سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور
سلام شمال

سلام شمال

اخبار شمال کشور

اخبار جدید

25 تصویر از توفان سندی در آمریکا سندی بزرگترین توفان تاریخ در اقیانوس اطلس است که سواحل آمریکا را درنوردیده است.
ادعای دانشمندان در حل فرضیه جهان شبیه سازی شده این پرسش که آیا ما در یک جهان واقعی زندگی می کنیم یا یک جهان شبیه سازی شده، برای قرنهای متمادی ذهن فلاسفه را بخود مشغول داشته و اکنون فیزیکدانان دانشگاه بن آلمان بر این باورند که توانسته اند راهی را برای آزمایش این نظریه شناسایی کنند.
سئوال از رئیس جمهور با ۸۳ امضا تحویل هیات رئیسه مجلس شد یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به اعتقاد من بر اساس ماده ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور می تواند از زندان اوین سرزده بازدید کند.
هیچ کس حق ندارد سند چشم انداز را شوخی تلقی کند همه شاهد بودند که ناتو در سوریه از جمهوری اسلامی ایران شکست خورد ، ولی دولتمردان در تنظیم زندگی مردم و قیمت های ارز و مرغ مانده اند که این دو حوزه باید متعادل شده و هر دو با هم پیشرفت کنند.
احمدی‌نژاد:در جلسه سوال از رئیس جمهور ناگفته ها را می گویم‬ عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک هیئت رئیسه این فراکسیون با رئیس جمهور گفت: در این جلسه احمدی نژاد اعلام کرد که سئوال از رئیس جمهور را فرصتی برای بیان حرف های نگفته می داند.
باید اخلاقیات و باورهای صدمه دیده مردم اصلاح شود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام اسلامی و ساختار آن مورد حمایت و علاقه مردم است.
نظر مطهری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات و بازدید رییس جمهور از اوین نماینده مردم تهران در مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را در مجموع مفید ارزیابی کرد و در عین حال گفت که با بخش های از این مصوبه مخالف است.
رفتارهای اخیر مجلس، خودکشی سیاسی بود رفتار نادرستی که امروز در مجلس رخ می دهد، اعتماد بی جای برخی از همکاران به هم است. متأسفانه در مجلس، افرادی احساسی شروع به جمع آوری امضا می کنند و برخی دیگر به دلیل بعضی رفاقت ها، رودربایستی ها و برخی در اثر بعضی فشار ها و گا ه «به برخی معاملات، یکسری امضا جمع کرده و دوباره به دلیل برخی ساخت و پاخت ها و معاملات پشت پرده، شروع به بازپس گیری امضا از نمایندگان می کنند.
ایران به هر تهاجمی پاسخی پشیمان کننده خواهد داد وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران به هر تهاجمی پاسخی پشیمان کننده خواهد داد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی قدرت جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف مشاهده کرده و به آن آگاهی دارد لذا این قدرت را در خود نمی بیند که علیه کشورمان اقدام احمقانه ای انجام دهد.
خودکفایی ایران در ساخت انواع موشک‌ برادر شهید تهرانی مقدم گفت: برادرم به من می‌گفت باید کاری کنیم که رهبری همیشه پر قدرت باشند و آن زمان که دستاورد او بهره‌برداری شد، رهبری با قدرت به دشمن گفتند که جواب تهدید را با تهدید می‌دهیم.
تصاویر زیبا از روز عرفه و شب عید قربان در مکه مکرمهتصاویری زیبا ببینید از روز عرفه و شب عید قربان در مکه مکرمه که مصادف با روز و شب پنج‌شنبه گذشته بود. روز عرفه , عید قربان , مکه مکرمه , مسجدالحرام , تصاویر خانه خدا , حج تمتع
قیمت طلا و سکه و نرخ ارز۴ یورو به پوند ۰٫۸۰۳۷ ۵ ین به دلار ۰٫۰۱۲۶ ۶ یورو به دلار ۱٫۲۹۳۹ ۷ پوند به دلار ۱٫۶۱۰۷ ۸ دلار-ملی ۱۲۲۶۰ ۹ یورو-ملی ۱۵۱۱۰
توبه لاریجانی از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ! رییس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در واکنش به احتمال رییس‌جمهور شدنش در آینده تنها به بیان عبارت (استغفرالله، اشتباه دریافت کردید، سوال بعدی را بپرسید) بسنده کرد.
حدادیان: احمدی‌نژاد صبر کند با هم به زندان اوین برویم سعید حدادیان از مداحان تهران که هفته گذشته با شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی دادگاهی شد در مراسم روز «عرفه» خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: «شما که اینقدر اصرار داری زندان اوین بروی، صبر کن دادگاه ما تمام شود با هم برویم.»
بودجه قطعه آزاد راه تهران – شمال هنوز اجرایی نشده رئیس شورای شهر چالوس اظهار داشت: رئیس جمهور در جمع مردم چالوس قول دادند که چالوس را در قالب قطعه 25 آزاد راه تهران شمال ببینند، ولی تاکنون عملیاتی و اجرایی نشده است.
سن بازنشستگی افزایش می‌یابد مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، "تامین منابع مالی" با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است.
متوسط استفاده اینترنت نوجوانان ایرانی؛ 6 ساعت در روز وی اضافه کرد: تعداد بالای دانش آموزان و علاقمندان ادامه تحصیل در مقاطع عالی و دانشگاهی این ضرورت را ایجاد می‌کند که مدیران و کارشناسان آموزشی توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند.
جدیدترین قیمت‌های خودرو در بازار قیمت ماکسیما نیز در حالی در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود 89 میلیون تومان افزایش یافته که قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.
«کلاه قرمزی و بچه ننه» ۶ میلیاردی شد سومین قسمت از فیلم «کلاه‌قرمزی» داستان شیطنت‌های پسرعمه‌‌زاست که کلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید که منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.
«کلاه قرمزی و بچه ننه» ۶ میلیاردی شد سومین قسمت از فیلم «کلاه‌قرمزی» داستان شیطنت‌های پسرعمه‌‌زاست که کلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید که منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.
اینترنت قاتل خاموش حافظه! تحقیقات نشان داده است گذراندن وقت در اینترنت به نحوه حفظ کردن اطلاعات در حافظه تاثیر می گذارد. وی در ادامه مطلب خود افزود: زمانی که همواره با اینترنت سرو کار داشته باشید قادر خواهید بود اطلاعات مورد نیاز خود را هر زمان به راحتی به دست بیاورید.
ویندوز ۸ رسما وارد بازار شد مایکروسافت سعی دارد با عرضه تبلت خود بنام سرفیس که ویندوز جدید و لمسی خود روی آن نصب شده، تحولی در بازار مینی تبلت ها ایجاد کند تا بعنوان رقیبی برای آی پد مینی اپل و نکسوس گوگل و کیندل فایر آمازون و گلکسی سامسونگ باشد.
وقوع 218 اختلاس بانکی و دولتی در سال 90 براساس فراوانی تعداد پرونده ها استان هرمزگان با 14 پرونده بیشترین و پس از ان استانهای البرز و گیلان با 13 پرونده بیشترین نرخ وقوع اختلاس و استان های سمنان و خراسان جنوبی با یک پرونده کمترین فراوانی ارتکاب جرم را دارند.
شرایط جدید استخدام در دستگاه‌های دولتی اعلام شد دولت همچنین مکلف شده تا مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال 1392 معادل سال 1391 منظور کنند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
دستگیری به دلیل توهین به مسئولان در فیسبوک دادستان سیرجان افزود: اقداماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان و انتشار تصاویری که فاقد حجاب باشند، جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
قیمت سکه و طلا در بازار امروز به گفته محمد کشتی‌آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهربا توجه به در پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر قیمت‌ها در روز چهارشنبه افزایش ناچیزی را شاهد بوده‌اند.
تصاویر دیدنی روزنامه انگلیسی از موسم حج امسالروزنامه انگلیسی دیلی‌میل به بهانه موسم حج امسال تصاویری از زائران خانه خدا منتشر کرده است. بنا بر اعلام مقامات عربستانی امسال بیش از 1.7 میلیون زائر برای ادای فریضه حج، وارد عربستان شده‌اند.
کاخ‌سفید: «اوباما» آماده مذاکره با ایران است سخنگوی کاخ سفید از آمادگی رئیس‌جمهور این کشور برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا آماده است تا گفت‌وگوهایی دوجانبه با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد؛ اما تاکید کرد آمریکا [هنوز] هیچگونه مذاکره‌ای را برنامه‌ریزی نکرده است.
سن و مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوریرئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس اعلام کرد طبق مصوبه امروز کمیسیون متبوعش، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید بین 45 تا 75 سال سن داشته و دارای مدرک حداقل کارشناسی ‌ارشد یا معادل حوزوی آن باشند.
آیت‌الله صافی : کسی بگویدفلان قانون را درست نمی‌دانم باید برودیکی از مراجع تقلید قم گفت: بسیاری از ضعف‌هایی که پیش آمده به خاطر این است که مجلس آن طور که باید نایستاده است. اگر مجلس خدا را در نظر بگیرد و هر جا که لازم است، حرف بزند، معایب کم می‌شود. اگر کسی بخواهد بگوید من می‌خواهم استبداد داشته باشم و فلان قانون را درست نمی‌دانم، باید برود.
یادواره سردار شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیرمراسم یادواره سردار شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر صبح امروز سه شنبه با حضور مقامات کشوری و لشگری در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.
گزارش تصویری یادواره پدر موشکی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی سارییادواره پدر موشکی ایران سردار سرلشکر پاسدار حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر با حضور سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، سردار محمد تهرانی مقدم برادر شهید ، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ، مهندس طاهایی استاندار مازندران ، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه کربلا ، مهندس دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، خانواده محترم شهدا و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان ، اساتید و دانشجویان در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد
تامین 20 درصد نیاز کاغذ کشور در مازندران مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: این شرکت تامین 20 درصد از نیازهای کاغذ مصرفی کشور را بر عهده دارد. به گزارش سلام شمال به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در هفته پدافند غیرعامل تور صنعتی برگزار شد.
51 متخصص جذب مراکز درمانی مازندران شدندنماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در بحث سلامت و درمان 51 متخصص در سطح مازندران جذب سیستم درمانی شدند.
کشاورزی شمال زیر تیغ تغییرکاربری‌هابه‌خاطر اعمال برخی سیاست‌های متناقض در سال‌های اخیر، روند غیربهینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گستره استان‌های شمالی به‌ویژه در مازندران زنگ خطر را برای مسئولان و سیاستگزاران به صدا درآورده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس بی‌تردید یکی از اصول بنیادین در سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها در تمامی ممالک جهان، خودکفایی در تولیدات محصولات استراتژیک به‌ویژه محصولات غذایی است. تولیداتی که در جهان امروز فراتر از منظر اقتصادی باید به‌عنوان یک ابزار سیاسی در تعاملات بین کشورها مدنظر قرار گیرد.
مانور پدافند غیرعامل در آمل برگزار شد مانور پدافند غیرعامل با موضوع آمادگی مولدهای برق اضطراری در دبیرستان لسانی آمل برگزار شد. به گزارش سلام شمال ظهر امروز با حضور فرماندهی سپاه ناحیه آمل، نیروی انتظامی، بخشداری مرکزی، آتش‌نشانی، برق، هلال‌احمر و معاونین آموزش و پرورش آمل مانور پدافند غیرعامل با موضوع آمادگی مولد‌های برق اضطراری در دبیرستان لسانی برگزار شد.
سخنان رئیس دانشگاه آزاد ساری در یادواره پدر موشکی ایرانرئیس دانشگاه آزاد واحد ساری گفت: امروز صهیونیست‌ها‌ می‌دانند اگر حرکت کنند، موشکی که تهرانی‌مقدم ساخته بود قلبشان را نشانه می‌گیرد. به گزارش سلام شمال کیومرث نیازآذری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اظهار داشت: حدود 32 سال قبل با شهید تهرانی مقدم آشنا شدم.
ایمن‌سازی 95 درصد زیرساخت‌های مازندران مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران از ایمن‌سازی 95 درصد زیرساخت‌های مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال عیسی قاسمی طوسی بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه مردم با واژه پدافند غیرعامل آشنا شوند، اظهار داشت: فرهنگ عمومی جامعه در بحث پدافند غیرعامل باید افزایش یابد.
مختاباد برای حمایت از سیل‌زدگان بهشهر آواز می‌خواندعضو گروه مردمی حمایت از سیل‌زدگان مازندران گفت: گروهی از هنرمندان به همراه عبدالحسین مختاباد برای حمایت از مردم سیل‌زده بهشهر به اجرای برنامه می‌پردازند.
رونمایی از بازی رایانه‌ای اقتدار در مازندران رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران گفت: اوباما برای هکر نخبه ایرانی با دست خودش دعوت‌نامه فرستاد که دانش‌آموز نخبه ایرانی دعوت‌نامه‌اش را نپذیرفت. به گزارش سلام شمال عباس حسین‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته بسیج دانش‌آموزی برگرفته از دستور امام(ره) است که در مکتب امام (ره) طفل 13 ساله‌ای تربیت شد که نارنجک به کمر بست و از اسلام و اهل بیت دفاع کرد.
گزارش تصویری فصل رنگ ها در جنگل های آمل تصاویر جنگل , جنگل آمل , پاییز , برگ درختان , تصاویر مازندران , طبیعت مازندران , عکس طبیعت مازندران
معاون استاندار گیلان:پدافند غیرعامل در مدارس جدی گرفته شود معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان بر ضرورت جدی گرفتن پدافند غیرعامل در مدارس تاکید کرد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده در جریان برگزاری مانور پدافند غیرعامل در مدرسه شهید بهشتی این شهر با تبریک روز بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت سالروز شهادت حسین فهمیده، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید با اثرات پدافند غیرعامل آشنایی بیشتری داشته باشند.
اداره فرهنگ و ارشاد در فریدونکنار مستقر می‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر و فریدونکنار گفت: با حل مشکلات مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در فریدونکنار مستقل و مستقر می‌شود. به گزارش سلام شمال فرهاد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدونکنار گفت: هشت خبرنگار فعال در حوزه رسانه‌های مکتوب و مجازی فعالیت دارند که با توجه به حضور و گستره فعالیت ارزنده و مطلوب این خبرنگاران در جلسات و انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نقد منصفانه همه ساله در 17 مرداد مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
پروژه 1000 واحدی مسکن مهر بهشهر شکست خورد پروژه یک‌هزار واحدی مسکن مهر بهشهر که مدعیان زیادی داشت پس از چند صباحی فعالیت، شکست خود را پذیرفت. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس پروژه هزار واحدی مسکن مهر این شهرستان که در کنار 870 واحدی «پیلم کوتی» در حال ساخت بود بالاخره به پیمانکارانش فهماند که همین حالا اگرچه دست از پا درازتر برگردند خیلی بهتر است تا اینکه پروژه را نیمه‌کاره رها کنند و بروند.
پادگان ساری را نمی‌توان با سلام گرفتنماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه نمی‌توان با سلام و صلوات، پادگان را گرفت، تصریح کرد: اینگونه نیست که زمین پادگان را ببخشند و حتی به دنبال پول و سود هم هستند.
طرح خروج پادگان ساری پس از 21 سال اجرایی نشد شهردار ساری گفت: طرح خروج پادگان ساری از مرکز شهر پس از گذشت 21 سال هنوز اجرایی نشده است. به گزارش سلام شمال مهدی عبوری یکشنبه شب در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: طی دو هفته اخیر حدود یک هزار پارکینگ در منطقه مرکزی ساری آماده شده است.
ساری همچنان محروم از مرکز نمایشگاهی در حالیکه در بیشتر مراکز استان‌ها، ساختارهای مدرن و ویژه‌ای به منظور برگزاری نمایشگاه‌های مختلف وجود دارد، در مرکز مازندران اغلب نمایشگاه‌ها در سوله‌هایی با ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برپا می‌شود.
15 آبان آغاز مسابقات قرآن کریم مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مسابقات قرآن کریم مازندران در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل مرحله استانی 15 آبان برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در جلسه جمع‌بندی مسابقات قرآن کریم مرحله استانی با اعلام اینکه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل مرحله استانی برگزار می‌شود،
بازدید خبرنگاران از مناطق سیل‌زده مازندران جمعی از خبرنگاران استان مازندران صبح امروز از مناطق سیل‌زده بهشهر بازدید کردند. به گزارش سلام شمال با توجه به سیل اخیر در شهرستان بهشهر و به جا گذاشتن 6 کشته و 35 زخمی و بیش از 600 میلیارد ریال خسارت در مناطق شهری و روستایی، بیش از 20 خبرنگار از رسانه‌های مختلف استان مازندران امروز در حال بازدید از خسارت های به جای مانده از سیل هستند.
نمایش «بانوی قهرمان» در ساری به روی صحنه می‌رود از سوی کانون بسیج هنرمندان شهرستان ساری نمایش دفاع مقدسی «بانوی قهرمان» به نویسندگی سعدالله ولی‌زاده و کارگردانی قاسم رجبی در ساری به روی صحنه می‌رود.
شب شعر غدیر در نکا برگزار می‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: همزمان با دهه ولایت شب شعر غدیر در نکا برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال رسول هادی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: تبیین واقعه غدیر و ولایت در قالب شعر از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه است و این مسئله باید در هنر بیشتر از گذشته نمایان شود.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‌های مازندران در تهران مدیرکل دفتر شهر و شوراهای استانداری مازندران از برپایی سومین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های استان از 20 تا 23 آبان در مصلای امام خمینی تهران خبر داد.
طوفان به 8 روستای بخش مرکزی ساری خسارت زد طوفان روز گذشته به 8 روستا از بخش مرکزی شهرستان ساری خسارت زد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران ، عوامل امدادی هلال احمر با تجهیزات کامل به این مناطق اعزام شدند و نسبت به امدادرسانی به 96 خانوار حادثه دیده در روستاهای طبقده، سوته، دلمرز، موزی باغ، سید محله، حمید آباد، قاجار خیل گهرباران و قاجارخیل بخش مرکزی ساری اقدام کردند
5 پناهگاه مازندران واگذار می‌شود مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران به مسئله برون‌سپاری اشاره کرد و گفت: در آینده خشکه‌داران، سمسکنده، دشت ناز، سایت ببر و بخشی از گلستانک را برون‌سپاری می‌کنیم.
ارائه خدمات باران‌سنجی در دفاتر ای سی تی مازندران مدیرکل پست استان مازندران گفت: خدمات هواشناسی دستگاه باران‌سنجی در دفاتر ای سی تی مازندران انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال عبدالرضا هدایتی ظهر امروز در کارگاه آموزشی برون‌سپاری صدور پروانه و دفترچه‌های ویژه شکار و صید بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از خدمات برون‌سپاری از طریق پست استفاده کنند.
اجرای 5600 ماموریت در اورژانس مازندران رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: تکنسین‌های اورژانس مازندران در مهر ماه 5 هزار و 565 ماموریت را انجام داده‌اند. به گزارش سلام شمال فرزاد بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در ساری بیان داشت: تکنسین‌های مرکز‌فوریت های پزشکی اورژانس مازندران در ماه گذشته با حضور در 5 هزار و 565 ماموریت به بیماران و مصدومان این حوادث خدمات ارائه کردند.
5 کشتی‌گیر مازندران به جام سایتی‌اف روسیه دعوت شدند پنج کشتی‌گیر آزادکار مازندران به جام سایتی‌اف روسیه دعوت شدند. به گزارش سلام شمال مرحله دوم اردوی آمادگی تیم کشتی آزاد نوجوانان برای حضور در جام سایتی‌اف از روز 18 آبان ماه آغاز می‌شود.
کمک یک میلیاردی به سیل‌زدگان بهشهر مسئول موسسه خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها شعبه آمل از کمک یک میلیاردی ریالی آبشار عاطفه‌ها به سیل‌زدگان بهشهر خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین رمضانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: 20 خودروی لوازم ضروری زندگی و پوشاک از این شهرستان برای ارسال کمک های این موسسه خیریه مردم نهاد به سیل‌زدگان بهشهر ارسال می‌شود.
ارائه 100 اثر تجسمی در نمایشگاه غدیر ساری رئیس آموزشکده دولتی قدسیه ساری، گفت:‌ بیش از 100 اثر تجسمی برجسته و فاخر از 20 دانشجو در نمایشگاه غدیر ارائه شده است. به گزارش سلام شمال کبری اسدالله‌پور عصر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار تجسمی دانشجویان دانشگاه قدسیه ساری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد مازندران، اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی غدیر و نمایشگاه هنرهای تجسمی ، حضور و مشارکت دانشجویان در درک مسئله غدیر و ولایت است.
گردشگری آمل مورد بی‌توجهی قرار گرفته است معاون فرماندار آمل گفت: آمل دارای ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری است که این امر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال سیدجعفر رسولی عصر امروز در کارگروه گردشگری این شهرستان با اشاره به اینکه آمل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: مناطق مختلفی برای گردشگری در این شهرستان وجود دارد که باید شناسانده شود.
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های گیلان فرمانده پلیس راه گیلان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام تعطیلات عید غدیر در محور رشت‌ ـ قزوین و بالعکس و آستارا به اردبیل از 11 تا 13 آبان جاری خبر داد.
شهردار رشت زمان نهایی پایان پیاده‌‌راه‌سازی رشت را اعلام کند رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ضرورت دارد شهردار رشت زمان نهایی اتمام پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان علم‌الهدی این شهر را به اطلاع شهروندان برساند. به گزارش سلام شمال محمود مباحی عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به جابه‌جایی ایستگاه‌های اتوبوس شرکت واحد از مکان‌های قبلی اظهار کرد: جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس باید با بررسی دقیق‌تر و نظرسنجی از شهروندان و ساکنان آن محدوده انجام شود.
سرورالدین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد محمدحسین سرورالدین رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با حفظ سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد. به گزارش سلام شمال پس از مدت‌ها کش و قوس‌های زیاد درباره انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، امروز محمد حسین سرورالدین با حفظ سمت سرپرست این دانشگاه شد.
بازدید وزیر راه از سایت مسکن مهر رشت سایت مسکن مهر رشت مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت. به گزارش سلام شمال علی نیکزاد لحظاتی پیش از مسکن مهر رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند احداث آن قرار گرفت.
تحصیل 2 هزار دانشجو در پیام‌نور لنگرود رئیس دانشگاه پیام‌نور لنگرود از تحصیل دو هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال فریبرز احمدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام‌نور این شهرستان با احتساب دانشجویان جدید حدود دو هزار نفر است، اظهار کرد: تعداد رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته به حدود 20 رشته می‌رسد.
انجام مانور پدافند غیرعامل در 33 منطقه گیلان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مانور پدافند غیرعامل در 33 منطقه و شهر گیلان انجام شد. ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به روز بسیج دانش‌آموزی و روز پدافند غیرعامل اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به اجرای این برنامه‌ها شده‌اند.
گزارش تصویری جشن خرمن در گیلانجشن خرمن ˈگیلان + تصاویر جشن خرمن ˈگیلان + عکس جشن خرمن ˈگیلان + اخبار گیلان
انتصاب 2 معاون در اداره کل ورزش و جوانان گیلان با حکم مدیر کل ورزش و جوانان گیلان انتصاب دو معاون در این اداره کل صورت گرفت. به گزارش سلام شمال با حکم محمد بابایی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان احمدعلی اکبری معاون جوانان این اداره کل منصوب شد.
عنوان سوم هیئت‌های استانی فدراسیون به گیلان رسید هیئت پزشکی ‌ورزشی گیلان از طرف فدراسیون پزشکی‌ورزشی جمهوری اسلامی ایران عنوان سوم هیئت‌های استانی فدراسیون را کسب کرد. به گزارش سلام شمال هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از نظر عملکرد سال 90 در بین هیئت‌های این فدراسیون، مقام سوم را پس از هیئت‌های کرمانشاه و اصفهان به خود اختصاص داد و لوح تقدیر دریافت کرد.
تمدید ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی ناپیوسته پودمانی علمی‌کاربردیرئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان از تمدید مهلت ثبت نام دوره‌های کارشناسی ناپیوسته پودمانی این دانشگاه تا نهم آبان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس قاسمی‌زاد ظهر امروز در جلسه دانشگاه علمی‌کاربردی استان تمدید مهلت ثبت نام در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته پودمانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را تا 9 آبان جاری اعلام کرد.
عضویت پارک علم و فناوری گیلان در اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر رئیس پارک علم و فناوری گیلان از عضویت این نهاد در اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید متقی‌طلب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود مراکز مهم تحقیقات ملی در گیلان اظهار کرد: مراکز تحقیقات ماهیان خاویاری، شیلات، چای و برنج در استان فعالیت می‌کنند.
آموزش مهارت زندگی در 50 درصد مدارس ابتدایی گیلان معاون پیشگیری مدیر کل بهزیستی گیلان از آموزش مهارت‌های زندگی در تمام مدارس راهنمایی و 50 درصد مدرسه‌های ابتدایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید سادات‌منصوری ظهر امروز در ششمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان در سالن کنفرانس پژوهشکده معلم این شهر با اشاره به روش مثبت اداره کل آموزش و پرورش گیلان در امر پیشگیری از اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در تمام مدارس راهنمایی و 50 درصد مدارس ابتدایی گیلان برگزار شد.
قدردانی سفیر ایران در تاجیکستان از مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مدیر امور بین‌الملل منطقه آزاد انزلی گفت: سفیر ایران در تاجیکستان از سعید رحیمی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی قدردانی کرد. به گزارش سلام شمال امین افقی پیش از ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به قدردانی سفیر ایران در تاجیکستان از مدیر عامل این منطقه اظهار کرد: علی اصغر شعردوست سفید ایران در تاجیکستان با ارسال لوح تقدیر از سعید رحیمی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در جریان برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد ایران در تاجیکستان قدردانی کرد.
کشت پیاز زعفران در 6 هزار متر از اراضی تالش مدیر اداره جهاد کشاورزی تالش از کشت پیاز زعفران در 6 هزار متر اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جابر تجارتی ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت برداشت زعفران در تالش اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناطق کوهستانی برداشت محصول زعفران برای دومین سال در سطحی معادل چهار هزار متر مربع در تالش آغاز شد.
در فرهنگسرای تهران هفته هنر گیلان گشایش یافت جشنواره هفته هنر گیلان در فرهنگسرای تهران گشایش یافت. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه هفته هنر گیلان در فرهنگسرای نیاوران تهران با بیان اینکه فرهنگ ناب و اصیل مردم گیلان نیازمند معرفی هرچه بیشتر است، اظهار کرد: ارائه آثار فاخر در حوزه صنایع دستی و آیین‌های بومی و محلی که در این جشنواره عرضه می‌شود، می‌تواند نمونه‌هایی از فرهنگ غنی مردم گیلان باشد.
کمبود 79 نیروی انسانی در آموزش و پرورش صومعه‌سرا مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از کمبود 67 نیروی خدماتی و 12 نیروی دفتری در بدنه این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی 13 آبان در سالن اداره آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به برنامه‌های هفته دانش‌آموز اظهار کرد: همزمان با این هفته بالغ بر 41 برنامه با همکاری متولیان فرهنگی در مدارس صومعه‌سرا برگزار می‌شود.
فیلم ظرفیت‌های صادراتی گیلان تدوین می‌شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تدوین و انتشار فیلم ظرفیت‌های صادراتی استان به مناسبت روز ملی صادرات خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته به مناسبت روز ملی صادرات اظهار کرد: فیلم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صادراتی گیلان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت کشتیرانی دریای خزر و سه واحد بخش خصوصی گیلان در حال تدوین است.
برگزاری کنگره ملی امام حسن(ع) در گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری کنگره علمی‌ و ملی حضرت امام حسن مجتبی (ع) در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره ملی امام حسن در گیلان، محور مقاله‌های کنگره را در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نصایح و بررسی خطب و کلمات نورانی امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد.
افزایش انصرافی‌های مسکن مهر گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افزایش انصرافی‌های مسکن مهر طی سه ماه گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمالخلیل حنیف در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان با اشاره به وضعیت بسیار ضعیف سهم آورده مسکن مهر مردم در ماه‌های گذشته اظهار کرد: اقشار ضعیف جامعه عضو تعاونی‌های مسکن مهر هستند اما ماه گذشته رقم بسیار بالایی را به حساب تعاونی‌ها واریز کردند.
گروه‌های بازرسی ذخیره‌سازی سوخت گیلان تشکیل شد استاندار گیلان از تشکیل گروه‌های بازرسی ذخیره‌سازی سوخت به منظور نظارت بر واحدهای تولیدی و نانوایی‌های استان در فصل سرما خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان اظهار کرد: بدترین شرایط آب و هوایی باید مدنظر مسئولان باشد و طبق آن برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.
صدور 16 پروانه استاندارد برای کارخانه‌های چای گیلان مدیر کل موسسه استاندارد گیلان از صدور 15 پروانه استاندارد برای کارخانه‌های چای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی یوسفی در جلسه استاندارد استان با اشاره به آمار عملکرد استاندارد گیلان در یک سال گذشته، اظهار کرد: تاکنون تعداد 16 پروانه استاندارد برای کارخانه‌های چای‌سازی استان صادر شده است.
ترمینال جدید فرودگاه سردار جنگل رشت افتتاح می‌شود مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت از افتتاح ترمینال جدید این فرودگاه تا دهه فجر سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال فتاح رضوانی عصر امروز در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان با اشاره به فصل سرما، برف، یخبندان و شرایط بد جوی در نیمه دوم سال اظهار کرد: پروازهای شرکت ایران ایر اکنون به انتهای شب برده شده است.
9 مدال رنگارنگ به قهرمانان کیک‌بوکسینگ گیلان رسید گیلانی‌ها در سومین جشنواره جهانی هنرهای رزمی دارای 6 نشان طلا، یک نقره و دو برنز در رشته کیک‌بوکسینگ شدند. به گزارش سلام شمال در پایان مسابقات جهانی هنرهای رزمی که با حضور ورزشکارانی از 61 کشور دنیا در کیش برگزار شد، هادی خوشحال، سعید نوری، امیر خوش‌کلام، مهدی محمدوند، احمد نیک‌کار و نیما مجیدی از گیلان نشان طلا گرفتند.
418 انشعاب آب و فاضلاب گیلان آماده واگذاری است مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از آمادگی واگذاری 418 انشعاب آب و فاضلاب به 9 شهر استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید روشن‌روان ظهر امروز در در جلسه شورای تامین مسکن و حمل و نقل استان درباره خدمات‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر گیلان اظهار کرد:
اشتغال مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران گیلان است قهرمان گیلانی کاراته جهان گفت: اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم ورزشکاران و ملی‌پوشان مدال‌آور گیلان است. به گزارش سلام شمال سعید حسنی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نتیجه نگرفتن تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان اظهار کرد: پس از اینکه ملی‌پوشان در این مسابقات نتیجه نگرفتند همه فکر می‌کردند با تغییر کادر فنی می‌توان نتایج بهتری حاصل کرد که این امر صورت نگرفت.
طرح هادی 177 روستای گیلان تهیه شد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از تهیه 177 طرح هادی در روستاهای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سیاوش ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در جلسه بنیاد مسکن استان با اشاره به تهیه طرح هادی 177 روستای گیلان اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در سال جاری تهیه شده است.
استاندار گیلان:ساعت پروازی فرودگاه رشت بازنگری شود استاندار گیلان خواستار بازنگری در ساعت پروازی فرودگاه سردار جنگل رشت شد و گفت: کیفیت ساعت پروازی فرودگاه رشت مناسب نیست. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان با تبریک عید قربان بر تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی استان تاکید کرد.
حجاج گیلانی وارد فرودگاه رشت می‌شوند سرپرست حج فرودگاه رشت گفت: بازگشت حجاج گیلانی حج تمتع از 10 تا 13 آبان جاری به فرودگاه رشت انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال محمد میرزایی پیش از ظهر امروز در جلسه فرودگاه سردار جنگل این شهر زمان بازگشت حجاج گیلانی را اعلام کرد.
رشد 2 هزار درصدی سرمایه بانک مهر اقتصاد گیلان مدیر شعب بانک مهر اقتصاد گیلان از سرمایه بالغ بر 3 هزار میلیارد ریالی این بانک خبر داد و گفت: این میزان سرمایه نسبت به شش سال گذشته 2 هزار درصد رشد داشته است.
بهره‌برداری ساختمان مجتمع تحصیلات تکمیلی پیام نور گیلان رئیس دانشگاه پیام نور گیلان گفت: ساختمان جدید مجتمع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گیلان به بهره‌برداری رسید. به گزارش سلام شمال مرتضی رضایی‌صوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تحریم‌های متعدد استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با وجود این تحریم‌ها ملت ایران در حوزه‌های مختلف علمی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.
نفت و گاز و حدود آبی مهمترین دلایل مناقشه بین‎المللی دریای خزر سخنران ویژه دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر، نفت و گاز و حدود آبی را مهمترین دلایل مناقشه بین‎المللی دریای خزر عنوان کرد. به گزارش سلام شمال ابوالقاسم کمالی در دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است به سه مسئله اصلی مناقشات بین‎المللی دریای خزر اشاره کرد و گفت: منابع نفت و گاز، تهدید حدود آبی سطح و بستر دریا همچنین دسترسی به آب‎های بین‎المللی توسط کانال‎ها و نیز سهم صید و صیادی این کشورها از مهمترین دلایل مناقشات بین‎المللی است.
گلستان جایگاه دوم شیلات را در کشور داراست مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران سهامی خاص گفت: گلستان با 31.7 درصد صید و استحصال ماهیان خاویاری رتبه دوم کشور را در زمینه شیلات کسب کرده است.
90 درصد ماهیان خاویاری مختص دریای خزر است یک استاد دانشگاه در استان گلستان گفت: 90 درصد ماهیان خاویاری مختص دریای خزر است. به گزارش سلام شمال ابوالقاسم کمالی عصر امروز در دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار داشت: صید بی‎رویه ماهیان خاویاری و سایر منابع زیستی تا مرحله‎ای رسیده که متخصصان شیلاتی به منظور بازیافت جمعیت زیستی ماهیان خاویاری، صید آن را ممنوع اعلام کرده است.
درخواست قزاقستان برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه گرگان رئیس دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر گفت: ظرفیت‎های شیلاتی گلستان سبب شده تا درخواست کشور قزاقستان را برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه در مقاطع کارشناسی‎ارشد و دکترای رشته شیلات داشته باشیم.
ارسال 567 مقاله به دومین همایش ملی دریای خزر دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر گفت: تعداد کل مقاله‎های دریافتی به این همایش 567 عدد بود که 50 مقاله غیرمرتبط با حوزه دریای خزر بوده است.
رهایی سرمایه‌گذاران از کاغذبازی‌های اداری در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران، گرفتار شدن در فرآیند کاغذبازی‌های اداری است از دستگاه‌های متولی قوانین دست و پاگیر را شناسایی و راهکارهای مناسب برای حل آن به مراجع ذیصلاح ارائه دهند.
ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب‎های گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب‎های بین‎المللی آلاگل، آلماگل، آجی‎گل و گمیشان استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گلستان، محمد ممشلی اظهار داشت: در آستانه فصل پائیز و شروع سرما، زیستگاه‎های آبی استان گلستان پذیرای صدها گونه از پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی است که از نیم‌کره شمالی و نقاط مختلف سردسیر برای زمستان‎گذرانی به این مناطق زیبا پناه می‎آورند.
پیمانکاران گلستانی رونق اجرای پروژه‎های عمرانی را خواستار شدند رئیس انجمن صنفی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی استان در نامه‎ای به استاندار گلستان راهکارهایی را در راستای برون‎رفت از مشکلات فعلی جامعه پیمانکاران استان و رونق مجدد چرخه اجرای پروژه‌های عمرانی ارائه کرد.
حداقل‎های شهرسازی در برخی بافت‎های فرسوده گرگان رعایت نشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: متأسفانه در حاشیه شهر شاهد بافت‎های فرسوده هستیم که حتی حداقل‎های اصول شهرسازی در آنها رعایت نشده است.
افزایش بی‎سابقه قیمت مصالح در گلستانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی استان گلستان، اسماعیل مقصودلو اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها، تحریم‎ها و نوسانات شدید قیمت ارز باعث افزایش 100 تا 300 درصدی قیمت مصالح طی ماه‎های اخیر شده و این شرایط پیمانکاران پروژه‎های عمرانی را متضرر و در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
راه‎اندازی مجتمع آموزشی سما و زبانکده سما در گرگان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: مجتمع آموزشی سما و زبانکده سما به صورت متمرکز در گرگان راه‎اندازی شد.
استفاده از تکنولوژی هسته‎ای برای تولید 4 رقم پنبه جدید در گلستان رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور از تولید چهار رقم پنبه جدید در گلستان با استفاده از تکنولوژی هسته‎ای خبر داد. به گزارش سلام شمال قربانعلی روشنی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در 100 هزار هکتار از مزارع کشور پنبه کشت می‎شود و پیش‎بینی‎ها حاکی از آن است که سطح تولید این محصول به 200 تن برسد.
بارندگی‌ها همچنان امنیت روانی گرگانی‎ها را به خطر می‎اندازدبارش شدید عصر امروز در گرگان باز هم موجب آب‌گرفتگی خیابان‎های شده است و مدت‎هاست که با کوچک‎ترین بارندگی‌ها در مرکز گلستان امنیت روانی مردم به خطر می‎افتد. به گزارش سلام شمال بارندگی شدید باران از ساعت 15 امروز در شهر گرگان آغاز شده و موجب آب‌گرفتگی معابر این شهر شده و تا زمان مخابره این خبر رعد و برق و بارش باران به صورت پراکنده در حال باریدن است.
70 درصد هتل‎های گلستان آماده استانداردسازی استعلی مومنی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: حدود 20 هتل در سطح استان در حال ساخت است که شامل هتل‎های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره هستند.
ایجاد 3200 فرصت شغلی برای اعضای نظام مهندسی کشاورزی گلستان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 3 هزار و 200 فرصت شغلی برای اعضای نظام مهندسی کشاورزی گلستان فراهم شده است.
احمدی فرماندار جدید گرگان شد ظهر فردا طی مراسمی با حضور مقامات استانی جعفر گرزین فرماندار سابق گرگان تودیع و حیدرعلی احمدی به عنون فرماندار جدید این شهرستان معارفه خواهد شد. به گزارش سلام شمال آیین تودیع و معارفه فرماندار گرگان فردا دوشنبه هشتم مهر ماه ساعت 12.30 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد گرگان رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‎های آزاد اسلامی آبان و آذر ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‎شود.
استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در شهرداری گرگان شهردار گرگان گفت: مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استاندارد بین‌المللی OHSAS 18001:2700 در شهرداری گرگان مستقر می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: در راستای تحقق یکی از استراتژی‌های مهم این شهرداری در چشم‌انداز 15 ساله توسعه شهر در افق 1404 و برای دستیابی به یک سازمان متعالی با کارکنانی که سرمایه آن محسوب می‌شوند، شهرداری گرگان اقدام به استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استاندارد بین‌المللی OHSAS 18001:2700 کرده است.
جابجایی و تغییر فرمانداران در گلستان کلید خورد جابجایی و تغییر فرمانداران مناطق مختلف در استان گلستان کلید خورد. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، با جابجایی فرماندران دو شهرستان گمیشان و بندرگز در غرب گلستان، طرح تغییر مدیران ارشد سیاسی در مناطق مختلف گلستان اجرایی شد.
اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای احداث آب‎بندان در گلستان استاندار گلستان از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار استانی از محل اعتبارات خاص برای احداث آب‎بندان در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعد از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: در بودجه سال 1391 مبلغ 150 میلیارد ریال مصوبات خاص برای گلستان در نظر گرفته شد که از این میزان 30 میلیارد ریال در اختیار ما است و از 120 میلیارد ریال باقیمانده 40 میلیارد ریال به احداث آب‎بندان‎ها اختصاص یافت که 30 میلیارد ریال در اختیار آب منطقه‎ای و 10 میلیارد ریال به جهاد کشاورزی استان تعلق یافت.
80 درصد کشاورزان گلستان مالکیت خرده‎پا دارند نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به 80 درصد کشاورزان گلستانی مالکیت خرده‎پا دارند و این مهم یکی از محدودیت‎های اصلی در توسعه کشاورزی به شمار می‎رود.
صعود 14 پله‎ای گلستان در توسعه آبیاری تحت فشار استاندار گلستان گفت: توسعه آبیاری تحت فشار یکی از کارهای کلیدی جهاد کشاورزی است و گلستان در این زمینه توانست با صعود 14 پله‎ای از رتبه 23 به رتبه 9 کشوری ارتقا پیدا کند. به گزارش سلام شمال جواد قناعت عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: گر چه این جایگاه رضایت‎بخش نیست و هنوز جا برای کار فراهم است اما این شتاب در توسعه آبیاری تحت فشار قابل ستایش است.
توسعه کشاورزی اولویت نخست گلستان/نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی اولویت نخست گلستان است گفت: در جریان توسعه، بخش تولید، سهم بهره‎وری و ارزش افزوده تاثیر بسیار بالایی دارد که نباید از آن غفلت کرد.
3500 میلیارد تومان محصولات کشاورزی در گلستان تولید شدمعاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از تولید 3 هزار و 500 میلیارد تومان محصولات کشاورزی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رضا غلامی عصر امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: در افزایش کمی نخستین گام بهینه‎سازی است و توسعه در این بخش در مراحل بعدی مشهود می‎شود.
بسکتبال شهرداری گرگان، تیم اول ورزشی شهر است سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: بسکتبال شهرداری گرگان، تیم اول ورزشی شهر است. به گزارش سلام شمال اسدالله کبیر پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت بسکتبال استان گلستان با بیان اینکه نخستین بازی تیم شهرداری گرگان در سوپر لیگ، با تیم پتروشیمی بندر امام است اظهار داشت: با توجه به اینکه قرعه‌های اول ما با تیم‌های برتر جدول است تیم‌های مهرام، دانشگاه آزاد و ماهان اصفهان از دیگر تیم‌های لیگ هستند که شهرداری گرگان با آنها مسابقه خواهد داد.
تدوین 2 سفرنامه از گلستانابراهیم پورفرج در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: سال گذشته سه میلیون و 200 هزار نفر وارد ایران شدند و مسافران و گردشگران به دلیل قرار داشتن استان گلستان در مسیر عبوری یک شب در آنجا اقامت داشتند. وی با بیان اینکه گلستان دارای دیدنی‎های زیباست که در دنیا بی‎نظیر است خاطرنشان کرد: ورود و افزایش تور در استان شرایط خاصی می‎طلبد که اگر این ظرفیت‎ها به خوبی معرفی شوند پذیرایی و اقامت گردشگران در این استان را افزایش خواهد یافت
شرایط بسکتبال گرگان به علت کمبود بودجه مناسب نیست رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تیم بسکتبال شهرداری گرگان در سالی که گذشت، شرایط پراسترسی را با توجه به شرایط مالی پشت سر گذاشت.
7.5 میلیون گردشگر خارجی تا پایان امسال وارد گلستان می‎شوند معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: یکی از ظرفیت‎های خوب گلستان صنعت گردشگری است و سهم گلستان تا پایان سال جذب 7.5 میلیون گرشگر خارجی است.
70 هزار گردشگر خارجی در نیمه اول امسال وارد گلستان شدند معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 70 هزار گردشگر خارجی وارد گلستان شدند.
تاسیس اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری گلستان معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت: اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری گلستان تاسیس شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، علیرضا جمشیدی در دوره تربیت مربی مبانی تحلیل و طراحی سازه‎های امن در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار داشت: الگوی سیاست‎های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید از ارائه راهکار به سوی استراتژی و حرکت‎های راهبردی سوق داده شود و به منظور تضمین موفقیت آن عزم، برنامه و بودجه ملی نیاز است.
21 دلیل برای مخالفت با انتقال آب دریای مازندران انتقال آب دریای مازندران به سمنان بازتاب منفی در میان اهالی رسانه ها و مردم داشته است . در میان کارشناسان حفاظت محیط زیست از جمله منتقدان جدی این مساله هستند.به گزارش دریا نیوز ، 21 دلیل کارشناسی و فنی برای مخالفت با آب دریای مازندران به استان سمنان وجود دارد که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
چرا 14 آبان روز ملّی مازندران شد حدود چهار پنچ سال پیش بود که از تعدادی از اهل قلم مازندران دعوت شد که یک روز از سال را به عنوان روز ملّی مازندران پیشنهاد کنند، از ساری من دعوت شدم، از آمل جناب استاد هومند و از بابل و امیرکلا جناب استاد مهدوی و از سوادکوه حضرت استاد خانم یوسفی و ....و... در ارشاد اسلامی به مدیریت جناب امامزاده جمع شدیم، غیر از من همه ی اعضای این نشست صاحبان قلم توانا و از مفاخر مازندران هستند و می توانند از رأی خودشان دفاع کنند،
هدفمند کردن برنامه هدفمندسازی یارانه‌هاشرایط اقتصادی کشور به خصوص تورم بالا و افزایش نرخ ارز باعث شده که تصمیم‌گیران اقتصادی در جهت متوقف کردن فاز دوم برنامه هدفمندی یارانه‌ها گام بردارند. همین شرایط به همراه واقعیت‌های اقتصاد ایران لزوم بازبینی کلیت این برنامه را هم گوشزد می‌کند. برنامه هدفمندی یارانه‌ها باید به سمت برنامه هدفمند کردن کمک‌های دولتی در قالب نظام حمایت اقتصادی از اقشار کم درآمد تغییر جهت دهد.
تملق و چاپلوسی یا تمجید و مبالغه‌گوییاخیرا رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است، ولی این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر، و اوصاف مبالغه‌آمیز شود. در همین راستا نیز اگر نگاهی به وضعیت کنونی رواج تملق، مبالغه گویی و چاپلوسی در بین جامعه و رابطه بین مردم و مسئولان داشته باشیم باید گفت این امر یکی از چالش‌های کنونی جامعه است. در این میان اگر نگاهی به این پدیده داشته باشیم باید گفت تملق کلا غیرواقع جلوه دادن حقیقت و چاپلوسی هم نوعی تزویر و خدعه برای فریب مخاطب است.
چه تعداد گرسنه در کشور داریم؟رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به تازگی اعلام کرد که طبق آمار، 5 درصد از جمعیت ایران از گرسنگی رنج می‌برند. با این حساب می‌توان گفت که بیش از 3 میلیون و 750 هزار نفر در کشور از گرسنگی رنج می‌برند. البته با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش روزافزون قیمت محصولات غذایی در ماههای اخیر می‌توان ادعا کرد که آمار واقعی، فراتر از ارقام مذکور بوده و با استمرار این روند، فراتر از آن نیز خواهد رفت.
سلیقه‌سازی نخستین گام تغییر سبک زندگیاشاره‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی و نگرانی‌های ایشان درباره موضوع یادشده اهمیت بررسی، تبیین و آسیب‌شناسی موضوع مورد اشاره را چندین برابر می‌کند. برای حرکت به سوی فرهنگ بیگانه به‌ویژه در حال حاضر که جنگ نرم به شکلی گسترده در جریان است نخستین گام تغییر سبک زندگی و ایجاد خدشه در نگرش‌های افراد یک جامعه است. با توجه به ابعاد مختلف آن از پوشیدن لباس تا خوردن غذا، سفر کردن، ساختن فیلم و نوشتن کتاب، سرودن شعر و نوشتن نثر همه ابعاد یک انسان زنده را دربرگرفته است و اگر بتوان در آن خللی ایجاد کرد می‌توان به پیشرفت جنگ نرم و هدف‌های شوم بعدی آن اطمینان داشت.
تناقض تحریم و اقتدارتحریم و تداوم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین راهکار، شیوه و منطق غرب در مواجهه با مخالفان خود به حساب می‌آید و از این رو می‌توان گفت اقدامات «سلبی گرایانه» غرب از ناتوانی در مواجهه با یک موضوع، پدیده و یا روند فعال حکایت می‌کند و دقیقا به دلیل عدم تناسب میان واکنش و کنش به نتیجه نمی‌رسد و از همین حالا نتیجه این مواجهه روشن است و کم نیستند کسانی در خود غرب که بر بی نتیجه بودن آن تاکید می‌ورزند و خبر آن هر روزه به رسانه‌ها راه می‌یابد.
نهیب اعتدال... «برخی از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، خانم‌هایى بودند که در عرف معمولى به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب» ؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویى هستم / آیا تو چنان که می‌نمایى هستى؟».
خردورزی، اخلاق و حقوق؛ جوهره سبک زندگی در تمدن اسلامیرهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان خراسان شمالی «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه‌های اصلی فرهنگ صحیح ازنظر اسلام عنوان کردند و فرمودند ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین آن شکل نخواهد گرفت. ایشان تمدن سازی نوین اسلامی را دارای دو بخش «ابزاری» و «حقیقی و اساسی» دانستند و یادآور شدند که سبک زندگی دینی بخش حقیقی آن را تشکیل می‌دهد که براین اساس با توجه به پیشرفت کشور ایران در زمینه سخت افزاری که همان علم و اقتصاد و سیاست است پیشرفت چشمگیری در زمینه سبک زندگی نداشته ایم.
امام جواد(ع) و پنج سفارش مهم به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه امام محمدتقی(ع) سزاوار است یکی از سفارشات ایشان که دربرگیرنده نکات بسیار ارزشمند است را مرور کنیم، آن حضرت فرمودند: "اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو، اگر مدحت کنند شاد مشو، و اگر نکوهشت کنند، بی تابی مکن.
افزایش کارایی با استانداردامسال، سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و روز جهانی استاندارد فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز همزمان با ۱۶۵ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد، به این موضوع بیندیشیم که در این روزها که بدون تردید‌، سرعت پیشرفت فناوری‌ها با سرعت نور برابری می‌کند و اقتصاد، مرزهای سیاسی را متوجه خود کرده، چگونه باید با تکیه بر استانداردهای بومی، تهدیدهای موجود در فضای کسب و کار را به یک فرصت تبدیل کرد.
گره‌های سیاسی بر پیکره اقتصاد ایرانپیش نیازهای یک حرکت اقتصادی سالم را سیاست‌ورزان آماده می‌کنند. اگر سیاست‌ورزان نخواهند، نتوانند یا ندانند این امکان وجود دارد که یک حرکت اقتصادی به مقصد نرسد. در این خصوص مثال‌های زیادی قابل طرح است. طرح موسوم به هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند مثالی واضح از این داستان باشد.
شعارها و گفتمان‌ها در انتخابات یازدهمعبارتی چون نامزد آشتی ملی! این همان سخن همواره امام راحل(ره) و رهبری است که همه باید وحدت ملت ایران را محترم بشمرند و به آن آسیب نرسانند. پس این عبارت فراگفتمان است و هیچ فرد و گروه و حزبی نه با آن مخالف است و نه می‌تواند که مخالف باشد! گفتمان در این مورد واجد شرایطی است، از جمله این که مولفه‌ها و رویدادها و عملکردهایی که به این عبارت فراگفتمانی لطمه زده است را نفی کنیم و نقطه مقابل آن را تایید.
فرهنگ اعتراف به اشتباه"یکی از خطاهائی که در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سیاست کنترل جمعیت بود که این اشتباه باید جبران شود زیرا نسل جوان عامل اصلی پیش روندگی کشور است. البته اجرای سیاست کنترل جمعیت در اوائل دهه هفتاد کار صحیحی بود اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولین کشور و از جمله رهبری در این اشتباه سهیم هستند و باید از خداوند طلب عفو کنند. "
حجاب ضرورتی که کمرنگ می‌شود فرهنگ‌سازی در ترویج حجاب نیازمند توجه است که روز به روز در حال کمرنگ‌تر شدن در جامعه است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با نگاهی به آموزه‌های اسلام می‌توان دریافت که زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته و جایگاهی والا و الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت دست یابد و مصداق تحقق فلسفه خلقت یعنی خلیفه و جانشین خدا شود.
بازخوانی زندگی امام صادق(ع) از نگاه رهبری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این امام همام باز نشر داده است. دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عنصر جهاد، مبارزه و قیام در زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام را به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بازنشر داده است.
گورستان اسلامی سفیدچاه، گلستانی که محافظت نمی‌شود گورستان سفید چاه با پیشینه‌ای کهن که به دوره تیموریان می‌رسد، نگینی درخشان در سرزمین سبز علویان است که نظیر ندارد، اما با این اوصاف آن طور که شایسته و بایسته است پاسداری و حفاظت نمی‌شود.
هفته دولت ؛ گیلان سراسر سازندگی کوچه پس کوچه های شهر و روستا، تا هر کجا که مردمک چشم می جنبد؛ همت فرزندان میرزا موج می زند و طرحی پرامید از توسعه و پیشرفت را برای نسل های آینده ، فرزندان این خاک رسم می کند و در هفته ای مزین به نام دولت، کارنامه های درخشان خدمت پیش روی مردمان خطه سرسبز گیلان می گستراند.
اصحاب ایرانی امامان شیعه را بشناسید اسلام به عنوان دینی حقیقت بین و واقع گرا همواره مورد توجه اندیشمندان و آزاداندیشان ملل گوناگون در طول تاریخ بوده است. دین اسلام در جزیرة العرب ظهور کرد و محمد امین، آن پیامبر نیکی‌ها آیین و روشی را به مردمان آن سامان شناساند که سعادت و کمال بشریشان را تضمین کرده، مسیر صحیح پیشرفت را به آنها آموخت. با گسترش اسلام به مناطق اطراف و آشنایی بیشتر افراد با این دین الهی دامنه پیروان این دین از انحصار اعراب حجاز خارج شد و گروه ها و اقوام مختلفی به اسلام گرویدند. پس از رحلت پیامبر گرامی و بروز اختلافاتی میان مسلمانان در پیروی از خاندان رسول الله، شیعیان ائمه (ع) در فشار قرار گرفتند.
اگر لپ تاپ دارید، حتما بخوانید برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.
غیر متعهدها از بلگراد تا تهران اولین اجلاس سران عدم تعهد در یکم سپتامبر۱۹۶۱ با حضور مارشال یوسیپ بروز تیتو رهبر یوگسلاوی، قوام نکرومه رهبر غنا، جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند و احمد سوکارنو رهبر استقلال اندونزی در کنفرانسی در شهر بلگراد در کشور یوگسلاوی برگزار شد و این سازمان موجودیت خود را اعلام کرد.
وداع با مردی از تبار تکاپو و اراده سید علی بهروش معروف به حاج علی آقا شامگاه دوشنبه 30 مرداد 1391 برابر با اول شوال 1433 به اتفاق دو فرزندش (سید بنیامین) و (سید بهمن) پس از اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد ابوالفضل (ع) خیابان مدرس ساری، در ساحل دریای مازندران منطقه گهرباران، درگذشت.
سوابق و زندگینامه حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ اسماعیل صالحی مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی در سال 1312 هجری شمسی در یکی از روستاهای سوادکوه در خانواده‌ای روحانی متولد شدند. پدر بزرگوارشان مرحوم ملا رحمت الله یکی از روحانیون شریف و مورد احترام اهالی بودند که برای امرار معاش به کشاورزی هم مشغول بودند.
قلم خبرنگار تجلی توسعهروز خبرنگار بهانه‌ای است تا در این روز به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران، جایگاه و نقاط و ضعف قوت این بخش در مازندران بپردازیم. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس وقتی روز خبرنگار نزدیک می‌شود شاید آشناترین تیتر و سلیس‌ترین جمله‌ای که برای ما تداعی می‌شود این است که "من می‌نویسم پس هستم".
ناصحانه با عبوری در آغاز راهصدای بخّن بخّن عبوری هنوز در گوشها با وجود عدم حضور در جلسه معارفه طنین انداز است و اگر گوش شنوایی داشته باشیم می توانیم طنین آن را در فضای تبریک و تهنیت، آنهم در روزهای مقرب به ولادت باسعادت امام مجتبی (ع) و در اواسط دوران تهذیب نفس مسلمین و پرهیز از ارتکاب به محارم الله و دوری از معاصی بزرگ که اعظم آن دروغ و متوسل شدن به آن برای موفق جلوه دادن خود است، می توان به وضوح با گوش جان شنید.
رشد طرح سالمسازی دریا و دغدغه فرهنگی اصولاً اهداف آرمانی و اساسی هر دولت دستیابی به توسعه‌ای پایدار، تعمیق عدالت اجتماعی، فقرزدایی،‌ گسترش اخلاقیات و توسعه مشارکت عمومی در عرصه‌های اقتصادی،‌اجتماعی است. حصول ودستیابی به اهداف فوق بدون بستر سازی امکانپذیر نخواهد شد .وجود دریا و جنگل اشتغال زایی را بهمراه دارد و اشتغالزایی یعنی برقراری عدالت اجتماعی،فقر زدایی،برابری افراد در جامعه،و همه این موارد در مازندران دیده نمی شود
به یاد خلبان جوان شهید سرلشکر سید علی اقبالی پنجم مرداد سالروز خاکسپاری پیکر خونین سرلشکر خلبان جوان شهید سید علی اقبالی دوگاهه است که دشمن بعثی نیمی از پیکرش را در شهر نینوا و نیمی دیگر را در قبرستان موصل دفن کرده بود. به گزارش سلام شمال' شهید علی اقبالی دوگاهه جوان‌ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر
ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی؛ کلید اشتغال پایدار در جامعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان و نوجوانان کلید اشتغال پایدار و الگویی موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه است. به گزارش سلام شمال بسط، گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ضروریات اجتناب ناپذیر هر جامعه است که دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت الله میرزاهاشم آملی آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد ، امروز نیز به واسطه حضور دو فرزندش در راس دو قوه مقننه و قضائیه برای بسیاری از مردم شناخته شده است. به گزارش سلام شمال اکنون حدود 20 سال از عروج ملکوتی آن عالم ربانی می گذرد و مجموعه علمی و دانشگاهی شهرستان آمل در آستانه سالگرد وفاتش ، مراسم یادبودی را با حضور فرزندان آن مرحوم تدارک دیده اند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد