله‎ای گلستان در توسعه آبیاری تحت فشار استاندار گلستان گفت: توسعه آبیاری تحت فشار یکی از کارهای کلیدی جهاد کشاورزی است و گلستان در این زمینه توانست با صعود 14 پله‎ای از رتبه 23 به رتبه 9 کشوری ارتقا پیدا کند. به گزارش سلام شمال جواد قناعت عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: گر چه این جایگاه رضایت‎بخش نیست و هنوز جا برای کار فراهم است اما این شتاب در توسعه آبیاری تحت فشار قابل ستایش است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد